Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano (urejeno)

Živjo! 🙂 Potovalni računalnik na moji 10-letni bencinarki Mazdi 2 mi izpisuje porabo 8,3 L/100 km, kar se mi zdi nenormalno visoko za avto, ki naj bi imel povprečno porabo 5 litrov pri kombinirani vožnji. Dvomim, da je kaj narobe z injektorji, ker nimam z njo nobenih drugih težav. Tlak v gumah redno preverjam in jih imam napolnjene do max psi, OBD2 skener mi tudi ne izpisuje nobenih napak.


Vsak dan narediva cca. 40 km mestne vožnje, ampak jo zelo šparam, vozim res kot babica. Trudim se čim manj ustavljati, v glavnem coastam v leru do zelene luči in potem prestavim direkt v drugo.


Ni mi jasno, od kod taka poraba. Menda je bolj ekonomično pustiti avto v prestavi, namesto coastati v leru, ker se brez dodajanja gasa itak prekine dotok bencina, in tudi na rdeči luči čakati v prestavi? Do zdaj sem jo imela vedno v leru, da ne obremenjujem sprostitvenih ležajev.

 

Tudi z rev matchanjem najbrž porabim malenkost več goriva, ampak mi je zdravje sklopke in menjalnika prioriteta, plus to so tako male številke, da ne bi smelo pomembno vplivati na porabo.


Kadar sem prva v vrsti na semaforju, po navadi naredim throttle blip start, da je čas sklopke na točki prijema čim krajši in se v teoriji manj segreje. Ali je možno, da bi te tehnike vožnje lahko nabile povprečno porabo čez 8?


Svečke in filtri so novi, olje uporabljam Mazdino OEM, gretje imam na minimum, prtljažnik prazen, klimo samo vsake toliko prižgem, da malo dela ali da odrosim šipe. Enkrat na dva tedna jo namerno skoraj redlinam, sicer šaltam pri 2000 rpm in tudi rev matcham vedno do točno toliko obratov, kot jih rabi za prestavo, v katero grem.


Tole so moji izsledki spremljanja trenutne porabe v litrih na 100 km:
-speljevanje po ravnem: 25
-speljevanje v klanec (ne vem, koliko %): 40
-vožnja po ravnem pri 50 km/h v tretji prestavi in 2k obratih: 6,7
-po ravnem pri 50 km/h v četrti prestavi in dobrih 1000 obratih: 5,8
-pri 80 km/h v peti prestavi in 2300 obratih: 7,8
-po ravnem pri 30 km/h: 6,1 v drugi in 5,9 v tretji prestavi


Med samo vožnjo poraba res drastično niha, tudi po ravnem pri enakomerni hitrosti, nikoli pa ne pade pod 5,5, razen, ko spustim gas in ko greva navzdol po hribu. V mirovanju porabe ne meri, prav tako ne med vzvratno vožnjo, ki je pa opraviva kar veliko, ker morava vsak dan po celi ulici peljati rikverc.


Zanima me, kaj delam narobe? Po vseh podatkih, ki sem jih našla na netu, ta identični model in isti ali podoben letnik M2 z enako močjo motorja  (55 kW) nikomur ne žre niti približno toliko kot meni.


Hvala v naprej!

Popravljeno od Mazda2
Napisano

Včasih ni bilo teh potovalnih računalnikov ,natočiš polnega- narediš 300 km kombinirane vožnje, natočiš polnega in preračunaš koliko ti porabi.Nizke temperature,vožnja po mestu,  razlika je tudi če so notri 3 mladenke po60 kg ali 3 moški po 110 kg.Edino  še zavore  prekontroliraj  da ti kaj ne blokirajo,ker se rado dogaja kadar avto stoji .

Napisano

Zadnjič smo imeli v službi predavanje strokovnjaka, kliničnega psihologa, o "sreči". Dejal je, da je največji sovražnik sreče PERFEKCIONIZEM.

 

Moje mnenje je, da je z avtom vse OK. Spremljat trenutno porabo na računalniku nima smisla - kolikokrat meni pokaže 99 l/100 km ... Merodajno je napolnit do konca, zapisat kilometre in potem nekaj tankov porabit, po 3 mesecih spet napolnit do konca, zapisat km in v tem obdobju porabljene litre deliti s prevoženimi km.

 

Nekoč je prišel na moje dvorišče prekaljen kupec avta in rekel, da tisti, ki špara avto ali ženo, ju špara za naslednjega ... :)

  • Všeč 7
  • Haha 1
  • Ljubim 1
Napisano

Moje izkušnje.

 

Prevzel sem družinsko Katrco. Pila je 10l/100km. Premenjal sem vse filtre in jo začel gonit. Po 1 letu, je s težko nogo, poraba padla na 8l/100km

 

Imel sem doma 2010 Mazdo 2 1.5 GTA 104 konje. Pila je okoli 8l.

Večino je nisem jaz vozil, če sem jo, se je po potrebi zavrtela tudi do rdečega.

 

 

Kakšno imaš olje? Če je črno kot noč, menjaj, ne glede na kilometre. Ko sem kupil rabljeno, sem moral 2-3x menjat olje na 3000-4000, da je je mašina očistila, kasneje se je dosti počasneje temnilo.

Če je bila "šparana", bo se mogla prečistit. Normalna vožnjo + toplo kdaj terat.....

 

5L ne bo nikoli pila. 10L bi pa rekel, da je hudo mestna vožnja in kratke relacije. Drugače je zapacana. Postopek, kot sem zgoraj zapisal.

Napisano

Najbolj blagodejno na porabo vpliva relacijska vožnja med 70 in 90km/h. Moj predlog, naredi za test 200km relacijo ne po AC-jih s čim manj mestne vožnje in v okviru omejitev. Pred tem natoči polno in po vožnji spet natoči polno. Aja pa vozi čim bolj normalno brez varčevanja in brez divjanja ter gnanja v visoke obrate.

 

To bo najboljši pokazatelj kje si s porabo.

 

Drugače pa 8+ litrov prave mestne vožnje s stanji pri semaforjih mi niti ne deluje tako zelo veliko. :nevem:

  • Všeč 6
  • Zmeden 1

33112_1.png

Napisano
5 hours ago, godlike said:

Moje izkušnje.

 

Prevzel sem družinsko Katrco. Pila je 10l/100km. Premenjal sem vse filtre in jo začel gonit. Po 1 letu, je s težko nogo, poraba padla na 8l/100km

 

Imel sem doma 2010 Mazdo 2 1.5 GTA 104 konje. Pila je okoli 8l.

Večino je nisem jaz vozil, če sem jo, se je po potrebi zavrtela tudi do rdečega.

 

 

Kakšno imaš olje? Če je črno kot noč, menjaj, ne glede na kilometre. Ko sem kupil rabljeno, sem moral 2-3x menjat olje na 3000-4000, da je je mašina očistila, kasneje se je dosti počasneje temnilo.

Če je bila "šparana", bo se mogla prečistit. Normalna vožnjo + toplo kdaj terat.....

 

5L ne bo nikoli pila. 10L bi pa rekel, da je hudo mestna vožnja in kratke relacije. Drugače je zapacana. Postopek, kot sem zgoraj zapisal.

Hvala za nasvet in deljene izkušnje. Olje sem menjala pred par sto km in izgleda lepo. Bom jo malo bolj priganjala, samo se mi takoj smilit začne, haha 😄

4 hours ago, Boss said:

Najbolj blagodejno na porabo vpliva relacijska vožnja med 70 in 90km/h. Moj predlog, naredi za test 200km relacijo ne po AC-jih s čim manj mestne vožnje in v okviru omejitev. Pred tem natoči polno in po vožnji spet natoči polno. Aja pa vozi čim bolj normalno brez varčevanja in brez divjanja ter gnanja v visoke obrate.

 

To bo najboljši pokazatelj kje si s porabo.

 

Drugače pa 8+ litrov prave mestne vožnje s stanji pri semaforjih mi niti ne deluje tako zelo veliko. :nevem:

Hvala, se bova po Novem letu odpeljali na izlet 🙂

Napisano (urejeno)

Tako, kot so ti ze ostali napisali in porabo racunaj na roke in ne preko potovalnega racunalnika. Po sprintmonitorju sedec kjer so realne porabe ima tvoj avto povprecno realno porabo 6,3l/100 km. Ce si bos porabo rocno izracunala bos sigurno prisla do podobne stevilke. Teli mali mlincki so ponavadi najbolj pozresni. Jaz sem imel v mazdi 6 (2003) 1.8 motor porabo gladko 10l/100 km. Sedaj z 2.5 motorjem pa 8l.

Popravljeno od Scr3am
Napisano

Tudi moja izkušnja z 2,5 L G194 je podobna. Imam veliko on off relacij in to mi nabije porabo. Ko delam pa daljšo furo, grem pa tako na avtocesto in se peljem okrog 160, pa sem spet na dokaj visoki porabi. Povprečno se pa v zadnjem letu vrtim okrog 9 litrov.

Sem pa delal včeraj avtocestno vožnjo dokaj hitro in potem relacijo na cesti, pa sem prišel na 7,5 L povprečja. Slučajno vem, ker sem pred furo šel tankat in dal računalnik za prvi trip na 0.

Pa še zima je (gume!), pa klimo gonim ves čas, pa se vse skupaj  malo pozna.

Napisano
pred 4 urami je Agerg napisal:

Tudi moja izkušnja z 2,5 L G194 je podobna. Imam veliko on off relacij in to mi nabije porabo. Ko delam pa daljšo furo, grem pa tako na avtocesto in se peljem okrog 160, pa sem spet na dokaj visoki porabi. Povprečno se pa v zadnjem letu vrtim okrog 9 litrov.

Sem pa delal včeraj avtocestno vožnjo dokaj hitro in potem relacijo na cesti, pa sem prišel na 7,5 L povprečja. Slučajno vem, ker sem pred furo šel tankat in dal računalnik za prvi trip na 0.

Pa še zima je (gume!), pa klimo gonim ves čas, pa se vse skupaj  malo pozna.

Realna poraba, nič bat. 😉

 

 

Napisano

Hvala vsem za prijaznost. Mogoče sem res malo preveč zapaničarila, ker je to moj prvi avto in si ne želim, da bi bilo z njo kaj narobe. Jutri greva spet tankat polno in si bom porabo izračunala peš, bom najbrž res dobila najrealnejšo predstavo.

Napisano
pred 2 urama je Alex napisal:

Realna poraba, nič bat. 😉

 

Se strinjam. Samo objavljam izkušnjo, drugače pa je kot je. So plusi avta drugje. Pa premalo letnih kilometrov (cca. 10.000), da bi se veliko poznalo. Če bi jih delal pa veliko več, bi pa dizla vzel - vsak stroj za svoj namen, kot sem že večkrat omenil. Velikokrat pa mala poraba dizlov ljudi premami, se pa potem drugje problemi pojavijo, ker ni avto za takšno uporabo namenjen.

Napisano
dne 30. 12. 2024 ob 23:05 je Mazda2 napisal:

Trudim se čim manj ustavljati, v glavnem coastam v leru do zelene luči in potem prestavim direkt v drugo.

Evo, tole delaš narobe. Nič v leru vozit, raje v prestavi.

No, na semaforju naj bo v leru, ni treba čakati v prestavi in z nogo na sklopki.

 

Aja, pa če je motor stari 1.3, je to normalna poraba, ker so požeruhi. Novejši 1.5 je precej varčnejši, ampak mraz in mestna vožnja naredita svoje. Najlažje preveriš, če je vse okej, na kaki daljši relaciji ...

Napisano (urejeno)
49 minutes ago, dvorjan said:

Evo, tole delaš narobe. Nič v leru vozit, raje v prestavi.

No, na semaforju naj bo v leru, ni treba čakati v prestavi in z nogo na sklopki.

 

Aja, pa če je motor stari 1.3, je to normalna poraba, ker so požeruhi. Novejši 1.5 je precej varčnejši, ampak mraz in mestna vožnja naredita svoje. Najlažje preveriš, če je vse okej, na kaki daljši relaciji ...

Aha, hvala! Se bom odvadila vožnje v leru. Ali zaviranje z motorjem ne škoduje motorju dolgoročno? Ves čas sem v dilemi, katero komponento šparati na račun druge in na račun porabe. Rada bi vozila tako, kot je optimalno za avto.

Jap, motor je 1.3. 🙂 še enkrat hvala!

Popravljeno od Mazda2
Napisano
pred 4 urami je ignacij napisal:

Moja ima na Citroenu C3, samo mestna vožnja 6,4l na 1.2l turbo 110KM.

 Ocena mestne vožnje je izredno relativna. Ogromna razlika je se vozit v Ljubljani ob 8 uri zjutraj v konici med delovnikom ali pa recimo ob 22 uri zvečer. Pa oboje rečemo mestna.

 

Tako, da jaz osebno mestne vožnje sploh ne bi dajal v referenco ali je vse OK ali je kaj slučajno z motorjem narobe. Relacije po regionalkah in AC ob normalni pretočnosti sta veliko bolj ustrezni pokazatelj kako pa kaj.

33112_1.png

Napisano (urejeno)
pred 49 minutami je Mazda2 napisal:

Aha, hvala! Se bom odvadila vožnje v leru. Ali zaviranje z motorjem ne škoduje motorju dolgoročno? Ves čas sem v dilemi, katero komponento šparati na račun druge in na račun porabe. Rada bi vozila tako, kot je optimalno za avto.

Jap, motor je 1.3. 🙂 še enkrat hvala!

Če coastaš, dosti bolj rabiš bremze, ker na koncu skočiš na bremzo, ko ni več proste poti.

Če mašina zavira, deluje kot kompresor, kar pa ne škoduje, ker pri preganjanju doživi dosti hujše napore.

 

Ne sanjat o idealni porabi. Nima smisla. Vozi normalno in naravno.

Če voziš avto na prenizkih vrtljajih, se pojavijo težave drugje.

Popravljeno od godlike
Napisano

Razumem. Sicer sem bolj izhajala iz tega, da obrabljene bremze laže sama doma zamenjam, konec koncev pa moram najbrž samo sprejeti, da je avto v vsakem primeru strošek in se obrablja že samo s tem, da je 😉

Napisano

Ne bremz šparati. Po moje so na avtu zato, da se z njimi ustaviš. Ko jih znucaš, jih zamenjaš, eni prej, drugi kasneje...

Napisano (urejeno)

Mene pa v bistvu bolj kot poraba fascinira dejstvo, da je @Mazda2 očitno ženska, ki ne samo, da uporablja pogovorne avtomobilistične izraze in kramlja kot star mehanik, ampak očitno še sama šraufa. Npr. moj domet je menjava brisalcev in akomulatorja, tako da vsekakor zanimivo za nezni spol. Mogoče bi nam sama lahko kaj povedala na to temo.

Popravljeno od ignacij
  • Všeč 2
  • Haha 3
Napisano
pred 8 urami je Agerg napisal:

Ne bremz šparati. Po moje so na avtu zato, da se z njimi ustaviš. Ko jih znucaš, jih zamenjaš, eni prej, drugi kasneje...

V mojem primeru smo na trojki menjali diske ker jih je načel zob časa in ne ker  bi se preveč obrabili - pa se nisem obremenjeval s tem, da bi jih špraral.

Ploščice pa so se prej obrabile, ker je štekala čeljust..

Zato samo uporabljaj in ne šparaj

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • Naj bi bilo v drugi polovici 2025.   Leta 2025 bo na štirih odsekih avtocest zaživelo sekcijsko merjenje hitrosti WWW.RTVSLO.SI Sistem sekcijskega merjenja hitrosti na štirih odsekih avtocestnega omrežja bo predvidoma začel delovati v drugi polovici leta 2025. Izbrani dobavitelj opreme, ljubljanska družba Intermatic, je v fazi pridobivanja...  
    • Eh, lih sem ti mislil napisat, da raje si kupi ekolo
    • Na starega leta dan, ko me ni bilo doma je prispel e-skiro. Konec tedna ga sestavim in, ko bo topleje se poskusno zapeljem malo na okrog.... 
    • ...update map je November 2024,kaj več pa itak ne moreš vedeti🙄  Jaz že kaki dve leti tam tako vozim...skoz ena testiranja itd,pol bodo pa od danes na jutri "zares",jaz butelj bom pa lih "not padel"...pol pa samo "zahlen sie bitte"🤨    Nič ne rečem...sem že pisal,ko smo konc Aprila šli v Lignano...vsi makaronarčki lepo vozili "pridni k bubike"😲...mi je bilo prav čudno...pol pa vklopim onboard navigacijo,na Mazdi,in porajtam,da so "nafukali" sekcijskih merjenj k dreka...pa je v redu,da je .. Sam to pr nas...pa je,pa ni,pa je...ma jebejo se naj...sam na  denar so,za varnost jih pa boli pimpek.   Moje mnenje.
    • Jaz pa sem mislil, da to dela in se tudi skozi na tempomat 100km/h vozil 😥
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.