Skoči na vsebino

Aktualni dogodki!

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 2 urama je skritikrt napisal:

Sem šele cca. dve leti na tem forumu,pa smo tako "na uč" do "nezavesti" debatirali o stojkah,zategovanju,mazanju vijakov in vsemu okoli menjave koles in vijačenju....pol pa tole🥺...brez zajebancije študiram,da bi si kljub "china" momemt ključu iz InterDiskonta privoščil še enega bolj spodobnega....npr. od Facom-a ali Stahlwille...takšnega,ki ti ga po uporabi ni treba čisto odtegniti (če ne se z časom "razštela"!!!-marsikdo tega ne ve...tudi jaz nisem🙄)....so sicer cca. 120€+....samo,ko tole vidiš😬...

 

Vsakega na vzmet je treba odšponat.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
pred 37 minutami je Bini napisal:

Kak komplicirate..... 🥴

 

Jaz ničveč. V ponedeljek DHL pripelje elektronskega. Nič vzmeti, nič odvijanja po uporabi.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
Pred eno uro je Mraušk Mčk napisal:

 

Jaz ničveč. V ponedeljek DHL pripelje elektronskega. Nič vzmeti, nič odvijanja po uporabi.

A ima tisti "klik"?...al vsaj kak pisk...k če ne,moraš skoz buljiti display ko priteguješ🙄

Napisano
pred 40 minutami je skritikrt napisal:

A ima tisti "klik"?...al vsaj kak pisk...k če ne,moraš skoz buljiti display ko priteguješ🙄

 

Piska.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
pred 8 urami je Bini napisal:

Kak komplicirate..... 🥴


Ane… vcasih sploh ni bilo teh momentnih kljucev… in smo zategovali po obcutku, pa ni bilo nic vec problemov zaradi tega…

  • Všeč 4
  • Ljubim 2

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano (urejeno)

Seveda se smo vsi extra komplikatorji.

 

Kot da Vulkanizer ve, da se na Focusu zateguje s 140Nm, na Giulietti pa s 100Nm.

 

Je pa res, da ima narod vedno mamj Fingerspitzengefühl (občutka).

Popravljeno od godlike
Napisano

Jaz še vedno kolesa po občutku zategujem zato sem napisal, da komplicirate.... 🫣

Sem za hec enkrat preiskusil koliko sem zategoval v primerjavi s ključem na vzmet in je bil rezultat za moje pojme dober, med 120 in 140Nm....:prstgor: Še nobeno kolo me ni do danes prehitelo in tudi pretegnil še nisem nobenga..... :danzoman:

Napisano
pred 9 urami je Jest napisal:


Ane… vcasih sploh ni bilo teh momentnih kljucev… in smo zategovali po obcutku, pa ni bilo nic vec problemov zaradi tega…

 

Nekoč so bile na avtih plehnate feltne, na biciklih pa ni bilo karbonskih komponent in je bilo bolj vseeno koliko zategneš. Tudi kakšno glavo je pametno zategovat na tapravo vrednost.

 

Mene je na smrt strah pripeljat avto k vulkanizerju, kjer je na praksi šolar iz šole za avtomehanike. Zdolgočasen kot vsi pri teh letih je sposoben s pnevmatsko pištolo pol ure viset samo na enem šraufu.

 

Zanimivost. Glejte od 50. sekunde:

 

 

  • Všeč 1
  • Haha 2

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano (urejeno)

Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.

 

Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.

 

V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.

 

Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.

 

Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.

 

 

Popravljeno od Agerg
  • Všeč 4
  • Ljubim 1
Napisano

Vse to je načeloma res. 

 

Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...

Napisano (urejeno)

Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔

 

Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.

Popravljeno od Agerg
Napisano

Ja, seveda, vprašat na servis! 

 

Kaj misliš, da se nisem tega domislil tudi sam? In odgovor:

 

Platišča in pnevmatike omogočajo stik vozila s cestiščem, zato so z vidika varnosti zelo pomembne. Zato Vam svetujemo, da vozilo pripeljete v najbližji pooblaščeni servis, kjer bodo strokovno poskrbeli za pravilno nameščene pnevmatike in ustrezno privite kolesne vijake. Spotoma pa Vam bodo vozilo še strokovno pregledali in odstranili ostale morebitne pomanjkljivosti.

 

                                       Lep pozdr

Napisano

Ja, no. Moraš malo bolj drezati, pa pravega. Če ne gre, pa z lopato potem... Tam en študent/ka odgovarja na maile, pa ima par copy/paste odgovorov na takšna vprašanja.

Napisano

Še nekaj sem se spomnil. Vijake se drugače zateguje na nemški moment (German torque). Je najbolj točno in velja za vse... Tudi najbolj smotani serviserji in vulkanizerji si to zapomnejo.

Napisano

Mi smo German torque uporabljali za popuščanje.

 

Nekoč, davno že tega...

 

Tudi najbolj trmast je popustil. Samo dovolj nemških mark je bilo treba nastavit v kuverto, pa je vse popustilo...

  • Všeč 1
  • Haha 1
Napisano

Včeraj sem tankal službeni avto in opazil, da je na MOL-u (E5! ) bencin 95.....:whatever:

IMG_20240618_190137.jpg

Napisano
WWW.24UR.COM

43-letniku se je včeraj na poti iz Dutovelj proti Komnu pripetila neverjetna nesreča. Na cesto je...

 

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano
pred 22 urami je Bini napisal:

Včeraj sem tankal službeni avto in opazil, da je na MOL-u (E5! ) bencin 95.....:whatever:

IMG_20240618_190137.jpg

Na Stresliški v Mariboru je še E10 nalepljen. 🤔

 

Zdaj pa jih razumi, če lahko.

Napisano
pred 14 urami je Bini napisal:

Zanimivo, torej tankam na dobri pumpi.... :jupiii:

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

  • Haha 2
  • Ni všeč 1

33112_1.png

Napisano
pred 2 urama je Boss napisal:

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

Ne vem, če si lahko to dovolijo, ker je gorivo standardizirano.... 🤔😉

Napisano
pred 3 urami je Boss napisal:

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

Jaz pa bi reko, da E10 ne sme bit, dokler še na zadnji pumpi ne menjajo nalepke.

 Ker E5 lahko dajo not, tudi če kje piše E10, kontra pa ne.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • To pa pišeš, kot da te boli da ga nimajo Ameri? Sej ne vem, če je treba razlagat zakaj Afriške države iščejo povezave raje s Kitajsko, Rusijo, Turčijo, Iranom kot pa z bivšimi imperialističnimi državami, ki še vedno vedno razmišljajo o Afriki kot koloniji. Ameri tudi, verjetno jim k priljubljenosti ne pomagajo tudi delanje pučov v Libiji, Tuniziji, Egiptu....   Človekove pravice pa v Afriki kršijo domala vsi, ki se tam znajdejo, še največ pa Afričani sami. Ampak, da je to tam tako ima pa zadeva dolgo brado. Tako, da danes razlagat kdo je boljši in kdo slabši zunanji partner za Afričane je bolj tko tko...
    • Napačna primerjava.   Sosed se poroči s tvojo sestro. Potem en dan popiva s svojimi prijateljčki, se vrne domov in pijan nabunka tvojo sestro. TI popizdiš in mu zagroziš, da ga boš nalomil, če bo to spet naredil. Ker si karateist in izvedenec v borilnih veščinah se te sosed ustraši in podpiše ter overovi sporazum, da bo s tvojo sestro lepo ravnal... celo 2x, ker mu je prvič mal ušlo izpod nadzora. Nakar njegovi pivski bratci ga nagovarjajo, da ga bodo skupaj natrenirali v borilnih veščinah in da mu bodo pomagali, če mu boš naslednjič spet težil.   Pol ti tko malo ene 8 let psihično, včasih s kakšno focko maltretira tvojo sestro še naprej. Skos mu prigovarjaš naj neha in kličeš policijo za ukrepanje a en od njegovih pivskih kolegov je policaj in zavrača tvoje prijave. Pol pa ga enkrat spet pijejo in ko se vrne pijan domov zagrozi tvoji sestri, da jo bo prebunkal na polno. Sestra te pokliče in teb je dost sranje ter uletiš v njegovo bajto da zaščitiš sestro. Tam so pa že njegovi pivski bratci, ki držijo sosedu štango, da naj te kar na gobec in če ga boš nazaj, da ga bodo sprejeli v svojo borilno bratovščino in da te bodo s skupnimi močmi nalomili.   Tkole bolj avtentično zgleda prikaz tvoje zgodbe s sosedom. A si mel pravico priti v sosedovo bajto brez dovoljenja in povabila... NE. A si mel pravico in dolžnost zaščititi sestro, DA.    
    • Ti to resno? Stara babica, ki si kupi steklenico donata raje vzame plastenko, ki je lažja za nosit. Že tko ne more nosit težjih stvari zdaj pa misliš, da bo jemala steklenice. 🤪    Odkupovali bi embalažo samo v trgovinah, kaj pa v gostilnah, bencinskih, avtomatih za pijačo, itd itd? Resno, vzameš piksno iz avtomata v službi pol pa s prazno piksno letaš po firmi ,jo daš v žep, ko greš na bus in pizdiš na vsakega, ki se ti približa, da ti jo ja ne bo zmečkal, ker pol je ne moreš več vrniti. Nato dol z busa v trgovino, dat v avtomat, dobit listek, it notri v trgovino stat v vrsto, da ti da blagajničarka nazaj 20 centov. Oooo jeee res fucking krasno.
    • Resno? Kdor je tak prasec, da bo vrgel plastenko, ker je ni mel kam odložit, a resno misliš, da bo za 20 centov jo cel dan trogal v roki, da bo prihrani? Edina rešitev je vedno samo ta, da omogočiš najlažji sistem vračila embalaže in to je več ustreznih smetnjakov. Kavcijski sistem pa zgolj otežuje enostavnost odlaganja embalaže v zabojnike za reciklažo. Zanimivo je to, da najbolj navijajo za ta sistem prav proizvajalci, ki dajejo na trg to embalažo. Zakaj? Zato, ker upajo, da se toliko in toliko embalaže ne bo vrnilo in bodo pobasali še teh 20 centov. Boli njih kurac za ekologijo, žene jih samo dobiček folk pa spet naseda.   Naš trenutni sistem in dokaj visoka zavest je velika prednost pred svinjuharskimi državami, da že danes dosegamo standarde o količini pobrane embalaže. Če povečamo samo še količino odlagalnih mest smo tudi na 90% pobranih plastenk in piksen. Teh je namreč zgolj 5% od vse embalaže dane na trg. In zdaj bomo iz teh 5% naredili celo znanost in stroškovno potraten sistem, ki bo naredil le to, da se bo za vzdrževanje tega pijača podražila še za 10-20 centov. To ni kavcija, ampak stroški pokrivanja avtomatov za prevzem in odvoz v ustrezne centre. Kljub temu, da bi se zmanjšala količina embalaže v zabojnikih zaradi tega pa stavim vse kar imam, da komunala ne bo znižala cene odvoza.
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.