Skoči na vsebino

Aktualni dogodki!

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano
  dne 15. 6. 2024 ob 11:05 je skritikrt napisal:

Sem šele cca. dve leti na tem forumu,pa smo tako "na uč" do "nezavesti" debatirali o stojkah,zategovanju,mazanju vijakov in vsemu okoli menjave koles in vijačenju....pol pa tole🥺...brez zajebancije študiram,da bi si kljub "china" momemt ključu iz InterDiskonta privoščil še enega bolj spodobnega....npr. od Facom-a ali Stahlwille...takšnega,ki ti ga po uporabi ni treba čisto odtegniti (če ne se z časom "razštela"!!!-marsikdo tega ne ve...tudi jaz nisem🙄)....so sicer cca. 120€+....samo,ko tole vidiš😬...

Razširi  

 

Vsakega na vzmet je treba odšponat.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
  dne 15. 6. 2024 ob 21:20 je Mraušk Mčk napisal:

 

Jaz ničveč. V ponedeljek DHL pripelje elektronskega. Nič vzmeti, nič odvijanja po uporabi.

Razširi  

A ima tisti "klik"?...al vsaj kak pisk...k če ne,moraš skoz buljiti display ko priteguješ🙄

Napisano
  dne 15. 6. 2024 ob 20:41 je Bini napisal:

Kak komplicirate..... 🥴

Razširi  


Ane… vcasih sploh ni bilo teh momentnih kljucev… in smo zategovali po obcutku, pa ni bilo nic vec problemov zaradi tega…

  • Všeč 4
  • Ljubim 2

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano (urejeno)

Seveda se smo vsi extra komplikatorji.

 

Kot da Vulkanizer ve, da se na Focusu zateguje s 140Nm, na Giulietti pa s 100Nm.

 

Je pa res, da ima narod vedno mamj Fingerspitzengefühl (občutka).

Popravljeno od godlike
Napisano

Jaz še vedno kolesa po občutku zategujem zato sem napisal, da komplicirate.... 🫣

Sem za hec enkrat preiskusil koliko sem zategoval v primerjavi s ključem na vzmet in je bil rezultat za moje pojme dober, med 120 in 140Nm....:prstgor: Še nobeno kolo me ni do danes prehitelo in tudi pretegnil še nisem nobenga..... :danzoman:

Napisano
  dne 16. 6. 2024 ob 4:50 je Jest napisal:


Ane… vcasih sploh ni bilo teh momentnih kljucev… in smo zategovali po obcutku, pa ni bilo nic vec problemov zaradi tega…

Razširi  

 

Nekoč so bile na avtih plehnate feltne, na biciklih pa ni bilo karbonskih komponent in je bilo bolj vseeno koliko zategneš. Tudi kakšno glavo je pametno zategovat na tapravo vrednost.

 

Mene je na smrt strah pripeljat avto k vulkanizerju, kjer je na praksi šolar iz šole za avtomehanike. Zdolgočasen kot vsi pri teh letih je sposoben s pnevmatsko pištolo pol ure viset samo na enem šraufu.

 

Zanimivost. Glejte od 50. sekunde:

 

 

  • Všeč 1
  • Haha 2

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano (urejeno)

Drugače te natančnosti moment ključev do zadnje decimalke so marketinška neumnost. Se kdo vpraša kaj sploh pove vrednost momenta za zategovanje in kako to vpliva na korektno privijačen vijak? Npr. mazan in suh vijak da čisto druge vrednosti spenjalne sile pri enakem momentu. Sem pa bil presenečen, ker sem v Mazdinih navodilih končno videl vrednost momenta z odstopanjem, kar že pomeni, da je navodila pisal nekdo, ki zastopi stvari.

 

Drugače pa zelo podpiram uporabo moment ključa pri bolj delikatnih vijačnih spenjalnih zvezah, ker če tega ne delaš vsak dan, nimaš občutka za vrednost zategovanja, enostavno je nimaš. Že pri veliko zategnjenih vijakih je spremenljivk veliko. Pomembno je tudi, da je naležna površina prirobnice in platišča očiščena pri previjačenju. Včasih je naš vulkanizer to delal, zdaj se že preveč mudi. 😬 Če pa delajo to s pištolo, pa adijo. Drugam. Sem pa imel primer, ko nikakor nisem moral vijaka zategniti, ker so mi ga na servisu (ko so nekaj delali na bremzah) zategnili s pištolo in je že naredil vrat in je pri zategovanju samo lezel. Pa dober servis drugače, samo ko avto daš od sebe, pač vsega ne moreš videti.

 

V glavnem jaz po previjačenju pri vulkanizerju vijake doma enega po enega odvijačim in zategnem na novo z moment ključem. Za to niti ni treba avto dvigovati, ker tako je najmanj eden vijak za redundanco in se mora avto peljati tudi brez enega vijaka na vsakem kolesu.

 

Ne se preveč obešati na točno vrednost momenta. Lahko malo odstopa, ker je preveč drugih spremenljivk zadaj. Je pa ZELO priporočljivo in tudi korektno uporabiti moment ključ, ker pač ljudje smo ljudje - v določenih razmerah zelo zmotljivi in ko enkrat nastopi otopelost zaradi ponovljivosti nalog se pojavijo problemi, prej ko se tem sprijazniš, bolje je za vse. Tisti ki osnove in pristope v tehniki zastopijo, jih ni treba prepričevati v drugo. Raje pa po 50 prevoženih km vijake spet pritegnite oz. jih preverite, ker se prirobnice malo posedejo in vijaki izgubijo nekaj spenjalne sile.

 

Bi pa zaključil, da je neuporaba moment ključa pri vulkanizerju ali servisu nek tak osnovni primer šlamparije, ki mogoče nakazuje druge probleme na delovnem mestu.

 

 

Popravljeno od Agerg
  • Všeč 4
  • Ljubim 1
Napisano

Vse to je načeloma res. 

 

Res je pa tudi, da je čedalje več Navodil za uporabo brez tega podatka. In kaj ti potem nuca vrhunski digitalni moment-ključ s satelitsko povezavo, če pa nimaš nikjer zapisane vrednosti, na katero zategneš...

Napisano (urejeno)

Tako je, to sem pozabil omeniti. Po moje nočejo pisati, ker je toliko izvedb platišč in izvedba prirobnice na platišču vpliva na to, potem pa si mislijo išči, ker enostavno nočejo dati podatka od sebe. Lahko bi vsaj za svoje original izvedbe imeli, za orientacijo. Verjetno bi pa na original servisu dobil podatek za vsak avto, če bi vprašal in jih drezal naj malo poiščejo. Opazil sem pa, da je pri vulkanizerjih nekako po domače 13 kg za alu in 11 kg za jeklene. Enota Nm je že malo preveč, če jim omeniš, je srednja šola predaleč nazaj. 😁🤔

 

Mene sicer glede tega malo z rezervo jemljite. Za mene se vijaki začnejo nad M24, mogoče pogojno pri M20, vse ostalo je za cici mici vrtec. Od M24 naprej pa počasi človek ni več dovolj za zategovanje, enostavno ne sproduciraš dovolj sile na moment ključu, tudi če si Chuck Norris. No, matico lahko zategneš, samo na pravi moment, pa če je vijakov veliko, bo pa bolj težko. Tu se tudi že splača malo vmešati inženirju, drugje pri tistih sponkah za papir je brezveze.

Popravljeno od Agerg
Napisano

Ja, seveda, vprašat na servis! 

 

Kaj misliš, da se nisem tega domislil tudi sam? In odgovor:

 

Platišča in pnevmatike omogočajo stik vozila s cestiščem, zato so z vidika varnosti zelo pomembne. Zato Vam svetujemo, da vozilo pripeljete v najbližji pooblaščeni servis, kjer bodo strokovno poskrbeli za pravilno nameščene pnevmatike in ustrezno privite kolesne vijake. Spotoma pa Vam bodo vozilo še strokovno pregledali in odstranili ostale morebitne pomanjkljivosti.

 

                                       Lep pozdr

Napisano

Ja, no. Moraš malo bolj drezati, pa pravega. Če ne gre, pa z lopato potem... Tam en študent/ka odgovarja na maile, pa ima par copy/paste odgovorov na takšna vprašanja.

Napisano

Še nekaj sem se spomnil. Vijake se drugače zateguje na nemški moment (German torque). Je najbolj točno in velja za vse... Tudi najbolj smotani serviserji in vulkanizerji si to zapomnejo.

Napisano

Mi smo German torque uporabljali za popuščanje.

 

Nekoč, davno že tega...

 

Tudi najbolj trmast je popustil. Samo dovolj nemških mark je bilo treba nastavit v kuverto, pa je vse popustilo...

  • Všeč 1
  • Haha 1
Napisano
WWW.24UR.COM

43-letniku se je včeraj na poti iz Dutovelj proti Komnu pripetila neverjetna nesreča. Na cesto je...

 

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano
  dne 19. 6. 2024 ob 14:15 je Bini napisal:

Včeraj sem tankal službeni avto in opazil, da je na MOL-u (E5! ) bencin 95.....:whatever:

IMG_20240618_190137.jpg

Razširi  

Na Stresliški v Mariboru je še E10 nalepljen. 🤔

 

Zdaj pa jih razumi, če lahko.

Napisano
  dne 20. 6. 2024 ob 18:10 je Bini napisal:

Zanimivo, torej tankam na dobri pumpi.... :jupiii:

Razširi  

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

  • Haha 2
  • Ni všeč 1

33112_1.png

Napisano
  dne 21. 6. 2024 ob 8:18 je Boss napisal:

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

Razširi  

Ne vem, če si lahko to dovolijo, ker je gorivo standardizirano.... 🤔😉

Napisano
  dne 21. 6. 2024 ob 8:18 je Boss napisal:

Sej je E10, sam nalepke pri teb niso še spremenili.

Razširi  

Jaz pa bi reko, da E10 ne sme bit, dokler še na zadnji pumpi ne menjajo nalepke.

 Ker E5 lahko dajo not, tudi če kje piše E10, kontra pa ne.

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Zadnja sporočila

    • Mojstri, dajte vsaj prebrat, kaj napišem, če vam že vsebina ni všeč.   @Boss: Po AC sem vozil 110 km/h ali več. In ne 100, kot si kar "iz riti" zdaj privlekel v debato.   @Slivka: Lepo sem napisal, da je bilo vsaj tri ure vožnje tipa "spelji, naredi 1 do 3 metre, ustavi" in to ponavljaj "v neskončnost". Niti malo ni spominjalo na "pelješ", kaj šele na nizkih obratih.   + Šel sem na Lovčen, pa mimo Nikšiča do najbolj slavne ortodoksne cerkve ... Kdor je bil tam, ve kakšni bregovi in ceste so. Enkrat sem vsaj 500 m vozil vzvratno okoli treh ovinkov v hrib, da sta me lahko dva avtobusa, ki sta prišla nasproti, obšla. In ja, v vseh teh situacijah se EV bolje obnese. Tudi sredi najbolj strmega hriba se ustavi in spelje, kot da ni nič, ozr. kot močan 4x4 ICE.   Lahko pa gre naslednjič kdo z Mazda foruma s svojim ICE vozilom zraven, da bo realno sodil o vožnji, porabi, udobju itd.
    • Hey   Zanima me kako bi lahko predvajal glasbo preko youtube posnetkov na android avtu. Avto je Mazda CX-5 2023 letnik.
    • Ne seri klamf...   Prav tam sem šel z BTjcem, ki je imel zadaj kamp-prikolico pripeto. Pa sem dobil žulje edino na riti, ker je že od trajekta v Kamenarih šlo vse skupaj bolj po polžje pa vse do tistega "slavnega" mejnega prehoda Karasovići al kaj že je... Na rokah nisem dobil žuljev, ker sem imel tri otroke v avtu in si ga nisem mogel d***t med vožnjo, na podplatih tudi nisem dobil žuljev, ker nisem pešačil ampak sem se peljal, sklopke pa tudi nisem vohal. Pri dizel navoru se lahko pelješ tudi pri majhnih obratih, pa čeprav je v hrib in imaš 1300 kg težko kamp prikolico zadaj...
    • Tole ne bo držalo, ker gola fizika tega ne dovoli. Razlika med 100km/h in 130km/h je nekoliko več kot 60% višjs poraba. 90% energije v EV se uporablja za premagovanje zračnega upora in ker vemo, da se upor povečuje s kvadratom hitrosti to pomeni za 69% večji upor, ampak ker gre "le" 90% energije za premagovanje tega upora to pomeni cca 62% višjo porabo pri 130km/h kot pri 100km/h. V praksi to pomeni, da če EV pri 100km/h porablja 15kWh/100km, je poraba pri 130km/h preko 24kWh/100km. A vidiš razliko?   Ostalo pa ne bom komentiral, ker je vse v stilu "eye of the beholder".
    • Nisem zagovornik ne enega ne drugega, mi je pa zanimivo spremljat to temo in nekako te izgovore/skrbi/negativnosti/...   - Aja 100 eur ... bencin bi bil 200 ... to pa ni tok razlike  - Aha ok ... ampak vozis lahko pa samo 97 - Aha ... samo ker mas kabelj v prtlaznjiku ne mores gajbe pira not dat - Ja, ja ... sam ... a je kak elektricni v premium rdeci barvi - Kaj pa ce, ne pridem 2500km delec z enim tankom ker to delam 3* na dan. - Pa sami jajcki so jaz pa skoz minimalno 8 ljudi prevazam. - ...   Pac tko karkoli nekdo omeni, je takoj neka kontra  Pocasi me vse skupaj spominja na  mojo 13 letno hcer, ko vedno proba nek izgovor najt, ko ji kaj ukazes (se ucim, moram sobo pospravt, zakaj pa ti vcer nisi, ....) 
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.