Skoči na vsebino

Problem

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Mene pa zanima potek kako zra?unam naslednjo nalogo:

 

Pilot mase 90kg v navpi?ni kro?ni zavoj z radijem 600m in ima stalno hitrost 100m/s. S kolik?no silo pritiska na sede? ko je v najvi?ji to?ki zavoja? (looping)

 

Jz sem dal F = Fg + ar (sila je sila te?e + radialni pospe?ek) in sem ven dobil 898.7kg kar se mi zdi mal velik :blink:

F= m (krat) g + v (kvadrat) ulomljeno z r

If in doubt, flat out... 

Napisano

?e bi se mal bl fiziki posvetu, pa malo manj na forumu visel in spra?eval take stvari, bi mogo?e pogruntal :ne vem:

 

 

Objavljena slika

NiKoLi Ne ReCi NiKoLi!
 

Napisano

Sila te?e se merijo v Newtnih, mase pa v kilogramih in v tvojem primeru ne more biti 898kg ampak 898N oziroma bi tehtnica pokazala cca 89.8kg.

 

 

Sicer nisem fizik samo jaz bi nekako takole zadevo zra?unal

 

kotni pospe?ek (ar) je zmno?ek kvadrata kotne hitrost (ω) in radija ( r )

 

ar = ω^2*r

 

kotna hitrost pa je obodna hitrost (v) ulomljeno z radijem

 

ω=v/r

 

pa ?e sila centripentalna sila ki je zmno?ek mase in kotne hitrosti

 

Fc = m*ar

 

 

 

iz teh formul najprej izra?unamo kotno hitrost ω in dobimo 100/600= 0,17360/

 

vstavimo rezultat v formulo za kotni pospe?ek 0,17^2*600 = 17,34m/s^2

 

Na koncu pa iz tega izra?unamo ?e centripentalno silo 90*17,34=1560,6N (kgm/s^2)

 

 

Zdaj pa ?e zaklju?ek naloge: ker nas zanima s kak?no silo pritiska na sede? na vrhu loopinga moramo silo te?e od?teti od centripentalne sile F=Fc-Fg oziroma 1560,6 - 900 (masa pilota krat te?nostni pospe?ek) in dobimo rezultat 660,6N. To je sila s katero pritiska v sede?. ?e bi bila na sede?u tehtnica bi pokazala torej te?o 66kg.

 

?e pa bi merili silo na sede? na dnu loopinga pa bi centripentalno silo in silo te?e moral pri?teti in bi zna?ala 2460,6N ali na tehtnici zajetnih 246kg oziroma oziroma celih 2,7G ;)

 

a bo zdej ?lo?

33112_1.png

Napisano

F=Fc - Fg = m(v^2/r) - mg = m((v^2/r) - g) = 90 ((100^2/600)-9.81) = 617N

 

@Boss: kotni pospesek ima tangencialno smer, centripetalni pa vedno proti srediscu gibanja (kroga)

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Labi: saj tako je pravilno, ker hitrost aviona je tudi tangentna komponenta. Da se pa najina rezultate razlikujeta je pa zato, ker sem preve? zaokro?il (mea culpa sramezljiv ) ?e posebej pri koli?ini, ki jo nato kvadriram.

 

100/600 = 0,16667 (jaz sem pa vzel 0,17) in ko ga kvadriram je 0,027778 (prvi moj izra?un pa pravi 0,0289)

 

0,27778*600=16,667 (prvi? pa 17,34) * 90kg = 1500N (1560N)

 

sila te?e za maso 90kg tudi ni 900N, ?e ho?emo biti natan?ni ampak 90*9,81=883N

 

1500-883=617N in to je enak rezultat kot tvoj ;) saj govoriva o isti stvari samo, da ti izhaja? ?e iz pokraj?ane ena?be

33112_1.png

Napisano

?e je prfoksa ?lanica tegale foruma bo mulcu itak u?esa navila, ker je zaposliu druge nmest sebe! <_<:hohoho:

Dobrodo?li na forumu!

Napisano

odli?no :bravo::bravo: sem si tut sam po?as gor pri?el :D hvala vam 100x

 

pri?el sam do ugotovitve: F=Fc-Fg F=m*v(2) ulomljeno r - m*g

If in doubt, flat out... 

Napisano

qwerty vprasanja zate: koliksna mora biti minimalna hitrost, da avion "zvozi" krog? In pa kaksna je sila v tem primeru? :)

Enacbe za mas nastimane

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

F=Fc - Fg = m(v^2/r) - mg = m((v^2/r) - g) = 90 ((100^2/600)-9.81) = 617N

 

@Boss: kotni pospesek ima tangencialno smer, centripetalni pa vedno proti srediscu gibanja (kroga)

 

hmm... tam si ti "m" izrazil ne :) aja jaz pridem do 618N :vesel: 1N gor al pa dol :ph34r::lol:

 

qwerty vprasanja zate: koliksna mora biti minimalna hitrost, da avion "zvozi" krog? In pa kaksna je sila v tem primeru? :)

Enacbe za mas nastimane

 

daj mi 15min :D

 

edit: tale je pa za f.... :blink:

 

edit x2: POMO? :hohoho:

 

hmm.... sila bo 0N ker je na meji da pade dol al pa ostane gor

 

--> 0=90*(v^2/600)-90*9,81 prav?

If in doubt, flat out... 

Napisano

Ta je tut mal lovska:

 

Vlak pelje v krivino z radijem 200m. Pri vo?nji se nihalo, ki je pripeto na strop odkloni za 21°. Kolik?na je hitrost vlaka?

 

tan(kota)=Fc/Fg=m*ar/m*g=ar/g=v^2/g*r

 

v=koren 9.8m/s^2*200m*tan21°

 

v=27.7m/s

 

 

Prav? :D nism glih sure

If in doubt, flat out... 

Napisano

kok se vn izpostavi r?

 

m*g=m*rw^2 (dve razli?ni masi imam)

 

r=(m*w^2)/(m*g)

 

je to to???? :unsure:

If in doubt, flat out... 

Napisano

sami genijalci :bravo::bravo::bravo: vi bi bli zlata vredni za mojega biv?egaq fizikalnega profesorja na ser?u v mariboru(g. Sor?ak)

gremo na?i.....

 

Napisano

danes pisal in moj ?esti ?ut cilja na 4 :bravo: eno sm narobe naredo <_<

 

bile naloge:

 

1) kolik?en je gravitacijski pospe?ek 500km nad zemeljskim povr?jem

 

g=G*(m/r^2)

 

r-ju je treba poleg radija pri?teti ?e 500km in to je vsa fora :D

 

2) avto zapelje v luknjo (kotanjo). Skolik?no silo pritiska na tla?

F=Fc+Fg (pr?l okol 10.4kN)

 

3) izra?unat le blo radiane, kotno hitrost, koliko obodov nardi telo v 20min,... te fore

 

4) zapi?i 3. keplerjev zakon pol ga je blo pa treba uporabit. koliko let je marsov obhodni ?as pa si mel za zemljo podano kolk je oddaljena od sonca pa obhodni ?as (na s) in sem izra?unal K, ga uporabil v marsovi formuli da dobil vn ?as (nekje 1.9let) a^3/t^2=K

 

5) tu pa sam vem da je vodoravno kro?il en vijak pa sem narobe ra?unal :whatever:

 

Test mel 100 to?k izgubil sem jih pa 15 <_<

If in doubt, flat out... 

Napisano

Naloga z lupingom je zanimiva, vendar brez prakti?ne uporabnosti. Redko je lahko lupig krog, zmorejo ga le super avioni, ki imajo potisno (ali vle?no silo ve?jo od lastne te?e). Najpogosteje pa je luping vertikalna elipsa s spremenljivo hitrostjo, da bi le ta uspel mora avion imeti rezervo hitrosti, ki mu ob polni mo?i omogo?a ?e zadostno hitrost, da ne pride do zloma vzgona. Naj vam navedem primer, ki je podoben tej nalogi z radiem 600m. Te?a aviona brez zunanjega tovora 4,3 t potisna sila motorja 1361 kg. Torej tak avion mora za?eti luping s 520km/h s 3,5G, da bi v zgornji to?ki, ki je oddaljena od spodnje 1100m (r=550m) imel le ?e 210km/h in 1,5G (kljub polni mo?i motorja). Pot aviona pa predstavlja vertikalno razvle?eno elipso.

Torej naloga, ki jo je qwerty dobil ima bolj simboli?ni teoretski pomen in ne daje znanja, da bi izra?unal prakti?no uporaben primer. :whatever::whatever::whatever:

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

danes pisal in moj ?esti ?ut cilja na 4 :bravo: eno sm narobe naredo <_<

 

Ni me izdal!!!!! :bravo::bravo: 85% ?tirico pisal :ouje::ouje::jupiii::danzoman: party time boys :D

If in doubt, flat out... 

Napisano

Qwerty je ?e v srednji ?oli in bo tista naloga ?ist dovolj zanga :P

 

Ima? pa druga?e popoplnoma prav ampak tako pa? je saj tri ?etrt vseh nalog nima prakti?ne ali pa vsaj smiselne uporabe. ?e pa jo slu?ajno imajo je pa itak ponavadi zgolj pribli?ek realnega stanja, kjer fali ?e cel kup parametrov (recimo zra?ni upor).

33112_1.png

Napisano

Qwerty samo ti ?e zdaj ne dojame?, da je tole (avtomobilski) Mazda forum ne pa forum za re?evanje doma?ih nalog in debatiranje o ra?unalnikih igrah in muziki, tisto je pa Jokerjev mnenjalnik. :hohoho: Hec. :P

Napisano

Qwerty saj res, pomagal sem ti prek msn-ja 2 uri pa me hoces s pepsijem podkupit...

Minimalno 50 cevapov pa se kaj za sladico :hohoho:

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • K tole berem mam res občutek, da ne veste kaj je reciklaža in da nimate pojma zakaj so rumeni smetnjaki. Se pravi, edino denar vas samo spametuje al kako?   V življenju nisem pustil ne prazne plastenke ne pločevinke ne steklenice nikjer kamor ne sodijo. In zdaj bi me eni radi kaznovali z dodatnimi pizdarijami, ker znam reciklirat? Noro res, dobr ste oprani.   Kaj pa ostalih 90% embalažnih smeti, ki niso plastenke in pločevinke? A tisto boste pa metal naokoli, ker se ne plačuje kavcije in ne dobiš nič nazaj? Upam, da ne in da se jih bo dajalo kot do zdaj v ustrezne zabojnike. In zakaj tak sistem ni več dober za plastenke? Ne dejmo to zakomplicirat in podražit, da bo blo vzdržno.     To, da pa smeti delajo meni denar je pa sorry čista nebuloza. Nič ne delajo denar samo nazaj dobiš svoj denar, ki si ga založil in zraven za nagrado opravil neko dodatno delo zastonj, da ga ne bo treba nekomu drugemu, ki si ga itak že plačal, da odvaža že sortirane smeti in da opravi reciklažo.   Kar se pa otrok tiče je pa za moje pojme najslabši način, da se jih uči da se splače nekaj narest zgolj zato, ker se finančno splača, drugače pa ne al kako? Jaz svojega otroka učim, da se stvari delajo zaradi dugih vzgibov in ne samo finančnih, da skrb za okolje ni povezano s tem kolk me bo kdo plačal, da to naredim, oziroma, da naredim samo zato, da me ne udari po žepu, ampak da je to osnovna civilizacijska kultura.   Sorry, k sem mal grob z besedami... gre mi na kurac, da namesto, da bi življenje poenostavili, ga čedalje bolj kompliciramo in oblast nas zna samo še grajati in nikoli nismo dovolj dobri in kakorkoli se obrneš že iščejo kaj delaš narobe in kako bi te kaznovali. Še malo pa dobimo socialne točke, pol bo pa šele hec.
    • Amerika je glumila nevtralnost, do napada Japonske na Havajih, ko je bila prisiljena napovedat vojno Japonski. Zaradi sporazuma na osi Nemčija, Italija in Japonska pa sta Nemčija in Italija nekaj dni za tem napovedali vojno ZDA. To se je zgodila dve leti kasneje od samega začetka vojne v Evropi. V aziji pa je to trajalo že precej dlje.   Dejasnko pa so pritisnili na plin v Evropi šele, ko se je že videlo, da se vojna sreča spreobrača in da je Rusija dovolj oslabila Nemške enote na vzhodu. Takrat se je pa dirka kdo bo prevzel nadzor nad povojno Evropo šele dobro začela. Ko so videli, da je rdeča armada potolkla Nemce na vzhodu in da drvi proti jedru Evrope so šele začeli hiteti. Prej se jim ni tako mudilo leta 1944 je pa šele ratala dirka, kdo bo prej porazil in zasedel Nemčijo.   Ampak kljub temu, da se je vojna tudi v Aziji končala avgusta 1945, amerika kar ni in ni mogla odnehati pa se je spet tolkla v Koreji, kjer je malo manjkalo, da ne bi še malo sprobavali jedrsko orožja še na Kitajcih, ki so prišli na pomoč Koreji. General Douglas MAcArthur bi jih vrgel po severni Koreji in Kitajski med 20-40 če bi mu jih odobrili. Skoraj je pa dejasnko dobil 4. Truman je to ustavil.   Pol so se mal šli žogat z jedrskimi raketami v Turčijo, neuspešno naredili invazijo na Kubo, da je ta za obrambo povabila SZ in tako povzročila Kubansko krizo. Pa ker ni bilo dovolj so se šli še malo vojne v Vietnamu, kjer so pobijali na deset tisoče civilistov verjetno samo zato, da ne bi ratali komunisti in tako naprej, da ne bom predolg.
    • Hmmm, Američani pa nimajo jedrskih podmornic z jedrskimi konicami ... celo Kitajci jih imajo. Kdo bi si mislil.
    • Ampak prvi spopad z cesarsko armado pa so imeli šele dva tedna po Pearl Harborju in vojni napovedi. Tko, da do takrat so bili na Kitajskem zgolj kot turisti.
    • Aha tako daleč nazaj gremo.   No ja, uradno to ni bila ameriška baza ampak prostovoljci piloti. Borili so se skupaj z RAF-ovimi piloti na območju Burme in v boj vstopili šele po uradni razglasitvi vojne. Kot zanimivost, da so bili tako uspešni, pa je bila uporaba naprednega sistema obveščanja vključno z britanskimi radarji, da so lahko napadli japonske bombnike iz višine. To taktiko so prevzeli od Sovjetskih pilotov, ki so se borili na strani Kitajske že od leta 1937 do 1940. Japonska je zasedla Mandžurijo in dele Mongolije že leta 1937 so jih sovjeti vrgli iz Mongolije leta 1939 pri tem, da so na tem delu izdatno pomagali Kitajcem. Tako, da Kitajci so bili precej več oskrbovani v tej smeri kot pa iz Burme.    
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

    • Ni prijavljenih registriranih uporabnikov
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.