Skoči na vsebino

Počitniške delavnice ;)

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Čas počitnic je vsaj pri meni čas, ko je potrebno postoriti tudi kaj na avtomobilu. Ker so se v zadnjem času pričele regeneracije izvajati zelo pogosto 120-150km (prej 250-280km), sem se odločil, da najprej očistim sesalni kolektor in vse v zvezi z njim. Sama odstranitev je že rutinsko opravilo, saj sem to že počel. Tokrat sem za čiščenje uporabil uv kad in peskanje z orehovimi lupinami. Kljub tovrstnemu čiščenju, je sam postopek dokaj dolgotrajen. Odstanjevanje karbonskih usedlin iz kolektorja in egr coolerja traja in traja, umazanije pa kar ne zmanjka :(.

Samo stanje kolektorja se mi niti ni zdelo pretirano slabo, res pa je, da sem ga čistil pred približno 100kkm, verjetno to ne bo kaj dosti vplivalo na interval izvajanja regenarecij :(.

V času, ko sem imel ravno odstranjen kolektor, sem preventivno zamenjal še plastični spojni del za hladilno tekočino s kovinskim.

 

Sledilo je težje opravilo :( in sicer zamenjava kovinske tlačne cevke, ki se nahaja med mašino in turbino. Cevka je bilo popolnoma zamašena, razno gretje, fizični posegi z žico in podobno so bili neuspešni. Za odstranitev potrebnih delovo (predvsem zaščitne pločevina na dpf-u in turbini), bi človek potreboval skoraj gumijaste ključe 😛. Sklepam, da proizvajalec ravno ni predvideval, da bo to sploh potrebno kdaj zamenjati, ker prerjavi ravno ne ;).

Skratka zataknilo se je že pri odstranjevanju vijaka (vijak št. 2), ki drži zaščitno pločevino. Ta je bil nekoliko zapečen in kaj hitro je postal okrogel :(. No tukaj je na pomoč priskočil bratranec, ki je po profesiji majster za težko mehanizacijo (tovornjaki, bagerji,...) in z "ruskim ključem" je bil tudi ta vijak premagan. Sledilo je mukotrpno milimetrsko odstranjevanje vijakov zaščitne pločevine in le bratrancu se lahko zahvalim. da sva zadevo izpeljala do konca.

Preventivno sem zamenjal še oba senzorja, čeprav sta stara po vsej vetrjetno še dobra.

Kaj bo sedaj z intervalom regeneracij, bom še videl. V kolikor se zadeve ne bodo izboljšale, bi se morebiti lotil še čiščenja dpf filtra. Velikokrat se kot vzrok omenjajo tudi slabi injektorji, vendar v kolikor spemljam koleracijske faktorje, so ti skozi dokaj podobni.

 

V kratkem sledi še menjava sita na oljni pumpi, kjer je potrebno zaradi 1 vijaka, odstraniti celotno pumpo ;(.

 

Mogoče kdo ve, če je potrebno po menjavi senzorjev izvesti še kakšno kalibracijo?

 

Čas umazanih rok me je spomnil na čas sš, ko sem imel v torbi namesto zvezkov mašino od Tomosa ;).

 

ps. Kdor kaj spremlja skyactiv-d probleme verjetno ve, da se pod pokrovom ventilov pogosto skriva težava v obliki obrabljene odmične. Čeprav bi naj bile te z določenim letnikom izboljšane, pa glede yt mehanike, ki to pogosto objavljajo, to ravno ni pravilo. Sam si kar ne "upam" sneti pokrova ventilov, ker ne vem kaj me tam čaka :p. Upam, da se vzrok hitrih regenracij ne skriva prav tam.

 

lp, Samo

DSC_0164.JPG

DSC_0166.JPG

DSC_0167.JPG

DSC_0170.JPG

DSC_0171.JPG

DSC_0172.JPG

DSC_0173.JPG

DSC_0175.JPG

DSC_0181.JPG

DSC_0185.JPG

DSC_0186.JPG

DSC_0187.JPG

DSC_0190.JPG

DSC_0191.JPG

DSC_0198.JPG

DSC_0200.JPG

DSC_0203.JPG

DSC_0204.JPG

DSC_0208.JPG

DSC_0209.JPG

DSC_0210.JPG

DPF & CAT.png

DSC_0010.JPG

DSC_0012.JPG

Popravljeno od samuel
  • Všeč 9
  • Hvala 1
Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Evo, nadaljujem z delavnicami 😛

 

Prispele so zavore, ki jih bilo potrebno nekoliko očistit. To pnevmatsko orodje je super za odstanjevanje površinske rje in stare barve.

 

Nato sem zamenjal še cedilo na oljni pumpi.

 

Danes pa sem probal vsaj delno očistiti tudi DPF filter, ki je verjetno glavni krivec za hitro regeneracijo, sklepam, da so vzrok kratke relacije (včasih so bile daljše) in prekinjanje regeneracij (nekoč sem skrbel, da se to ni dogajalo ;) ).

DPF sem za1nkrat očistil kar "online" (drugače gre offline :) ), po receptu, ki mi ga je poslal kolega iz Finske, ki ima mimogrede s svojo Mazdo prevoženih preko 470.000km (še prva veriga in filter, od večjih posegov pa je dosedaj zamenjal odmično in tesnilo glave).

Tukaj je postopek, če koga zanima:

1. Car idling for about 5 minutes
2. Insert 2 liters of water, in which 1 piece of dishwasher tablets was dissolved by heating the water in the kitchen.
3. Idling for 10 min
4. Insert Home plumber liquid 1l, incl. 10% caustic soda or lye.
5. Let it work for about 1.5 hours
6. Start the car and slowly increase the revs to 5000 revs and down. Liquids fly from the exhaust pipes in an arc several meters away. Coughs a bit at start-up.
7. Rinsing with two liters of water
8. Start the car again and rev up to 5000 revs. Now, as far as I remember, no liquid came out of the exhaust pipe.
8. Insert 2 liters of 10% hydrochloric acid, (RTL acid wash or similar), first 1 liter and after half an hour or an hour another liter.
9. Let it work for about 1.5 hours and then start and rev up to 5000 revolutions. Fluids fly from the exhaust pipes.
10. Rinsing with 4 liters of water in such a way that the fluids enter in 2l batches and in between start again and make rounds.
11. Test drive, during which a lot of liquid comes out of the exhaust pipes during acceleration. However, there is no more steam, but they come out as a liquid.

 

Kakšno bo stanje po čiščenju javim, trenutno je kar vzpodbudno, tako vožnja kot številke.

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0067.jpg

DSCPDC_0002_BURST20240724132654814_COVER.jpg

Screenshot_20240809-202430.jpg

DSC_0095.JPG

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kako si prešel do ventilov nisem še nobenga vidu k bi dobr spucov razen z orehovimi lupinami.

Še egr off naredi, po mojih testiranjih se podalša čas do regeneracije preko 100km tko d jo pol dela na  300km+

Pa še zabijanje sesalnega ne bo nikoli več.

Če rabiš pomoč piši zs

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pozdrav,

 

ja tisti del sem očistil z orehovimi lupinami oz. natančneje s tem:

SHOP.AUTOOLTECH.COM

AUTOOL HTS558 walnut powder engine cleaner machine is advanced equipment for cleaning engine intake carbon deposition.

 

Kar se tiče EGR off, sem razmišljal o tem, toda ko sem očistil DPF, so se regeneracije vrnile na 290km in bom za1krat pustil kot je.

 

Sam mimogrede glede EGf off, če prav razumem v normalnih okoliščinah regeneracijo proži PM_GEN, ki je odvisen od porabe. Ko ta doseže nekje 6, se regeneracijo začne. V primeru, da je recimo DPF poln, pa pričneta PM_ACC in PM_ACC_DSD (ni 2x za rečt, če ta 2 ne gledata DP_DPF) prehitevati PM_GEN (sploh, če malo bolj pritisneš na gas), ko dosežete nekje 6 se reg. prične., kar pa je lahko tudi pri 50-80km, kot je bilo pri meni.

V primeru, da damo EGR_OFF dosežemo, da PM_ACC in PM_ACC_DSD ne naraščata prehitro, fizično pa je verjetno vseeno priporočljivo, če določene zadeve očistimo, ker ta 2 parametra nista začela naraščati kar tako "brezveze".

Danes sem po cca. 60kkm preventivno zamenjal podložke na injektorjih, ki pa tudi niso bile več v ne vem kako dobrem stanju.

Screenshot_20240812-080833.png

Screenshot_20240812-075035.png

DSC_0167.JPG

DSC_0170.JPG

DSC_0171.JPG

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 3 urami je Tilen5 napisal:

Kako pa daš EGR na off ?

Odrežeš vse skupaj in zaženeš v najbližje grmovje😁

  • Haha 6
  • Hvala 1

N7rRRL1.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

pred 11 urami je Tilen5 napisal:

Kako pa daš EGR na off ?

softwersko sprogamiram

pred 7 urami je Shrek napisal:

Ekologija? 

Precej bolša kot z zabitim sesalnim kolektorjem in ventili, pa še večni mir bo z zabijanjem.

Če rabiš pomoč piši zs

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Evo v dveh tednih narejenih skoraj 1000km z "novim"avtom; Tipo SW, bencinar brez turbine, 1.4, 95konjev,letnik 2020.   Mogoče ni ravno neposredni konkurent Xsare Picasso katero je nasledil, ampak ker je kupljen z enakimi potrebami (čimveč preprostega avta za čimmanj denarja), bom tekom "testa" namenoma vlekel vzporednice z XP.    Najprej minusi;   Avto je len. 95konjev brez turbine v avtu težkemu 1355kg... V mestu zelo živahen, na AC pa traja da prideš do 130kmh. Prehitevanja na regionalkah;pozabi. Višnjegorski klanec; če ga napades z 140kmh,je na vrhu dobrih 110kmh. Ampak ok, računaš s tem in si vzameš čas. Xsara je bila bolj poskočna.   Prestave so smešno kratke. Četrta prestava ima pri 50kmh 2000obratov , indikator prestavljanja pa sitnari da dam prestavo višje (verjetno je isti indikator za dizla)... Avto ima sicer 6prestav. S tem da na indikatorju ne vidiš v kateri prestavi si. Prva in druga sta pa praktično samo za premik iz mesta. Ok,se navadiš. Xsara je bila bolj intuitivna za vožnjo.   Oprema; ok, to bo nehvaležno ker gre za osnovno opremo in je logično da je avto oskubljen,ampak.... Ogledala niso ogrevana (ampak kapljice lepo polzijo z njih), so pa električno pomična, itak šipe zadaj so na roko, tempomata ni (mi manjka-v Xsari je bil), volan je plastičen in po 90t km lepo zgonjen, tipk za radio ni na volanu, voznikova šipa ima pomik z enim pritiskom v obe smeri, sopotnikova zgolj navzdol, predal pred sopotnikom ni osvetljen ter nima nikakršnih malih predalčkov ter na hrbtišču sedežev ni žepov , 12v vtičnica je zgolj ena, AUX vhoda ni (pogrešam),je pa USB, blutut -(kaj je že to ?), parkirni senzorji so zadaj ampak so zgolj trije in temu primerno zahtevajo previdnost. Luči precej slabo svetijo (z izjemo meglenk ki svetijo v ovinek in zelo pomagajo). Zadnjo meglenko lahko prizigaš neodvisno od prednjih (top), noro pogrešam ledveno nastavljanje sedeža. Vzglavniki so 4je (!!!). Xsara je bila pač pred časom.   Plusi: Avto je prostoren. Zelo. Malo ga zmanjka v sirino zadaj ampak prostora za noge zadaj je v izobilju. Daljši je od golfa7 karavan (zanimivo).   Ergonomija: vrhunska. Vse pri roki, nastavitev volana in sedeža je top. Le ledvenega dela se ne da nastaviti. Vzglavniki (vsi 4je 🙄) top. Daleč pred xsaro .   Udobje: super. Avto lepo plava ampak je vseeno precej zabaven za vozit. Edini minus gre na račun trde obloge vrat. Potovalni računalnik je vrhunski; dvosmeren, TRIP A in TRIP B. Ima celo kazalec temperature olja (ne,ni pomota ) in koliko fila akumulator (me ne gane). Opora za desno roko je taka kot mora biti; nastavljiva v vse smeri a vseeno ne v napoto in z velikim predalom. Uporaben predal pred menjalnikom in uporabno odlagališče za 2pločevinki. Vsaka vrata imajo uporaben predal. Meglenke  lepo svetijo v ovinek. Sopotnikov airbag se lahko izklopi brez obiska servisa, avto je tih, le bočni veter ga zna malo opomniti da so gume le 15col. Xsara se lahko skrije.   Opora za levo nogo je super,menjalnik poveden in pri roki (svetlobna leta pred xsaro), volan ravno prav mehak. Ob vklopu "City funkcije"je že premehak.   Največji plus; prtljažnik: dvojno dno, ki se dvigne in ostane v tem položaju. Rolo nastavljiv v dveh dolžinah da lahko ob delno zaprtem roloju dvigneš omenjeno dvojno dno. Ravno dno, pravokotne oblike z dvema predaloma ob strani. Na vsaki strani lučka (a lahko eno lučko raje v predal pred sopotnikom?). V dnu pravo rezervno kolo (simple is the best) in orodje. Milijon let pred Xsaro kar se tega tiče.   ESP se da ugasniti pri katerikoli hitrosti, prav tako kot stop&start sistem. Ob ponovnem vžigu se prižgeta. Tudi pri dnevnih lučeh so zadaj prižgane luči (super).   Čepa na luknji za tankanje ni. Neka dihtunga kot pri starih Meganih (pa verjetno še kje). Se roke ne umažejo na avtu, ampak zgolj na ročki. Vratca ostanejo odklenjena tudi pri zaklenjenem avtu (čudno, ampak pri vseh je tako). Klima je ročna in zelo glasna, šobe ventilacije se lepo usmerjajo in so zmožne posamičnega zapiranja (zakaj je to nekje nemogoče ?).   Mogoče se zdi da sem avto skurcal, ampak meni je všeč. Verjetno se ob vsem tem bolj vidi kako razvajeni smo postali. Večina minusov bi izpuhtela ob izbiri boljše opreme ali močnejšega motorja, ampak mi je všeč, da je še 4leta nazaj Fiat ponujal avto ki je bil v osnovni opremi namenjen manj zahtevnim kupcem in kot tak konkurent Rapidu, Peugeotu 301&co in Dacijam, v boljših opremah pa je konkuriral Meganu &co ter imel recimo povsem drugačno armaturno ploščo. Osnova je pač super; prostoren, tih in z dobro ergonomijo.   Poraba zadnjih 800km po BC 5,8l ter 6,1 preračunano na roke. Z zimskimi gumami ter vkopljeno klimo.    Napake v 90t km: 2žarnici in 1končnik.   Aja.... Če bo kakšen Tipo blendal... Mogoče pomotoma. Ročka je neumna in je skoraj nemogoče dati žmigavec brez da na kratko poblendaš.   btw: zakaj imam rdečo pisavo zadnjih par odstavkov in kako se to zbriše?? 😂      
    • Vzemi 15k in adijo👍, in vzame ti 5min časa...tako zbitega ne bos prodal za 6k da bi iz tega zaslužil...in zajebaval se bos z šveroti....dolgo časa nazaj mi je klepar/mehanik razlagal, da avto kjer so sli airbagi ven ni za kupovat...nikoli ni vec isto👍
    • Hčerka je bila s trojko pred dobrim tednom na Interclass… takrat je še bil tam… saj je on urejal papirologijo…Upam, da informacija ne drži… ;( 
    • Avto je očitno vreden še okoli 2.500 € (15.000-2.500=12.500, 10.000+2.500=12.500).    15.000 € po mojem ne bi dobil na trgu niti za stanje pred karambolom. 5.000 pa tam tam za razbitega.  
    • Saj 15 jurjev za 6 let staro trojko niti ni tako malo… pa še zajebancij ni s popravili in prodajo… Edino če najdeš kakšnega mehanika, ki bi jo kupil takšno kot je in sam zrihtal…
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.