Skoči na vsebino

Kaj je dobro za "mašino"?

Ustvari kratki URL


MarkoSolnir

Priporočeno sporočilo

Imam splošno vprašanje, ki nekako velja verjetno za vsa vozila. Mogoče je kakšna razlika med bencinarjem-dizlom, ali pa tudi ne. Se slabo spoznam, zato vprašam tukaj.

 

Večkrat sem slišal, da je avto lahko "zaspan". Da premalo dinamična vožnja (nizki pospeški, nizki obrati) ni dobra za motor. Zanima me, kaj so neka splošna priporočila. Imam bencinarja, Mazdo 3. Sam sem tak, da precej gledam na porabo, ampak mi je pomembno, da tudi skrbim za svoj avto. Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000. Na koliko obratih vi prestavite v višjo? Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k? Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec? Če je pomembno - v kateri prestavi?

 

Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 9 minutami je MarkoSolnir napisal:

Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

 

Ja, je smiselno. Mi imamo dvolitrskega dizelaša (dobro, tudi še enega z 2,5 litra delovne prostornine) in se vedno tako spuščamo v dolino. Jaz se držim pravila, da grem v dolino z eno prestavo nižje kot ko grem v hrib. Motorju se to ne pozna kaj dosti, vsaj do zdaj v 340.000 km zaradi tega še ni bilo težav, sprednje zavorne diske pa smo prvič menjali pri 300.000 km. Zadnji so še originalni...

 

Tudi pri zaviranju pri rdeči luči je smiselno iz četrte najprej prestaviti v drugo, nato mogoče še v prvo in šele nato pritisniti zavoro - res samo za ustavit. Je pa res, da za to mora tudi mašina biti taprava. S temi sodobnimi mašinami sem imel občutek kot ko sem vozil starega Wartburga z dvotaktnim motorjem: če sem prestavil prestavo ali dve nižje, se je samo motor hitreje vrtel, zaviral ni pa nič...

  • Všeč 5
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Večji obrati, večje sile na materiale motorja. Seveda tudi premajhni obrati, ko mora motor premagovati velik navor, niso OK. 

 

Pri meni se motor redko zavrti nad 4.000 obrati in še bolj redko nad 5.000, pa obvezno, ko je ogret.  Pogosto ga vozim z eno nižjo prestavo, kot predlaga računalnik, sploh če grem v klanec. Zaviranje z motorjem se mi zdi najbolj varno zaviranje in se ga pogosto poslužujem. Zato zavorne ploščice zdržijo cca. 100.000 km. :) 

 

 

Popravljeno od Janez007
  • Všeč 4
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 46 minutami je MarkoSolnir napisal:

Imam splošno vprašanje, ki nekako velja verjetno za vsa vozila. Mogoče je kakšna razlika med bencinarjem-dizlom, ali pa tudi ne. Se slabo spoznam, zato vprašam tukaj.

 

Večkrat sem slišal, da je avto lahko "zaspan". Da premalo dinamična vožnja (nizki pospeški, nizki obrati) ni dobra za motor. Zanima me, kaj so neka splošna priporočila. Imam bencinarja, Mazdo 3. Sam sem tak, da precej gledam na porabo, ampak mi je pomembno, da tudi skrbim za svoj avto. Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000. Na koliko obratih vi prestavite v višjo? Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k? Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec? Če je pomembno - v kateri prestavi?

 

Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

Se opravičujem, ampak to so vprašanja kot da bi bili v letu 1969....ali še kako leto nazaj....🤣....razen ce imaš kak tank t55/m55 za vozit...kot da bi Greto vprašal kaj je najboljse za zemljo,cccc

  • Všeč 1
  • Haha 2
  • Žalosten 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz edin ne razumem ene stvari - tolk je govora proti dizlom pol pa večina bencinarje vozi kot, da bi bli dizli. :nevem:

 

Mislim, resno no, jaz grem z dizlom vsaj 2x  dnevno nad 4.000 obratov pri pospeševanju na AC, klele pa berem, da se ljudje vozijo z bencinarji do 3000 al pa ob dobrem dnevu do 4000 obratov.

 

Sicer ne vem o katerem motorju je govora v Mazdi 3 ampak ne glede na to, pri 3000 obratih ima moči le od 85-90KM pa ne gleda al je to 120KM, 150KM al pa X motor.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 28 minutami je Boss napisal:

Jaz edin ne razumem ene stvari - tolk je govora proti dizlom pol pa večina bencinarje vozi kot, da bi bli dizli. :nevem:

 

Mislim, resno no, jaz grem z dizlom vsaj 2x  dnevno nad 4.000 obratov pri pospeševanju na AC, klele pa berem, da se ljudje vozijo z bencinarji do 3000 al pa ob dobrem dnevu do 4000 obratov.

 

Sicer ne vem o katerem motorju je govora v Mazdi 3 ampak ne glede na to, pri 3000 obratih ima moči le od 85-90KM pa ne gleda al je to 120KM, 150KM al pa X motor.

A ni svoboda? Naj vsak vozi kot mu paše, dokler ne ogroža drugih. :) Za avto pa je po mojem najboljša zmernost.

 

 

pred 18 minutami je MarkoSolnir napisal:

Mazda 3 sp g120 revolution (2016). Kako pogosto pa se priporoča v visoke obrate? Kako visoko? In ali je bistveno, v kateri prestavi?

Tukaj se bojim, da ne boš dobil enoznačnega odgovora. Jaz ga zavrtim, ko zahtevajo razmere na cesti, pri vključevanju, prehitevanju.

 

Sem pa to isto spraševal na Mazda servisu mehanike pol leta nazaj in sem dobil odgovor, da ga je kdaj fino prepucat. Ampak nič več od tega, nič bolj konkretnega.

 

Nekoč sem se peljal z Adrijinim pilotom v VW Jetti 1,6 bencin po avtocesti v 4. prestavi enih 5 minut 170 km/h z Brnika proti Ljubljani. Je razlagal, da je to dobro za mašino vsake toliko časa ....

 

Poznam pa nekaj primerov, ko je taka prepogosta praksa povzročila, da so morali delati generalko že pri 60.000 km (VW Jetta 1,6 diesel) ali Honda Civic bencinar pri 100.000, ....

 

Te Mazdine bencinske mašine so menda zelo vzdržljive, pravijo jim celo "neuničljive". :) 

Popravljeno od Janez007
  • Všeč 3
  • Haha 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz bi pa rekel tako-vse je odvisno,kakšne fure voziš. Če voziš le po mestu,je fajn vsake toliko na izlet na AC in prepucat...

Če pa voziš relacije,pa tega ni tako pogosto potrebno.

Gre za to,da se komplet motor in izpušni sistem dobro zagreje...da se spucajo sedeži ventilov,da izpari vsa kondenčna voda iz olja motorja!!!,da se posuši kompletni izpišni sistem itd.

Seveda zagretje vsega motorja najhitreje dosežeš,če ga "goniš k prasca"...a tudi obremenitve so takrat višje...

Ker imaš bencinarja-nasvet: po zagonu kakšno minuto,da se res cel namaže,po tem pa "samo dal"

Pri dieselih mu pusti kakih 5 minut,pol pa "pucati".

 

Res pa je,da so ta pravila bolj veljala nekdaj,kot pa danes pri modernih motorjih....in za kaj?

Marsikdo bo nakladal vse živo,a resnični vzrok manjše občutljivosti modernih motorjev na te stvari leži v konstantnem prilagajanju motorja na vse parametre...kvaliteta goriva,temperatura in vlaga zraka,temperatura motorja,režim obratov,itd,itd...

Skratka vse se sproti prilagaja...to je tudi en od vzrokov zatona "chiptuninga"...ker motorji ne delajo več z fiksnimi parametri,ampak kot že rečeno-sami sebe "nastavljajo" za optimalno obratovanje.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako kot ni dobro jajcat in mečkat pri vožnji tudi ni dobro pregrevat motor z dolgo vožnjo pri visokih obratih. Dovolj je že, da se mašina nekajkrat zavrti proti svoji največji moči in to je pri Mazda bencinarjih preko 6000 obratov. Seveda je to nemogoče narest v 6. prestavi, se pa to lepo da z drugo in tretjo, ko poženeš na AC. Ampak pol ne vozit v drugi 100km/h ampak normalno v 6. prestavi.

 

Pa nikar preveč upoštevat predlaganih prestav, ker ne dosežeš nič pametnega razen, da se motor matra, ko hočeš pospešit. Lepo se sliši, kdaj motor zdravo pospešuje, kdaj pa "ječi" zaradi prenizkih obratov.

 

Je pa res, da če tako voziš bencinarja bo poraba nekoliko višja in bo težko met manj kot 6,5 litra na 100km si pa upam trdit, da motor ne bo zamorjen in ga bo veselje vozit pa tud če ma samo 120KM.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 urami je MarkoSolnir napisal:

1) Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000.

 

2) Na koliko obratih vi prestavite v višjo?

 

3) Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k?

 

4) Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec?

 

5) Če je pomembno - v kateri prestavi?

 

Imam pa še dve vprašanji.

 

6) Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

7) In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

 Si pa napisal enih vprašanj. Evo mojih par centov, da se razvije debata.

 

1) Ti sploh ne veš, kaj je hitro pospeševanje. =))) Do 3.000 rpm se G120 komaj malo zbudi. Hitro pospeševanje je, če ga zavrtiš vsaj do 5.000 rpm (ali čez).

 

2) Odvisno od vozne situacije. To meni sicer dela avtomatski menjalnik. Pri normalni vožnji že tam okoli 2300-2500 rpm, pri malce hitrejši menja pri 3000 rpm, pri odločnejšem pritisku na plin nekaj čez 4000 rpm in pri kick-down šele pri 6500 rpm.

 

3) Da. Zelo. Motor mora delovati v vseh pogojih. Sploh sodobni dizli in bencinarji se ne odzivajo dobro na ujčkanje in se radi "umažejo/zamašijo".

 

4) Odvisno za kakšne vožnje gre. Bi pa rekel, da vsako daljšo vožnjo poženeš do 6K, da se malo nadiha.

Oziroma, vključevanja na AC ali na glavno cesto s stranske so lepa priložnost, da združiš prijetno s koristnim in pošteno pospešiš ter zavrtiš motor - vsekakor nad 4000 rpm. Pa seveda vsako prehitevanje, kjer je odločnost ključnega pomena. Če pa želiš terminsko - daj enkrat na teden. Temu se reče "italijanski tuning".

4b) Jaz sem včeraj na 80 km vožnji šel ene 8x do 6500 rpm ... #italijanskituning

 

5) Ni. So ti pa že napisali, da to najlažje izvajaš v 2. ali 3.

 

6) Da, vsekakor. To dela celo avtomatik.

 

7) Dajanje v "ler" je slaba praksa. Prav tako je dajanje v 1. med upočasnjevanjem/zaviranjem, saj trpijo sinhroni. Je Slivka lepo napisal - iz 4. daš v 2. in to je to. Ko se ustaviš, pretakneš v 1. in potem nadaljuješ z vožnjo.

 

PS: A vam nič od tega niso povedali v avtošoli?!

 

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pred eno uro je dvorjan napisal:

 Si pa napisal enih vprašanj. Evo mojih par centov, da se razvije debata.

 

1) Ti sploh ne veš, kaj je hitro pospeševanje. =))) Do 3.000 rpm se G120 komaj malo zbudi. Hitro pospeševanje je, če ga zavrtiš vsaj do 5.000 rpm (ali čez).

 

2) Odvisno od vozne situacije. To meni sicer dela avtomatski menjalnik. Pri normalni vožnji že tam okoli 2300-2500 rpm, pri malce hitrejši menja pri 3000 rpm, pri odločnejšem pritisku na plin nekaj čez 4000 rpm in pri kick-down šele pri 6500 rpm.

 

3) Da. Zelo. Motor mora delovati v vseh pogojih. Sploh sodobni dizli in bencinarji se ne odzivajo dobro na ujčkanje in se radi "umažejo/zamašijo".

 

4) Odvisno za kakšne vožnje gre. Bi pa rekel, da vsako daljšo vožnjo poženeš do 6K, da se malo nadiha.

Oziroma, vključevanja na AC ali na glavno cesto s stranske so lepa priložnost, da združiš prijetno s koristnim in pošteno pospešiš ter zavrtiš motor - vsekakor nad 4000 rpm. Pa seveda vsako prehitevanje, kjer je odločnost ključnega pomena. Če pa želiš terminsko - daj enkrat na teden. Temu se reče "italijanski tuning".

4b) Jaz sem včeraj na 80 km vožnji šel ene 8x do 6500 rpm ... #italijanskituning

 

5) Ni. So ti pa že napisali, da to najlažje izvajaš v 2. ali 3.

 

6) Da, vsekakor. To dela celo avtomatik.

 

7) Dajanje v "ler" je slaba praksa. Prav tako je dajanje v 1. med upočasnjevanjem/zaviranjem, saj trpijo sinhroni. Je Slivka lepo napisal - iz 4. daš v 2. in to je to. Ko se ustaviš, pretakneš v 1. in potem nadaljuješ z vožnjo.

 

PS: A vam nič od tega niso povedali v avtošoli?!

 

 

Drži, so nam povedali neka od tega a jih nekateri hitro pozabijo..... 😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 13 urami je Boss napisal:

Tako kot ni dobro jajcat in mečkat pri vožnji tudi ni dobro pregrevat motor z dolgo vožnjo pri visokih obratih. Dovolj je že, da se mašina nekajkrat zavrti proti svoji največji moči in to je pri Mazda bencinarjih preko 6000 obratov. Seveda je to nemogoče narest v 6. prestavi, se pa to lepo da z drugo in tretjo, ko poženeš na AC. Ampak pol ne vozit v drugi 100km/h ampak normalno v 6. prestavi.

 

Pa nikar preveč upoštevat predlaganih prestav, ker ne dosežeš nič pametnega razen, da se motor matra, ko hočeš pospešit. Lepo se sliši, kdaj motor zdravo pospešuje, kdaj pa "ječi" zaradi prenizkih obratov.

 

Je pa res, da če tako voziš bencinarja bo poraba nekoliko višja in bo težko met manj kot 6,5 litra na 100km si pa upam trdit, da motor ne bo zamorjen in ga bo veselje vozit pa tud če ma samo 120KM.

 

G120 mi je v CX-3 pil 6,5 pa ga nisem šparal.

 

Te mazdini bencinski motorji so zakon - počakaj da se segreje potem pa lahko daš glatko v obrate :) Najbolj je za motor škodljiva kratka, hladna vožnja. Takrat se "motor" najbolj "paca".

 

Pri meni recimo 50% časa motor preživi na 3000 obratih. Konstantne, AC vožnje. Pa vsakič ko ga prtisnem gre rajši :vesel:

pred 3 urami je dvorjan napisal:

 Si pa napisal enih vprašanj. Evo mojih par centov, da se razvije debata.

 

1) Ti sploh ne veš, kaj je hitro pospeševanje. =))) Do 3.000 rpm se G120 komaj malo zbudi. Hitro pospeševanje je, če ga zavrtiš vsaj do 5.000 rpm (ali čez).

 

2) Odvisno od vozne situacije. To meni sicer dela avtomatski menjalnik. Pri normalni vožnji že tam okoli 2300-2500 rpm, pri malce hitrejši menja pri 3000 rpm, pri odločnejšem pritisku na plin nekaj čez 4000 rpm in pri kick-down šele pri 6500 rpm.

 

3) Da. Zelo. Motor mora delovati v vseh pogojih. Sploh sodobni dizli in bencinarji se ne odzivajo dobro na ujčkanje in se radi "umažejo/zamašijo".

 

4) Odvisno za kakšne vožnje gre. Bi pa rekel, da vsako daljšo vožnjo poženeš do 6K, da se malo nadiha.

Oziroma, vključevanja na AC ali na glavno cesto s stranske so lepa priložnost, da združiš prijetno s koristnim in pošteno pospešiš ter zavrtiš motor - vsekakor nad 4000 rpm. Pa seveda vsako prehitevanje, kjer je odločnost ključnega pomena. Če pa želiš terminsko - daj enkrat na teden. Temu se reče "italijanski tuning".

4b) Jaz sem včeraj na 80 km vožnji šel ene 8x do 6500 rpm ... #italijanskituning

 

5) Ni. So ti pa že napisali, da to najlažje izvajaš v 2. ali 3.

 

6) Da, vsekakor. To dela celo avtomatik.

 

7) Dajanje v "ler" je slaba praksa. Prav tako je dajanje v 1. med upočasnjevanjem/zaviranjem, saj trpijo sinhroni. Je Slivka lepo napisal - iz 4. daš v 2. in to je to. Ko se ustaviš, pretakneš v 1. in potem nadaljuješ z vožnjo.

 

PS: A vam nič od tega niso povedali v avtošoli?!

 

 

G120 komot v tretji do blokade in si na 130, potem pa šaltaš v 5to in 6to.

 

  • Všeč 3
  • Haha 1
  • Začuden 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 2 urama je NevLado napisal:

 

G120 mi je v CX-3 pil 6,5 pa ga nisem šparal.

 

Te mazdini bencinski motorji so zakon - počakaj da se segreje potem pa lahko daš glatko v obrate :) Najbolj je za motor škodljiva kratka, hladna vožnja. Takrat se "motor" najbolj "paca".

 

Pri meni recimo 50% časa motor preživi na 3000 obratih. Konstantne, AC vožnje. Pa vsakič ko ga prtisnem gre rajši :vesel:

G120 komot v tretji do blokade in si na 130, potem pa šaltaš v 5to in 6to.

 

Lepo ga šparaš,a je tvoj.....😁😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 1 uro je Bini napisal:

Lepo ga šparaš,a je tvoj.....😁😉

Drugače pa šalo na stran, nekateri potem takole ko kupujejo avto vzamejo raje tistega z manj km, prevoženimi hladnimi, v mestu, pa s servisi glih da ne na 30 tisoč. Vsi moji avti pa so bili do sedaj pošteno servisirani in prodani, pa se še kar vozijo na naših cestah. Da je pa pač menjalnik na G192 pri 150kmh nastavljen na 3 tisoč obratov pa ni moja skrb :)

pred 2 minutama je TBA napisal:

Pismo kak ti je pa to ratal?

 

js mam 3ko pa mam povprečje tm okrog 6,7-7,2. je pa isto G120 :P 

Dokler sem živel v LJ sem imel višjo porabo ja, saj sem o tem pisal tu na forumu. Potem je pa relacija zbila to na 6,5.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 4 urami je NevLado napisal:

 

G120 komot v tretji do blokade in si na 130, potem pa šaltaš v 5to in 6to.

 

Blokada ni pri 130, ampak pri 155 :)

Ker ponavadi vozim kratke in mestne relacije, obvezno vsakič ko grem na AC (in to je tudi vsak teden), v 3. menjam šele med 5000 in 6500. Ker pa imam do AC slabih 15min se motor tudi ogreje.

  • Všeč 2
  • Začuden 1
  • Ljubim 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 7 urami je NevLado napisal:

Babe pa avta nesmeš šparat, ker se prej al slej postara. Lp

Drži...sam je tu velika razlika...marsikateri avto se stara kot vino...bolj je "ulaufan" lepše gre😀👍

Za babe se pa ve,da se starajo kot mleko🙄😂🤣😉

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.