Skoči na vsebino

Imajo novejši AdBlue diesel motorji 2.2 še vedno iste probleme?

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)

Pozdravljeni,

 

mogoče bom postal lastnik CX-5 letnika 2022 ali 2023, vendar res močno niham med dizlom in bencinarjem. Prebral sem ogromno o problemih z 2.2 dizlaši, DPF, saje v sesalnem kolektorju, oljno sito, veriga oljne črpalke, pa potem tesnila injektorjev in še kaj. 90 procentov vozim dnevno 2-6 relacij, vsaka po 20km približno, kar ni zadosti, da se DPF spiha, zato že kljukam bencinarja....ampak me je danes en "kvazi" poznavalec MAzd prepričeval, da so bili to stari problemi letnikov pred AdBlue dobo, sedaj pa ni več teh problemov. Pa da je tudi tesnilo injektorjev drugačno, pa veriga oljne črpalke tudi. Pa... skratka, prepričeval me je na polno, da dizlaši 2022 in 2023 absolutno nimajo več teh problemov.

 

Vem, avto bo imel še 4-5 let garancije, kar me nekako pomirja, ampak kljub temu raje vzamem nekaj, kar bo trajalo, kot pa da mi sklepeta še v garanciji.

In predvsem ker mi je dizelska poraba okoli 5-6 še vedno bolj privlačna, kot bencinskih 7-9, sem se odločil tule povprašat. Mogoče se bom lažje odločil.

 

Hvala!

Popravljeno od Labsy
Napisano

Ah, za te kilometre bo tudi dizel v redu. Tistih 100.000-150.000 km v takem režimu bi moral prestati brez večjih težav, potem ga pa prodaš.

  • Všeč 2
  • Zmeden 1
Napisano
Pozdravljeni,
 
mogoče bom postal lastnik CX-5 letnika 2022 ali 2023, vendar res močno niham med dizlom in bencinarjem. Prebral sem ogromno o problemih z 2.2 dizlaši, DPF, saje v sesalnem kolektorju, oljno sito, veriga oljne črpalke, pa potem tesnila injektorjev in še kaj. 90 procentov vozim dnevno 2-6 relacij, vsaka po 20km približno, kar ni zadosti, da se DPF spiha, zato že kljukam bencinarja....ampak me je danes en "kvazi" poznavalec MAzd prepričeval, da so bili to stari problemi letnikov pred AdBlue dobo, sedaj pa ni več teh problemov. Pa da je tudi tesnilo injektorjev drugačno, pa veriga oljne črpalke tudi. Pa... skratka, prepričeval me je na polno, da dizlaši 2022 in 2023 absolutno nimajo več teh problemov.
 
Vem, avto bo imel še 4-5 let garancije, kar me nekako pomirja, ampak kljub temu raje vzamem nekaj, kar bo trajalo, kot pa da mi sklepeta še v garanciji.
In predvsem ker mi je dizelska poraba okoli 5-6 še vedno bolj privlačna, kot bencinskih 7-9, sem se odločil tule povprašat. Mogoče se bom lažje odločil.
 
Hvala!

Npr. Skritikrt, pa Jest ti lahko kej pametnega povesta glede bencinarja pa svetujeta, k imata izkušnje s cx-5 bencinarjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Napisano

Aja, pa še dva centa glede AdBlue - je ni znamke in avtomobila, ki s tem ne bi imela težav. Tudi Mazde niso izjema, le da jih večina še nima visoke kilometrine. Ne slepite se.

 

Če misliš imeti tak avto par let, super, kupi dizla, če ga misliš imeti dlje časa, kupi bencinarja. Boš veliko mirneje spal.

  • Všeč 7
  • Haha 1
Napisano

A ste brali zadnji VIP? V njem so najbolj zanesljive znamke in hkrati najzadoviljnejši lastniki. In zanimivo, na tretjem mestu je Mazda cx5. In pazi to, ne z zgodovinskim benzinarjem, ampak z 2,2, 175 dizlom. 😊

  • Všeč 1
  • Začuden 1

 

 

Napisano
pred 11 minutami je ignacij napisal:

Nimaš kaj razmišljat, vzem 2,5l bencinarja, poraba bo liter višja, sam boš pa lažje spal.

Tudi mi, ki imamo 2,2 dizle zelo lepo spimo. Nobenih problemov, samo tankaj  in vozi. 😊

 

 

Napisano

Če smem uporabiti besede dr. Pelka, našega mačka za Mazde, kot je rekel; "Skyactive bencinci, so praktično brez napak, medtem ko imam z dizli ogromno dela, če bi popravljal le bencince, bi lahko zaprl delavnico, ker ne bi bilo dovolj zaslužka"

 

Napisal sem torej mnenje strokovnjaka, ki Mazde odlično pozna, z njimi dnevno rokuje in ve o čem govori, ni to mnenje nekoga, ki je slišal od svojega soseda, da ima sodelavca, od katerega ima sestrična nekega znanca, kateri je v časopisu prebral, da menda ...

  • Všeč 8
  • Ljubim 1

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Podobno so mi rekli na Selmarju.... :nevem:

Do 150kkm si z dizlom brez skrbi potem pa.... 😩🥵😠🫤🫣

Napisano

Zanimivo. Meni je pa rekel bivši šef delavnic (mazda servis) v avto plus v kopru, ki je sadaj moj avtomehanik, da ni temu glih tako. Da največ so služili z rednimi, predragimi servisi. In to vseh mazd. Vedeti moramo, da mehaniki s svojimi napihnjenimi zgodbicami malce pretiravajo. 😉

 

 

Napisano
pred 14 urami je Labsy napisal:

Pozdravljeni,

 

mogoče bom postal lastnik CX-5 letnika 2022 ali 2023, vendar res močno niham med dizlom in bencinarjem. Prebral sem ogromno o problemih z 2.2 dizlaši, DPF, saje v sesalnem kolektorju, oljno sito, veriga oljne črpalke, pa potem tesnila injektorjev in še kaj. 90 procentov vozim dnevno 2-6 relacij, vsaka po 20km približno, kar ni zadosti, da se DPF spiha, zato že kljukam bencinarja....ampak me je danes en "kvazi" poznavalec MAzd prepričeval, da so bili to stari problemi letnikov pred AdBlue dobo, sedaj pa ni več teh problemov. Pa da je tudi tesnilo injektorjev drugačno, pa veriga oljne črpalke tudi. Pa... skratka, prepričeval me je na polno, da dizlaši 2022 in 2023 absolutno nimajo več teh problemov.

 

Vem, avto bo imel še 4-5 let garancije, kar me nekako pomirja, ampak kljub temu raje vzamem nekaj, kar bo trajalo, kot pa da mi sklepeta še v garanciji.

In predvsem ker mi je dizelska poraba okoli 5-6 še vedno bolj privlačna, kot bencinskih 7-9, sem se odločil tule povprašat. Mogoče se bom lažje odločil.

 

Hvala!

Zdravo, več kot očitno si v dilemi in si prišel po par osebnih mnenj.

 

Realnost je taka, da ti bodo:

- vozniki dizlov, ki nimajo nobenih problemov, svetovali dizla;

- lastniki dizlov, ki so se opekli, odsvetovali mazdo na sploh;

- lastniki bencinarjev bodo pa predlagali bencinarja.

 

Jaz bi ti dizla odsvetoval, če delaš manj kot 50km na dan, so pa CD184 dizli krepko drugačni kot prejšnji. Zate nekih drastičnih problemov ne bi smelo bit glede na povedano, boš pa moral skrajšati servisni interval pod 15kkm.

 

Po drugi strani bi priporočal bencinarja, če ne rabiš prevažanja nekih hudih tovorov (zaradi večjega navora). 2.5 je preverjen motor in je povsem neproblematičen.

 

Če boš avto uvažal, tam znajo bit težave z dizli z veliko km, ker so servisni intervali predolgi, o tem smo se tudi na tem forumu veliko pogovarjal.

 

Aja pa še glede porabe? Ne verjamem, da boš imel pod 6 litrov porabe s CX-5 CD184

 

Šestica s tem motorjem je imela na testu 6,9 porabe (https://www.amzs.si/motorevija/avtomobili/test/2019-06-07-kratek-test-mazda-6-karavan-cd-184-avt-takumi-plus, CX-5 pa 5,8 na testnem krogu (https://avto-magazin.metropolitan.si/avtomobilski-testi/na-zgornjem-robu-razreda/) oziroma z AWD celo 8 (https://avto-sport.net/test-mazda-cx-5-cd184-at-awd-takumi-plus/)

 

Citat

K odlični vozni izkušnji v veliki meri pripomore tudi izjemen pogonski sklop. Tega tvori 2,2-litrski turbo dizel, ki je s prenovo prejel nekoliko več moči, 184 KM ponuja in 445 Nm navora, ki se prenašajo preko samodejnega 6-stopenjskega menjalnika na vsa štiri kolesa. Kombinacija je za ta model odlična, menjalnik prestavlja hitro in neopazno, v povprečju pa pije med 7 in 8,5 litri dizla, odvisno, kako težko nogo ima voznik in pa predvsem od tega, na kakšnem terenu prevozi večino kilometrov. Pri mestni vožnji skorajda ne gre računati na manj kot 9 litrov.

 

Napisano (urejeno)
pred 13 urami je Matick napisal:

Mors tud racunat, da AdBlu majo samo pri CD184 masini kukr jest vem. Mislm da svojhnejsi nimajo

Sem se pogovarjal pred dnevi s sosedom, ki je nabavil 5 let staro dizelsko Mazdo 6 karavan (zadnji model) s 150 KM in ima AdBlue. Nad Mazdo je nekoliko razočaran (prej je imel Toyoto karavan), zaradi majhnega prtljažnika in predvsem ker v prtljažnik ni mogel vgraditi rezervne gume, ker je na njenem mestu rezervoar za AdBlue. Presenetila ga je tudi visoka cena originalne kljuke (okoli 1.000 €), kar je potem rešil z neko nadomestno za pol te cene.

Popravljeno od Janez007
Napisano
pred 3 urami je Alex napisal:

Zanimivo. Meni je pa rekel bivši šef delavnic (mazda servis) v avto plus v kopru, ki je sadaj moj avtomehanik, da ni temu glih tako. Da največ so služili z rednimi, predragimi servisi. In to vseh mazd. Vedeti moramo, da mehaniki s svojimi napihnjenimi zgodbicami malce pretiravajo. 😉

 

Sj to vemo, da največ služijo z rednimi servisi, samo to ne pomeni da so dizli BP.
Tako kot Biniju, je tud meni na servisu reku, ko sem ga vprašov če dizel ali bencin, da naj kar bencinarja vzamem. Mislim, če moram skrajšat servisni interval da bo avto delov tako kot more, pol nekaj ni vredu. Če piše v navodilih na 20k km, pol pričakujem da bo pri tem intervalu brez težav, ne pa da bom na 10k km delov extra servis da bo avto vesel.

Drugače pa, dizli so imeli/imajo težave zaradi DPFja, s ščavnco se DPF mal drugače regenerira kot brez tega, tako da bi znali biti boljši. Na spritmonitor imajo pa CD184 povprečno pod 7, kar je kr vredu pomoje

pred 1 minuto je Janez007 napisal:

Sem se pogovarjal pred dnevi s sosedom, ki je nabavil 5 let staro dizelsko Mazdo 6 karavan (zadnji model) s 150 KM in ima AdBlue. Nad Mazdo je nekoliko razočaran (prej je imel Toyoto karavan), zaradi majhnega prtljažnika in predvsem ker v prtljažnik ni mogel vgraditi rezervne gume, ker je na njenem mestu rezervoar za AdBlue.

 

Zanimivo, kar sem jest gledov, so imeli samo CD184 mašine to. Dobr vedt :)

Napisano
pred 5 minutami je Janez007 napisal:

Sem se pogovarjal pred dnevi s sosedom, ki je nabavil 5 let staro dizelsko Mazdo 6 karavan (zadnji model) s 150 KM in ima AdBlue. Nad Mazdo je nekoliko razočaran (prej je imel Toyoto karavan), zaradi majhnega prtljažnika in predvsem ker v prtljažnik ni mogel vgraditi rezervne gume, ker je na njenem mestu rezervoar za AdBlue. Presenetila ga je tudi visoka cena originalne kljuke (okoli 1.000 €), kar je potem rešil z neko nadomestno za pol te cene.

Toyota Avensis?

 

Ja sej Corolla se je mal povečala, glih zaradi tega ker so Avensisa ukinl - ampak je manjša kot M6.

Napisano
pred 2 minutama je Matick napisal:

Zanimivo, kar sem jest gledov, so imeli samo CD184 mašine to. Dobr vedt :)

Upam, da je sosed vedel, kaj govori. 

 

Sicer pa glede boljšega izgorevanja v DPF filtru, če je v to vključen še AdBlue je moje mnenje to, da težave, ki nastajajo pred tem, verjetno ostajajo. Začnejo se pri injektorjih  (pri prejšnji generaciji dizlov so jih kar nekaj zamenjali že v garanciji ... slišal sem pri Selmarju) ali njihovimi podložkami, EGR ventili, ... posledica pa nabiranje saj v kanalih in vedno slabše izgorevanje, ... Ali so kaj naredili pri izboljšanju aluminijastih glav motorjev, ki so bile kolikor vem vsaj pri CD 175 problematične, pri turbinah ... tega ne vem.

Napisano

Sem na hitro poguglov, in ma fant kar prov. 
Medtem guglanjem sem tudi to najdu, zanimiva zadeva
Diesel engines in Mazda cars don't need AdBlue. It's installed just in case (essanews.com)
 

 

Verjetno če so se zavedali težav, so jih tudi popravili. Sploh glede na to da se še kr prodajajo zadeve, pa valjda niso taki gumpci da bi kar pustil ... :D

Napisano
pred 14 minutami je Matick napisal:

Mal offtopic, danes sem eno toyoto camry prehitu, limuzina se mi kar dopade

Hud je, ampak obstaja samo hibrid z cvt motorjem, ga pa dobiš novega z hudo opremo že za ene 45 jurčkov

Napisano

Men je zelo všeč taka tema, ko imajo nelastniki dizlov največ za povedat čez njih. Sploh pri navajanju netočnih informacij.

 

Dizli zadnje generacije imajo vsi AdBlue in zato je spremenjen način čiščenja NOx (Natrijevi Oksidi). Brez Ad Blue namreč vračaš izpušne pline nazaj skozi sesalni kolektor kar pomeni, da se bo ta precej svinjal saj še niso šli preko DPF-ja. Pri AdBlue pa čiščenje dušikovih Oksidov izvedeš s pomočjo vbrizgavanja sečnine AdBlue v SCR katalizatorju in ne rabiš vračat toliko izpušne pline v ponovno obdelavo. S tem se bistveno zmanjša svinjanje sesalnega kolektorja.

 

Zato je Mazda šla na AdBlue čeprav za doseganje emisijskih standardov bi lahko še vedno bil sistem vračanja izpušnih plinov nazaj skozi sesalni kolektor. Ni za brezveze AdBlue notri, saj za isti efekt ne rabiš več take količin svinjarije vračat v motor, da se znebiš NOx-ov.

 

 

33112_1.png

Napisano
pred 4 urami je Alex napisal:

Zanimivo. Meni je pa rekel bivši šef delavnic (mazda servis) v avto plus v kopru, ki je sadaj moj avtomehanik, da ni temu glih tako. Da največ so služili z rednimi, predragimi servisi. In to vseh mazd. Vedeti moramo, da mehaniki s svojimi napihnjenimi zgodbicami malce pretiravajo. 😉

Če ni skrivnost in je dizel tako super specialna izbira pri Mazdi, me zanima kako si potem prišel do nakupa CX30 z bencinskim motorjem? Ne gre za zbadanje oz. podjeb, le radoveden sem.

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Ad blu je problem. Ko pride do regeneracije in jo prekineš in se to ponavlja, je auspuh za zamenjat. Na tovornjaku je kar draga zadeva to. Za osebni avto nimam izkušenj, za tovornjak pa. Ko gori lučka, da se dela regeneracija, se raje peljem mimo parkinga in se vozim, dokler se lučka ne ugasne. Včasih tudi pol ure...in 30 km... 

  • Všeč 1
  • Haha 1
Napisano
pred 6 minutami je Z M A J napisal:

Če ni skrivnost in je dizel tako super specialna izbira pri Mazdi, me zanima kako si potem prišel do nakupa CX30 z bencinskim motorjem? Ne gre za zbadanje oz. podjeb, le radoveden sem.

Hmmm, kakšna pa je izbira pri dizlih pri CX-30. To je bolj za maz(d)ohiste, kot pa resna alternativa. 1.6 s 116kljuseti. Vidim kako je to bogo pri službeni Octaviji in moraš bit res bolj upokojenec, da ti je to dovolj. Če bi bil notri 2.2 dizel s 150KM ali bohnedaj s 184KM bi mela pa Mazda velike probleme s prodajo X motorja in tega si nikakor niso smeli privoščiti.

33112_1.png

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • No ja... to trdi zahod, ki vedno pravi, da za vsako pizdarijo so vedno krivi Rusi. To je fajn, ker vedno imaš sovražnika, ki ga uporabiš za prikrivanje vseh možnih nesposobnosti.   Jaz bi jih prej vprašal, kako je Kamala zmagala le v tistih državah, kjer nisi rabil osebnega dokumenta za avtentikacijo na volitvah. Njihov volilini sistem je leta in leta tako luknjast (namenoma uporabljen ta izraz), da je v primerjavi z našim volilnim sistemom, ZDA kot država nekega tretjega sveta. Pa sem prepričan, da za tako stanje niso krivi Rusi, ampak kar ameri sami.   Je pa v veliki večini vedno tako, da ljudje nekomu drugemu očitajo to kar počnejo sami. Zato ker vedo, da lahko to sami počnejo in so prepričani da tako delajo tudi drugi. Pri vmešavanju v volitve drugih držav pa mislim, da so ameri najbolj zverzirani z največ znanja kako to počet in da jim nihče ne seže niti do kolen.
    • Nekaj mi je padlo na pamet, da sem povezal dve stvari v eno.... tole ni resno mišljeno ampak le kot nek timeline v multiverzu, ki bi mogoče celo bil možen.   Torej zakaj bi lahko bila Ukrajinska/Rusko krizo povezana z Izraelsko/Palestinsko/Iransko krizo?   Namreč glavni akterji tako na strani Ukrajine kot Amerike so presenetljivo celo sami židi. Od Zelenskega, Blinkna, Nuland, še celo Biden ima v familiji Žide. Dejmo po vrsti.   1. vzpostavi se situacija, ki se jo pripravlja skoraj dve desetletji, da bi pahnili Ukrajino v vojno z Rusijo. Ampak ta vojna ne sme biti hitra, preveč uničujoča ampak mora biti dolga izćrpljujoča, ter predvsem Ukrajino je treba zadolžiti finančno do nezavesti. 2. namreč na vse Putinove prošnje za umiritev situacije, so s strani zahoda odzivi k vse večji eskalaciji. Ohranitev nevtralne Ukrajine sploh ni bila več opcija, urjenje vojske s strani zahoda je bilo na dnevnem redu tako, da se je zadevo samo pripravljalo za vojno. Rusija dolgo na te fore ni reagirala. 3. V začetku 2022 se Zelenski in vojaški vrh ukrajinske armade javno hvalijo, da bodo izvedli invazijo na vzhod in potolkli seperatistične upornike. Rusija končno izvede tisto kar so določeni ljudje na zahodu želeli. Napade Ukrajino konec februarja 2022. Zanimivo, je namreč bilo, da navkljub vsem indicom, da Rusija lahko napade, Ukrajinska armada sploh ni bila v obrambi, kot da bi nekdo želel, da Rusi zasedejo dokaj globoko. 4. Ker Ukrajinska armada ni bila pripravljena kot bi bilo potrebno se zelo hitro znajde v škripcih in določene strukture , so pripravljene se pogajat z Rusijo o premirju. Takrat na sceno stopi Boris Johnson, ki se je javno hvalil, da ima tudi delno ćidovske korenine pridrvi v Ukrajino in zminira kakršenkoli poskus pogajanj. Zelenski takrat to sprejme in sporoči, da bo vsako dogovajanje z Rusijo o premirju označeno kot narodno izdajstvo in kaznovano s smrtjo. Za primer ubijejo enega od teh pogajalcev. 5. Kolektivni zahod obljubi, da bo finančno in z orožjem na veliko podpiral Ukrajino ter jih naplahtal, da bodo z njihovo pomočjo sigurno zmagali. Od tod zgodbice o lopatah, čipih iz pralnih strojev in skorajšnjem kolapsu Rusije. 6. Zato vojna divja že toliko časa in kmalu bodo minila tri leta pri tem pa Ukrajina finančno, gospodarsko kot tudi pri prebivalstvu čedalje bolj propada. Ves danar, ki ga dobi iz zahoda bo oziroma je spremenjen v javni folg, katerega nikoli ne bodo mogli odplačat finančno ampak le na nek drug način.   7. Zdaj pa Izrael. Napad Hamasa oktobra 2023 na kibuce izgleda kot, da bi bil lahko celo dogovorjen. Mosad in druge top varnostne agencije pa izpadejo kot neki prvošolčki, ki ne zaznajo ničesar nenavadnega. KOt, da bi dejasnko želeli, d anastane čimveč škode in ubitih Izralecev. 8. To je odličen povod, da udarijo po Palestincih v Gazi, kejr vse skupaj izgleda kot legitimno povračilo. Ampak nadaljevati morajo toliko časa, da povzročijo ne samo odzive arabskih držav ampak celega sveta. Če je premalo še malo napadejo Hezbolah v Libanonu, pa Hutije v Jemnu pa mal si izmenjujejo rakete z Iranom in samo slabašajo in slabšajo varnostno sliko  v Izraelu. Kot da bi to bil cilj, da bi na koncu lahko rekli svojim prebivalcem, da imajo preveč sovražnikov okoli sebe in da so židje, dovolj pretrpeli, da morajo biti v stalnem strahu in vojaški pripravljenosti.   Zdaj pa twist   9. Ko se bo Ukrajina tako izčrpala in zadolžila in bo razklana tako, da enostavno ne bo mogla več funkcionirat kot država, bo jugo vzhodni del tako ali tako pripadel Rusiji, Del bi prevzeli Poljaki, le okrog Kijeva bi še obbstajala država z imenom Ukrajina. 10. Nabolj zanimiva je pa Odessa in ozemlje do Dnepra. Odessa je bila pred drugo svetovno vojno center židovstva in v njej je baje živelo okoli 40% židovskega prebivalstva vključno z zaledjem. 80% teh židov je bilo pobiti s strani Romunske in Nacistične vojske, ko so tja vkorakali leta 1941. Nekaj židov je uspelo pobegniti celo v Izrael. Odessa je do takrat veljala ena od največjih židovskih koncentracij prebivalstva.   Kaj pa če: je vse to plan, preselit Židovsko državo iz Izraela, ki je vkleščen med samimi arabci/muslimani, v Evropo? Lokacija v okolici Odesse je podobna obmorska kot v Izraelu. Ker dandanes prostih lokacij za preselitev prebivalstva ni, so pač "morali" sprazniti neko ozemlje in ena izmed najbolj idealnih je Ukrajina. Kaj če bo morala globoko zadolžena na robu prepada za odpis vseh dolgov reskirati toliko ozemlja, da nastane tam nova židovska država z Odesso kot glavnim mestom. S tem bi ji židovski lobiji odpisali dolgove, pokrili dolgove tudi do drugih.   Židje bi s tem dobili državo, kjer v okolici ni nobene nevarnosti, Rusi bi dosegli svoje cilje, Židje bi spet izpadli kot žrtve, da so bili pregnani iz Izraela in da so najbolj srečni, da jin hje Ukrajina "odstopila" ozemlje.       Če se je kdo do sem prebil - še enkrat tole je samo neko razkladanje, na osnovi podatkov in iformacij, ki jih imamo nekaj zadnjih let. Verjetnost je majhna, ampak si pa upam trditi, da ni pa enaka nič, ker čist preveč stvari nekako čudno sovpada tako časovno kot z udeležbo določenih subjektov. Naključje - mogoče.
    • Ma ja v MB je tudi Kangler odletel s protesti.   Jaz sem mnenja, da ni potrebno izvoljene oblasti trpet cel mandat. Če je narodu dost, odleti, kot je prišla.   Podobno smo v Sloveniji imeli rumene jopiče in jih nismo zaradi razgrajanja na protestih postrelali 😉   Če bi gledal širše, bi vedel, da so rusi tudi ameriške volitve sabotirali. Žal niso zlati.
    • Meni nebi na pamet padlo, da bi peljal k carglass šalabajzerjem menjat šipe. Na Mazdi sem peljal lokalnem avtoličarju. Res, da v svoji režiji. Sem že čez carglass toliko slišal, da enostavno niso rešitev zame. Glede popravil pa verjetno obstaja še kdo drug.
    • No tko zlo hudo ne delajo, da bi pobijali in grozili z genocidom kot se je to dogajalo v UA - Kijev, Odessa, Mariupol... Če se kje zadeve zataknejo le pri dvojezičnosti verjetno res ni ustrezen vzrok za spopad. Najprej se uporabijo vse možne pravnopolitične opcije za razrešitev spora potem pa le nič ne zaleže se pa žal večinoma poseže v nadaljevanje politike z drugimi sredstvi kar je definicija vojne. Govorimo o državah, ki imajo to moč, da lahko to naredijo. Slovenija bi pač morala sklonit glavc, ker svojih manjšn vojaško ne moremo zaščitit. Ampak hvala bogu to ni treba, ker obstaja visok nivo demokracija in varovanja človekovih pravic, kar pa žal tega ni bilo in niti ni zdaj v Ukrajini. Zelenski uradno celo ni več predsednik, ker mu je mandat potekel pred pol leta, a novih volitev ni razpisal, poleg tega je pa, kako prikladno, razpustil celotno opozicijo in vlada dobesedno avtokratsko diktatorsko.   Aja pa problem manjšin, če sploh temu lahko tako rečemo, ker če je manjšina velika za 25% prebivalstva bi prej rekel, da je to bolj potrebno v taki državi zagotoviti ali federativnost, kot je bilo v jugi, da so se narodi lahko zdrućili v okviru republik z nekim nivojem samoodločanje v okviru širše skupnosti. ali pa konfederacijo. V Jugi smo imeli velikansko srečo, da je Kardelj zahteval vpis v ustavo SFRJ, ki je omogočal tudi odcepitev. Če tega ne bi bilo bi nas lahko centralna oblast potolkla, tako kot je Španska Katalonce ob poskusu osamosvojitve. In zakaj smo se odcepili? Zato, ker se nismo strinjali z odločitvami večine in smo bili prepričani, da nas samo izkoriščajo. Kaj pa če je na jugovzhodu UA tudi tak občutek prevladal leta 2014?   Sicer je pa vedno tako, da je vse odvisno kako se razumeš z ameri. To so ugotovili Srbi leta 1999, ker so bili po pravoslavni strani preveč navezani na Rusijo. Če bi bili na ZDA bi danes še veselo imeli Kosovo in Albanci tam bi morali biti pridno tiho.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.