Skoči na vsebino

Bridgestone ali good year?

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

V zadnih 20letih sem se "znebil" po en komplet gum v povpre?ju na malenkost ve? kot eno leto. Razen tistih, ki jih kot prva vgradnja dobi? na novem avtomobilu, so bile vse zgornji cenovni/kakovostni razred. In ?ment glej ga - razli?ni avti, razli?ne gume amak prav vse mi je mo?no pobiralo po robovih. A to pomeni, da proizvajalci avtomobilov ve?inoma la?ejo o priporo?ljivem tlaku v pnevmatikah ne vem. Priznam, da se nisem prav zelo poglobil v ta problem, pri mehankarjih in vulkanizerjih sem dobil edino ta nasvet: "Nogo dol z gasa". :blink:

 

Lp M

 

?e ti sprednje po robovih pobira nima? nacentriranga tega obra?alnega hoda, al kk se re?e in ti gre ena guma v malenkost drugo smer. en mehankar ti na?tela za 10min

If in doubt, flat out... 

  • Odgovori 89
  • Ustvarjeno
  • Zadnji odgovor

Najbolj aktivni uporabniki v tej temi

Najbolj aktivni uporabniki v tej temi

Napisano

Dogajalo se je pri vseh avtomobilih, tudi ko so bili ?e novi.

 

pol pa "i have no idea" :D

If in doubt, flat out... 

Napisano

V zadnih 20letih sem se "znebil" po en komplet gum v povpre?ju na malenkost ve? kot eno leto. Razen tistih, ki jih kot prva vgradnja dobi? na novem avtomobilu, so bile vse zgornji cenovni/kakovostni razred. In ?ment glej ga - razli?ni avti, razli?ne gume amak prav vse mi je mo?no pobiralo po robovih. A to pomeni, da proizvajalci avtomobilov ve?inoma la?ejo o priporo?ljivem tlaku v pnevmatikah ne vem. Priznam, da se nisem prav zelo poglobil v ta problem, pri mehankarjih in vulkanizerjih sem dobil edino ta nasvet: "Nogo dol z gasa". :blink:

 

Lp M

 

Stvar je taka, da proizvajalci hocejo, da je avto cim bolj udoben in zato vedno pri vratih je nalepka za spodnji tlak...

Ce mal pogledas po navodilih bos opazil, da pise "co vozite hitreje kot 160km/h povecajte tlak za 0.3bar" tko nekak...

2.2bar za mazdo 6 je meni smesno.

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

?e ti pobira enakomerno oba robova gume je tlak definitivno premajhen ?e posebej ?erad kak?en ovinek odpelje? malo hitreje.

 

Prebiral sem izku?nje na tujih forumih pa se nekako strinjajo, da za 16 colsko dimenzijo naj ne bi ?el pod 2,5 bara, ?e ho?e? imeti normalno enakomerno obrabo gum. Druga?e je pa zanimivo tudi to, da nekateri zagovarjajo celo teorijo, da naj se gume polnijo malo pod oznako (cca 10% manj) maximalnega pritiska - recimo pri GY F1 je to pri 61PSI, kar je na u? malo ve? kot 4 bare oziroma ?e re?emo 10% manj je to nekje pri 3,6 bara. Proti tem cifram se zdi, da 3,0 kolikor polnim zdaj te gume je to ?e releativno malo.

 

Kot zanimivost pa mogo?e ?e to. VW pri avtih na katere lepi oznako bluemotion (Golf, Passat) iste gume serijsko polni 0,5 bara ve? kot pri modelih brez te ekolo?ke oznake. Tudi na oznkah na vratih oziroma pokrov?ku tanka je tako napisano.

 

Je pa res, da pri teh tlakih rata avto bolj trd in neudoben ampak tudi bolj odziven. Meni to ugaja pa ?e du?ico mi bo?a z manj?imi stro?ki za gorivo. :hohoho::hohoho:

33112_1.png

Napisano

...in vedno se Boss ustavi pri gorivu,he,he... :D

 

ja, to je moj za??itni znak :danzoman: ne, resno, zakaj bi spu??al denar v zrak ?e ni treba? Pa ?e celo za ekologijo je baje dobro ;)

33112_1.png

Napisano

Res ?koda, da se nisem malo bolj poglobil v te stvari in ?e prej kaj poizkusil z razli?nimi tlaki. F1 so se res malo nenavadno obna?ale. ?e bi te stvari vedel takrat, ko sem jih ?e imel (na misel mi samemu tako ali tako ni pri?lo), bi poizkusil s tlakom vi?jim od predpisanega.

 

Kak?ne so ?e posledice vi?jega tlaka? Meni niti ni toliko za 2dcl manj?o porabo niti me zelo ne sekira obrabljenost robov, kak?en pa je upliv vi?jega tlaka na dober oprijem?

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

Visji tlak:

manj se guma deformira, boljsi feeling na volanu.

Voznja je malo manj udobna.

Nekako logicno...ce si kdaj mel kolo in pumpal gume je isto tudi tukaj

 

Aja se to: veliko gumi eksplozij se zgodi ravno zaradi tega, ker so gume premalo napihnjene, pride do veliko deformacij guma se segreje, pregreje in pufff

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Sicer je to zelo subjektivno ocenjevanje, ker edino pravilno bi bilo, da bi zadevo sprobali na stezi pa izmerili s ?toparico in metrom. V glavnem po filingu je bilo v ovinkih veliko bolje saj se je ob?utno zmanj?alo zvijanje bokov in s tem pove?al ob?utek komunikativnosti na volanu. ?e sem ?isto po?ten sem veliko bolj u?ival z gumami, potem ko sem zve?al tlak iz 2,6 na 3,0. Kot vidi? sem ?e od za?etka vozil s precej vi?jim tlakom od predpisanega pa je bilo ?e vedno premalo za tisti "true filling".

 

Drsenje? kaj je to? Te gume so prekleto dr?ale in to tudi proti koncu, ?eprav se Labi s tem ne strinja preve?. Zame je bila edina zamera tem gumam le to, da smeri na neravnem asfaltu ne dr?ijo najbolje in da so kolesnice ne asfaltu res velika ovira k udobni vo?nji. V glavnem je tam vleklo malo v levo pa spet v desno in bohnedej, da bi spu??al volan iz rok.

 

Ampak to je zelo razumljiv pojav saj te gume nimajo vzdol?nih ?lebov in ker imajo zgolj po?evne je pa? potegnilo v smer kjer je v tistem trenutku prijemala guma. Se je pa ta efekt vle?enja omilil, ?e so bile gume bolj napolnjene, ker pri manj napihnjenih je guma bolj prijemala na robovih (od tod tudi obraba). Ko so bile bolj napolnjene je prijemala tudi v sredini in so se levi in desni kanali bolj izni?evali med seboj.

33112_1.png

Napisano

Ja pravi tlak v gumah je res te?ko dolo?it, samo ?e pogleda? F1 koliko pomeni desetinka ali dve ve? pritiska!

Na?eloma naj bi ni?ji tlak bolj obremenjeval robove gum, s tem imel bolj?o oprijemlivost v ovinkih in s tem ve?jo mo?no hitrost pred zdrsom; vi?ji tlak pa manj?i oprijem(samo na sredini gume) in s tem vse negativne posledice... Sicer je pa relativno, kaj je visok tlak, malo me presene?a,da ima Boss prednje celo na 3.0? :whatever:

Jaz ih pumpam na 2.7, pa je enakomerna obraba... je pa tu ?e dosti ? na?in vo?nje, tip ceste, itd :ne vem:

Napisano

Aja se to: veliko gumi eksplozij se zgodi ravno zaradi tega, ker so gume premalo napihnjene, pride do veliko deformacij guma se segreje, pregreje in pufff

 

Aha, v skrajnih primerih lahko prihaja celo, do odstopanje pla??a od jedra ?e posebej pri tistih, ki so s premalo napihnjenimi gumami gonili do konca in guma se je lahko dobesedno olupila in razletela. Zato tudi priporo?ajo povi?anje tlaka pri pogost hitrej?i vo?nji.

 

No tak primer sem do?ivel na AC proti Celju, ko me je prehitel Mercedes. Glede na mojo hitrost ni vozil pretirano hitro (tam nekje med 160-170km/h). ?ez par minut zagledam ostanke razletene gume (dobesedno na trakove je razpadla) in ?ez par sto metrov je bil parkiran ta Mercedes.

 

Sem se ustavil, da vidim, ?e rabijo pomo? pa je bilo kaj za videti - gume ni bilo nikjer ve?, uni?ena feltna, notranji kolotek, zvit rob blatnika, odneslo je ?migavec - v glavnem ?kode precej. Imel je pa zimske gume in ?e na prvi pogled se je videl, da je tlaka ob?utno premalo saj so ostale gume delale ob?utno prevelike trebu??ke.

 

V glavnem ni zastonj opozorilo, da redno kontrolirajte trak v gumah in raje par desetink vi?ji tlaki od predpisanega minimuma kot ni?ji. V glavnem, ni? ne ?kodi, ?e malo eksperimentirate s povi?anji tlakov in preizku?ate, kjer se zadeva obna?a najbolje. Je pa od gume do gume razli?no kateri tlak ji najbolj le?i zavedati pa se je treba, da je tlak, ki je ozna?en na nalepki na vratih napisan za to?no tiste gume, ki so bile originalno na novem avtomobilu.

 

To so gume, ki jih proizvajlci ponavadi delajo posebej za prvo vgradnjo (?e se ne motim imajo tudi eno tako rde?o piko na boku) in karakteristike teh gum so precej razli?ne od tistih univerzalnih za vse avtomobile.

33112_1.png

Napisano

 

To so gume, ki jih proizvajlci ponavadi delajo posebej za prvo vgradnjo (?e se ne motim imajo tudi eno tako rde?o piko na boku) in karakteristike teh gum so precej razli?ne od tistih univerzalnih za vse avtomobile.

 

Rdece pikice so tam, ker ti povejo kam je treba namestit ventil (zaradi boljsega centriranja).

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Ja pravi tlak v gumah je res te?ko dolo?it, samo ?e pogleda? F1 koliko pomeni desetinka ali dve ve? pritiska!

Na?eloma naj bi ni?ji tlak bolj obremenjeval robove gum, s tem imel bolj?o oprijemlivost v ovinkih in s tem ve?jo mo?no hitrost pred zdrsom; vi?ji tlak pa manj?i oprijem(samo na sredini gume) in s tem vse negativne posledice... Sicer je pa relativno, kaj je visok tlak, malo me presene?a,da ima Boss prednje celo na 3.0? :whatever:

Jaz ih pumpam na 2.7, pa je enakomerna obraba... je pa tu ?e dosti ? na?in vo?nje, tip ceste, itd :ne vem:

 

Gume ti ne sme pobirati ne na robovih (premalo tlaka) niti ne na sredini (preve? tlaka). ?e ima avto po?timano optiko se mora guma obrabljati enakomerno. GY F1 je meni pri 2,6 bara pobirala robove pa nisem ne vem kak?en divjak (sicer se pa to vidi iz porabe sramezljiv - evo pa sem spet omenil). Bolj ko sem jo meril proti sredini ve? je bilo profila. Na tlaku 3,0 se je pa obraba izravnala in ?e jo zdaj izmerim se je razlika pred filanjem na 3,0 iz 1 milimetra spustila na 0,2 desetinki milimetra.

 

Pa ?e to, za najbolj?i oprijem mora guma ?imbolj enakomerno prijemati po celi povr?ini, pri premajhnem tlaku jo na ovinku "povalja?" in tako naredi gubo na sredini profila, kar zmanj?a oprijem. Tudi, ?e je preve? napolnjena ni v redu saj se zmanj?a povr?ina s katero se dotika cesti??a in spet ni OK. Samo ni strahu saj tisti optimun ni tako hud kot pri Formuli in se giblje nekje v obmo?ju pol bara.

 

Za moj filling je pri GY F1 to nekje med 2,7-3,2 bara pri avtu te?e 1.500kg.

 

Rdece pikice so tam, ker ti povejo kam je treba namestit ventil (zaradi boljsega centriranja).

 

Hmmm, a to je to... Meni je pa zanimivo saj sem doma te rde?e pike imeli le na serijskih gumah in to pri vseh avtih Tako na obeh Mazdah 6, kot na Clarusu in Lantri. Nobena aftermarkt guma, na zimska , ne letna tega ni imela :ne vem: Kaj to pomeni da so aftermarket gume toliko bolj?e in enakomerneje izdelane, da je veliko bolj vseeno kje le?i ventil?ek. :ne vem:

33112_1.png

Napisano

Hmmm, a to je to... Meni je pa zanimivo saj sem doma te rde?e pike imeli le na serijskih gumah in to pri vseh avtih Tako na obeh Mazdah 6, kot na Clarusu in Lantri. Nobena aftermarkt guma, na zimska , ne letna tega ni imela :ne vem: Kaj to pomeni da so aftermarket gume toliko bolj?e in enakomerneje izdelane, da je veliko bolj vseeno kje le?i ventil?ek. :ne vem:

 

Sej je v bistvu vseeno, nkam pride ventil, ker se itak porazdeli masa gume ze med transportom...

Druga stvar je ta, da majo te pikice ponavadi samo "vzhodnjaki" :)

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • Samo to niso za smrtnike. To so All terrain gume.
    • Sem hotel že nekaj časa nazaj vprašat, pa mi je vedno ušlo iz glave oz. mogoče celo neumno vprašanje. Recimo ADAC testi so letos potekali na teh dimenzijah - 205/55 R16 in 215/55 R17. Kaj to pomeni za mene, ko vozim R19 gume? Ali so testi še vedno relavantni z temi ocenami? Pač, lahko se karakteristike morda spremenijo z širino in tem, ane...🤔
    • Night Braeker so delale ca. 2 leti vedno. Cool blue intense pa od 12-16 mesecev.   Pogosto sem jih kupoval na Amazonu. Tudi Philips so držale ca. 2 leti. Sem imel pred Osramom. Če bi rad da dolgo držijo bi moral kupovati long life. Tiste pa ne svetijo tako dobro.
    • Med glasbeniki (še posebej profiji) je to kar pogist pojav. Recimo sam imam delno okvarjen sluh, s tem, da so mi nastradali visoki toni. Kolega v bandu, ima problem, da mu skalno piska.. To ima tudi veliko glasbenikov. So pa tudi redki primeri, ko zaradi izpostavljenosti glasni glasbi nekdo izgubi velik del sluga ali pa skoraj v celoti gluši. Naš bivši mixerman (znan - delal je z Šank rocki, Sidarto, Pero Lovšinom...) je moral nehati mixati ker se mu je sluh vidno poslabševal.od zdravnika je dobil navodilo, da mora nehati ali bo pa trajno oglušel. Vedeti moramo, da je bil podvžen 100 decibelom ( pa vse do 130) skoraj dnevno.  Tako, da je bolj možen vzrok za znanca - prepogosta izpostavljenost glasni glasbi. Z in-eirom se situacija ni nič izboljšala.   
    • Saj pravim. Te ocene postavljajo proizvajalci in ne neodvisen zavod. Tako da so irelevatne. Poglej si kak so visoke na kitajskih gumah, ki so na testu porazne.   Zaupam določenim firmam (osebne izkušnje) in kombiniram teste (ADAC, Autobild in Tyre review). Tyre review celo testira gume, brez da bi vedel katere vozi.   Za zimo sta bila oba avta na Bridgestone Blizak LM005. Zdaj pa bosta oba na Michelin Pilot Alpin 5. Letne sta na Pirelli PZero (so pri meni dobile minis) in Michelin Primacy 4. Oboje prva vgradnja.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.