Skoči na vsebino

Vlaga v stanovanju

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)

Jaz imam komplet bajto izolirano (16 cm grafiten stiropor) in pa TČ tako za sanitarno, kot centralno ogrevanje (12kw). V kopalnici je talno gretje vezano na TČ.  Notranja enota je dietrich zunanja pa mitsubishi. Sem pa leta 2020 montiral še samooskrbno elektrarno. V dnevni sobi imam pa še klimo mitsubishi MSZ EF 35 (črna), katero uporabljam za hlajenje, razvlaževanje in pa tudi gretje v kakšnem prehodnem obdobju. S klimo sem super zadovoljen, sploh wifi nadzor je top :).

Popravljeno od Scr3am
  • Všeč 3
  • Hvala 1
Napisano

Evo mene iz postelje😅.

 

Bom napisal (še enkrat,pa tudi ne nameravam več,k pol se mi že zdi malo neumno) tisto taglavno pri ogrevanju.

 

Ko pišete,koliko in katero izolacijo ste nastimali itd....

Pa ne tega narobe razumeti kao v smislu "pljuvanja in hvaljenja itd..."

Samo omenjam dejstva,in največji problem,kjer ga nekateri "brcnejo v temo" glede ogrevanja...tako v bajtah,kot v blokih...

Kot rečeno sem o tem že pisal...se ne spomnim več v kateri temi....

 

Slavni rek:..."ni tako važno,koliko je bajta izolirana,kot je važno,kako je suha"

 

Po kmečko-dokler nisi saniral konstrukcijo,lahko kuriš z vsem mogočim...al kamin,al klima,al olje,al zračiš k blesav...nič ne pomaga,ker bolj ko greješ in sušiš konstrukcijo,bolj kapilarni efekt vpeče vlago...to je "sizifovo delo" in metanje denarja skozi okno"...in bolj izoliraš,zadihtaš,slabše je,ker vlaga nekam mora iti....

 

Za to sem jaz odkopal do temeljev,obnovil hidroizolacijo,nastimal ogromno granita na balkonih,in odstranil terac itd....

 

In sem ugotovil,da je pri tako veliki bajti 5cm prastarega stiroporja čisto OK...je 11kW TČ čisto dovolj

 

Dodatna klima,pa je seveda samo "cešnja na torti,ker razvlažuje in hitro reagira👍

Napisano (urejeno)

Še v prehodnem obdobju, če jo kdaj prižgem za ogrevanje, občutek ni primerljiv z radiatorskim ogrevanjem, kaminom ali talnim ogrevanjem. Zaradi pihanja je še slabši občutek od IR panelov.

 

V službi imamo ventilatorsko ogrevanje in hlajenje (konvekcijsko). Pozimi nas ima kar nekaj zraven pisalne mize še svoj privat oljni radiator. To ti pove vse. 

 

Za komfortno ogreto stanovanje je potrebna tudi akumulacija toplote, tako v radiatorjih in tudi v gradbeni konstrukciji (betonu, stenah). Pri klimi je akumulacija toplote = 0, enako pri IR panelih. Voda, kamen, beton, opeka pa akumulirajo veliko toplote in zato ni ON/OFF občutka njihovega obratovanja. Pri montažnih hišah, ki nimajo dosti akumulacije v konstrukciji, je potrebna še toliko bolj odzivna regulacija.

 

 

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano
  dne 5. 8. 2023 ob 23:07 je Bini napisal:

Sem popolnoma enakega mnenja! Jaz bi vzel klimo in se hkrati po potrebi tudo hladil ali pa ogreval....👍😉

Imam pa eno vprašanje oziroma 2,na kaj se ti ogrevaš?

Poznam večino slabosti in prednosti ogrevanja pa razmišljam o dveh možnostih ogrevanja; TČ in split klimatskem sistemu. Prva bi me stala 10- 12kw cca 10000€ in menjava radiatorjev po celi hiši 10 kom za 160 kvadratov,cca 2000€. 

Druga pa montaža 6tih split klim.sistemov cca 7500€ (odvisno od znamke) in za kopalnici 2 IR panela cca500€. Stroški za radiatorje odpadejo.

@skritikrt,kaj misliš o tej možnosti 🤔

Razširi  

jaz bi rekel (pa nisem ne strojnik, ne arhitekt), ampak iz svojih in drugih izkušenj....kolega ima 50.let staro bajto pa so šli pred 15.leti na TČ in ohranili radiatorje....brez vlaganja v izolacijo in ostalo je imel nižje stroške kot z kurilcem....sedaj je vse prodal. Ko sem sam še živel v Postojni, sem bil tam v času žledoloma, kar je bil najhujša mora, kar sem doživel sam (razen tega kar je sedaj v primeru poplav)....tam je bilo ogrevanje na butan/propan plin (ne zemeljski) , kar je redkost, in se izjemno drago...ko je vse odpadlo in so če nekaj dni vzpostavili elektriko, tega plina seveda še ne....sem imel v stanovanju 80m2 klimo....gretje na klimo za moje pojme no go na dolgi termin, za ogreti prostor ok, ne pa da boš s klimo grel v zimski sezoni....doma imam sedaj TČ Daikin zrak-voda, in za poleti klimo (Daikin) - 1 zunanja, 2 notranji enoti, ki jo uporabljam izključno poleti za hlajenje.....TČ kot rečeno za moje pojme je zakon....

  • Všeč 2
  • Hvala 1
Napisano

Tukaj se je začelo-debata o vlagi,štemanju,odkopu,TČ itd...k sem nabasal slike,in je @AmpeR komentiral glede fasade.

 

 

Mogoče koga zanima,kako se to pri stari bajti sanira...pač vsi napori proti vdoru vlage oz. kapilarnemu efektu.

In ker jaz vse pofotografiram....bom priložil nekaj slik,kako smo to naredili pri nas.

Mi sicer nismo imeli problema z vlago,ker je cel temelj dobro narejen in tudi dobro hidroizoliran od ostale bajte,k je na njem zgrajena. Ko smo pač hoteli odstraniti stare tlakovce,kateri so položeni na beton,brez bagra pač ne gre...in sem ženi rekel-če je bager pri bajti (smo imeli celo dva-majhnega in večjega)...da bi bilo dobro odkopati,preveriti stanje,in izolirati hidro in termo,tako,kot se to pač danes dela...in je za tistih par jurjev razlike bila takoj za to....to je najpametnejša stvar,kar smo jih pri bajti naredili!!!

Vidi se tudi kako je namazan bitumen (stara hidroizolacija),ko ga fantje čistijo z starim Karcherjem K-5.85 pred nanosom nove hidroizolacije.

Nad tem bitumenom je bila položena "dahpapa"...kot en prepojen strešni karton....je bilo vse popokano,in je kar dol popadalo....

Namesto Izotekta (sranje od sranja,ker ni elastičen) sem dal Bauder E-KV-4 (cca. 4x bolj elastičen kot izotekt-je važno za kasneje,ko se tepta itd...da ne popoka)...cena je pa enaka.

V "podzemlju sem dal 10cm izolacije namenske za v zemljo,na cokel pa le 2cm,k sem dal čez granit (bunjo)...za to tudi dvojno mrežico+Jubizol in vmes 10kom sider/m2...pač granit je težek.....

 

Ne rabim več kaj veliko nakladati-želim le prijeten ogled slik😉

WP_20160509_004.jpg

WP_20170810_006.jpg

WP_20170811_001.jpg

WP_20170812_004.jpg

WP_20170816_001.jpg

WP_20170816_002.jpg

WP_20170816_003.jpg

WP_20170824_001.jpg

WP_20170824_002.jpg

WP_20170824_003.jpg

WP_20170824_004.jpg

WP_20170824_005.jpg

WP_20170901_003.jpg

Napisano
  dne 7. 8. 2023 ob 13:10 je Jaka32 napisal:

Točno tako sem tudi jaz naredil na starejši hiši, ki tega ni imela. Tako se tudi naj bi delalo dandanes.

Razširi  

Problem zna biti edino pri tako starih bajtah,kjer med temeljem in bajto samo ni nikakršne hidroizolacije...tam pa pomaga samo injeciranje....k nekak moraš prepreciti kapilarni efekt.

Napisano
  dne 7. 8. 2023 ob 13:20 je skritikrt napisal:

Problem zna biti edino pri tako starih bajtah,kjer med temeljem in bajto samo ni nikakršne hidroizolacije...tam pa pomaga samo injeciranje....k nekak moraš prepreciti kapilarni efekt.

Razširi  

 

To pa je na moji na srečo bilo.

Vsekakor je pravilna izolacija osnova vsake dobre gradnje.

  • Všeč 2
  • Ljubim 1
Napisano
  dne 7. 8. 2023 ob 13:20 je skritikrt napisal:

Problem zna biti edino pri tako starih bajtah,kjer med temeljem in bajto samo ni nikakršne hidroizolacije...tam pa pomaga samo injeciranje....k nekak moraš prepreciti kapilarni efekt

Razširi  

Tako je. Tudi jaz sem od zunaj izoliral celo bajto pa sem imel v kleti se vedni enako vlage po steni.

 

Rešitev je bila da smo odbili 1m starega ometa in gor vrgli paropropustnega, pobelili z apnom in sedaj imam že 8 let mir.

 

V stanovanji pa sem se posamezne plesni rešil preprosto tako, da tudi ob največjem mrazu vsaj 3 x na dan prezračim za 5 minut in je rešeno.

Napisano (urejeno)

Podzavestno ... tolk govora o vlagi, da sem nabavil še en razvlažilec ... Hofer je ravno dobil zalogo.

null

image.png

 

20230807_163200.jpg

Popravljeno od Janez007
  • 5 mesecev kasneje...
Napisano
  dne 6. 8. 2023 ob 8:11 je skritikrt napisal:

Tu ti pomaga samo klima.

Moraš vedeti,da je pozimi (ko je 0° ali hladneje) zunaj bolj suho kot v bajti,in vlaga rine ven.

Poleti je pa zunaj vlažneje,in vlaga rine v bajto. 

In če imaš poleti notri tako stopnjo vlage,po tem....ali delaš kaj narobe,ali pa...res ne vem,k pač ne poznam konsteukcijo bajte itd...

Pazi-nisem zastonj napisal 2-3x orng prezračiti,drugače pa zaprta okna-overlift je NO-GO!!!

 

Kot sem napisal-jaz bi na tvojem mestu kupil MSZ-AP35 in to je to.

 

Me pa ena stvar moti-ko pišeš,koliko prostorov ne greješ itd...

Moraš vedeti,da ko bajto greješ,greješ zmeraj vse,kar je znotraj izolacije. To pa pomeni,da vsaka soba-prostor,v katerem imaš radiator zaprt,da je ta soba še dodatno breme za sobo oz radiator,kjer grejes...ebostavno zaradi tega,ker toplota gre v smeri hladnega,in tisto sobo pač greješ preko zidov. Temu se ni mogoče izogniti.

Ker pa so razlicne temperature stikajocih se zidov "magnet za kapljično vlago"  (spomni se mokrega puloverja) zmeraj svetujem ogrevanje rudi prostorov,katere ne uporabljaš...pač nastaviš termostatski ventil na recimo 18°C in to je to...na tak način ti dejansko lahko uspe zagreti in posušiti celo bajto,in celo doseči manjšo porabo TČ

Sliši se sicer kontradiktorno,a je res.

 

Bi bilo zanimivo vedeti letnik bajte🤔....k mi je res čudno...ker od nekod ta vlaga mora priti...in če ne čez okna,pol pa čez konstrukcijo...al od zunaj,al z zemlje,drugače si ne morem razlagati.

 

Dost za sedaj-grem spat iz nočne....Jesenice proga spet odprta in smo furali Jesenice-Koper/Sežana.

 

Razširi  

2010 smo se selili v hišo. Novo hišo. Do sedaj ni bilo problema z vlago, lani je bilo pa noro vlažno poletje in nam je vlaga pritisnila not. Prej nikoli problemov. Hiša klet zidana z betonskimi kvadri. Kar je v zemlji sem 2x nanosil NIVEDUR S od zunaj, da je bilo gladko. Potem še 2x s HIDROZANom. Potem z ibitolom, potem pa še s peskanim izotekom 5 mm, potem gumbasta folija in pol metra debelega peska, pa filc. Od zunaj ni teorije, da vlaga not pride. Pritličje in mansarda pa zidana z porotermom 38 in 12 cm tervol fasade. Okoli kiše 1 meter nadstreška. Hiša je delana brez problema, za moje pojme.

Hiša stoji cca 100 metrov od reke Save, ob jezu elektrarne.

Sem se že zanimal za klimo mitsubiši. Tam maja ali junija bo zmontirana...

  • Všeč 1
  • Ljubim 1

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Zadnja sporočila

    • +1   Se zmeraj smejem ko slišim kaj takega....nima niti z fiziko,kot tudi akustiko veze. Konkretno pri kompaktih je edina logična pozicija BR-ja zadaj,vse drugo le priča o šlampasto konstruiranem zvočniku. OK ne velja za studijske monitore,kjer je BR včasih spredaj iz drugih razlogov. V HiFi-ju pa če je BR spredaj pa samo "beži stran". Lahko podrobno razložim,a bo "dolga klobasa".   Še nasvet-v nizkem cenovnem rangu je denar bolje naložen v zvočnik kot pa v elektroniko,torej več za zvočnike kot pa receiver. Moje priporočilo za mali cvenk. Buy nuBoxx B-30 here | Nubert WWW.NUBERT.DE Discover nuBoxx B-30 now at Nubert! High-quality workmanship ✓ Še bolje pa njegov večji brat...a ima konkurenco v NuLine seriji....torej,če nočeš pogrešati subwooferja (resno!!!),hočeš,da zmore vse zvrsti glasbe tudi dinamično,ga lahko z stikali na terminalu prilagodiš osebnem okusu in akustiki...in še več...zvočnik ki poščije veliko večino kompaktov in stoječih zvočnikov v rangu 2000€/par in višje.   Buy nuLine 34 here | Nubert WWW.NUBERT.DE Discover nuLine 34 now at Nubert! High-quality workmanship ✓  
    • Resno mislim, da je bil Adam Črnogorec!   Kdo drug bi ležal pod drevesom zraven gole dekline in jedel jabolko...
    • Pravkar sem za štos šel v sex-shop.   Ko sem videl, kaj vse tam prodajajo za ženske - dobro, da mi sploh še kaj jebemo...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.