Skoči na vsebino

Omrežnina 2024 po novem

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)
pred 24 minutami je Slivka napisal:

Fantje, kaj mi lahko kdo razloži, zakaj je peti časovni blok najdražji?

 

 

 

Pa res. 0 €.

image.png

 

Pa zelo visoko obračunsko moč imaš za hribe, kar 4,3 kW. Jaz "mestni" pa 7,2 kW. :) 

 

image.png

 

Pomemben je še 3. odstavek 5. člena metodologije:

"Uporabniki sistema, priključeni na distribucijski sistem, pokrivajo stroške nivoja, na katerega so priključeni, ter stroške višjih nivojev distribucijskega in prenosnega sistema sorazmerno glede na njihov delež k skupni obremenitvi omrežja. Uporabniki sistema, priključeni na prenosni sistem, pokrivajo le stroške prenosnega sistema."

 

 

image.png

 

+

 

image.png

 

 

https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=AKT_1266


https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2023-01-3431/akt-o-dolocitvi-tarifnih-postavk-za-omreznine-elektrooperaterjev/#2. člen

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano

Ne mi balinat...

 

Poglej "Prevzeta energija":

časovni blok 5 - 0,01847

časovni blok 2 - 0,01844

časovni blok 4 - 0,01838

časovni blok 3 - 0,01837

 

Sm kmet an s hribu doma, ma še zmer tolk pa znam matematko, de vem, kolk je več an kolk je mnj...

 

Ja, an dogovorjena moč je, kakršna je, takle mamo - več ne dajo...

  • Všeč 1
  • Zmeden 1
Napisano (urejeno)

@Slivka, dobro vprašanje. 👍

 

Cene na ceniku za omrežnino po porabi elektrike res ne laufajo v isto smer ... 

 

Ozadje teh cen naj bi bile joulske izgube (toplotne) v omrežju. Vemo da joulske izgube naraščajo s kvadratom toka (moči). Torej če so na primer pri 2 amperih izgube 4*X kW, so pri 3 amperih 9*X kW, več kot 2x večje.

 

In nekdo jih mora plačat (razlika med kupljeno (po števcih elektrarn) in prodano energijo (po števcih porabnikov) ... včasih je veljalo, da so na distribuciji te izgube cca. 5%, na prenosu cca 3 %, skupaj cca. 8% električne energije se izgubi (gre v nič - dela samo škodo ... segrevanje izolacije, večji povesi daljnovodov, ... krajšanje njihove življenjske dobe) v daljnovodih, kablovodih, v transformatorjih, ...).

 

Verjetno so naredili statistično analizo obremenitev v distribucijskem omrežju in so izgube v bloku 5 večje zaradi nekoliko večje obremenitve, kot v bloku 3 in 4.    

 

image.png

 

 

Popravljeno od Janez007
Napisano

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

Napisano
pred 36 minutami je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

 

Eni (ne jaz) so dobili Petrolov račun že prejšnji teden ..

 

image.png

Napisano
pred 1 uro je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

 

 

Malo so res zamujali... ampak jim je ratalo spacati skupaj racun v petek... Po posti pa verjetno pride naslednji teden, ce nimas aktiviranega e-racuna ... 

 

nullimage.png

 

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano
pred 8 urami je sportman333 napisal:

Vsi ki ste že dobili račun za elektriko verjetno niste pri Petrol-u, kajti jaz še nisem dobil računa, očitno morajo na Petrolu še izvesti obračun :)

Jaz sem ga ze teden nazaj

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 8 urami je Slivka napisal:

Fantje, kaj mi lahko kdo razloži, zakaj je peti časovni blok najdražji?

 

 

račun.jpg

Kuris na drva? 

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 8 urami je Janez007 napisal:

@Slivka, dobro vprašanje. 👍

 

Cene na ceniku za omrežnino po porabi elektrike res ne laufajo v isto smer ... 

 

Ozadje teh cen naj bi bile joulske izgube (toplotne) v omrežju. Vemo da joulske izgube naraščajo s kvadratom toka (moči). Torej če so na primer pri 2 amperih izgube 4*X kW, so pri 3 amperih 9*X kW, več kot 2x večje.

 

In nekdo jih mora plačat (razlika med kupljeno (po števcih elektrarn) in prodano energijo (po števcih porabnikov) ... včasih je veljalo, da so na distribuciji te izgube cca. 5%, na prenosu cca 3 %, skupaj cca. 8% električne energije se izgubi (gre v nič - dela samo škodo ... segrevanje izolacije, večji povesi daljnovodov, ... krajšanje njihove življenjske dobe) v daljnovodih, kablovodih, v transformatorjih, ...).

 

Verjetno so naredili statistično analizo obremenitev v distribucijskem omrežju in so izgube v bloku 5 večje zaradi nekoliko večje obremenitve, kot v bloku 3 in 4.    

 

image.png

 

 

 

A niso v petem bloku najmanjše obremenitve, zato naj bi bil tudi najcenejši?

pred 47 minutami je jures napisal:

Kuris na drva? 

 

Ja, na kaj naj pa kurim vrh hriba, kjer imam 60.000 kvadratnih metrov "dvorišča"?

Napisano
pred 2 urama je Slivka napisal:

 

A niso v petem bloku najmanjše obremenitve, zato naj bi bil tudi najcenejši?

 

Ja, na kaj naj pa kurim vrh hriba, kjer imam 60.000 kvadratnih metrov "dvorišča"?

Saj mo je bilo logicno :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 17 urami je Slivka napisal:

Še vedno ne vem, zakaj je v petem bloku najvišja cena?

Če prav razumem je sedaj cena električne energije sestavljena iz:

A: omrežnine

1. dogovorjene priključne moči (5 blokov), kjer je 1. najdražji, 5. pa najcenejši; vrednost te postavke je cena priključne moči x dogovorjena moč in je (trenutno še) neodvisna od porabe (ni penalov)

2. poraba po posameznih blokih, kjer pa se cena po blokih skoraj ne razlikuje in je, kot sprašuješ v 5. bloku druga najdražja, ampak za malenkost (od 0,01837 do 0,01958 za kWh). Zakaj je v 5. bloku skoraj najvišja (0,01847) pa ne vem.

B: porabe energije, ki pa se (trenutno) obračunava kot prej  VT+MT oz. ET

Napisano
Metodologija določitve tarifnih postavk temelji na obsežni študiji, ki je javno dosegljiva na spletnem naslovu:
Tarifne postavke za omrežnino so posledica zapletenih razmerij med celotnimi stroški elektrooperaterjev, ki jih je potrebno z omrežnino pokriti in delitvijo teh stroškov po posameznih napetostnih oziroma uporabniških nivojih. Ta razdelitev temelji na porabi električne energije in koničnih obremenitvah s katerimi posamezna uporabniška skupina prispeva h konični obremenitvi in porabi energije celotnega sistema.
Napisano

Ej, stari, ampak v Sloveniji smo pa genijalci! Dokument iz zgornjega linka ima 234 strani. Se pravi, da potrebujemo 234 strani dolgo razlago računa, ki je natisnjen na eno stran...

 

 

Me zanima, kdo bo prebral teh 234 strani IN RAZUMEL, kaj je kaj na računu...

 

 

Mogoče je pa čisto vseeno, če ne vem, zakaj je v petem bloku najvišja cena...

  • Všeč 3
  • Haha 1

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Verjetno tale >>  MAZDA | Mazda MX3 MAGLEV MAZDAMX3EV.WORDPRESS.COM To je moj avto – Mazda MX-3 V6. Sem 32 letni strojni inženir. Delam v Slovenski vojski, kot letalski inženir. Na tej strani bom predstavil predelavo 20let starega športnega avta na...  
    • Daleč od tega, da bi bil poznavalec EV trga in proizvodnje oz. nasploh avtomobilizma, ampak tole (prekopirano iz neta iz enega članka) za moje pojme kar realen zapis trenutnega dogajanja na tem področju.... **** Trenutno se v Šanghaju odvija avtomobilski sejem - spektakel za vsakega avtomobilskega fana. Medtem, ko se EU- in ZDA proizvajalci ukvarjajo kako izdelati negorljive baterije, ki jih bo moč napolniti v manj, kot v 30 min, Kitajci predstavljajo avtomobile, ki so ob enem tudi helikopterji in e-avtomobile s 1.000 km dometa, negorljivimi baterijami, ki se napolnijo v 5 minutah. Ja. Prehiteli so nas. Močno. Vendar pozor! Pri mnogih novinarjih opažam, da ne razumejo poante, še manj pa ozadja, zato bom malo bolj podrobno razložil situacijo. 1.) EU in Kitajske ni moč primerjati! a.) Kitajska razpolaga z 88 % vseh resursov za proizvodnjo e-baterije, logično, da bodo zato lahko proizvajali mnogo cenejše in da bodo najboljšo/najnovejšo tehnologijo obdržali zase b.) Kitajska ponuja močne subvencije in olajšave pri nakupu e-avta. Do decembra 2025 so vsi oproščeni 10 % davka, poleg tega dobijo od 2.000-4.000 dolarjev subvencije/e-avto c.) Cena kwh elektrike na Kitajskem v domačem gospodinstvu je 7 centov/kwh, na javnih polnilnicah pa v povprečju 5 centov (!), v bolj urbanih okolicah in ob določenih urah (recimo Šanghai) 26 centov č.) Kitajska vozila so v povprečju 50% cenejša od ekvivalentnih naših vozil pri nam v Evropi d.) Povprečni strošek delovne ure: Na Kitajskem se povprečne urne postavke v avtomobilski industriji gibljejo med 66 in 90 kitajskimi juani (CNY) na uro. To je približno 9–10 evrov, odvisno od trenutnega menjalnega tečaja. V bolj razvitih mestih, kot sta Šanghaj in Shenzhen, so lahko urne postavke višje zaradi večjega povpraševanja po usposobljenem delu. Vendar pa so te razlike še vedno manjše v primerjavi z zahodnimi državami. V Nemčiji so urne postavke v avtomobilski industriji bistveno višje. Povprečna bruto urna postavka za proizvodne delavce je bila decembra 2024 približno 44,15 EUR. Za primerjavo, pri Volkswagnu so skupni stroški dela v Nemčiji znašali okoli 62 EUR na uro v letu 2023, kar vključuje tudi administrativne in razvojne delavce. 2.) Kot je povedal zadnjič znan nemški politik, bi EU morala ostati pri tem v čemer je bila vedno absolutno najboljša na svetu in to je izdelava ICE. Seveda bi to preverjeno tehnologijo še bolj izpopolnjevala, ampak že danes, če kupite avto, ki ima že euro6e normo, ste kupili ICE, ki ima zanemarljivi co2 izpust in namesto, da se EU cirkusantje še naprej ukvarjajo z izpustom avtomobilov (pri čemer 50 križark v EU izpusti več co2, kot vsi avti v EU), naj se EU in svet raje prične ukvarjati s pravimi onesnaževalci: gradbena in vojaška industrija. Avtoindustrija pa bo že znala še dodatno znižati odtis (npr Porsche testira svoj e-fuel, sintetično gorivo, Japonci testirajo nove načine vodikove celice, ki bodo varnejši in mnogo bolj ugodni itd.) EU proizvajalci so pred 20 leti odpirali svoje tovarne na Kitajskem. Čisto samo zaradi pohlepa, ker so tako dobili ultra poceni delovno silo. Kitajci so bili tiho in se učili. Sedaj prihajajo računi.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.