Skoči na vsebino

Novo vozni?ko dovoljenje in nove kategorije

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

ker sem v?eraj ?el zamenjat vozni?ko za kartico, sem opazil, da so se spremenile in dodale nekatere kategorije, tule pa razlaga:

 

NOVO VOZNI?KO ( vir: www.delo.si)

http://www.delo.si/clanek/84212

 

Objavljena slika

 

cena zamenjave na dan 10.08.2009 je bila 12,40 EUR

 

Nove kategorije vozni?kih dovoljenj in nekatere bistvene novosti pri veljavnih kategorijah

 

V Republiki Sloveniji bodo od 13. 7. 2009 veljale naslednje kategorije:

AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D in DE ter nacionalni kategoriji F in G.

 

Nove kategorije vozni?kega dovoljenja so AM, A2, B1, C1 in C1E, ki do sedaj v Republiki Sloveniji niso bile predpisane. Spremenjeni pa so tudi pogoji za vo?njo skupine vozil BE.

 

1. Kategorije dve- in trikolesnih motornih vozil

 

post-11-1249970542_thumb.jpg

 

Kategorija AM (nova)

 

Dosedanja nacionalna kategorija H za vo?njo koles z motorjem je spremenjena v kategorijo AM (A - moped), ki s tem postane tudi »evropska« kategorija in je medsebojno priznana med dr?avami ?lanicami Skupnosti. Starostni pogoj za pridobitev te kategorije je 15 let, namesto dosedanje predpisane starosti 14 let. Zvi?anje starosti za eno leto je utemeljeno z dejstvom, da prometne nesre?e najbolj prizadenejo najmlaj?e voznike.

 

Kategorija A1 (spremenjena)

 

V kategorijo A1 spadajo motorna kolesa na dveh kolesih s stransko prikolico ali brez nje, katerih prostornina motorja ne presega 125 ccm in katerih mo? motorja ne presega 11 kW. Na novo pa je dodana zahteva, da razmerje mo? motorja/masa vozila ne sme presegati 0,1 kW/kg.

 

Kategorija A2 (nova)

 

Motorna kolesa, katerih mo? motorja ne presega 35 kW in razmerje mo? motorja/masa vozila ne presega 0,2 kW/kg ter ne izvira iz vozila z dvakrat ve?jo mo?jo motorja. Vozni?ko dovoljenje kategorije A2 lahko pridobi oseba, ki je stara najmanj 18 let, je opravila vozni?ki izpit z motornim kolesom, ki spada v to kategorijo, ter izpolnjuje ?e ostale predpisane pogoje. ?e pa ima oseba ?e najmanj dve leti veljavno vozni?ko dovoljenje kategorije A1, lahko pridobi vozni?ko dovoljenje kategorije A2, ko za to kategorijo opravi prakti?ni del vozni?kega izpita, izpolni starostni pogoj 18 let in ostale predpisane pogoje.

 

Kategorija A (spremenjena)

 

Na novo je dolo?ena starost 24 let (prej 21 let) za pridobitev vozni?kega dovoljenja A brez omejitev (direktni pristop). Vozni?ko dovoljenje te kategorije se izda osebi, ki dopolni starosti 24 let in ki opravi prakti?ni del vozni?kega izpita.

 

Vozni?ko dovoljenje kategorije A brez omejitev (postopni pristop) se izda tudi osebi, ki dopolni starost 20 let in ima ve? kot dve leti veljavno vozni?ko dovoljenje kategorije A2 in je opravila prakti?ni del vozni?kega izpita z motornim kolesom kategorije A (brez omejitev).

 

 

2. Kategorije motornih vozil z najve?jo dovoljeno maso (NDM) ≤ 3500 kg in ≤ 8 +1 sede?ev

 

post-11-1249970552_thumb.jpg

 

Kategorija B1 (nova)

 

V kategorijo B1 spadajo ?tirikolesa (motorno vozilo s ?tirimi simetri?no name??enimi kolesi, katerega masa ne presega 400 kg, ?e je namenjeno prevozu oseb, ali 550 kg, ?e je namenjeno prevozu tovora (brez baterij, ?e gre za vozilo na elektri?ni pogon), pri katerem nazivna mo? motorja ne presega 15 kW).

 

Kategorija B (novost pri kategoriji ? t? 3.)

 

V kategorijo B spadajo motorna vozila, katerih najve?ja dovoljena masa ne presega 3.500 kg in poleg sede?a za voznika nimajo ve? kot osem sede?ev.

Imetniki vozni?kega dovoljenja za vo?njo vozil kategorije B smejo v Republiki Sloveniji voziti tudi trikolo in motorno vozilo te kategorije:

1. kadar mu je dodan lahki priklopnik;

2. kadar mu je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik, ?e najve?ja dovoljena masa skupine vozil ne presega 3.500 kg in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil;

3. kadar mu je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik, in najve?ja dovoljena masa tak?ne skupine vozil presega 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg, in tak?na skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil, ?e opravi prakti?ni del vozni?kega izpita s tak?no skupino vozil ter ima v vozni?kem dovoljenju z ustrezno kodo (95.) ozna?eno pravico do vo?nje take skupine vozil.

 

Kategorija BE (spremenjeni pogoji za vo?njo te kategorije)

 

V kategorijo sodijo skupine vozil, sestavljene iz vle?nega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega najve?ja dovoljena masa ne presega 3.500 kg (najve?ja dovoljena masa skupine vozil pa presega 3.500 kg), in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil.

 

 

3. Kategorije tovornih motornih vozil

 

post-11-1249970563_thumb.jpg

 

Kategorija C1 (nova)

 

V to kategorijo sodijo motorna vozila, razen vozil kategorije D1, D ali F, katerih najve?ja dovoljena masa presega 3.500 kg in ne presega 7.500 kg in poleg sede?a za voznika nimajo ve? kot osem sede?ev .

 

Kategorija C1E (nova)

 

Skupine vozil, sestavljene iz vle?nega vozila kategorije C1 in priklopnega vozila, katerega najve?ja dovoljena masa presega 750 kg, in najve?ja dovoljena masa te skupine vozil ne presega 12.000 kg.

V to kategorijo spadajo tudi skupine vozil, sestavljene iz vle?nega vozila kategorije B in priklopnega vozila, pri ?emer najve?ja dovoljena masa priklopnega vozila presega 3.500 kg in najve?ja dovoljena masa te skupine vozil ne presega 12.000 kg.

 

 

4. Kategorije motornih vozil za prevoz oseb ? avtobusi

 

post-11-1249970572_thumb.jpg

 

Kategorija D1 (novost pri kategoriji)

 

Novost pri teh vozilih (avtobusi, ki imajo poleg sede?a za voznika najve? 16 sede?ev) je na novo predpisana dovoljena dol?ina vozila (najve? 8 metrov).

 

 

5. Nacionalni kategorije vozni?kega dovoljenja

 

post-11-1249970583_thumb.jpg

 

Pri nacionalni kategoriji F se spreminja samo starost, in sicer je vi?ja starost za vo?njo vozil kategorije F (katerih konstrukcijsko dolo?ena hitrost ne presega 40 km/h) - 16 let namesto prej 15.

___________________________________________________________________

vir: http://www.mnz.gov.si/fileadmin/mnz.gov.si...h_dovoljenj.doc

LP KAALman
post-11-0-20527300-1509737445.png

post-11-0-02591300-1509952290.gif

Napisano

A mogo?e sedaj dobi? poleg normalne B kategorije tudi A1 poleg tako kot v evropi?

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

kaj pa mi ko smo nardil po starem sistemu za te?ke motorje? bomo tut mogl vsako kategorijo ?e posebej? ?e sem lani avgusta naredil A1

If in doubt, flat out... 

  • 2 leti kasneje...
Napisano

?aki, ne razumem najbolj. ?e si ?e naredil A kategorijo, zakaj si ?el potem delat ?e za A1? :whatever: Sicer pa, leta 2010 je bil dan predlog, da bi z B kategorijo lahko vozil 125ccm skuterje, ne vem pa, ?e so kaj sprejeli:

 

http://predlagam.vladi.si/webroot/files/77...20771%20MNZ.pdf

  • 1 mesec kasneje...
Napisano

Potem na?alost ni spremembe. Od na?ih zahojencev, ki pi?ejo zakone, kaj druga niti ne bi pri?akoval. Sej ne, da bi verjetno v mestih lahko na tak na?in re?evali promet... :vskalo:

  • 1 leto kasneje...
Napisano

Od danes naprej se izdajajo menda nova evropska vozniska dovoljenja... Kaj je sploh drugace od tega, ki so ga zaceli pri nas izdajati pred dvemi leti?

 

Na sliki tukaj >> http://www.zurnal24.si/od-danes-le-se-evro...a-clanek-180103 je namrec enako dovoljenje kot pred dvemi leti :) ... Ali to samo pomeni spremembo za druge drzave clanice EU?

 

Od danes naprej se izdajajo menda nova evropska vozniska dovoljenja... Kaj je sploh drugace od tega, ki so ga zaceli pri nas izdajati pred dvemi leti?

 

Na sliki tukaj >> http://www.zurnal24.si/od-danes-le-se-evro...a-clanek-180103 je namrec enako dovoljenje kot pred dvemi leti :) ... Ali to samo pomeni spremembo za druge drzave clanice EU?

 

 

EDIT... Vidim, da so pri Zurnalu bili samo "slampasti" in so napisali tako, kot da bi pri nas sele danes zaceli izdajati ta nova dovoljenja :)

 

Tukaj je malo bolj obsirno napisano >> http://www.delo.si/novice/kronika/enotno-v...kaznovanje.html

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

na kosovu so taka od leta 2002, sploh si ne predstavljam vec, da je vozniska zunaj denarnice

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Jest mam ?e un roza karton...vela do 2061 :hohoho::jupiii:

 

Tisto roza plahto bos moral zamenjati v Sloveniji najkasneje do 30. aprila 2018... in ptoem dokument podaljsevati vsakih 10 let (ce nimas drugih omejitev ali nisi sofer kamiona)... Ostale EU drzave pa imajo casa se do leta 2032 :(

 

Objavljena slika

 

Objavljena slika

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

E to da se morajo do 2018 zamenjat pa res nism vedu....no sej ta plahta tolk da ?e skup dr?i...slika pa od mene mladga junca :hohoho: ,se ?e zdej spomnim da je bil lokalni fotograf ki me je slikaj pijan (pijan?ek ?e po defaultu) :hohoho:

Napisano

Mogo?e kdo ve kolk stane zamenjava z novim?

 

Mi velja ravno do 2017 in nekak nimam ?e ?elje prej menjat :)

 

 

21,36? + strosek za fotko ... ;)

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Napisano

Pa pazi, da se slika? brez nasme?ka, ker so meni slike zavrnili lani ko sem bill ravno tam in bil pripravljen zamenjat za novo

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Jaz si ?e zdaj nisem podoben na oni rozasti plahti pa ne vem, ?e je 12 let od tega. Mi pa ravnotak dr?i do 80. leta. Verjetno bom sam sebi uslugo naredil in se prej vozni?ko upokojil.

Napisano

?e Ajvarja spustijo z njegovimi dokumenti, bodo tudi vas...........

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

?e Ajvarja spustijo z njegovimi dokumenti, bodo tudi vas...........

 

iVar ima od lani neblond dokumente :jezicek::jezicek:

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

  • 1 leto kasneje...
Napisano

Cenik zamenjave vozni?kega dovoljenja najde? tukaj.

 

 

Izgleda so cene razlicne ... :) ... 

 

http://www.avtosola-sanela.si/cena-vozniskega-dovoljenja/

  • Cena novega vozni?kega dovoljenja zna?a 21,32?,
  • podalj?anje vozni?kega dovoljenja zna?a 15,01?,
  • podalj?anje vozni?kega dovoljenja voznik za?etnik 7,76? (po opravljeni varni vo?nji za voznika za?etnika),
  • prvi dvojnik vozni?kega dovoljenja 34,96?,
  • naslednji dvojnik vozni?kega dovoljenja 62,16?.

lp

Thomas

image.png
              mazda CX-60 PHEV327 AWD AT Homura

Poraba (bencin)                        Poraba (elektrika)

Mazda CX-60 Startup animation2.gif

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • No tko zlo hudo ne delajo, da bi pobijali in grozili z genocidom kot se je to dogajalo v UA - Kijev, Odessa, Mariupol... Če se kje zadeve zataknejo le pri dvojezičnosti verjetno res ni ustrezen vzrok za spopad. Najprej se uporabijo vse možne pravnopolitične opcije za razrešitev spora potem pa le nič ne zaleže se pa žal večinoma poseže v nadaljevanje politike z drugimi sredstvi kar je definicija vojne. Govorimo o državah, ki imajo to moč, da lahko to naredijo. Slovenija bi pač morala sklonit glavc, ker svojih manjšn vojaško ne moremo zaščitit. Ampak hvala bogu to ni treba, ker obstaja visok nivo demokracija in varovanja človekovih pravic, kar pa žal tega ni bilo in niti ni zdaj v Ukrajini. Zelenski uradno celo ni več predsednik, ker mu je mandat potekel pred pol leta, a novih volitev ni razpisal, poleg tega je pa, kako prikladno, razpustil celotno opozicijo in vlada dobesedno avtokratsko diktatorsko.   Aja pa problem manjšin, če sploh temu lahko tako rečemo, ker če je manjšina velika za 25% prebivalstva bi prej rekel, da je to bolj potrebno v taki državi zagotoviti ali federativnost, kot je bilo v jugi, da so se narodi lahko zdrućili v okviru republik z nekim nivojem samoodločanje v okviru širše skupnosti. ali pa konfederacijo. V Jugi smo imeli velikansko srečo, da je Kardelj zahteval vpis v ustavo SFRJ, ki je omogočal tudi odcepitev. Če tega ne bi bilo bi nas lahko centralna oblast potolkla, tako kot je Španska Katalonce ob poskusu osamosvojitve. In zakaj smo se odcepili? Zato, ker se nismo strinjali z odločitvami večine in smo bili prepričani, da nas samo izkoriščajo. Kaj pa če je na jugovzhodu UA tudi tak občutek prevladal leta 2014?   Sicer je pa vedno tako, da je vse odvisno kako se razumeš z ameri. To so ugotovili Srbi leta 1999, ker so bili po pravoslavni strani preveč navezani na Rusijo. Če bi bili na ZDA bi danes še veselo imeli Kosovo in Albanci tam bi morali biti pridno tiho.
    • Samo kazni in to velike bodo nspametne spametovale, ker tisti ozaveščeni bomo zbirali smeti tako ali tako.... 
    • https://www.caszazemljo.si/zelena-energija/kako-v-rotterdamu-s-pomocjo-rastlin-osvetljujejo-park.html
    • Ja, pa cukri iz Hoferja.... 😉
    • Je na sopotnikovi strani, tako da ni moteče za vožnjo....če zalijejo vem da bo pika, ne menja se mi trenutno zdaj cele šipe :), to še vedno lahko naredim kdaj kasneje, no razen če je preveč globoko in mi bo počila v vsakem primeru.....sem se zdaj naročil na carglass pa da vidim kaj bodo mojsti povedali (na spletu ko oddaš obrazec, menijo, da če je manjša razpoka kot eur kovanec potem naj bi to lahko popravili), no bom videl ko bom tam opravil pregled....če bo potrebna menjava bom zahteval original šipo (vem da ste nekateri že pisali o tem), kako je mnenje je bolje iti k ličarju/kleparju, kjer se s tem tudi profi ukvarjajo ali carglass?
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.