Skoči na vsebino

Gume

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 1 minuto je Janez007 napisal:

Sam sigurno nisem dober primerek za testiranje. Še z nobenimi gumami me ni odneslo - OK, razen enkrat v ovinku z OPEL ASCONO z zadnjim pogonom  in na cesti nekaj cm svežega snega - sem se na srečo rešil in peljal naprej.

Saj dobre gume te ne sme odnesti. 

Ne po suhem ne v mokrem. 

Če pa imaš takšen zmazek od gum, kot jih imamo mi na cx30, prvovgradne Bridgestone, je pa druga pesem. Pri 30km/uro ti v krožišču prične odnašat zadek. Ali pa, še slabše, ti sprednji konec rine ravno. To vam lahko potrdi tudi Gelipter. Hvala bogu je sedaj nabavil Conti. Odlične gume. 

 

 

Napisano
pred 1 minuto je Alex napisal:

Saj dobre gume te ne sme odnesti. 

Ne po suhem ne v mokrem. 

Če pa imaš takšen zmazek od gum, kot jih imamo mi na cx30, prvovgradne Bridgestone, je pa druga pesem. Pri 30km/uro ti v krožišču prične odnašat zadek. Ali pa, še slabše, ti sprednji konec rine ravno. To vam lahko potrdi tudi Gelipter. Hvala bogu je sedaj nabavil Conti. Odlične gume. 

 

Če bi bile na CX-30 problem samo gume., ki jih lahko kadarkoli v katerikoli delavnici zamenjaš. 😁

Napisano
pred 11 minutami je Janez007 napisal:

 

Če bi bile na CX-30 problem samo gume., ki jih lahko kadarkoli v katerikoli delavnici zamenjaš. 😁

Pa ne bom novih gum menjaval. 

 

 

Napisano (urejeno)

Malo se bom vključil v debato. S testi in subjektivnostjo se strinjam, težko je to malo po občutku določiti, razen če ni res velike razlike med gumami ali pa če si poklicni športni voznik.

Kot primer je mene presentil tečaj varne vožnje na Vranskem. Bil sem prepričan. da imam še v redu gume - več kot dovolj profila za letno pnevmatiko, pa sem se ustavljal med slabšimi tam na tistih močenih spolzkih podlagah, ki to hitro pokažejo. V glavnem, tam sem se naučil, da stara pnevmatika ni več tisto kar je bila. Bile so pa 5 let stare, še prve, ki so bile na novem avtu.

Še bolj me je pa presenetil voznik zraven, ki je po ADAC testu vozil eno izmed boljših pnevmatik, menjano z začetkom letne sezone, tam smo bili pa maja. V glavnem se je ustavljal malo boljše od mene ali pa tam tam. Nobene logike, vozniki s pnevmatikami dosti slabšimi po testih, so se ustavljali bolje. Takrat mi je vse skupaj dalo misliti...

Popravljeno od Agerg
Napisano

No ja.

 

A so bile te t.i. gume slabši proizvajalcev istih dimenzij, na istem vozilu?

 

Če ni stična površina enako velika, je nemogoče primerjati. Pa še vozilo mora bit enako, saj drugače sta masa in zavorni sistem različna.

 

Tukaj je zelo, zelo, zelo dosti parametrov, ki lahko vplivajo na rezultat zaviranja.

Napisano
pred 2 urama je Bini napisal:

Točno tako pa še te meritve nekateri vstrajno zanikajo, da so kao kupljeni itd.... :nevem:

Jaz še vedno mislim, da gume ki so do cca 10 na testih so dobre za nas amaterje.... 🤔🤗😉

 

Absolutno so razlike tako majhne, da bi jih opazil večinoma samo tisti, ki res vozi čisto na limitu. Ampak kdo to počenja? Je pa nek drug faktor vsaj pri meni in sicer faktor obžalovanja in sicer, da če bi se kdaj kaj zgodilo, da se ne bi spraševal a bi zadevo lahko rešil, če bi imel bolj premium gume.

33112_1.png

Napisano
Pred eno uro je Agerg napisal:

Malo se bom vključil v debato. S testi in subjektivnostjo se strinjam, težko je to malo po občutku določiti, razen če ni res velike razlike med gumami ali pa če si poklicni športni voznik.

Kot primer je mene presentil tečaj varne vožnje na Vranskem. Bil sem prepričan. da imam še v redu gume - več kot dovolj profila za letno pnevmatiko, pa sem se ustavljal med slabšimi tam na tistih močenih spolzkih podlagah, ki to hitro pokažejo. V glavnem, tam sem se naučil, da stara pnevmatika ni več tisto kar je bila. Bile so pa 5 let stare, še prve, ki so bile na novem avtu.

Še bolj me je pa presenetil voznik zraven, ki je po ADAC testu vozil eno izmed boljših pnevmatik, menjano z začetkom letne sezone, tam smo bili pa maja. V glavnem se je ustavljal malo boljše od mene ali pa tam tam. Nobene logike, vozniki s pnevmatikami dosti slabšimi po testih, so se ustavljali bolje. Takrat mi je vse skupaj dalo misliti...

 

Tole na Vranskem vzemi s kr precej rezerve. Tiste ovire in drseča podlaga je skonstruirana tako, da odnese oziroma da brcne k mula zadnji kolesi. To je zgolj za treniranje kaj in kako ujameš vozilo, ko zelo drsi . Nekako celo bi lahko rekli, da simulira sneg na cesti. Letne gume se tam zelo slabo izkažejo, zimske mnogo bolje, ker so mehkejše in imajo veliko bolj odprt profil, da izrinejo več vode.

 

Še enkrat, to niso cestni pogoji ampak gre za učenje obvladovanja vozila, kaj smeš in kaj ne smeš naredit. Nikakor pa tam ne ocenjuj gum, ker tisto ne pokaže ničesar na kar bi lahko imel oprejemljiv dokaz katere gume so boljše.

33112_1.png

Napisano

Saj imajo tudi aquaplanong stezo. In tam sem se ozno ustavljal. Tudi testi pravijo, da Primacy 4+ se slabše ustavlja v mokrem.

 

Če greš na drugo stopnjo tečaja, se vse dela na asfaltu.

Napisano (urejeno)
pred 26 minutami je godlike napisal:

No ja.

 

A so bile te t.i. gume slabši proizvajalcev istih dimenzij, na istem vozilu?

 

Če ni stična površina enako velika, je nemogoče primerjati. Pa še vozilo mora bit enako, saj drugače sta masa in zavorni sistem različna.

 

Tukaj je zelo, zelo, zelo dosti parametrov, ki lahko vplivajo na rezultat zaviranja.

 

Tole pa ne bo res. Gume so edina zadeva, ki skoraj poenotijo avtomobile za miljon € in 20 k€. Poglej si zaviralne poti različnih avtomobilov. S podobno gumo in enako podlago se vse konča pri enaki zaviralni poti pri zaviranju iz neke enake hitrosti. Trenje in osnove fizike sta tu neusmiljena. Nič ne pomaga zavorni sistem, pa pakne, pa diski. Na žalost. Stična površina pa sploh nima veze s koeficientom trenja - vem, da je malo kontra kmečki logiki, ampak tako je, že tisočkrat predelano na spletu. Malo pomaga ABS, ker prepreči, da guma zdrsne in drži trenje na večji vrednosti, ampak, to ima danes vsak avto, tako da je brezpredmetna debata.

 

Glede Vraskega pa - saj imajo vajo, kjer se gleda čisto in samo zaviralna pot pri polnem zaviranju. Tu je vse kar je pomembno guma, vse ostalo nima smisla. Avto se ustavlja z gumo in ne z zavorami. Podlage tam pa sigurno naredijo limit trenja med gumo in podlago in ne med diskom in ploščico, kar je pa tako ali tako že izredna situacija s hudim brake fade-om, ki se pa pojavi če na normalni cesti res čudno voziš - z izjemo dirkališč, seveda.

 

 

Popravljeno od Agerg
Napisano
Pred eno uro je Agerg napisal:

 

Tole pa ne bo res. Gume so edina zadeva, ki skoraj poenotijo avtomobile za miljon € in 20 k€. Poglej si zaviralne poti različnih avtomobilov. S podobno gumo in enako podlago se vse konča pri enaki zaviralni poti pri zaviranju iz neke enake hitrosti. Trenje in osnove fizike sta tu neusmiljena. Nič ne pomaga zavorni sistem, pa pakne, pa diski. Na žalost. Stična površina pa sploh nima veze s koeficientom trenja - vem, da je malo kontra kmečki logiki, ampak tako je, že tisočkrat predelano na spletu. Malo pomaga ABS, ker prepreči, da guma zdrsne in drži trenje na večji vrednosti, ampak, to ima danes vsak avto, tako da je brezpredmetna debata.

 

Glede Vraskega pa - saj imajo vajo, kjer se gleda čisto in samo zaviralna pot pri polnem zaviranju. Tu je vse kar je pomembno guma, vse ostalo nima smisla. Avto se ustavlja z gumo in ne z zavorami. Podlage tam pa sigurno naredijo limit trenja med gumo in podlago in ne med diskom in ploščico, kar je pa tako ali tako že izredna situacija s hudim brake fade-om, ki se pa pojavi če na normalni cesti res čudno voziš - z izjemo dirkališč, seveda.

 

 

Bo kar držalo kar si napisal, zato sem pa že večkrat napisal, vse gume na testih do cca 10.mesta bodo dovolj dobre neglede na ceno !👍 Pozabljate pa to, da gume vozijo avto mi pa avto in smotan-neroden, nevešč voznik ima problem tudi z najboljšimi gumami, žal je to realnost... :prstgor:

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je Agerg napisal:

 

Tole pa ne bo res. Gume so edina zadeva, ki skoraj poenotijo avtomobile za miljon € in 20 k€. Poglej si zaviralne poti različnih avtomobilov. S podobno gumo in enako podlago se vse konča pri enaki zaviralni poti pri zaviranju iz neke enake hitrosti. Trenje in osnove fizike sta tu neusmiljena. Nič ne pomaga zavorni sistem, pa pakne, pa diski. Na žalost. Stična površina pa sploh nima veze s koeficientom trenja - vem, da je malo kontra kmečki logiki, ampak tako je, že tisočkrat predelano na spletu. Malo pomaga ABS, ker prepreči, da guma zdrsne in drži trenje na večji vrednosti, ampak, to ima danes vsak avto, tako da je brezpredmetna debata.

 

Glede Vraskega pa - saj imajo vajo, kjer se gleda čisto in samo zaviralna pot pri polnem zaviranju. Tu je vse kar je pomembno guma, vse ostalo nima smisla. Avto se ustavlja z gumo in ne z zavorami. Podlage tam pa sigurno naredijo limit trenja med gumo in podlago in ne med diskom in ploščico, kar je pa tako ali tako že izredna situacija s hudim brake fade-om, ki se pa pojavi če na normalni cesti res čudno voziš - z izjemo dirkališč, seveda.

 

 

 

Imaš prav glede zavornega sistema, nima veze, ker si na polnem zaviranju.

 

Seveda pa trdiš, da stična ni pomembna. Torej se avto z 165/65R14 ustavi isto kot 275/45R20?

Če zaviraš na polno z ABS-om, trdiš da se bosta isto ustavla?

 

Vse kar zdaj iščem, pravi da širše zavira bolje. Še na cestnih kolesih grejo na širše za spuste.

 

Čist jeba, kot si rekel, fizika je res neusmiljena 😆

Popravljeno od godlike
  • Všeč 1
  • Haha 1
Napisano
pred 1 uro je Boss napisal:

 

Absolutno so razlike tako majhne, da bi jih opazil večinoma samo tisti, ki res vozi čisto na limitu. Ampak kdo to počenja? Je pa nek drug faktor vsaj pri meni in sicer faktor obžalovanja in sicer, da če bi se kdaj kaj zgodilo, da se ne bi spraševal a bi zadevo lahko rešil, če bi imel bolj premium gume.

Je pa še tretji faktor, ki pravi, da imaš kao najboljše gume na avtu in greš s ceste🫤A bi potem pomislil, da si pa mogoče ti slab voznik🤔nebi, gume bi bile krive..... 😉

Napisano

Prejle sem prevzel 6-ko z novimi GY. 

Prvi vtisi pri vožnji po dežju in mokri cesti so res vrhunski. In kar je pomembno, res je veliko tišja na avtocesti kot assimetric 5. 

In še ena izboljšava. Dodali so res velik rob za zaščito feltne. 

IMG_20240318_174240-01.jpeg

IMG_20240318_174253.jpg

  • Všeč 5
  • Ljubim 1

 

 

Napisano
pred 1 uro je Boss napisal:

Tole na Vranskem vzemi s kr precej rezerve. Tiste ovire in drseča podlaga je skonstruirana tako, da odnese oziroma da brcne k mula zadnji kolesi. To je zgolj za treniranje kaj in kako ujameš vozilo, ko zelo drsi .

 

 Tole drzi samo za tisti poligon s hidravlicno plosco... Drugi poligoni so brez tega ... simulirajo le splozko cestisce (vcasih bolj, vcasih manj,...)... pri nadaljevaljnem tecaju pa so vaje tudi po suhi cesti... ali delno suhi, delno mokri (splozki) brez tistih dodano pofrabnaih povrsin, ki simulirajo sneg oz. zelo spolzko cestisce... Kar pa je dokaj podobno realnim pogojem v vsakdanjem prometu in vremenu ... Le da si podo "nadzorom" instruktorja in v bolj kontroliranem okolju... tako da je precej zmanjsano tveganje, da naredis kaksno pizdarijo (ceprav se dogajajo tudi kaksne traparije... predvsem pri takih, ki so "najpametnejsi" in ne upostevajo navodil instruktorja :P ... Samo taki so menda potem dokaj hitro izloceni... vecino se preden naredijo kaksno pravo traparijo ...  

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano (urejeno)
pred 52 minutami je godlike napisal:

 

Imaš prav glede zavornega sistema, nima veze, ker si na polnem zaviranju.

 

Seveda pa trdiš, da stična ni pomembna. Torej se avto z 165/65R14 ustavi isto kot 275/45R20?

Če zaviraš na polno z ABS-om, trdiš da se bosta isto ustavla?

 

Vse kar zdaj iščem, pravi da širše zavira bolje. Še na cestnih kolesih grejo na širše za spuste.

 

Čist jeba, kot si rekel, fizika je res neusmiljena 😆

 

Nekako tako, ja. Širina vpliva zaradi povečane verjetnosti kontakta, kar je pa vse spet igra koeficienta trenja in vpliv na le-tega. V grobem pa ne bo velike razlike pri ustavljanju. Se pa pustim presenetiti s kakšno dobro raziskavo in kvalitetnim testom ter razlago, ki pa jih ni veliko za najti, se strinjam. V zavornih poteh pa ne pričakujem velikih razlik. Še posebej se pa potem v kakšnem snegu in dežju vse skupaj poslabša, ker je manjša možnost kontakta s cestiščem, ker je možnost splavanja večja. Seveda lamele in odvanjanje vode naredi svoje, samo ima vse skupaj tudi svoje meje.

Dobra guma je ena in edina stvar s katero za najmanj denarja dobiš največjo razliko v performansih avta. Oz. za mene kot normalnega voznika, ki se ne vozi na meji, naredi razliko v zalogi varnosti.

Popravljeno od Agerg
  • Všeč 1
  • Ljubim 1
Napisano
pred 14 urami je Agerg napisal:

 

... ... ... ... ... ... ...etu. Malo pomaga ABS, ke... ... ... ... ...

 

... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

 

Glej, lahko začnem, pa se mi ne da več. Se bova enkrat dobila v živo pa z metrom v roki preverila, kako je s tem. Ker jaz imam montirano stikalo, ki ga ni, pa ti lahko dokažem, da peder-bremze kvečjemu podaljšajo zavorno pot in skrbijo, da tistega pred seboj napičiš v rit - zato pa jih tudi imenujemo peder-bremze.

 

In eno stvar si zapomni: cesta NI poligon. Ideje, ki jih lahko dokažeš na poligonu, ne delujejo vedno v realnem prometu. In peder-bremze so ena od takih stvari...

Napisano

Na asfaltu, ima gume ko zdrsne veliko manjši oprijem kot guma ki se "obrača", ker pač, fizika.
V nespluženem snegu, ali pa na makadamu, je pa dejansko boljše da nimaš ABS, ker guma narine material pred sabo. Pa da ne boš z metrom skakov okol, na youtube je kar nekaj videov na to temo 😁

Napisano

Pa še to. Ko guma zdrsne, ne moreš ovinkat. In v ovinku letiš pri blokiranju ven.

 

Za to sem na Katrci 1x bremzo spustil, obrnil volan in pohodil, če ne bi bil v riti.

Napisano
pred 19 minutami je godlike napisal:

Pa še to. Ko guma zdrsne, ne moreš ovinkat. In v ovinku letiš pri blokiranju ven.

 

... ... ... ... ... ...

 

In kam boš ovinkal? Cesta ni poligon in nimaš na vse strani izletne cone. In največkrat lahko izbiraš: desno med leske ali v grapo, mogoče na kakšen pločnik, ali pa levo v nasproti vozeče vozilo. Ali pa naravnost in napičiš v rit tistega, do katerega bi se mogoče ustavil, če ne bi imel peder-bremz, ki ti omogočajo ovinkat tam, kjer nimaš prostora za ovinkat...

 

Mah, brez veze, glej, ja, peder-bremze so vrhunska tehnika. Vseeno te prosim, da držiš večjo varnostno razdaljo, če boš kdaj vozil za menoj. Ker jaz kar pogosto obrnem stikalo, ki ga ni. V bistvu ga samo pred tehničnim priklopim...

 

Napisano
pred 55 minutami je Slivka napisal:

 

In kam boš ovinkal? Cesta ni poligon in nimaš na vse strani izletne cone. In največkrat lahko izbiraš: desno med leske ali v grapo, mogoče na kakšen pločnik, ali pa levo v nasproti vozeče vozilo. Ali pa naravnost in napičiš v rit tistega, do katerega bi se mogoče ustavil, če ne bi imel peder-bremz, ki ti omogočajo ovinkat tam, kjer nimaš prostora za ovinkat...

 

Mah, brez veze, glej, ja, peder-bremze so vrhunska tehnika. Vseeno te prosim, da držiš večjo varnostno razdaljo, če boš kdaj vozil za menoj. Ker jaz kar pogosto obrnem stikalo, ki ga ni. V bistvu ga samo pred tehničnim priklopim...

 

 

 

Na, ti samo tole pustim tukaj

 

Napisano

Točno to sem razlagal, @Matick. Na tem posnetku ima izletne cone na vse strani. In če bi se na stezi našla kakšna ovira, bi imel kam zavit in se oviri izognit. Na cesti praviloma nimaš toliko prostora na vse strani, kot ga je na tem posnetku...

 

Mah, brez veze. Glej, ja, peder-bremze so super zadeva. Vseeno tudi tebe prosim, da držiš večjo varnostno razdaljo, če boš kdaj vozil za menoj. Sicer pa, BTjka ima eno spodobno traverzo za zadnji odbijač, tako da niti ni potrebno, da voziš na večji varnostni razdalji...

Napisano

@Slivka, ni fora v izletni coni. Fora je da je brez ABS rabu 20m več da se ustavi kot z ABS, torej z izletnami conami, vse super duper, brez njih, pa če nimaš ABS, pa veš kam greš. Poanta je da, z ABS se prej ustaviš kot brez, in da imaš kontrolo nad avtom. Če dobr pogledaš, je na polni bremzi z ABS šlo v ovinek, brez ABSa je šlo pa naravnost, kar bi v tvojem primeru bla gmajna al pa grapa, če ne bi bilo teh izletnih con.

Napisano
pred 2 urama je Slivka napisal:

 

In kam boš ovinkal? Cesta ni poligon in nimaš na vse strani izletne cone. In največkrat lahko izbiraš: desno med leske ali v grapo, mogoče na kakšen pločnik, ali pa levo v nasproti vozeče vozilo. Ali pa naravnost in napičiš v rit tistega, do katerega bi se mogoče ustavil, če ne bi imel peder-bremz, ki ti omogočajo ovinkat tam, kjer nimaš prostora za ovinkat...

 

Mah, brez veze, glej, ja, peder-bremze so vrhunska tehnika. Vseeno te prosim, da držiš večjo varnostno razdaljo, če boš kdaj vozil za menoj. Ker jaz kar pogosto obrnem stikalo, ki ga ni. V bistvu ga samo pred tehničnim priklopim...

 

Ehhh. Si en mojster.

 

Bil sem v katrci in je mojster pred mano nenandno zaustavil v križišču. Mislim da zaradi prehoda.

Ko sem skočil na bremzo, sem bil na žlajfu. Ko sem videl, da ga bom nabil, sem spustil bremzo obrnil volan in spet skočil na njo. Ustavil sem se na nasprotni špuri vzporedno z njim. Seveda tam ni bilo avta. Kot ti trdiš so ceste konstantno polne in zabasane, ampak v resničnem svetu ni tako.

 

Ampak ja, po tvoje ni možnosti rešitve, bolje bi ga bilo nabit. Nam na šajerskem je pleha škoda, vam tam doli izgleda ni 😎

Napisano
Citat

The first fully-electronic anti-lock braking system was developed in the late-1960s for the Concorde aircraft.

 

WWW.HERITAGECONCORDE.COM

Concorde brakes and landing gear

 

Citat

A 2004 Australian study by Monash University Accident Research Centre found that ABS:

On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be possible without the benefit of ABS. In real-world conditions, even an alert and experienced driver without ABS would find it difficult to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces the chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.

In gravel, sand, and deep snow, ABS tends to increase braking distances. On these surfaces, locked wheels dig in and stop the vehicle more quickly. ABS prevents this from occurring. Some ABS calibrations reduce this problem by slowing the cycling time, thus letting the wheels repeatedly briefly lock and unlock. Some vehicle manufacturers provide an "off-road" button to turn the ABS function off. The primary benefit of ABS on such surfaces is to increase the ability of the driver to maintain control of the car rather than go into a skid, though the loss of control remains more likely on soft surfaces such as gravel or on slippery surfaces such as snow or ice. On a very slippery surface such as sheet ice or gravel, it is possible to lock multiple wheels at once, and this can defeat ABS (which relies on comparing all four wheels and detecting individual wheels skidding). The availability of ABS relieves most drivers from learning threshold braking.

 

Te pedr-bremze imajo tudi na avionih drugače. Pa ravno zaradi krajšanja zavorne razdalje pri pristankih so bile vgrajene. Drugače mi pod pedr-bremze Google ne najde nič, samo ABS najde nekaj.😁

 

Teh debat sem imel že v nedogled in se meni ne da več. Ponavadi samo še par dejstev prilepim ali podam direktno v pogovoru in potem pustim. V glavnem, če se brez ABS-a ustaviš prej je vsa razlika v tem, da imaš hudo boljšo gumo. Ni ABS zato, da bi pa potem slabe gume vozil in se na njega zanašal, da bo krajšal zavorno pot.

  • Všeč 1
  • Ljubim 1
Napisano

Edina prednost vožnje brez ABSa v moji vozniški karieri je vožnja po snegu navzdol....🤗 :prstgor:

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.