Skoči na vsebino

Omrežnina 2024 po novem

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)
pred 7 urami je jures napisal:

Zaradi 'narave dela' sestankujem in srečavam ljudi iz elektro omrežja. Lepo so mi razložili stanje, ki ga imamo in kam gremo...

 

Trend sončnih elektrarn je prinesel energijo ampak s tem tudi velik velik problem preobremenitve omrežja. Na normalen sončen dan je omrežje popolnoma preobremenjeno zato se elektro omrežje mora nujno regulirati, ampak ne zaradi obremenitev porabe ampak obremenitev 'proizvodnje'. Sončne elektrarne pridelajo izjemno visoke nenadne špice, s prihodi/odhodi žarkov, nihanja so ogromna tudi v nekaj sekundah, in da se omrežje ne sesede je potreba regulacija visoke stopnje. To zahteva ogromen strošek, sredstva, infrastrukturo, avtomatiko...itd.

 

Po domače 10kw elektrarna na hiši  nenadno obremeni priklop in omrežje navadne hiše toliko kot en strojni obrat čez cel dan.

 

Danes:

- Trenutna regulacija je prinesla zahtevo po omrežnini sončnih elektrarn, vendar ta niti malo ne pokriva potreb...

- Iz tega naslova so šli v več tarifni sistem, ker je pozimi omrežje bolj obremenjeno že zaradi porabnikov, predvsem TČ, termopeči in podobnih električnih napravc, se pravi tarifni sistem poizkuša pokrivati večjo potrebo po regulaciji 

 

Načrti:

- ena izmed verjetnejših variant je spet povečanje omrežnine. Za vse...v obe smeri...

- dovoljenja za sončne elektrarne strogo omejijo, težko bo dobiti soglasje, še posebej tam, kjer so v omrežju že sončne elektrarne

- vzpostaviti sistem, kjer lahko uporabniki SE direktno porabljajo pridobljeno energijo. Ker je za to potreben lasten sistem za shranjevanje energije, vemo kaj to pomeni, tega se ne bo smelo zahtevati, ampak naj bi šlo v smer 'da ne bo izbire'. To je sicer skrajni izhod v sili, ki si ga nihče ne želi.

- investicija v totalno posodobitev omrežja tudi s hranilniki in regulatorji, to se seveda 'povrne' s strani gospodinjstev in ppdjetij...

 

Ni problem dobava energije, ampak preobremenjenost in regulacija.

 

Bi kdo rekel, zakaj se pa potem ne poceni elektrika, da bi se mogoce 'pobralo spice'....vsak odjemalec je spet obremenitev omrezja.

 

Električni avti zaenkrat ne predstavljajo problema, ker so regulirani z DC konverterji z omrezja

 

Enostavno smo spet zabluzili s trendom brez da bi očitno mislili na to. Da mora tud omrežje temu slediti in podpirati... 

 

 

Lahko da so marsikaj povedali, lahko da se kaj ni prav razumelo. Ker električna moč 10 kW je 10 kW, sončne elektrarne, polnilne postaje EV ali strojnega obrata. Torej teh 10 kW je jasnih, bolj kot pri Mazdah.

 

Včasih sem se ukvarjal z dolgoročnim načrtovanjem elektroenergetskih omrežij - po domače, planiral sem predvideno bodočo porabo in računal kako jo pokriti z novimi, drugačnimi vodi, transformatorji, itd. Za 25 let naprej, zato ker ojačanje elektroenergetskega omrežja traja leta. Spomnim se kolega, ki je računal upravičenost daljnovoda Cirkovce-Pince, ki bi slovensko visokonapetostno omrežje povezal z Madžarsko. Od tega je 25 let. Ali ko je drug kolega računa prehod ljubljanskega 10 kV omrežja na 20 KV. Predlagal je "naravni" prehod, ki bi trajal cca 40 let. To pomeni, da se je začelo že pred 30-timi leti kupovati samo še 20 kV opremo, ki bo nekoč omogočila prehod na 20 kV. Danes še vedno obratuje na 10 kV.

 

 

Pred eno uro je Jaka32 napisal:

Kam je sel denar iz zadnjih 30 let za omreznine in vse prispevke...

 

Kam je šel tvoj denar zadnjih 30 let, ki si ga vložil v svoje avte? Imaš doma novega Mercedesa ali staro Mazdo? Kam je šlo tvojih 50.000 €?

Popravljeno od Janez007
Napisano (urejeno)
pred 21 minutami je Janez007 napisal:

 

Lahko da so marsikaj povedali, lahko da se kaj ni prav razumelo. Ker električna moč 10 kW je 10 kW, sončne elektrarne, polnilne postaje EV ali strojnega obrata. Torej teh 10 kW je jasnih, bolj kot pri Mazdah.

 

Včasih sem se ukvarjal z dolgoročnim načrtovanjem elektroenergetskih omrežij - po domače, planiral sem predvideno bodočo porabo in računal kako jo pokriti z novimi, drugačnimi vodi, transformatorji, itd. Za 25 let naprej, zato ker ojačanje elektroenergetskega omrežja traja leta. Spomnim se kolega, ki je računal upravičenost daljnovoda Cirkovce-Pince, ki bi slovensko visokonapetostno omrežje povezal z Madžarsko. Od tega je 25 let. Ali ko je drug kolega računa prehod ljubljanskega 10 kV omrežja na 20 KV. Predlagal je "naravni" prehod, ki bi trajal cca 40 let. To pomeni, da se je začelo že pred 30-timi leti kupovati samo še 20 kV opremo, ki bo nekoč omogočila prehod na 20 kV. Danes še vedno obratuje na 10 kV.

 

 

 

Kam je šel tvoj denar zadnjih 30 let, ki si ga vložil v svoje avte? Imaš doma novega Mercedesa?

Sploh ne vem kak zelis povedati, ampak samo LJ omrežje že danes sestavljajo RTP znazivno močjo 110 visoko/30/20/10kv srednje in ta sistem ne sfolga....ma kak prehod na 20kv, če smo že leta v omrežju do 110kv, problem je regulacija špic. Medtem ko sončne elektrarne nudijo priklop v 400/20 omrezju

Nekaj na to temo, temu se danes reče 'pametno omrežje'

 

ISKRAEMECO.COM

Vse več električnih vozil, toplotnih črpalk in solarnih panelov povzroča obremenitev...

 

Eno ke pridobivanje energije, drugo pa je to sfolgat in distribuirat, tu smo v velikem zaostanku

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)
pred 48 minutami je jures napisal:

Sploh ne vem kak zelis povedati, ampak samo LJ omrežje že danes sestavljajo RTP znazivno močjo 110 visoko/30/20/10kv srednje in ta sistem ne sfolga....ma kak prehod na 20kv, če smo že leta v omrežju do 110kv, problem je regulacija špic. Medtem ko sončne elektrarne nudijo priklop v 400/20 omrezju

Nekaj na to temo, temu se danes reče 'pametno omrežje'

 

ISKRAEMECO.COM

Vse več električnih vozil, toplotnih črpalk in solarnih panelov povzroča obremenitev...

 

Eno ke pridobivanje energije, drugo pa je to sfolgat in distribuirat, tu smo v velikem zaostanku

To je kar nekaj ... "že danes sestavljajo RTP znazivno močjo 110 visoko/30/20/10kv" ... brez zamere, ampak kaj se čem pogovarjat, če se niti ne loči moči, energije in napetosti.

 

Najprej, elektroenergetsko omrežje se deli na 3 napetostne nivoje, ki vsak na svoj način opravlja svojo funkcijo:

- nizkonapetostno distribucijsko omrežje (400V - medfazna napetost oziroma 230V fazna napetost) - zasnovano radialno - drevesasta struktura

- srednjenapetostno distribucijsko omrežje (10, 20 in 35 kV ... 35 kV nivo naj bi se ukinil že 20 let nazaj) - zasnovano zazankano, a obratuje radialno (drugi del zanke predstavlja rezervo)

- visokonapetostno prenosno omrežje (110 kV, 220 kV in 400 kV ... 220 kV nivo naj bi se dolgoročno ukinil) - zasnovano zazankano in obratuje zazankano

Popravljeno od Janez007
Napisano (urejeno)
pred 6 minutami je Janez007 napisal:

To je kar nekaj ... "že danes sestavljajo RTP znazivno močjo 110 visoko/30/20/10kv" ... brez zamere, ampak kaj se čem pogovarjat, če se niti ne loči moči, energije in napetosti.

V redu. Si pac strucko na vecih podrocjih ocitno. Jaz pa samo štromar, ki dnevno ureja priklope večjih naprav. Se strinjam da nima smisla met se ene forumskendebate :)

 

Maš pa lep opis omrežja tu:

 

WWW.ELEKTRO-LJUBLJANA.SI

 

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)
pred 1 uro je jures napisal:

V redu. Si pac strucko na vecih podrocjih ocitno. Jaz pa samo štromar, ki dnevno ureja priklope večjih naprav.

 

Maš pa lep opis omrežja tu:

 

WWW.ELEKTRO-LJUBLJANA.SI

 

Univerzalc, naravoslovna gimnazija, študij elektrotehnike-energetike, raziskovalec na elektroinštitutu, inšpektor na Tržni inšpekciji (vodenje upravnih in prekrškovnih postopkov ... varstvo potrošnikov, avtorske pravice, električna varnost, osebna varovalna oprema, trgovina, gostinstvo, itd. itd.), uradnik na ministrstvu (priprava in usklajevanje predpisov s področij energetike, učinkovite rabe energije, obnovljivih virov energije), množično in posamično vrednotenje nepremičnin. Dobrih 30 let izkušenj na teh področjih. Pa sam sem organiziral in vodil izgradnjo svoje hiše, kjer sem se veliko naučil ... me tehnične stvari veselijo.

 

To tvoje meni manjka, da bi "začutil" štrom - ko sem delal na elektroinštitutu sem šefu težil, da bi šel za nekaj mesecev delat na kakšno elektrodistribucijsko podjetje, ali šel na oddelek visoke napetosti, ker so hodili merit na teren, pa ni bilo posluha. Tako sem sedel za raćunalnikom in delal analize, računal elektroenergetske situacije na modelih (po svoje pa bolj varno - nekoč je sodelavca na terenu v eni elektrarni do smrti stresla visoka napetost, 30 let starega magistra elektrotehnike). Pa sem po šestih letih šel na teren sam, ampak v druge vode, kjer sem se morda največ naučil (kako se obrnit v kolesju predpisov, ker nisem pravnik).

Popravljeno od Janez007
Napisano (urejeno)
pred 36 minutami je Janez007 napisal:

Univerzalc, naravoslovna gimnazija, študij elektrotehnike-energetike, raziskovalec na elektroinštitutu, inšpektor na Tržni inšpekciji (vodenje upravnih in prekrškovnih postopkov ... varstvo potrošnikov, avtorske pravice, električna varnost, osebna varovalna oprema, trgovina, gostinstvo, itd. itd.), uradnik na ministrstvu (priprava in usklajevanje predpisov s področij energetike, učinkovite rabe energije, obnovljivih virov energije), množično in posamično vrednotenje nepremičnin. Dobrih 30 let izkušenj na teh področjih. Pa sam sem organiziral in vodil izgradnjo svoje hiše, kjer sem se veliko naučil ... me tehnične stvari veselijo.

 

To tvoje meni manjka, da bi "začutil" štrom - ko sem delal na elektroinštitutu sem šefu težil, da bi šel za nekaj mesecev delat na kakšno elektrodistribucijsko podjetje, ali šel na oddelek visoke napetosti, ker so hodili merit na teren, pa ni bilo posluha. Tako sem sedel za raćunalnikom in delal analize, računal elektroenergetske situacije na modelih. Pa sem po šestih letih šel na teren sam, ampak v druge vode, kjer sem se morda največ naučil (kako se obrnit v kolesju predpisov, ker nisem pravnik).

Cestitam (to mislim resno, lep CV), zakaj pa nisi ostal v teh vodah potem?

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Te bučke, da se bo ljudi "sililo" k namestitvi baterij, so tudi ogromna neumnost.

Hranilnike energije naj se postavi zraven trafo postaj in "mirna Bosna". Tam so/bodo tudi daleč najbolj učinkoviti.

Pa akterje iz sveta elektromafije naj začno počasi loviti in zapirati, se bodo stvari pospešeno uredile.

Napisano
pred 32 minutami je jures napisal:

Cestitam (to mislim resno, lep CV), zakaj pa nisi ostal v teh vodah potem?

 

Na tržni smo imeli dežurstva, ki smo mu rekli pljuvalnik, nehvaležna služba, eni kolegi so zdržali le nekaj dni.

 

Na elektroenergetskem področju je vedno več politike, marsikatera usmeritev se mi je zdela nerazumna, ti jo moraš pa zagovarjati pred ljudmi, parlamentarci, ... zoprno.  

Napisano (urejeno)
pred 46 minutami je dvorjan napisal:

Te bučke, da se bo ljudi "sililo" k namestitvi baterij, so tudi ogromna neumnost.

Hranilnike energije naj se postavi zraven trafo postaj in "mirna Bosna". Tam so/bodo tudi daleč najbolj učinkoviti.

Pa akterje iz sveta elektromafije naj začno počasi loviti in zapirati, se bodo stvari pospešeno uredile.

Super, a veš koliko bi to stalo? Bi bil pripravljen to plačati? In ta baterija še nič ne reši morebitnih obratovalnih težav (tokovi, napetosti) v vodih od trafo postaje do zadnjega odjemalca. Torej baterija + zamenjava-ojačitev vodov. 

 

Recimo na našo trafo postajo moči 400 MVA je priključenih 10 x 10 kW sončnih elektrarn, ki poleti čez dan pridelajo 10 x 10 kW x 10h električne energije, skupaj 1 MWh. Na to postajo je priključenih cca 50 stanovanjskih hiš.

 

"Cena baterijskega hranilnika z zmogljivostjo 1 MWh se lahko precej razlikuje glede na proizvajalca, tehnologijo in dodatne funkcionalnosti. V Sloveniji se cene za baterijske hranilnike gibljejo okoli 2.500 EUR na kW, kar pomeni, da bi za 1 MWh (1000 kW) lahko pričakovali ceno približno 2,5 milijona EUR"

 

(samo še popravim tega Copilota: 1 MWh = 1000 kWh in ne 1000 kW)

 

2,5 MIO €/ 50 hiš = 50.000 €/hišo ... vidiš kako poceni je v resnici električni avto, sončna elektrarna, ... ... oziroma koliko škodljiva za elektroenergetski sistem

Popravljeno od Janez007
Napisano

@Janez007 Zakaj spet operiraš z ekstremi? Noben sistem se ne dizajnira za robne pogoje, ker to nima smisla.

 

Poleg tega: 

1a) Nobena sončna elektrarna ne daje od sebe svojega maksimuma 10 ur dnevno, kvečjemu 2-3 ure v res idealnih pogojih.

1b) Ne rabiš shraniti vse presežne energije.

2) Od kje si privlekel ceno 2.500€/kWh hrambe? To je podatek, star vsaj desetletje. Trenutne cene so 15-20x nižje. Pa še nižje bodo.

https://www.tesla.com/megapack/design

 

Staroenergetiki znajo samo jamrati in cuzati denar, namesto da bi se kaj novega naučili. Npr. postavitve pametnih omrežij. Ali pa tržnega gospodarjenja - narod bi sam rešil njihove izzive, če bi bil motiviran. Želiš primer: če bi uvedli, da na sončen dan gospodinjstva stane elektrika simboličen 1c/kWh (+davščine) med 12. in 15. uro, ti povem, da bi vsi takrat polnili avtomobile, kuhali, prali posodo in perilo itd. Bi bil izziv, kam s presežno elektriko, elegantno rešen.

 

Ampak za kaj takega je potreben (pre)velik zasuk v (pre)trdih bučah.

Napisano (urejeno)
Pred eno uro je dvorjan napisal:

Te bučke, da se bo ljudi "sililo" k namestitvi baterij, so tudi ogromna neumnost.

Hranilnike energije naj se postavi zraven trafo postaj in "mirna Bosna". Tam so/bodo tudi daleč najbolj učinkoviti.

Pa akterje iz sveta elektromafije naj začno počasi loviti in zapirati, se bodo stvari pospešeno uredile.

Kot sem rekel koncne resitve nosimo mi...in kot sem rekel ni problem casa obratovanja, ampak konstantno nihanje. Delajo pa SE ob soncnem dnevu kar lepo dolgo drugace.

 

Prav tako se ne gre tu za shranjevanje ampak reguliranje. Omrezje zmore xxx, in sistemi morajo skrbeti da je omrezje na stalnem xxx

 

 

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)
pred 20 minutami je dvorjan napisal:

@Janez007 Zakaj spet operiraš z ekstremi? Noben sistem se ne dizajnira za robne pogoje, ker to nima smisla.

 

Poleg tega: 

1a) Nobena sončna elektrarna ne daje od sebe svojega maksimuma 10 ur dnevno, kvečjemu 2-3 ure v res idealnih pogojih.

1b) Ne rabiš shraniti vse presežne energije.

2) Od kje si privlekel ceno 2.500€/kWh hrambe? To je podatek, star vsaj desetletje. Trenutne cene so 15-20x nižje. Pa še nižje bodo.

https://www.tesla.com/megapack/design

 

Staroenergetiki znajo samo jamrati in cuzati denar, namesto da bi se kaj novega naučili. Npr. postavitve pametnih omrežij. Ali pa tržnega gospodarjenja - narod bi sam rešil njihove izzive, če bi bil motiviran. Želiš primer: če bi uvedli, da na sončen dan gospodinjstva stane elektrika simboličen 1c/kWh (+davščine) med 12. in 15. uro, ti povem, da bi vsi takrat polnili avtomobile, kuhali, prali posodo in perilo itd. Bi bil izziv, kam s presežno elektriko, elegantno rešen.

 

Ampak za kaj takega je potreben (pre)velik zasuk v (pre)trdih bučah.

Ceno je vrgel Copilot .. 

image.png

 

Bil sem pred leti na temo pametnih omrežij na ekskurziji v eksperimentalnem mestu Aspern - Dunaj. Velik del (pameti) izredno dragega projekta je financiral Siemens. Ne vem, če si mi lahko to privoščimo, najprej si dajmo privoščit vsaj dosegljiva stanovanja, potem pa naprej. Tako pa se mi tole glede baterij ob trafo postajah (samo elektro Ljubljana jih ima če se ne motim preko 3.000  ... x tvojih 250.000 € = 750 MIO € za Elektro Ljubljano, eno od 5-ih elektrodistribucijskih podjetij), kaj šele pametnih mest bolj kot "sanja svinja kukuruz".

 

Glede  starih energetikov in (pre)trdih buč. Če ne bi bilo Milana Vidmarja, Andreja Pehanija itd., ki so 70 let nazaj zasnovali koncept enostavnega, izredno zanesljivega in vzdržljivega elektroenergetskega omrežja, ki še vedno kljubuje tudi raznim neumnostim mehkih elektroenergetskih buč, se mnogi ne bi mogli prevažati z EV.    

Popravljeno od Janez007
Napisano

Težava je v tem, da Milan Vidmar nima dostojnih naslednikov, ki bi še nadgradili njegovo delo, temveč raje spijo na lovorikah. In jamrajo, ker je to priročna bližnjica do denarja.

 

Edino, kar se je v zadnjih desetletjih res nadgradilo, je glavno transportno omrežje, da lahko banda služi s prenosom elektrike do sosednjih držav, naš @Slivka pa še pralnega in sušilnega stroja hkrati ne more zalaufati, niti sanjati o terensko usmerjenem EV.

 

Kje je kakšna revizija sredstev iz naslova omrežnine? Naj pokažejo, kako so jih porabili, kaj so z njimi zgradili?

 

Ne pa da mora vsak od nas sam financirati elektro omarico in kabel do glavnega voda in jim ga predati v uporabo, da sploh dobi dostop do elektroomrežja - to je šele norišnica. Še dobro, da ne asfaltiramo vsak po par metrov cest vsako leto ...

Napisano

Dobra

 

Estimated Price

$1,028,580

Subject to change
Taxes and installation not included

 

Est. Annual Maintenance

$8,830

 

na koncu pa

Order with Card

 

:)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je dvorjan napisal:

Težava je v tem, da Milan Vidmar nima dostojnih naslednikov, ki bi še nadgradili njegovo delo, temveč raje spijo na lovorikah. In jamrajo, ker je to priročna bližnjica do denarja.

 

Edino, kar se je v zadnjih desetletjih res nadgradilo, je glavno transportno omrežje, da lahko banda služi s prenosom elektrike do sosednjih držav, naš @Slivka pa še pralnega in sušilnega stroja hkrati ne more zalaufati, niti sanjati o terensko usmerjenem EV.

 

Kje je kakšna revizija sredstev iz naslova omrežnine? Naj pokažejo, kako so jih porabili, kaj so z njimi zgradili?

 

Ne pa da mora vsak od nas sam financirati elektro omarico in kabel do glavnega voda in jim ga predati v uporabo, da sploh dobi dostop do elektroomrežja - to je šele norišnica. Še dobro, da ne asfaltiramo vsak po par metrov cest vsako leto ...

 

Lahko je biti družboslovec in soliti pamet tehnikom in inženirjem. 😃

 

Osebno cenim tako dobre družboslovce, dobre novinarje, filozofe, psihologe, dobre politike in tudi dobre naravoslovce, dobre zdravnike, dobre kemike, dobre tehnike in dobre inženirje  itd. Ne cenim pa inženirjev, ki pametujejo zdravnikom, ali zdravnikov, ki pametujejo inženirjem. Jih pa razumem zakaj pametujejo - ker tako malo vejo o področju drugih. Če bi bilo tako enostavno, bi že zdavnaj odkrili metodo, ki bi podaljšala življenje recimo na 1.000 let ali razvili baterijo, ki bi omogočala, da z običajnim serijskim EV pozimi z enim polnjenjem prevoziš 1.000 km. 

 

Zadnjič pred novim letom mi je Danec jamral, da so imeli rekordno visoko ceno električne energije, ker ni bilo sonca in ni bilo vetra. Buteljni Danci, ker ne vejo za baterije. 😁

 

Apel podobo na ogled postavi,
ker bolj resnico ljubi kakor hvalo,
zad skrit vsevprek posluša, kaj zijalo
neumno, kaj umetni od nje pravi.

Pred njo s kopiti čévljarček se ustavi;
ker ogleduje smôlec obuvalo,
jermenov méni, de ima premalo;
kar on očita, koj Apel popravi.

Ko pride drugi dan spet mož kopitni,
namest, de bi šel delj po svoji poti,
ker čevlji so pogodi, méč se loti;

zavrne ga obraznik imenitni,
in tebe z njim, kdor napačen si očitar,
rekoč: "Le čevlje sodi naj Kopitar!"

 

 

image.png

Popravljeno od Janez007

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Točno tako je, pooblaščenec jo zmontira
    • Vprašanje kaj pomeni tovarniško v tem primeru? Če to pomeni, da pride s tovarno brez kljuke, potem jo pa uradni serviser zmontira, je lahko še slabše kot če peljem h Kogovšku recimo.
    • Lahko je biti družboslovec in soliti pamet tehnikom in inženirjem. 😃   Osebno cenim tako dobre družboslovce, dobre novinarje, filozofe, psihologe, dobre politike in tudi dobre naravoslovce, dobre zdravnike, dobre kemike, dobre tehnike in dobre inženirje  itd. Ne cenim pa inženirjev, ki pametujejo zdravnikom, ali zdravnikov, ki pametujejo inženirjem. Jih pa razumem zakaj pametujejo - ker tako malo vejo o področju drugih. Če bi bilo tako enostavno, bi že zdavnaj odkrili metodo, ki bi podaljšala življenje recimo na 1.000 let ali razvili baterijo, ki bi omogočala, da z običajnim serijskim EV pozimi z enim polnjenjem prevoziš 1.000 km.    Zadnjič pred novim letom mi je Danec jamral, da so imeli rekordno visoko ceno električne energije, ker ni bilo sonca in ni bilo vetra. Buteljni Danci, ker ne vejo za baterije. 😁   Apel podobo na ogled postavi, ker bolj resnico ljubi kakor hvalo, zad skrit vsevprek posluša, kaj zijalo neumno, kaj umetni od nje pravi. Pred njo s kopiti čévljarček se ustavi; ker ogleduje smôlec obuvalo, jermenov méni, de ima premalo; kar on očita, koj Apel popravi. Ko pride drugi dan spet mož kopitni, namest, de bi šel delj po svoji poti, ker čevlji so pogodi, méč se loti; zavrne ga obraznik imenitni, in tebe z njim, kdor napačen si očitar, rekoč: "Le čevlje sodi naj Kopitar!"    
    • V zvezi z vlečno kljuko: Postopek homologacije za z novo cx30 dobavljeno vlečno kljuko iz Mazda kataloga sem moral ob prvi regstraciji vozila v letu 2023 izvest sam (leta 2022 enako), res pa je, da sem vse papirje za to kljuko dobil z novim avtomobilom. Postopek namestitve kljuke se izvaja na pooblaščenem servisu (običajno tam, kjer kupiš avto) in mora biti pravilno izveden. Ko sem imel pri novem avtu precej hude elektro probleme je sum padel tudi na namestitev kljuke in so fantje še enkrat podrobno pregledali elektriko v zvezi s kljuko. Namestitev Mazda kljuke se lahko izvede tudi kasneje (ne nujno takoj pri novem vozilu)
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.