Skoči na vsebino

Terenec

Ustvari kratki URL


Mraušk Mčk

Priporočeno sporočilo

Pogledal sem si tista dva testa. No, moram priznati, da se na poligonu vse odli?no izka?e. ?al realna pot ni poligon...

 

Zato imam te?ave tudi z ABS-zavorami, ki me ve?krat spravijo v te?ave kot pa mi pomagajo.

 

Sirius, odli?na razlaga. Zdaj mi je jasno. Edino ?e to: je to mehansko re?eno ali s pomo?jo elektronike. Mislim, da bom enkrat avto zadaj dvignil na eni strani in poskusil zavrteti kolo. Zna bit, da je ta avtomatska zapora odpovedala. In kar se pnevmatik ti?e, so, kakr?ne so, na vseh ?tirih kolesih so bile verige. In spredaj levo se je vrtelo v prazno, skopalo ?e ves sneg in led in prislo do "trdne" podlage. Avto pa je stal.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pogledal sem si tista dva testa. No, moram priznati, da se na poligonu vse odli?no izka?e. ?al realna pot ni poligon...

 

Zato imam te?ave tudi z ABS-zavorami, ki me ve?krat spravijo v te?ave kot pa mi pomagajo.

 

Sirius, odli?na razlaga. Zdaj mi je jasno. Edino ?e to: je to mehansko re?eno ali s pomo?jo elektronike. Mislim, da bom enkrat avto zadaj dvignil na eni strani in poskusil zavrteti kolo. Zna bit, da je ta avtomatska zapora odpovedala. In kar se pnevmatik ti?e, so, kakr?ne so, na vseh ?tirih kolesih so bile verige. In spredaj levo se je vrtelo v prazno, skopalo ?e ves sneg in led in prislo do "trdne" podlage. Avto pa je stal.

 

Lahko re?em, da sem obupal nad iskanjem kak?en diferencial ima mazda BT50. ?al se firma obna?a kot, da ta podatek ni pomemben za lastnika vozila. Vse kar sem odkril, je podatek, da ima LDS (limeted slip differential) na?in delovanja pa ne (obstojajo najmanj tri). Glede na cenovni razred vozila sklepam, da je mehani?en in deluje pa principu razlike momenta sile na posameznih oseh in jih posku?a prekop mehani?ne sklopke izena?iti.

V tvojem slu?aju je bilo bolj pomembno, kaj se dogaja na zadnji osi. Na prvi osi je normalen diferencial, ki ne omogo?a blokiranja kolesa, ki izgubi stik s podlago. Torej, kaj se je dogajalo zadaj. Najverjetneje je moralo (ob predpodtavki, da LSD deluje) vrteti obe zadnji kolesi na mestu (razlika v hitrostih je taka kot je dopu??a LSD). V takem slu?aju pomaga le ?e vitlo, da te spravi iz zagate.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

a se ne rece dve kolesi? :P

 

dve kolesa :harhar:

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e mogo?e koga zanima, na kak?nem "poligonu" preizku?am svoj BT-50 (in sebe).

 

Ko grem v slu?bo, je ?e tema, zato sem nazaj grede naredil nekaj posnetkov nekaterih prometnih znakov. Vo?njo po cesti si lahko predstavljate. ?e posebej ob poledici in zjutraj ob 5ih... Ali pa gredo? iz slu?be ob sne?enju in zametih...

 

Torej, to je vrstni red, ko se vra?am domov...

post-5658-1294340832_thumb.jpg

post-5658-1294340859_thumb.jpg

post-5658-1294340891_thumb.jpg

post-5658-1294340933_thumb.jpg

post-5658-1294340963_thumb.jpg

post-5658-1294340991_thumb.jpg

post-5658-1294341032_thumb.jpg

post-5658-1294341076_thumb.jpg

post-5658-1294341111_thumb.jpg

post-5658-1294341131_thumb.jpg

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hehe Slivka, kdaj bo? piknik organiziral, da pridemo mal pogledat tole tvojo vukojebino... zna bit prav zanimivo, k bomo vse spojlerje in podne potrgal predno pridemo do tebe.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

te poberem s fotrovim ?inkve?entom, ni ga brda ki ga ?e ni osvojil, pa vedno kresne v prvo...... :bravo:

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Slivka,

in ti se ?udi?, ?e ti mazda kljub 4x4 z LSD + verige spodrsava???

V takih pogojih pride v po?tev le resni terenc ala Jeep z blokado prednjega in zadnjega diferenciala, ki bi te z dobrimi gumami najverjetneje brez verig pripeljal domov.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

te poberem s fotrovim ?inkve?entom, ni ga brda ki ga ?e ni osvojil, pa vedno kresne v prvo...... :bravo:

 

100% verjamem, da pride v snegu dlje kot moja ?estka. ?e se pa kje zatakne ga lohk pa ?e dvigneva pa odneseva ven iz snega. :hudicek:

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

?e nekajkrat sem na tem forumu sre?al besedo "piknik" in tudi besedi "madza piknik". Kaj imate v mislih? ?e naj bi to pomenilo en velik travnik, kjer bi se neki petek popoldan za?eli zbirat, postavljati ?otore, zve?er zakurili ogen, zraven piknili en kol, ob katerem bi se vrtela kaka prasi?ka ali pa (za moje pojme ?e bolje) bi kolc polo?ili vodoravno ob ognju in bi se na njem vrtel prasc, ter kakega vinogradnika poleg, ki bo pripeljal kak?en sod?ek, po ?uru pa v soboto dopoldan preganjanje ma?kov, pospravljanje in odhod domov, bi se to dalo dokaj hitro urediti. Ali s prej omenjenimi besedami mislite na kaj drugega? In na koliko udele?encev bi morali ra?unati?

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Imam o?uptek, da mi ta LSD res ne deluje. Zaradi poledenele ceste se je danes vo?nja kljub verigam kon?ala na pol ob cesti. Sprednji kolesi sta bili na zasne?enem travniku in od njiju ni bilo kaj dosti pomo?i, zadnje desno je imelo zelo dober oprijem na zelo dobri podlagi, zadnje levo pa, kako bi zapisal, ni imelo nobenega oprijema - je bil prekratek amortizer (se pravi, kolo je bilo 5 cm nad ledeno podlago). In smo ob?i?ali. Levo zadnje kolo se je vrtelo za odtrgat, zadnje desno je stalo lepo pri miru. In ker zadaj nimam vitla, sem ?akal, da pride mimo nekdo, ki me je najprej za las zgre?il, nato pa poklical znanca, da naju je pri?el s traktorjem potegnit ven.

 

In ko ?e pi?em: verige in ABS-zavore se nekako ne marajo preve?. ABS-zavore in spolska podlaga se pa sploh ne marajo. In potem gre? kot strela: tre??i, kamor tre??i.

 

Glede piknika pa: brez panike, nisem mislil takoj narediti piknik. Poleti pa so te na?e poti dovolj spodobne za va?e "razvajene :P " limuzine.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

  • 3 tedne kasneje...

Se je zgodilo, da sem se z mojim BTjem zna?el na servisu. Napaka, ki je pri 18000 km ?e ne bi smelo biti. In so mi v BTCju zadevo lepo uredili. Sicer imam ob?utek, da pri njih ni navada, da bi bila stranka v delavnici, a sem se naredil, da tega nisem opazil. Res pa je, da gledam z o?mi in ne z nosom, torej sem stal pri vratih in opazoval. In ko so pregledovali avto, sem opazil, da je mehanik zavrtel eno zadnje kolo. In hkrati se je tudi drugo zavrtelo v ISTO smer. Torej ima BT nekak?no zaporo diferenciala. In ker je popravilo trajalo, sem poklepetal z mo?akarjem na sprejemu v servis. Mi je razlagal in razlagal, pa nisem ravno dobro razumel, kaj je hotel umetnik povedati. No, pa najde mo?akar eno sliko razstavljenega diferenciala in takrat se mi je posvetilo.

 

Torej, stvar je sestavljena takole:

V diferencialu je en mali zobnik, ki je gnan od kardana. Vanj je »vklopljen« velik zobnik, ki nato poganja ohi?je ?tirih malih zobnikov. Eni so planetniki, drugi sateliti (ali nekaj takega). Torej, dva od teh malih sta na gredi, ki nato poganjata kolesi ? vsak svojega. Dva pa sta vmes in se vrtita samo, kadar kolesi nimata enake vrtilne hitrosti. Sicer pa mirujeta na svoji osovini in se vrtita skupaj z njunim ohi?jem. To je torej klasi?ni diferencial. Mazdin pa ima pri teh dveh zadnje omenjenih zobnikih podlo?ene lamele in kro?nikaste vzmeti. Le to ustvarja dolo?eno trenje in ju zavira da se te?je zavrtita. Zato je potrebna ve?ja sila, da kolesi vrti? vsako s svojo hitrostjo. Torej sta do dolo?ene sile blokirana. Ko pa je ta sila prevelika, pa lamele zdrsnejo in kolesi se vrtita z razli?nima hitrostma. Tako deluje ta samodejna zapora zadnjega diferenciala. Dokler lamele ne zdrsnejo, je blokiran. Ko pa je sila prevelika, zdrsnejo in ne lomijo diferenciala.

 

Tako je to v teoriji. Kako to zgleda v praksi, si lahko pogledate tu:

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ti pa si heroj - avto v prestavi s pri?ganim motorjem pa nikogar za volanom. Kaj ?e bi prosto vrte?e kolo predrsalo led do podlage in bi zagrabilo pa bi avto lepo ?el po svoje v gmajno? :P

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Brez skrbi, da sem prej preveril, kaj lahko dose?em s takim pogonom. Nekajkrat. ?e posebej, kadar sem se zna?el v te?avah. Tam bi ga lahko takole pustil dva dni, pa bi me prav tam pri?akal. ?e ko sem hotel odpeljati, brez 4x4 ni ?lo.

Sem mona, vem, da sem mona, ma toliko pa spet ne, da bi pustil, da se 27.500? samih preva?a po gozdu.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ti pa si heroj - avto v prestavi s pri?ganim motorjem pa nikogar za volanom. Kaj ?e bi prosto vrte?e kolo predrsalo led do podlage in bi zagrabilo pa bi avto lepo ?el po svoje v gmajno? :P

 

Nekaj zim nazaj sem na podoben na?in poizku?al spravit svojo mazdo iz snega na cesto - lepo v vzvratno prestavo (kolo se je vrtelo v prazno), potem pa ven in porivat. Pa me ni bilo strah, da bi avto kam pobegnil, ker vem da ?im bi kolesa dobila samo malo oprijema bi ma?ina crknila.

 

Res ne vidim razloga zakaj bi moral biti med vo?njo ?ofer vedno prisoten v avtu. S slu?benim vozilom sem nabiral travni?ke kukmake tako, da sem prestavil v reduktor in pustil, da je vozilo samo po?asi peljalo za menoj. Ko sem imel polno naro?je gob, sem samo po?akal, da je avto pripeljal do mene, vanj stresel gobe, po potrebi malo popravil volan in spet od?el po opravkih.

 

Tam bi ga lahko takole pustil dva dni, pa bi me prav tam pri?akal.

Ziher nebi upal ?e bi bila napovedana odjuga :P

 

Lp

M

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kakorkoli, tista samosejna zapora diferenciala je nekako, kako bi rekel, bolj simboli?na. Na papirju, v teoriji, mogo?e celo na poligonu se zadeva mogo?e izka?e za nekaj vredno, v praksi pa je zgolj vi?ja cena vozila in ?isto ni? drugega. Avto je bil na ravni podlagi in eno kolo na ledu. Pri tej samodejni zapori diferenciala se avto ni premaknil. ?e bi ga porinil, bi bilo ve? u?inka kot od te samodejne zapore. ?e dobro, da nima ?e samodejnega priklopa 4x4. Potem bi bil tam do junija, dokler se led ne bi stopil...

 

In ravno zaradi te zapore sem ga vzel. Na izbiro je bil takrat tudi Nissan Navara, ki ima 100% ro?no zaporo zadnjega diferenciala. Ker pa avto vozi tudi ?ena, in ker se na te zapore ne spozna preve?, pa da ne bi kaj polomili, sem se odlo?il za Mazdo :vskalo: , ki ima samodejno zaporo :vskalo: :vskalo: :vskalo::vskalo:

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Jaz ne morem izklopit sprednjega pogona, lahko samo zadnjega in sem v?eraj nardu test in meni zapora DELA.

obe zadnji kolesi na ledu in eno sprednje na zemlji in seveda izklopljen zadnji pogon(za zob potegnjena ro?na) in avto je speljal kot da ni ni?.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.