Skoči na vsebino

Super računalniki in projektiranje

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Vodne elektrarne niso zastarele, so konstanta :). Zanimiva pa je zgodba kako so superracunalniki prinesli velik prihranek ravno na tem podrocju.

Simulirajo in zrisejo turbine na 99,9% natancno vkljucno z zanesljivostjo (velikost delov, materiali delov, oblika delov...). S tem so pocenili in pohitrili dobavo turbin uh la la krat.

Pred tem se je naredila maketa turbine, se je lavfala vsaj 6 mesecev, potem cela razstavila, in to se je ponavljalo dokler ni bilo stabilnega izdelka - cikel 3-4 leta.

 

Sedaj fluid dynamics nacrta turbino v 14 dneh pripravljeno za proizvodnjo. Turbo inštitut je to imel, dokelr niso prišli novi lastniki, najprej sp poslali finančnike in zgodbe je bilo konec....nazaj na abakus

 

Enako je z letalskimi motorji, turbinami...f1 in motogp razvoj aerodinamike, se euroncap ne rabi vec avtov zaletavat...ogromno je tud benefita.

 

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Tole so zgodbe za tiste, ki niso nikoli razvoja videli od blizu. Zakaj misliš, da v F1 avte velikokrat z zeleno barvo na prvih testiranjih polivajo?

Turbine v hidroelektrarnah so pa že 50 let nazaj delali s 95% izkoristkom, zdaj je pa pač malo bolje.

Pa Rimaca sj poglej, kakšne so ga srali s simulacijami za trk. Sam trk je pa nekaj čisto drugega pokazal.

 

Računalnik je lahko supermočen pa na koncu še vedno smeti ven vrže, če daš smeti noter. Lahko dobiš super rezultate, pa je treba še vedno narediti interpretacijo rezutatov. Tu je pa dober in izkušen razvojni inženir vreden neskončno.

 

Sem pa vesel, da je tako, razmišljam zadnje čase. Sem ena izmed redkih priviligiranih branž, ki mu AI ne bo kar tako spizdil dela. 🤣 Nov projekt, prazen papir, pa stokrat po desni prehitim vsak superračunalnik. Je pa to uporabno malo kasneje ko moraš preveriti svoje ideje. Takrat se ga da pa izkoristiti za hirejše iteracije. To je ves plus vsega.

Napisano
pred 14 urami je Agerg napisal:

Tole so zgodbe za tiste, ki niso nikoli razvoja videli od blizu. Zakaj misliš, da v F1 avte velikokrat z zeleno barvo na prvih testiranjih polivajo?

Turbine v hidroelektrarnah so pa že 50 let nazaj delali s 95% izkoristkom, zdaj je pa pač malo bolje.

Pa Rimaca sj poglej, kakšne so ga srali s simulacijami za trk. Sam trk je pa nekaj čisto drugega pokazal.

 

Računalnik je lahko supermočen pa na koncu še vedno smeti ven vrže, če daš smeti noter. Lahko dobiš super rezultate, pa je treba še vedno narediti interpretacijo rezutatov. Tu je pa dober in izkušen razvojni inženir vreden neskončno.

 

Sem pa vesel, da je tako, razmišljam zadnje čase. Sem ena izmed redkih priviligiranih branž, ki mu AI ne bo kar tako spizdil dela. 🤣 Nov projekt, prazen papir, pa stokrat po desni prehitim vsak superračunalnik. Je pa to uporabno malo kasneje ko moraš preveriti svoje ideje. Takrat se ga da pa izkoristiti za hirejše iteracije. To je ves plus vsega.

Rimac - nasa stranka (nimajo svoje hostajo pri nas) pa btw avti so njihova sekundarna panoga 

Turbo - nasa stranka

aston Martin - nasa strank

Williams - nasa stranka

Mclaren - nasa stranka

 

Ferrari - IBM/HP

Red Bull - HP

Ducati - Lenovo

Aprillia gostuje pri Ferrariju (Fiat)

 

Ja res nisem videl nikoli napredka. Ti ves pod kaksnimi razvojnimi problemi se srecavajo danes zgolj in samo zaradi omejitev testiranj?

 

Mogoce ne verjames ampak 80% razvoja v f1 je samo v tunelu z racunalnikom....snpomocjo fluid dynamics

 

Rad bi te videl kako s papirjem operiras vec kot miljon operacij na sekundo.

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)

Pa sam se tole, vozniki nimajo simulatorjev samo za trening, oni odpeljejo celotno dirko snsimulacijo obnasanja avta pri dolocenih detajlih (spet simulacija racunalnika). Detajli so pa fascinantni.

na primer Hamilton je v rangu 0.1s peljal vsak krog dirke predvidene z mercedesove simulacije, predvideval so najhitrejsi krog 1:36.1 peljal pa je najhitrejsega 1:36.01

To inžinirjem pomaga pri vmesnih in koncnih odlocitvah potem pa morajo zapečatiti izdelek.

 

Na žalost ni več tega da se lahko vozijo po stezi in ugotavljajo performanse...

 

 

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Ja, saj za to je uporabno. Samo Adrian Newey pa še vedno začne s praznim listom papirja in avto konstruira na risalni deski, pa je top dizajner v F1 - priporočam kakšen podcast ali pa intervju z njim, da dobiš malo občutek kje se ustvari večina vrednosti razvoja. Miljoni operacij pridejo potem, ko je čas za duhamorno in črnsko delo.

Napisano (urejeno)
pred 57 minutami je Agerg napisal:

Ja, saj za to je uporabno. Samo Adrian Newey pa še vedno začne s praznim listom papirja in avto konstruira na risalni deski, pa je top dizajner v F1 - priporočam kakšen podcast ali pa intervju z njim, da dobiš malo občutek kje se ustvari večina vrednosti razvoja. Miljoni operacij pridejo potem, ko je čas za duhamorno in črnsko delo.

Je že v redu...njegova beležka in whiteboard sta legendarni, ampak to so časi ki so že zdavnaj minili. Leta 2010 je bil še glavni podpornik 'wind tunellov, a zadnje 3 leta se on sploh ni posvecal formuli ampak delal za red bull, dizajniral je prvi rb supercar, rb podmornico....za to je bilo vse dovolj skicirka, f1 danes pa je povsem drugačna slika

 

Ze nekaj let nazaj je sam dejal to.

For me that’s the biggest change. I don’t think it’s the size of the team or the materials, it’s really the computer age and the amount of processing and simulation you have. It allows you to go in much more detail.

 

Drugace pa svaka cast decu da se kombinira old school ce se le da. Za njim ne bo take glavce.

 

 

WWW.THE-RACE.COM

The clever DRS manipulation, suspension and subtle chassis changes that took Red Bull's F1...

 

Ne vem kako so spet pravila letos, samo po moje bo AM potreboval vsaj pol sezone da bo mogoce naredil korak naprej. Dirke so sedaj testiranja....

 

Narediti bi morali podobno kot motogp kjer 'slabsim' ekipam prejsnje sezone dajo vec testoranj. Glede na videno ta teden se je vrnila Yamaha.

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Se ne strinjam čisto. Newey je človek, ki rabi avtonomijo in njegov način dela bo naredil največji napredek tam, kjer je stanje razvoja še malo "v povojih". Tu AI počepne in rabiš kreativnost pravih razvojnikov. Računska moč ne naredi toliko razlike, me ne boš prepričal. Zato je zdaj sprejel mesto tehničnega direktorja pri Aston Martin-u. Pri Red Bullu je svoje opravil, verjetno že par let nazaj. Je pa iskal nekega takšnega lastnika, kot je Lawrence Stroll, ki mu bo to avtonomijo dal. To tudi v F1 ni samoumevno. Npr. jaz bi si ga želel videti pri Ferrariju, pa tam okolje ne deluje tako, da bi mu omogočal njegov način dela.

 

V glavnem, ko ekipa enkrat preide to stopnjo v razvoju, potem za takšne ljudi ni več zanimivo. Pride pa čas za en kup računske moči, ki potem drži dominanco ekipe na nivoju, ki jo je zastavil ključen človek na začetku poti. Beda je, ker to potem naredi F1 nezanimivo in dolgočasno in se potem pozna pri upadu gledanosti, kar je bil kar problem pred recimo 10 leti. Potem ko se je stari Bernie umaknil so vse malo prevetrili in gledalcem spet približali dirkanje.

Napisano (urejeno)
pred 2 urama je Agerg napisal:

Se ne strinjam čisto. Newey je človek, ki rabi avtonomijo in njegov način dela bo naredil največji napredek tam, kjer je stanje razvoja še malo "v povojih". Tu AI počepne in rabiš kreativnost pravih razvojnikov. Računska moč ne naredi toliko razlike, me ne boš prepričal. Zato je zdaj sprejel mesto tehničnega direktorja pri Aston Martin-u. Pri Red Bullu je svoje opravil, verjetno že par let nazaj. Je pa iskal nekega takšnega lastnika, kot je Lawrence Stroll, ki mu bo to avtonomijo dal. To tudi v F1 ni samoumevno. Npr. jaz bi si ga želel videti pri Ferrariju, pa tam okolje ne deluje tako, da bi mu omogočal njegov način dela.

 

V glavnem, ko ekipa enkrat preide to stopnjo v razvoju, potem za takšne ljudi ni več zanimivo. Pride pa čas za en kup računske moči, ki potem drži dominanco ekipe na nivoju, ki jo je zastavil ključen človek na začetku poti. Beda je, ker to potem naredi F1 nezanimivo in dolgočasno in se potem pozna pri upadu gledanosti, kar je bil kar problem pred recimo 10 leti. Potem ko se je stari Bernie umaknil so vse malo prevetrili in gledalcem spet približali dirkanje.

Stroll mu ni dal proste roke ampka sredstva....najvecja v f1. Zacne se pa pri njegovi plači :)

Potem pa sledi do sedaj najvecja investicija v f1 na tem podrocju, povsem frišna

AN ni neumen, ve kaj rabi za se razvoj in to je bil en od predpogojev, zrihtat orodja in okolje za razvoj

 

Uradno gre za 'zenski' razvoj ker so sedaj tudi na tem podrocju ze pravila financ. F1 so k***†* ker samo iscejo nacine kako zavirati razvoj ekip z vidika fairplaya, scitijo 'manjse'. Tega vbf1 ni, al se gres na polno al ne...

 

RB moštvo je implodiralo na uspehih. Velikokrat videno

 

Tole je f1 tema, tako da dost za 'spam'

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)

Evo teme :)

 

En album na zadnjo gradnjo BSC Barcelona - 2 letni projekt. Zdaj je ze javno. Do primopredaje se ni smelo nic komunicirati

 

 

PHOTOS.APP.GOO.GL

1052 new items added to shared album

Mam enake albume za Maribor, Leonardo Bologna. 3cmwf Bologna, Julich Nemcija, indija, srbija. Bolgarija...mnoge.

 

Na zacetku slik in projekta vidite oglede, predpriprave, iskanje optimalnega kabliranja, testiranje beta izdelkov (vedno se dobavlja prvic novo generacijo, vprasanj je mnogo) kalkuliranje teze kamionov, dostopna mesta, orodja potrebna za razlaganje, zascito tal....teh detajlov je noro veliko

Kablov je v  skupni dolzino 62km, vecino fiber

Popravljeno od jures
  • Všeč 2
  • Začuden 1

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano (urejeno)

Izgleda zanimivo. Hvala za slike. Jaz sem sicer bolj v tonah jekla in drugačni infrastrukturi, tako, da za mene je tole malo preveč čisto in fino. 😁 Pa pretanki kabli so...

 

Kakšno priključno moč pa ima takšen center v MW in koliko MWh tole pokuri na leto? Malo me zanima.

Popravljeno od Agerg
Napisano (urejeno)

Tale dotični 8MW (samo compute, pol mas pa se 2x toliko za hlajenje in upse, prihaja pa v kapelico AI factory .....ki bo vec kot 15MW. Hlajenje je vodno - topla voda, do 40C in, do 50C out, energija se lahko porabi za uh la la...ogrevanje cele stavbe, gretje klancine, olimpijskih bazenov...s primernim odvodnim toplotnim telesom

 

Ko se bo popno obremenil bo kar ene 50-60% te moci stalno zahteval 

Prejsnji sistem Marenostrum4 je bil proglašen v cerkvi za najlepši DC v evropi....zato je bil novi sistem tud estetski izziv, se vidi po kablih.

 

Mariborska Vega pa je fenomen, od prvega dne rabi 1MW in niti en dan razen na maintenance day ne pade. Stalno je na 95%.

Marsikdo v celi politicni zgodbi, ki se odvija sedaj za nadgradnjo ne ve, da res rabijo še vecji sistem. 30% mora biti na voljo za eurohpc vedno, so ga pa financiral skoraj 100%

 

Nadgradnja pa ne bo v Mariboru na Izumu ker trafo stanica ne da vec kot 1MW...:). Lokacija novega je ze znana ampak se ne sme govoriti

 

V Sofiji smo pri zagonu clusterja 'Discoverer' s 3MW bili proča izpadu elektrike v districtu 9 :). Napaka pa banalna, a je to elektricna napeljava na trafo postaji...

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

@jures WAW noro tole. Tole je pa cisto next level.

 

Jaz cel happy ker mi uspe upravlat cca. 30 streznikov in neki web app-e programirat, pol pa to vidim in se pocutim kot debil :P

Napisano
pred 1 uro je Bossek napisal:

@jures WAW noro tole. Tole je pa cisto next level.

 

Jaz cel happy ker mi uspe upravlat cca. 30 streznikov in neki web app-e programirat, pol pa to vidim in se pocutim kot debil :P

Taka praksa ne zaostaja nic kaj dosti, znanje je itak v ljudeh ne glede na kvantiteto

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 6 urami je jures napisal:

Mariborska Vega pa je fenomen, od prvega dne rabi 1MW in niti en dan razen na maintenance day ne pade. Stalno je na 95%.

Marsikdo v celi politicni zgodbi, ki se odvija sedaj za nadgradnjo ne ve, da res rabijo še vecji sistem. 30% mora biti na voljo za eurohpc vedno, so ga pa financiral skoraj 100%

Meni pa moti na Vegi odvajanje toplote.

 

Izum se v celoti greje s svojimi strežniki. Pod 5°C sem komaj vklopijo toplotne na vrtine.

 

Vega pa gre v luft in je hrupna. To bi moralo iti pozimi v isti vod, kot gre toplarna.

Napisano (urejeno)
pred 11 minutami je godlike napisal:

Meni pa moti na Vegi odvajanje toplote.

 

Izum se v celoti greje s svojimi strežniki. Pod 5°C sem komaj vklopijo toplotne na vrtine.

 

Vega pa gre v luft in je hrupna. To bi moralo iti pozimi v isti vod, kot gre toplarna.

Vega ima vse chillerje na strehi stavbe, slišis jo ne, prav tako vodno hlajen sostem nima zvoka, saj nima vrtecih se zadev. Pozimi uporablja free cooling tako da sistem skorajda miruje. govorimo pa o glikolu, zato ua oddajo/prejem te toplote rabis izmenjevalec toplote ki prenese toploto na drug krog (kot radiator v kabini avtov). Vodo nikoli ne smes mesati. Enako je v rackih, voda hladilnega sistem tece cez izmenjevalec, vbracku pa je zaprt krog. Glede na porabo racka se odpirajo ventili vhodne vode

Ni tako enostavno, za uporabo tople vode je bila potrebna investicija, sosednja stavba je šola in odeja je bila da se pptegne vod ki bi energijo prepeljal na solsko ogrevanje. 

Cela sola bi dobila ogrevanje....

 

Zataknilo se je kdo bo investiral v povezavo...obcina, ministrstvo...otd otd. On vse je padlo v vodo, dobesedno.

Popravljeno od jures

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Instalacija chillerjev za Vego :)

2 ulici zaprti

IMG_2714.jpg

IMG_2715.jpg

IMG_2716.jpg

Vega je bila med najvisjo korono delana, bil sem popolnoma sam brez francozov, samo slo partner.

Vsak dan odhod od doma 06:00, delali tudi do polnoci. Vsak dan domov, hotelov ni bilo, hrane ni bilo...

Bonus: popolnoma sam na AC po policijski uri.

6 mesecev vsak dan.....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 16 minutami je jures napisal:

Zataknilo se je kdo bo investiral v povezavo...obcina, ministrstvo...otd otd. On vse je padlo v vodo, dobesedno.

To nisem vedel.

 

Nova lokacija mi je znana 😉

 

Za hrup pa jamra par oseb, ki jih poznam in živijo blizu.

Napisano
pred 27 minutami je godlike napisal:

To nisem vedel.

 

Nova lokacija mi je znana 😉

 

Za hrup pa jamra par oseb, ki jih poznam in živijo blizu.

Vedno se bo kdo najdel ki bo proti nečemu

pred 29 minutami je godlike napisal:

To nisem vedel.

 

Nova lokacija mi je znana 😉

 

Za hrup pa jamra par oseb, ki jih poznam in živijo blizu.

Potem tud ves verjetno da je DC 'slovenski' in ne francoski :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
pred 15 urami je jures napisal:

...

Nadgradnja pa ne bo v Mariboru na Izumu ker trafo stanica ne da vec kot 1MW...:). Lokacija novega je ze znana ampak se ne sme govoriti

...

Je pa blizu vode, ne? ;)

it's better to let someone think you're an idiot then to open your mouth and prove it

32888_1.png

Napisano
pred 9 urami je jures napisal:

Potem tud ves verjetno da je DC 'slovenski' in ne francoski :)

To ne vem.

 

Včasih sem imel vse informacije. Zdaj pa izvem, če vprašam na pravo mesto. To pa pač kaj me zanima, se pozanimam. 😉

 

To ti je verjetno znano:

DSC_0262.JPG

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • To ne vem.   Včasih sem imel vse informacije. Zdaj pa izvem, če vprašam na pravo mesto. To pa pač kaj me zanima, se pozanimam. 😉   To ti je verjetno znano:
    • Se pogovarjata dve blondinki: - "Si lahko predstavljaš, v trgovskem centru so se pokvarile tekoče stopnice in sem dve uri stala na njih, dokler jih niso popravili." - "Ti si pa butara." - "Ja, kaj pa naj bi naredila?" - "Usedla bi se..."
    • Vsi vedo, da na Kanarskih otokih ni kanarčkov.   Kaj pa na Deviških otokih?   No, tudi tam ni kanarčkov...  
    • Ja, dobro se prodaja zaradi kvalitete. Ker, če ne bi bil kvalitetno narejen, se ne bi po 15 let in več gonil po hribih in kolovozih.   V EU je nočejo več prodajati, pa ne zaradi varnostnih razlogov, ampak zaradi ekoloških zahtev. Kar se pa porabe pri normalni vožnji tiče, je povsem normalna. Samo da za Jimnyja normalna vožnja ni 130 po avtocesti, ampak 30 po planotah in brezpotjih. Glej, če boš ti zjutraj pojedel košček prepečenca in popil kozarec vode, tudi ne boš šel peš iz Ljubljane na vrh Krvavca. Še na Šmarno goro težko - razen če si kr mazohista, ampak 100 ljudi 100 čudi... In s povprečno porabo 8 litra ni bistveno več od ostalih ne-dizlov tu na tem forumu, pa tudi drugod... Za avto, ki je težak 1,2 toni je pa 100 "konjev" povsem zadosti, da spleza tja, kamor ti peš težko tudi, če poješ kaj več kot košček prepečenca...   Sem že večkrat napisal: vile niso za kidat sneg in lopata ni za pospravljat seno. In Jimny je za določen krog ljudi odlično vozilo. Ne samo za Indijce, da bogate turiste vozijo pod Himalajo, ampak tudi za gozdarje, kmete, logarje, nadzornike v TNP in podobne...   Kot sem že omenil, izbira je in konkurenca je. Če komu Jimny ni všeč, lahko izbere Dacio Duster ali Mazdo CX-30 (za 32.000€ dobiš tako s štirikolesnim pogonom in vlečno kljuko). Pa ne Dacia ne Mazda nista taki prodajni uspešnici kot je Jimny...   Ja, trdim, da se dobro prodaja zaradi kvalitete. Pa tudi zaradi uporabnosti. Ker nudi tisto uporabnost, ki jo avto mora nuditi. Česar ostali ne...
    • Joj. 2 M€ kazni so dobili.... Še premalo.😆
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.