Skoči na vsebino

Kaj je dobro za "mašino"?

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Mogoče bo lažje , če se vprašaš kaj ni dobro :) Skratka, ne ga tiščat mrzlega, pa ko ga  boš tiščal (če ga boš sploh), ga res ne ugasni takoj, to je primer recimo na AC če bi takoj zapeljal dol na počivališče, ali pa kje na križišče, ni ravno najvoljše da bi takoj ugasnil. Še vedno je pa slabša možnost, tiščanje mrzlega neogretega motorja.

 

Kot drugo pa, menjaj olje mogoče malce prej, kot je predpisano. Če boš menjal na 15 tisoč, boš za vzdržljivost motorja naredil še največ. 

Napisano

Mislim,da tule nismo glih relavantne osebe da pišemo kaj je dobro za "mašino"🤔

Obstojajo strokovni članki o tem, pa še ti niso enotni, ker se motorji hitro spreminjajo in tudi materiali z elektroniko vred. Upam le,da nekaterih oslarij kdo tukaj na forumu nebo vzel za res......🥴

Lahko le dodam,da lepo ravnanje s avtom sigurno ne škodi ničemur,preverjeno iz mojih izkušenj. Zato vam polagam roko na srce , ne terajte jih preveč saj so to vaši avteki- Mazde.....😉👍

 

 

Napisano
pred 24 minutami je Bini napisal:

Mislim,da tule nismo glih relavantne osebe da pišemo kaj je dobro za "mašino"🤔

Obstojajo strokovni članki o tem, pa še ti niso enotni, ker se motorji hitro spreminjajo in tudi materiali z elektroniko vred. Upam le,da nekaterih oslarij kdo tukaj na forumu nebo vzel za res......🥴

Lahko le dodam,da lepo ravnanje s avtom sigurno ne škodi ničemur,preverjeno iz mojih izkušenj. Zato vam polagam roko na srce , ne terajte jih preveč saj so to vaši avteki- Mazde.....😉👍

 

 

Veš Bini, vsakič ko peljem avto na Mazda servis kolebam 50:50 ali menjam olje sam, ali pustim tistim vajencem, da mi šarijo po avtu. Pa vsak avto ki sem ga vzdrževal sam, se še vedno vozi po naših cestah... tako da po moje sem precej relevantna oseba za pisat o temu, kako vzdrževat avto :prstgor:

  • Všeč 4
  • Haha 1
Napisano

Pri menjavi olja imajo še najmanj za zajebat kšni vajenci. Motorja razkopat jim pa nebi dal. 

Tako so sodelavcu scenica zajebal vajenci na servisu, kjer so menjali jermena itd...

  • Začuden 1
  • Žalosten 1

N7rRRL1.jpg

Napisano
Pred eno uro je FuManchu napisal:

Pri menjavi olja imajo še najmanj za zajebat kšni vajenci. Motorja razkopat jim pa nebi dal. 

Tako so sodelavcu scenica zajebal vajenci na servisu, kjer so menjali jermena itd...

Daleč od tega, da sem mislil karkoli slabšalno ali tako. Ampak hotu sem samo utemeljit da imamo nekateri tu na forumu znanje, da mašinerijo vzdržujemo sami in to na način, ki je za dolgi rok za mašino morda celo boljši, kot tisti iz pooblaščenca. In to znanje tudi delimo in se dopolnjujemo drug drugega na forumu.

 

Napisano

Še ena zgodba z pooblaščenca...

Znanec je kupil Peugeot 106 od prve lastnice. 

Smo naredili servis in pri menjavi oljnega filtra ugotovili, da je isti letnik kot avto in zapečen na blok motorja...

 

 

 

 

 

  • Začuden 2
  • Zmeden 1

N7rRRL1.jpg

Napisano
pred 19 minutami je FuManchu napisal:

Še ena zgodba z pooblaščenca...

Znanec je kupil Peugeot 106 od prve lastnice. 

Smo naredili servis in pri menjavi oljnega filtra ugotovili, da je isti letnik kot avto in zapečen na blok motorja...

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Napisano
pred 11 minutami je Janez007 napisal:

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Tudi možno.... 🤔

Napisano
pred 15 minutami je Janez007 napisal:

 

To kar si povedal, še ni dokaz, da bi bilo karkoli narobe. :) 

 

Lahko da ste naredili servis leta 2003, lahko da je na filtru letnica kompatibilnosti, itd. ...

 

Ko namesto olja tečejo "žolca" iz karterja veš kolikokrat je bilo olje menjano. Avto je bil kupljen leta 2015 in pripeljan na dvigalko. 

Take servise bi jaz zaprl za vekomaj.

N7rRRL1.jpg

Napisano (urejeno)
pred 44 minutami je FuManchu napisal:

Ko namesto olja tečejo "žolca" iz karterja veš kolikokrat je bilo olje menjano. Avto je bil kupljen leta 2015 in pripeljan na dvigalko. 

Take servise bi jaz zaprl za vekomaj.

Možno, vendar v tej zgodbi vidim veliko vprašanj, ... recimo, ali je 1. lastnica predložila račune vseh rednih servisov, ali je to samo rekla? Koliko je naredila letno km, ...

 

Sam kdaj kupim filtre na zalogo - če je filter star 12 let in pravilno skladiščen, je verjetno tudi še OK. Morda je nekdo privil tak star-nov filter. Če je pa olje notri 12 let, pa verjetno ni OK, ampak dvomim, da pooblaščeni servis ne bi menjal olja, če ga je vsako leto servisiral in vsako leto olje zaračunal.

Popravljeno od Janez007
Napisano

Škoda, da ti razlagam še kaj naprej ker je servis že propadel zaradi tega🤣

Kakorkoli že,  poznam veliko zgodb in poznam veliko uničenih avt zaradi bedakov. 

 

Mene vem da uradni servis nebi videl. Naj si garancijo vtaknejo v rit :bravo:

N7rRRL1.jpg

Napisano (urejeno)
pred 42 minutami je FuManchu napisal:

Škoda, da ti razlagam še kaj naprej ker je servis že propadel zaradi tega🤣

Kakorkoli že,  poznam veliko zgodb in poznam veliko uničenih avt zaradi bedakov. 

 

Mene vem da uradni servis nebi videl. Naj si garancijo vtaknejo v rit :bravo:

Če so to res zavestno delali, gre za kriminal. Sicer pa tudi prvim lastnikom ne gre vedno verjeti. 

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 6 urami je Mraušk Mčk napisal:

Že podatek, da je bil lastnik avta lastnica, al pa ata penzionist, je podatek za dodatno previdnost.

Pazi kaj govoriš ker so nekatere ženske boljši vozniki in se bolj razumejo v avte kot moški,penzionisti nad 75 let tisti so  pa res nevarni in pametni

  • Všeč 2
  • Haha 2
Napisano
dne 27. 11. 2022 ob 21:01 je MarkoSolnir napisal:

Imam splošno vprašanje, ki nekako velja verjetno za vsa vozila. Mogoče je kakšna razlika med bencinarjem-dizlom, ali pa tudi ne. Se slabo spoznam, zato vprašam tukaj.

 

Večkrat sem slišal, da je avto lahko "zaspan". Da premalo dinamična vožnja (nizki pospeški, nizki obrati) ni dobra za motor. Zanima me, kaj so neka splošna priporočila. Imam bencinarja, Mazdo 3. Sam sem tak, da precej gledam na porabo, ampak mi je pomembno, da tudi skrbim za svoj avto. Moj način vožnje je takšen, da z vidika porabe hitro pospešujem in ne nabijam visokih obratov, nekako do 3000. Na koliko obratih vi prestavite v višjo? Je smiselno z vidika skrbi za avto nabijat obrate na 4k? 5k? 6k? Če ja - kako pogosto? Vsako vožnjo? 1X na teden/mesec? Če je pomembno - v kateri prestavi?

 

Imam pa še dve vprašanji. Je smiselno pri spustih s strmejših klancev prestaviti v nižjo prestavo, da "mašina" bremza in s tem zavoram prihranimo delo?

 

In pa še en primer: Ko npr. v naselju pri vožnji z 50km/h v 4. prestavi moramo ustaviti, npr. zaradi rdeče luči... Je slaba praksa, če prestavimo v ler (prosti tek)? Je najbolj optimalno, da raje iz 4. prestavimo v 1. in nato, ko mirujemo v ler, ali lahko že kaj prej?

Dobrodošel. Vidim, da je naša parta spet razvila standardno debato kot v vsaki niti, a nič ne de, upam da še nisi zbežal in si vseeno nekaj izvedel :)

Nekaj jih je omenilo zmerno, temu se sam pridružujem. Definitivno se ne bat meje 3k, ko je motor topel se ne bat "potelovadit" z njim.

Sam podobno kot @NevLado nimam vožnje, da se motor nebi vrtel čez 3k je pa to pri avtomatiku veliko "lažje" dosežit ker že pri polovici plina prestavlja navzdol.

Napisano

A ni zanimivo, da predvsem mi, ki imamo motorje G194, zagovarjamo vrtenje v višje vrljaje?

 

Bi pričakoval, da bodo to predvsem tisti z G75, G90, G120 in G122 mlinčki. Ampak ti so verjetneje bistveno manj zahtevni vozniki, ki jim je pomembno le premikanje iz točke A v B ob čim nižji porabi ...

 

Še najslabše se taktika ujčkanja splača voznikom Mazdinih dizlov SkyActiv-D, saj ti potem čez servise noter prinesejo vse prišparane decilitre.

  • Všeč 4
  • Ljubim 1
  • Hvala 1
Napisano

Točno to, ampak dejansko se cjazenje oziroma cincanje prinese neko opazno razliko pri N/A bencinarjih, kjer je res razlika a izkoriščaš vse konje, ki so na voljo šele tam nekje pri 6k obratov al pa uporabljaš polovico konjenice in probaš pršparat dva litra ali več z vožnjo do 3k obratov.

 

Pri dizlih je drugače in teli maksimalni konji so na voljo kmalu po 2k obratov in neko cincanje al pa taka dinamična hitra vožnja ne presežeta liter razlike v porabi. Tako, da pri dizlu res ni treba mašit motorja, ker prihranka ne bo. Mogoče trenutno na dolgi rok pa bo hitr kakšen servis več zarad tega pa bo šel ves prihranek pri porabi lepo papa.

 

Pa še enkrat, ne govorimo o teranju avtov ves čas do konca in pri visokih obratih, ampak pametno in odločno izkoriščanje celotnega spektra uporabnih obratov.

  • Všeč 3
  • Ljubim 1

33112_1.png

Napisano
Pred eno uro je Boss napisal:

Točno to, ampak dejansko se cjazenje oziroma cincanje prinese neko opazno razliko pri N/A bencinarjih, kjer je res razlika a izkoriščaš vse konje, ki so na voljo šele tam nekje pri 6k obratov al pa uporabljaš polovico konjenice in probaš pršparat dva litra ali več z vožnjo do 3k obratov.

 

Pri dizlih je drugače in teli maksimalni konji so na voljo kmalu po 2k obratov in neko cincanje al pa taka dinamična hitra vožnja ne presežeta liter razlike v porabi. Tako, da pri dizlu res ni treba mašit motorja, ker prihranka ne bo. Mogoče trenutno na dolgi rok pa bo hitr kakšen servis več zarad tega pa bo šel ves prihranek pri porabi lepo papa.

 

Pa še enkrat, ne govorimo o teranju avtov ves čas do konca in pri visokih obratih, ampak pametno in odločno izkoriščanje celotnega spektra uporabnih onratov.

 

null

image.png

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Napisano

Ne razumem kaj mi hočeš povedat. Govorim o načinu vožnje in kako ta vpliva na porabo za določen tip motorja. Torej kaj se splača počenjat in kaj ne.

33112_1.png

Napisano
pred 2 urama je Boss napisal:

Ne razumem kaj mi hočeš povedat. Govorim o načinu vožnje in kako ta vpliva na porabo za določen tip motorja. Torej kaj se splača počenjat in kaj ne.

Ja, imaš prav; jaz pa sem hotel povedat da na koncu pa tako ali tako nima veze iz cenovnega vidika 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • K tole berem mam res občutek, da ne veste kaj je reciklaža in da nimate pojma zakaj so rumeni smetnjaki. Se pravi, edino denar vas samo spametuje al kako?   V življenju nisem pustil ne prazne plastenke ne pločevinke ne steklenice nikjer kamor ne sodijo. In zdaj bi me eni radi kaznovali z dodatnimi pizdarijami, ker znam reciklirat? Noro res, dobr ste oprani.   Kaj pa ostalih 90% embalažnih smeti, ki niso plastenke in pločevinke? A tisto boste pa metal naokoli, ker se ne plačuje kavcije in ne dobiš nič nazaj? Upam, da ne in da se jih bo dajalo kot do zdaj v ustrezne zabojnike. In zakaj tak sistem ni več dober za plastenke? Ne dejmo to zakomplicirat in podražit, da bo blo vzdržno.     To, da pa smeti delajo meni denar je pa sorry čista nebuloza. Nič ne delajo denar samo nazaj dobiš svoj denar, ki si ga založil in zraven za nagrado opravil neko dodatno delo zastonj, da ga ne bo treba nekomu drugemu, ki si ga itak že plačal, da odvaža že sortirane smeti in da opravi reciklažo.   Kar se pa otrok tiče je pa za moje pojme najslabši način, da se jih uči da se splače nekaj narest zgolj zato, ker se finančno splača, drugače pa ne al kako? Jaz svojega otroka učim, da se stvari delajo zaradi dugih vzgibov in ne samo finančnih, da skrb za okolje ni povezano s tem kolk me bo kdo plačal, da to naredim, oziroma, da naredim samo zato, da me ne udari po žepu, ampak da je to osnovna civilizacijska kultura.   Sorry, k sem mal grob z besedami... gre mi na kurac, da namesto, da bi življenje poenostavili, ga čedalje bolj kompliciramo in oblast nas zna samo še grajati in nikoli nismo dovolj dobri in kakorkoli se obrneš že iščejo kaj delaš narobe in kako bi te kaznovali. Še malo pa dobimo socialne točke, pol bo pa šele hec.
    • Amerika je glumila nevtralnost, do napada Japonske na Havajih, ko je bila prisiljena napovedat vojno Japonski. Zaradi sporazuma na osi Nemčija, Italija in Japonska pa sta Nemčija in Italija nekaj dni za tem napovedali vojno ZDA. To se je zgodila dve leti kasneje od samega začetka vojne v Evropi. V aziji pa je to trajalo že precej dlje.   Dejasnko pa so pritisnili na plin v Evropi šele, ko se je že videlo, da se vojna sreča spreobrača in da je Rusija dovolj oslabila Nemške enote na vzhodu. Takrat se je pa dirka kdo bo prevzel nadzor nad povojno Evropo šele dobro začela. Ko so videli, da je rdeča armada potolkla Nemce na vzhodu in da drvi proti jedru Evrope so šele začeli hiteti. Prej se jim ni tako mudilo leta 1944 je pa šele ratala dirka, kdo bo prej porazil in zasedel Nemčijo.   Ampak kljub temu, da se je vojna tudi v Aziji končala avgusta 1945, amerika kar ni in ni mogla odnehati pa se je spet tolkla v Koreji, kjer je malo manjkalo, da ne bi še malo sprobavali jedrsko orožja še na Kitajcih, ki so prišli na pomoč Koreji. General Douglas MAcArthur bi jih vrgel po severni Koreji in Kitajski med 20-40 če bi mu jih odobrili. Skoraj je pa dejasnko dobil 4. Truman je to ustavil.   Pol so se mal šli žogat z jedrskimi raketami v Turčijo, neuspešno naredili invazijo na Kubo, da je ta za obrambo povabila SZ in tako povzročila Kubansko krizo. Pa ker ni bilo dovolj so se šli še malo vojne v Vietnamu, kjer so pobijali na deset tisoče civilistov verjetno samo zato, da ne bi ratali komunisti in tako naprej, da ne bom predolg.
    • Hmmm, Američani pa nimajo jedrskih podmornic z jedrskimi konicami ... celo Kitajci jih imajo. Kdo bi si mislil.
    • Ampak prvi spopad z cesarsko armado pa so imeli šele dva tedna po Pearl Harborju in vojni napovedi. Tko, da do takrat so bili na Kitajskem zgolj kot turisti.
    • Aha tako daleč nazaj gremo.   No ja, uradno to ni bila ameriška baza ampak prostovoljci piloti. Borili so se skupaj z RAF-ovimi piloti na območju Burme in v boj vstopili šele po uradni razglasitvi vojne. Kot zanimivost, da so bili tako uspešni, pa je bila uporaba naprednega sistema obveščanja vključno z britanskimi radarji, da so lahko napadli japonske bombnike iz višine. To taktiko so prevzeli od Sovjetskih pilotov, ki so se borili na strani Kitajske že od leta 1937 do 1940. Japonska je zasedla Mandžurijo in dele Mongolije že leta 1937 so jih sovjeti vrgli iz Mongolije leta 1939 pri tem, da so na tem delu izdatno pomagali Kitajcem. Tako, da Kitajci so bili precej več oskrbovani v tej smeri kot pa iz Burme.    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.