Ploki Napisano 6. avgust, 2010 Prijavi Napisano 6. avgust, 2010 ja ja.. mogoc po konjih, po zvoku pa ne Citiraj
Deeyan Napisano 6. avgust, 2010 Prijavi Napisano 6. avgust, 2010 ja ja.. mogoc po konjih, po zvoku pa ne to itaq, V6 je pa le V6 Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂)
Symon Napisano 6. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 6. avgust, 2010 ?e vseeno bi raje imel 2.5 V6 kot predelan 1,8 v 323F. OK, gremo naprej...Podovozje. Ne bom veliko filozofiral, treba prebrat... Pa pomoje nisem niti pol ?lankov uploadal... Jih je ?e dovolj. Citiraj
Symon Napisano 7. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 7. avgust, 2010 Kot vsak taprav Japonc, imajo tudi Mazde te?avo z rjo. Evo, tu je ?lanek, kako se jo znebiti. Tule pa ?e ?lanek za vse drifterje, ki se jim redno dogajajo bojne rane. Pa tudi marsikomu drugemu bi znalo priti prav znanje, kako popraviti odbija?, kak?no udrtino, prasko... Citiraj
Deeyan Napisano 7. avgust, 2010 Prijavi Napisano 7. avgust, 2010 rja je bla pri men sanirana na podoben na?i, ampak k sre?i tak fejst hudo kot je tukile ni blo. U glavnem koker opazi? rjo ne sme? dolg ?akat. Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂)
Symon Napisano 8. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 8. avgust, 2010 ?lanek kako si lahko vsak sam ob generalki lepo malo zrihta glavo. Od motorja. Ne gre za neke drasti?ne predelave ampak nekaj kar lahko stori vsak, ki ima razdrt motor. Ponavadi najosnovnej?a stvar, ki jo lahko storimo je to, da se zbrusi sledove ulitka. Nekak?no pravilo je, da se do sijaja lahko spolira le izpu?no stran (da grejo plini ?imhitreje ven ter se obenem ne prijemljejo saje). Sesalna stran je bolj problemati?na ampak na?eloma se jo pusti grobo, da pride do manj?ega vrtin?enja zraka v sesalnih kanalov kar naj bi pomagalo k zbijanju in me?anju goriva. Lahko bi ?e kaj pofilozofiral ampak teorij kak?na so pravila pri obdelavi glave je skoraj toliko kot je mojstrov, ki se s tem ukvarjajo. Sicer pa z upo?tevanjem nasvetov v ?lanku ne morete ni? zgre?iti in zj*bati saj gre v bistvu za manj?e popravke, ki bi morali biti narejeni ?e v tovarni. Ko smo ravno pri tem, kot zanimivost, nekateri avtomobili imajo ?e iz tovarne obdelano glavo. Med bolj znane sodijo naprimer Honda Integra Type R, Renault Clio RS ter Nissan Pulsar VZR N1. Je bilo zanimivo pogledati kanale od Cliota, kjer se to?no vidi, da so obdelani s CNCjem. Zdaj ko imamo ?lanke o menjavi izpuha, o ?portnih filtrih in poliranju glave je ?as, da pomislimo ?e na elektroniko, ECU (Engine control unit). Ko ima? enkrat ?e kar nekaj predelav original ra?unalnik ne deluje ve? optimalno. Nekateri avti imajo sicer zelo ?irok spekter delovanja in se do neke mere prilagodijo predelavam kot so drug izpu?ni sistem in CAI, spolirana glava ali odmi?ne. Vsekakor pa motor ne deluje optimalno. Nekateri pa sploh ne delujejo ve? dobro ob prvi manj?i predelavi ali pa ven vr?ejo kak?ne napake. Sploh dandanes je to pogosto saj so motorji in ra?unalniki narejeni z namenom ?im manj?ih emisij in porabe in jih vsaka malenkost zmoti. Kaj storiti? Lahko se pelje ra?unalnik preprogramirati v kak?no ?ip tuning hi?o. Ponavadi sicer ?ipajo dizle tako, da zna biti ?e problem, ?e jim pripeljete nekega redkega bencinarja. Druga varianta je stand alone ra?unalnik, popolnoma nov ra?unalnik in napeljava. Drago. Najcenej?a varianta so piggyback ra?unalniki. Gre za vmesnike, ki se jih priklju?i med original senzorje (MAF/MAP, injektorje, obratomer...) in original ECU. Potem se ve?a (ali v nekaterih primerih manj?a) vbrizg, predv?ig itd... Zadevo je seveda najbolj pametno delati na dyno valjarjih in s pomo?jo ?irokopasovne lambda sonde, ki v izpu?nih plinih meri kak?na je A/F me?anica (air/fuel oziroma zrak/gorivo). Potem se me?anico samo ?e korigira. Veliko je odvisno tudi od predv?iga. Zaradi predv?iga lahko motor ali klenka ali deluje optimalno, ali pa sploh ?isto slabo. Predv?ig je odvisen od mnogih dejavnikov, kompresije, ali je avto turbo ali naturalc itd... Vseeno poglejmo kateri so bolj zanimivi piggyback ra?unalniki. Na S13 sem imel samo za probo Greddya ampak ne dolgo. Zdaj je na prijateljevem avtu in zadeva laufa kot ?us. Citiraj
Symon Napisano 17. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 17. avgust, 2010 Recimo, da imamo turbo avto. In recimo, da je turbina ?la k vragu. Lahko se jo da obnoviti, lahko se kupi novo ali pa obnovi staro doma. Se je pa treba zavedati, da se to vrti ve? kot 10x vi?e kot motor tako, da je zadeva oreng precizna in na?eloma ni priporo?eno, da se obnove loti vsak ?alabajzar. Obenem se je potrebno s kom, ki jih res obnavlja zmeniti, da jo potem zbalansira in preveri, ?e je vse tako kot mora biti. Naslednji? pa nadaljevanje predelav pri turbo avtu. :wrum: :papir: Wruuuumsssss, psssssss, wrumssssss, psssssss-BANG-wruuuumssssss... Citiraj
Symon Napisano 21. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 21. avgust, 2010 No nadaljujmo s turbo predelavami. Kako nastavljati tlak in kaj je tisto kar dela pssst! Pomoje vsi vemo, da je mo? turbo motorja odvisna predvsem od tlaka, ki ga proizvaja turbina. Serijsko imajo avtomobili nastavljen nek tlak do katerega turbina prileze in to je to. Nekateri imajo to urejeno mehansko, nekateri s pomo?jo elektronike. Wastegate (to ni isto kol blow off!!!!) se odpre ko turbina dose?e dolo?en tlak. Wastegate je ponavadi del same turbine. Primarno grejo izpu?ni plini ?ez turbino. Ko na sesalnem delu turbine tlak naraste do ?eljene vrednosti pa wastegate odpre ta vratca skozi katerega grejo odve?ni izpu?ni plini, ki bi sicer lahko ?e ve?ali hitrost vrtenja turbine in posledi?no tlak. Pri resnih predelavah ljudje montirajo zunanji wastegate.Notranji wastegate (una slabo vidna zaprta okrogla vratca zraven vetrnice) ki ga odpira pal?ka katero pa kontrolira solenoid, na katerega pritiska tlak turbine ( ): Seveda ne moremo kar v nedogled ve?ati tlak. Brez spremenjenega vbrizga namre? lahko zaradi prve? kisika in premalo goriva postane me?anica "presuha" premo?na in lahko naredimo luknjo v bat. Iz tega razloga ima dosti navitih turbo avtomobilov za sabo ?rn dim (in odbija? kot dizel ). Ponavadi se elektroniko (ali frgazer) nastavi tako, da ga malo zaliva kar je ?e vseeno bolj varno. Nekater (predvsem starej?i) avti imajo ?e serijsko nekaj tolerance in se lahko pove?a tlak vendar pa ne kaj dosti. Drugi razlog, da se ne da pove?evati tlaka v nedogled je pa sama zasnova motorja in turbine. Vsaka turbina ima svojo mejo. Ponavadi se to re?i z menjavo turbine za ve?ji, bolj?i in oh in sploh model. Preprosta shema: Sedaj pa ?lanek, kako tale sistem zgoljufati, da pove?amo pritisk turbine in konje. 8) Blow off. Njegova naloga je ?isto preprosta. Med vo?njo turbo avta turbina na vso mo? pritiska zrak v motor. Vendar ko zapremo luputo plina (po doma?e: spustimo gas) se turbina ne neha vrteti. Posledi?no ustvarja tlak v ceveh in intercoolerju oziroma med kompresorjem turbine in loputo plina. Na sliki je to modri del sheme:Da zato ne bi snelo kak?no cev, odprlo intercooler ali karkoli drugega je tam vmes nekak?en ventil, ki deluje tako kot wastegate. Ko zazna dolo?en tlak odpre loputo in spusti zrak pred turbino. No tako imajo nekateri avtomobili. 200SX S13 nima ni? in ko namontira? ?portni filter se sli?i "golob?ke". Turbina se zelo hitro ustavlja in spu??a zrak nazaj kar privede do tako zvoka, ki se imenuje tudi Vendar pa to u?inkuje na turbo lag (turbina rabi, da se spet zavrti do optimalne hitrosti) pa nekateri pravijo, da to ?koduje turbini. No zato se montira blow off (pa zaradi zvoka ). Ta zazna pove?an pritisk in ga spusti v zrak zaradi ?esar se turbina vrti v prazno mi pa sli?imo prelestno sikanje. Pa ?e ?lanek: Citiraj
Symon Napisano 22. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 22. avgust, 2010 Zdaj ko smo odprli boost in dodali znani wuuush zvok je pa ?as ?e za eno lu?tno predelavo, ki pa?e vsakemu turbo ali kompresor avtu kot bumbarju ?amar. Intercooler. Intercooler oziroma hladilnik zraka, skraj?ano pa kar IC je v bistvu samo en tak?en hladilnik kot je za vodo s to razliko, da je notri zrak. Bolj to?no, zrak, ki potuje v motor. Intercooler se nahaja med turbino (ali kompresorjem) in loputo plina: Njegova naloga je, da hladi zrak, ki ga vro?a turbine stisne. Kot, da ni ?e sama turbina zaradi izpu?nih plinov dovolj vro?a in greje zrak, ki potuje notri se zrak zaradi kompresije ?e dodatno segreje. Kdor ni ?prical fiziko namre? ve, da stiskanje zraka pove?a temperaturo. Zaradi obojega skupaj se zrak, ki potuje v motor izredno segreje. ?e ne verjamete kar primite cev, tik pred intercoolerjem. Vro?a je ko stu vragov. Vsi vemo, da vro? zrak pomeni manj kisika kar pa pomeni manj konjev. No in to te?avo re?i ravno intercooler, svaka mu ?ast. Nekateri manj naviti avtomobili ga celo nimajo (?vohnej?e verzije turbo dizlov ponavadi). Ampak ve?ina avtomobilov ima intercooler namontiran v koloteku pred levim ali desnim kolesom (odvisno od zasnove motorja, prostora....). Tam se skrivajo maj?keni intercoolerji, ki sicer zadovoljivo opravljajo svoje delo kljub temu, da niso na nekem ogromnem prepihu. 200SX ga ima pred levim kolesom, ?e imate kak?nega TDIja je pa zelo verjetno pred desnim kolesom. Nekateri avtomobili ga imajo na vrhu motorja, najbolj znani primeri so Impreza, Mini Cooper S, Mazda 3 MPS in Sunny GTi-R. Zaradi luknje v haubi, ki zajema hladen zrak delujejo kar dobro. Dokler se ne ustavimo ali potujemo z mestno hitrostjo, poleti, po mestu in stojimo na semaforju. Zaradi svoje postavitve in dejstva, da vro?ina potuje navzgor (od motorja proti intercoolerju) se njihova efektivnost bistveno zmanj?a. To delno re?i tako imenovani "water spray". Gre za ?isto enostavno idejo. Nad/pred intercoolerjem se nahajajo ?obe, ki pr?ijo vodo po intercoolerju, ki se zato bolje hladi. Pravzaprav je tak?en water spray dobrodo?el pri vsaki monta?i intercoolerja. Mogo?e ste ?e videli kako na kak?ne drag raceu ?udaki odbija?e gasijo z gasilnim aparatom na CO2. No ravno zato, da zni?ajo temperaturo intercoolerja in posledi?no zraka. Z water sprayem se sicer temperatura ne zmanj?a toliko ampak vseeno malo pomaga. Za hec sem ga imel celo jaz na 200SXu in je bil res mrzel, mrzel, ko si ga prijel.Nekateri avtomobili imajo intercooler ?e serijsko spredaj kjer fa?ejo najve? hladnega zraka. Sicer zna to biti te?ava, ?e ima avto intercooler, hladilnik vode, klime in po mo?nosti ?e hladilnik olja ampak dobra zasnova, primerno velika odprtina in kvalitetni hladilniki re?ijo ta problem. V glavnem pa vsak turbo avto lahko z ve?jim intercoolerjem ali spremembo postavitve lahko kve?jemu pridobi na konjih obenem pa se zaradi manj?ih temepatur zraka v motorju zmanj?a mo?nost klenkanja. Po doma?e, deluje na motor blagodejno kot Ricola na vas. La?je se diha. Aja ne, tisto je bil Bronhi. No kakorkoli za ogromno avtov se dobi tako imenovani FMIC (Front Mounted Intercooler) kit. Ponavadi se dobi ve?ji IC kot serijsko, vse potrebne cevi in objemke. Sama monta?a je zelo enostavna tako, da se jo lahko loti vsak DIY mojster, ki ima veselje kaj ?raufati okoli avta.Obstajajo tudi intercoolerji, ki jih hladi voda, le ti pa potem hladijo zrak. Prednost je to, da se jih lahko namontira kjer je pa? prostor, obenem pa je pot od turbine do lopute zaradi tega kraj?a in se zmanj?a tudi turbo lag. Slabost je to, da je tak?en komplet bistveno dra?ji in te?ji (voda, ?rpalka, ?e en hladilnik za to vodo). Zato ga uporablja zelo malo znamk (naprimer Chevrolet Cobalt SS ali Shelby GT500). Pa poglejmo kaj o tej temi pravijo pri Japanese performance: Citiraj
mazdaman Napisano 25. avgust, 2010 Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Symon Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Z M A J Napisano 25. avgust, 2010 Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Zanimiva zadeva, tut za nas nepoznavalce! Citiraj Lepa kot slika, na sliki pa traktor
Symon Napisano 25. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Hvala obema. ?e zadnji ?lanek potem pa ne vem, ?e bom ?e kaj na?el. Sedaj pa malo stran od turbine. No ne ?isto. Kompresor. Kompresor ima to?no tak?no nalogo kot turbina. Njegova naloga je dovajanje zraka motorju, ki nato la?je diha, mi pa tudi. Je pa narejen na druga?nem principu. Namesto, da bi ga poganjali izpu?ni plini ga preko jermena poganja motor. Serijsko ima to kar nekaj avtomobilov. Prej?nji Mini, nekateri Mercedesi (SLK), nekateri Ameri?ani... Sam sistem ima zato nekaj plusov ter nekaj minusov v primerjavi s turbino. Ker kompresor poganja motor to pomeni, da ni nobenega turbo laga saj v trenutku ko pritisnemo na gas se hitreje za?ne vrteti tudi kompresor. Ker ni v bli?ini izpu?nih plinov (kot turbina skozi katero grejo izpu?ni plini!) in proizvaja manj?i tlak se na?eloma ne rabi intercoolerja. Razen seveda, ?e se ne gre za max tune ko se zrak segreje do te mere, da je potrebno vgraditi ?e IC. Ravno tako se ne rabi menjati izpu?nega kolektorja temve? se lahko za ?e ve?ji izkoristek vgradi drugega. Negativna plat je, da kompresor porabi nekaj konjev tako kot kompresor klime ali servo ?rpalka. Obenem kompresorji (ponavadi) proizvajajo manj?i tlak kot turbine pa tudi prostorsko znajo vzeti veliko prostora.Pove?anje tlaka je zelo enostavno. Zamenja se jermenici, ki poganjata kompresor zaradi ?esar se kompresor vrti hitreje in proizvaja ve?ji tlak, ve? konjev in ve? Navorov. Predvsem navor je bistveno ve?ji in to ?e pri nizkih obratih. Enostavno povedano, motor v vo?nji deluje kot bi imel ve?jo prostornino. Pri kak?nem navitem turbo avtu zna biti pospe?evanje muka zaradi nenadnega sunka tlaka in navora. Za bolj podrobno razlago pa preberite ta dva ?lanka: A ni ravno en spra?eval po tuningu MX-5? No kompresor bi bil najbr? najbolj?a odlo?itev pa tudi mojstra mu priskrbim. Citiraj
mazdaman Napisano 25. avgust, 2010 Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Kake so pa cene rabljeni oz novih kompresorjev? oz kateri avti imajo primerne za nas MB kompresor ta verjetno je kaj pa comprex od mazde? Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Symon Napisano 25. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Za compex ne vem, MB imajo ponavadi 2,0 ali ve? motorje. Najbolje se obnese od Minija Cooper S, prej?nja generacija, ker ima isto 1,6 in kompresor. ?e se ne motim uni projekti na 1. strani imajo ravno minijeve kompresorje. Malo preberi potem pa itak samo copy/paste unih projektov. Sicer se jih dobi na kakem ebay.co.uk ?e ne druga?e se pa v UK prijavi? na Mini forum tam jih je pa itak toliko, da hitro najde? kakega zbitega. Jermenice se da tako velike, da se vrti isto kot na Miniju, mogo?e malo hitreje in ima? na 1,6 vsaj ene 180hp, ?e mene vpra?a?. Ali pa kot bi imel kak 2.0 motor in isto odzivnost kot bi bil naturalc. Pa pomoje bi ta kompresor lepo pasal tudi na 1,8. Citiraj
LabiGT Napisano 25. avgust, 2010 Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 comprex ni imel turbine, tlak je bil vecji iz energije izpusnih plinov Citiraj It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see
mazdaman Napisano 25. avgust, 2010 Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 Pa ?e nekaj Symonovih del V pdfu drugi se mi ?e ni dalo Arch_Repairs_and_Rollings.pdf Body_Talk.pdf Exhaust.pdf Inductin_kit_Air_Filters.pdf Piggyback_ECUs.pdf Citiraj Za vse vaše ideje urejanja okolice www.gabioni.si
Symon Napisano 25. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 25. avgust, 2010 mazdaman hvala Upam, da ?lanki pridejo komu prav. Citiraj
stepski volk Napisano 29. avgust, 2010 Prijavi Napisano 29. avgust, 2010 Torej vpra?anje zopet za mazdo mx5. Kako za ?im manj denarja dobiti ?im ve? konjev iz 1.8 motorja. In kdo naj bi to delal.... Citiraj
Deeyan Napisano 29. avgust, 2010 Prijavi Napisano 29. avgust, 2010 1.8 je mlin?ek, V6 noter rukn pa bo Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂)
Symon Napisano 30. avgust, 2010 Avtor Prijavi Napisano 30. avgust, 2010 1.8 je mlin?ek, V6 noter rukn pa bo Eeeeee, napa?en odgovor. ?e preleti enkrat ?ez vse ?lanke. Citiraj
Deeyan Napisano 30. avgust, 2010 Prijavi Napisano 30. avgust, 2010 Eeeeee, napa?en odgovor. ?e preleti enkrat ?ez vse ?lanke. Lej, ko me je edn resno uzel Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂)
enej_46 Napisano 30. avgust, 2010 Prijavi Napisano 30. avgust, 2010 Lej, ko me je edn resno uzel ni zajebancije z mx5! Citiraj Od nekdaj lep? so Miate slovele,a lep?e od moje bil? ni nobene.
Symon Napisano 15. maj, 2011 Avtor Prijavi Napisano 15. maj, 2011 Evo kot obljubljeno, update. Kuplinga aka sklopka aka clutch: Bi imeli wankla v MX-5? Bi dali v RX-7 kaj drugega? Nekaj kratkih besed o tem: In ?e, o greh, V8 v RX-7! V bistvu pa dobra menjava saj ima dec zdaj vsaj mir. Doti?en LS V8 motor je namre? zelo zanesljiv in tunabilen. Ironi?no tudi poraba ni kaj dosti druga?na kot od wankla. Citiraj
Symon Napisano 15. maj, 2011 Avtor Prijavi Napisano 15. maj, 2011 MX-5 turbo ali kompresor? To je zdaj vpra?anje. Oboje je bolje kot original mlin?ek. Citiraj
Deeyan Napisano 15. maj, 2011 Prijavi Napisano 15. maj, 2011 glede turbo in kompresorja je baje mo?na tut kombinacija obojega Citiraj Skupina MAZDA DRIVERS na facebook-u (👈 klikni 🙂) Oddaj oglas v skupini na Facebook-u, Mazda parts for sale(👈 klikni 🙂) Od sedaj naprej tudi na Instagramu (👈klikni 🙂)
Priporočeno sporočilo
Pridružite se pogovoru
Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.