Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Imam mazdo 323f letnik97 1.5 16v.Pred tremi meseci ko sem jo kupil,mi je za?ela blendati lu?ka od olja.Zamenjal sem olje ter oljni filter pa je bilo,nekaj ?asa ok sedaj pa mi je spet za?ela blendati,in zgleda da tudi odro?niki nimajo dosti olja,ker se jih pod vi?jimi obrati zelo sli?i.Mehankar mi je rekel naj nabavim original oljni filter,sam mislim da v tem ni vzrok.Ali je kdo od vas imel podoben problem na tem avtu,ali kateremu drugmu.Ali je mogo?e oljna pumpa,...

Napisano

Imam mazdo 323f letnik97 1.5 16v.Pred tremi meseci ko sem jo kupil,mi je za?ela blendati lu?ka od olja.Zamenjal sem olje ter oljni filter pa je bilo,nekaj ?asa ok sedaj pa mi je spet za?ela blendati,in zgleda da tudi odro?niki nimajo dosti olja,ker se jih pod vi?jimi obrati zelo sli?i.Mehankar mi je rekel naj nabavim original oljni filter,sam mislim da v tem ni vzrok.Ali je kdo od vas imel podoben problem na tem avtu,ali kateremu drugmu.Ali je mogo?e oljna pumpa,...

 

Bojim se, da je nekaj drugega. Ne vem koliko prevo?enih km ima? in kako je bila vo?ena tvoja f-ka, vendar obstaja velika verjetnost, da je pove?ana zra?nost na ojni?nih le?ajih. ?e je utripanje lu?ke pri dobro ogretem motornem olju (upam, da lu?ka utripa samo na minimumu o/min) pove?ano, oziroma gori stalno, z dodajanjem gasa pa se ugasne, je to to. Praviloma veliko prej nastradajo le?aji kot pa oljna ?rpalka. Si siguren, da se sli?ijo dro?niki? Da ne prihaja zvok od le?ajev?

Imam delno re?itev za tak slu?aj. Vendar je najpej treba ugotoviti pravi vzrok. ?e ti se lu?ka na?iga pri povi?anih obratih je lahko zelo nevarno.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Lu?ka se mi pri?iga v prostem teku,ko pa dodam plin pa ugasne.Verjetno se sli?ijo odro?niki,ker sem bil pri mehankarju pa mi je rekel da se sigurno sli?ijo odro?niki,ker ne dobijo dosti olja zaradi premajhnega pritiska.Odro?niki se pa sli?ijo,ko gre nad 2000 obratov naprej,pa za kratek ?as ko avto v?gem.Lahko da je tudi vzrok v oljnem filtru.Kak?no re?itev predlaga??

Napisano

Pomeri tlak olja ki pride iz ?rpalke.?e je tlak prenizek(pod 0,5 bar) potem je re?itev samo nova oljna ?rpalka, v najbolj?em primeru pa je lahko samo kje spustilo kako tesnilo.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

Evo danes kupil original oljni filter,menjal olje,oljno stikalo,ampak lu?ka ?e zmeraj blenda.Na servisu sem celo zvedel da imam ketno,ki povezuje odmi?ni gredi.Zanima me kje bi dobil kak?no oljno ?rpalko.

Napisano

Konsultiral sem izku?enega mehanika v zvezi s tvojim primerom.

Najprej nekaj vpra?anj:

Ali se to dogaja tudi pri hladnem motornem olju?

Ali so obrati motorja, ko se lu?ka na?ge, pod 850 o/min?

Ali si menjal W olja zadnje ?ase?

?e lu?ka na minimumu stalno gori poskusi najprej od?raufati oljno stikalo in ga o?istiti. ?e bolj?e bi bilo, ?e bi imel drugo dobro stikalo i ga preizkusil. (Lahko ti nagaja oljno stikalo)

Preden se odlo?i? za menjavo, ali razdiranje oljne ?rpalke, najprej izpusti olje, od?raufaj filter in spihaj oljne kanale. ?ele nato se odlo?i za kak drug, dra?ji poseg. Za za?etek je to najcenej?i poskus odkrivanja napake. Kaj pa ?e ni vzrok oljna ?rpalka? Vrgel bo? najmanj 2 cankarja in spet bo? na za?etku.

Seveda ni izklju?ena oljna ?rpalka, jaz bi se nje lotil ?ele, ko bi zgoraj navedeno naredil.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Konsultiral sem izku?enega mehanika v zvezi s tvojim primerom.

Najprej nekaj vpra?anj:

Ali se to dogaja tudi pri hladnem motornem olju?

Ali so obrati motorja, ko se lu?ka na?ge, pod 850 o/min?

Ali si menjal W olja zadnje ?ase?

?e lu?ka na minimumu stalno gori poskusi najprej od?raufati oljno stikalo in ga o?istiti. ?e bolj?e bi bilo, ?e bi imel drugo dobro stikalo i ga preizkusil. (Lahko ti nagaja oljno stikalo)

Preden se odlo?i? za menjavo, ali razdiranje oljne ?rpalke, najprej izpusti olje, od?raufaj filter in spihaj oljne kanale. ?ele nato se odlo?i za kak drug, dra?ji poseg. Za za?etek je to najcenej?i poskus odkrivanja napake. Kaj pa ?e ni vzrok oljna ?rpalka? Vrgel bo? najmanj 2 cankarja in spet bo? na za?etku.

Seveda ni izklju?ena oljna ?rpalka, jaz bi se nje lotil ?ele, ko bi zgoraj navedeno naredil.

 

To se dogaja samo pri vro?em motorju

obrati motorja ko se lu?ka pri?ge so pod 850

Lu?ka blenda na minimumu samo ko avto nekaj ?asa na mestu stoji ter laufa,recimo po 3 min.

Oljno stikalo je original in novo

oljni filter original od mazde

ne preostane drugega kot oljna ?rpalka

olje imam pa 10w40

Napisano

To se dogaja samo pri vro?em motorju

obrati motorja ko se lu?ka pri?ge so pod 850

Lu?ka blenda na minimumu samo ko avto nekaj ?asa na mestu stoji ter laufa,recimo po 3 min.

Oljno stikalo je original in novo

oljni filter original od mazde

ne preostane drugega kot oljna ?rpalka

olje imam pa 10w40

 

Olje je ok.pomojem ni napaka v ?rpalki, ampak tla?ni ventil za ?rpalko ali pa kje pu??a.?rpalke za olje ?e svoj ?ivi dan nisem menjal, pa so kao na yugotih in fi?kotih ble slabe.Najve?krat se je pojavila prej napisana napaka.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

Olje je ok.pomojem ni napaka v ?rpalki, ampak tla?ni ventil za ?rpalko ali pa kje pu??a.?rpalke za olje ?e svoj ?ivi dan nisem menjal, pa so kao na yugotih in fi?kotih ble slabe.Najve?krat se je pojavila prej napisana napaka.

 

Kaj mi lahko opi?e? kje se nahaja ta tla?ni ventil ter kako se pride do njega,preden se lotim razkopavat.

Napisano

Kaj mi lahko opi?e? kje se nahaja ta tla?ni ventil ter kako se pride do njega,preden se lotim razkopavat.

 

Najprej nosilec motorja dol, potem karter, potem oljna ?rpalka, ker je ta venitil ponavadi vgrajen v ?rpalko.

 

Konsultiral sem izku?enega mehanika v zvezi s tvojim primerom.

 

Izku?en ???

 

?e lu?ka na minimumu stalno gori poskusi najprej od?raufati oljno stikalo in ga o?istiti. ?e bolj?e bi bilo, ?e bi imel drugo dobro stikalo i ga preizkusil. (Lahko ti nagaja oljno stikalo)

 

Done, pa stikala se NE ?isti ker se s tem uni?i, novo stane do 2 pre?erna

 

spihaj oljne kanale. ?ele nato se odlo?i za kak drug, dra?ji poseg.

 

Tale ja pa bosa,kaj bo? videl ?e spiha? oljne kanale ??? :blink:?zmeden?:blink: Samo ?e ve?jo ?kodo bo? naredil ker v kanalih NEBO olja ob zagonu motorja in potem se motor obrne "na suho" in se po?kodujejo le?aji na glavni gredi in ojni?ni le?alji.Glede da je tlak olja prenizek (normalen tlak olja pri prostem teku je od 1,5do2,5 bar), ko je motor segret so po?kodbe ?e bolj zagotovljene. :(

Najceneje je ?e enostavno namesto tla?nega sikala montira? manometer in enostavno pomeri? tlak ki ga daje oljna ?rpalka.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

Ne bom se kregal in razglablja o izku?njah. Yaviere cenim tvoje izku?nje. Ti bi pri sebi verjetno odmontiral zadevo, ker te pa? to ne stane veliko in stvari pozna?. Koliko bo stalo Ruparta. To z oljnimi kanali je lahko boso, ali pa tudi ne. Ta problem z praznimi oljnimi kanali je vedno prisoten, ko se ma?ina obnavlja pa ni tako velikih te?av, da bi pri?lo do prevelike obrabe. Iz le?aja pa olja ne bo? izpihal, brez pritiska pa olje malo te?je gre v le?aj iz oljnega kanala. Lahko pa tudi dlje ?asa vergla? z odmontiranimi sve?kami, pa se bo inerval polnjenja filtra zmanj?al. Rupart ni ni? napisal kako je do tega pojava pri?lo. Ali iz ?istega mira, ali pa po kakem preganjanju "do daske" na avtocesti, ali pa je ma?ina od 97 do sedaj precej "pretrpela" in so mogo?e obrabljeni ojni?ni le?aji ter ne bo z zamenjavo oljne ?rpalke ni? dosegel(razen stro?kov). Koliko ?asa rabijo "mu?eni" le?aji, da pridobijo na zra?nosti toliko, da se lu?ka na?iga na minimumu, pa vem iz lastne izku?nje. Ne vem sicer kak?ni so predpisani obrati na minimumu za te Mazde, kaj ?e ima prenizko nastavljen minimum za stopnjo obrabe, ki jo je dosegel. (to je sicer malo verjetno, saj tudi tisti mehanik, ki mu je opravil servis nekaj ve).

Moj namen je samo, da bi Rupart imel ?im manj?e stro?ke. Eno od re?itev sem mu ?e nakazal po forumskem e-mailu. Njegova stvar je zakaj se bo odlo?il. Vsekakor pa ni 100%-ten vzrok izklju?no oljna pumpa.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Pojasnil bom, zakaj mislim, da so le?aji vzrok za Rupartove te?ave.

To pi?em na podlagi lastne izku?nje. Pred precej leti sem imel ?portno limuzino iz Alfine ergele.

Po preganjanju na avtocesti Vrhnika - Postojna se mi je na izhodu v Razdrtem na?gala lu?ka pritiska olja na 1500 o/min. ?eprav temperatura vode ni kazala pregretja motorja je iz motoskega dela bilo zaznati vonj po pregretem olju, kar pomeni, da je ?e posebej spodnji del motorja, s karterjem vred bil zelo segret. Posledi?no je bilo zelo segreto tudi motorno olje. Na tej relaciji je zaradi tega pri?lo do pove?ane obrabe ojni?nih le?ajev, kar je v kombinaciji z pregretim motornim oljem imelo za posledico, da oljna ?rpalka ni ve? dohajala izgub pritiska olja na ojnici. ?lo je tudi za slabo kakovost olja, ?eprav je proizvajalec obljubljal na etiketi ?irok razpon viskozitete (W). V mojem slu?aju je zadostovalo zamenjati le blagovno znamko motornega olja.

Po navedbah je Rupart avtomobil kupil pred nekaj meseci in zato njegove zgodovine ne pozna. (Verjamem tudi, da ni kupoval avtomobil z ve? kot 150.000km, zato je mo?nost okvare oljne ?rpalke in tla?nega ventila minimalna) Zadostovala bi torej le ena podobna vo?nja, kot je bila moja (kar s 1500 ccm in pribli?no 90 KS ni te?ko), da se pojavi omenjena posledica.

 

Kaj se dogaja pri taki vo?nji? Oljna ?rpalka zagotavlja oljni pritisk od 0,5 ? 5 bar (pritisk ve? kot 5 bar omejuje tla?ni ventil). To v vseh pogojih zadostuje, da so povr?ine ojni?nih le?ajev, ki so po konstrukciji drsni, cel ?as odvojene (plavajo na oljnem filmu). Pri visokih obremenitvah zaradi trenja in vpliva temperature motorja se lahko olje tako segreje in izgubi viskoznost (postane redko ), da oljna ?rpalka ne more ve? ustvariti zadosten pritisk in drsne povr?ine le?ajev se za?nejo dotikati. Posledica je pove?ana obraba drsnih le?ajev (pove?ana zra?nost), ki pozneje tudi v normalnih razmerah prepu??ajo preveliko koli?ino olja tako, da oljna ?rpalka ne more ve? dohajati izgub v prostem teku (lahko se tudi zgodi, da je tudi na povi?anih obratih mazanje slab?e).

Aditiv, ki sem ga ?e omenjal v raznih debatah, pa izbolj?uje viskozne lastnosti olja in bi v tem slu?aju (?e okvara ni huj?a) zadostoval za vzpostavitev normalnih razmer pri mazanju in predstavlja najcenej?i poskus odprave (odkrivanja) vzroka te?ave z mazanjem.

 

Kar se pa dro?nikov ti?e pa so lahko poglavje zase, ki je neodvisno od te te?ave in bi se sli?ali tudi, ?e se lu?ka od olja ne bi na?igala pri malih obratih. Tudi v tem slu?aju aditiv pomaga.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

?e vedno trdim vgradit manaometer za tlak olja in opazovat kaj se dogaja z tlakom olja, potem pa se ukrepa naprej. Enostavna in zanesljiva metoda. Lahko pa naredimo takole rupart uleti do mene zmontirava manometer in pogledava kaj se dogaja, da nebo ostalo samo pri pisanju in teoriji.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

?e vedno trdim vgradit manaometer za tlak olja in opazovat kaj se dogaja z tlakom olja, potem pa se ukrepa naprej. Enostavna in zanesljiva metoda. Lahko pa naredimo takole rupart uleti do mene zmontirava manometer in pogledava kaj se dogaja, da nebo ostalo samo pri pisanju in teoriji.

 

To je pa ?e malo bolj?e. Vendar, ?e bo? montiral manemeter na oljno stikalo bo ?e vedno obstajal dvom, ali le?aji, ali kako tesnilo, ali ?rpalka, oziroma tla?ni ventil (ki bi v tem slu?aju moral ostati v delno odprtem polo?aju). Razen ?e ima? kak adapter za oljni filter, tako, da bi pritisk olja meril na izhodu iz oljne ?rpalke.Bo? pa na ta na?in z gotovostjo ugotovil, ali je mazanje na vi?jih obratih v predpisanih normah, s tem pa tudi vzrok za glasnost dro?nikov. Verjetno ima? tudi stetoskop, da bo? lahko lociral od kod prihaja zvok, od dro?nikov, ali drugje.

Mislim, da se razumeva in je najin namen prepr?iti nepotrebne (drage) posege, ki bi Rupartu po nepotrebnem olaj?ali denarnico. V kon?ni fazi je to tudi namen tega foruma.

O rezultatih meritev in ugotovitvah pa vseseno poro?aj, ker me to zanima.

LP

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

?E RABITE MOTOR imam ?e 3 kom.

 

cena 500 eur

 

?enka? katerga da ga zaribamo ??? :bravo:

 

Sirius, olje iz olne ?rpalke gre najprej v oljni filter potem pa v celoten sistem mazanja motorja.Stikalo pa je pred ali pa za oljnim filtrom nima veze, ker je tam itaq vse pod pritiskom, ki ga daje(ali pa tudi ne) oljna ?rpalka.Manometer se priklopi tam kjer je stikalo za tlak olja z takoimenovanim "T" kosom, tako da tudi stikalo obdr?i svojo funkcijo.Kar pa se stetoskopa ti?a imam tako dober sluh (na vsakih 10.00. ljudi je en), da sem ve?krat prej oziroma bolj natan?no ugotovil kje kaj ropota kot pa z stetoskopom, ki pa vsekakor je zelo dobra stvar.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

?E RABITE MOTOR imam ?e 3 kom.

 

cena 500 eur

 

Tvoje ponudbe pa so zanimive. A ni odnos 1:5 za oljno ?rpalko in cel motor malo prehud. ?zmeden?:blink:

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

 

Sirius, olje iz olne ?rpalke gre najprej v oljni filter potem pa v celoten sistem mazanja motorja.Stikalo pa je pred ali pa za oljnim filtrom nima veze, ker je tam itaq vse pod pritiskom, ki ga daje(ali pa tudi ne) oljna ?rpalka.

 

Prav ima?. V ?elji, da bi izmeril samo pritisk oljne ?rpalke sem spregledal, da ste obe oljni veji za filtrom pod pritiskom in ni mo?no izmeriti samo pritiska oljne ?rpalke, marve? celotnega sistema. Vkolikor bo pritisk olja normalen, dro?niki pa se bodo sli?ali, je napaka na njih (to je samo del problema, pritisk v prostem teku pa ostaja). ?e obraba ni prhuda, pomaga tisto kar sem omenil.

Zdaj pa je na Rupartu, da ti se javi in se dogovorita za preizkus.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Zdaj pa je na Rupartu, da ti se javi in se dogovorita za preizkus.

 

To?no tako.

 

Vsak tek motorja z premalo mazanja obrabi motor, zato se motorji najbolj po?kodujejo ob "hladnem" zagonu, bolj kot ?e ga "gonimo" na full.Motorji bi najve? zdr?ali ?e bi bili skozi v pognou, oziroma bi se mazanje motorja zagnalo predno se obrne motor.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

Vsak tek motorja z premalo mazanja obrabi motor, zato se motorji najbolj po?kodujejo ob "hladnem" zagonu, bolj kot ?e ga "gonimo" na full.Motorji bi najve? zdr?ali ?e bi bili skozi v pognou, oziroma bi se mazanje motorja zagnalo predno se obrne motor.

 

Mislim, da smo to temo ?e obdelali pri tistih spornih aditivih. Ta teorija jemlje samo en kriti?en faktor, to je neobstoj pritiska olja ob zagonu, vendar, ?e gleda? lu?ko oljnega pritiska, ali manometer, vidi?, da se, ko si sprostil zaganja? ?e ugasne, oziroma se kazalec manometra dvigne, tako, da je to zelo kratek ?as na malih obratih (nekaj olja pa zmeraj ostane "prisesano" na torne povr?ine). Po mojem je pomembnej?a naslednja faza, faza ogrevanja motorja na delovno temperaturo in doseganje predpisanih toleranc med tornimi povr?inami. V tej fazi vsako siljenje motorja v visoke obrate predstavlja za tehniko svojevrstno "posilstvo" in pove?ano stopnjo obrabe. Zato bi za obrabo bilo koristneje od predpritiska olja, ogretost motorja na delovno temperaturo pred zagonom, ?e bolj?e pa bi bilo ?e bi imeli obe stvari skupaj pritisk olja in ogretost motorja pred zagonom. To pa je ?e izven naslova te teme.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Ma? prav.

 

 

In re?itev je ??????

 

 

Vebasto mogo?e ???

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano

Evo prav lepa hvala za take iz?rpne informacije,zdaj me pa zanima kdaj bi se lahko zmenla ,da bi pri?el zmerit pritisk.Kaj to ima? ti ali kdo drug?.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.