Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Eno Off-topic vprasanje kko resetira? porabo k je ?e pou leta skos ista :glare:

 

Takrat ko z gumbom toliko preklika?, da ti poka?e povpre?no porabo (AVG), potem ta isti gumb samo zadr?i? za 2 ali 3 sekunde in se bo za?elo prera?unavanje od za?etka. :bravo:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Takrat ko z gumbom toliko preklika?, da ti poka?e povpre?no porabo (AVG), potem ta isti gumb samo zadr?i? za 2 ali 3 sekunde in se bo za?elo prera?unavanje od za?etka. :bravo:

 

Aha hvala... :D

Napisano

Verjetno zato ker so manj?e dimenzije? Pri meni je pozimi manj?a poraba. 15 col namesto 16, klime ne laufam, nasploh po?asnej?a vo?nja pa? prispevajo k temu.

 

Ne, ne, ista jeklena felna je. Sicer pa vem, da je zna bit sprememba. Druga?e pa klimo uporabljam skozi vso leto - poleti za hlajenje, pozimi za su?enje zraka.

  • 2 tedna kasneje...
Napisano

Novi dizel motorji so zelo ?paravni, ?e posebej na lokalnih relacija pri upo?tevanju omejitev. Tudi v moji "?tali" je novej?i konj, seveda ne odstopam od znamke. Ima 1980 ccm 163 KM. Glede na zajetno neto te?o vozila 1670 kg in porabi neprijazno podalj?ano obliko, sem neverjetno presene?en s porabo. Zadnjih 520 km sem imel relacije AC 180 km 140 km/h (tempomat), 90 km 130 km/h prav tako tempomat, ostalo je bilo nekaj relacij tu do 25 km (4) ?e enih 40 km AC (4X10km) in kratke relacije va?ko-mestne.

 

In rezultat je tak kot je na spodnji sliki .post-483-1356622322_thumb.jpg

 

Po lokalnih cestah pa je poraba manj?a ob upo?tevanju pravi var?ne vo?nje ?im prej do pete, oziroma ?este.

Motor z lahkoto vzdr?uje 50 km/h v peti, ?esta pa je uporabna nad 60 km/h.

 

Na AC na ravnem delu pri 130km/h pa se poraba vrti okoli 6 l/100km.

 

post-483-1356623075_thumb.jpg

 

Zanima me kako je s porabo pri novi mo?nej?i mazdi karavan. Pri tem je potrebno upo?tevati, da gre v ?tartu za ve? kot 200 kg razlike v neto te?i.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Mazdo tepe regeneracija DPF-ja... ?e je ne bi bilo bi se sam komot vozil med 5,5 do 6 litrov tko pa je povpre?je 6,5 :(

33112_1.png

Napisano

To je moja poraba.

 

Ne glej porabe po ra?unalniku,pi?i na roke!

Meni na relaciji lahko ka?e tudi 5.4l.

 

Razlike v te?i je 95 kg (1575kg).Jaz imam ?e dodatno rezervno kolo in vle?no kljuko pa je te?a tam tam.

Ko imam pripeto prikolico in kraj?e relacije je okoli 6.7.

Zadnje ?ase imam bolj relacije in prilezem do 6.

Morda,?e bi se pomatral verjetno ?e manj a se mi ne da ker potem ni zoom-zoom. :)

Aja pa ?e webasto na daljinca kurim.

Napisano

Mazdo tepe regeneracija DPF-ja...

 

...pa se star motor, z mojo bi imel ti se manj od 5.5, ce imam ze jaz pod 6

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

Ja, kompjuter si malo zmi?ljuje. Od porabe do rezerve poti do ?rpalke. Tak, da jaz kar pe? ra?unam. Mi pa skoraj ne znese po 7 litrov, ?eprav imam ve?ino avtoceste. Z bencinarskim isto mo?nim Mondeom sem imel mogo?e pol litra ve? pri istem re?imu vo?nje. Tudi, ko sva ?la s punco po Toskani in sem ve?inoma vozil med 50 in 90, sem imel 6,4 litra najugodnej?o porabo. Nekak sem se sprijaznil, da pa? to ni var?en dizel. Sli?al sem neko reklamo zadnji? na radiu, da ti lahko ?ip tudi tako optimizirajo, da je poraba potem manj?a. Ve kdo kaj o tem?

Napisano

Ja, kompjuter si malo zmi?ljuje. Od porabe do rezerve poti do ?rpalke. Tak, da jaz kar pe? ra?unam. Mi pa skoraj ne znese po 7 litrov, ?eprav imam ve?ino avtoceste. Z bencinarskim isto mo?nim Mondeom sem imel mogo?e pol litra ve? pri istem re?imu vo?nje. Tudi, ko sva ?la s punco po Toskani in sem ve?inoma vozil med 50 in 90, sem imel 6,4 litra najugodnej?o porabo. Nekak sem se sprijaznil, da pa? to ni var?en dizel. Sli?al sem neko reklamo zadnji? na radiu, da ti lahko ?ip tudi tako optimizirajo, da je poraba potem manj?a. Ve kdo kaj o tem?

 

Ne vem katero generacijo 6-ke ima?. Novej?i dizli so tako naravnani, da pri razbremenjenem moturju skorajda zaprejo dovod goriva, zato je poraba pri manj obremenjenm motorju opazno manj?a kot pri avtocestnem priganjanju, kje vstopi v porabo goriva tudi faktor zra?nega odpora vozila. Verjetno se da nekoliko optimizirati ra?unalni?ke nastavitve za manj?o porabo, bo se pa poznalo na odzivnosti motorja. prej?nje generacije injektorjev (elektromagnetne) so nekoliko bolj po?asne od najnovej?ih, piezoelektri?nih, ki so izjemno natan?ni in hitri pri doziranju goriva delujejo pa na ve?jih pritiskih vbrizga. Tudi zaradi tega je poraba novodobnih, mo?nih dizlov precej zmanj?ana.

 

Ne vem, ?e je LabiGT spremenil kaj stil vo?nje, ker je njegova povpre?na poraba izjemno ugodna. Dose?i pod 6 l/100 km z visokim hitrostnim povpre?jem, je zelo ugoden rezultat.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

ja letos sem placal vse skupi neki vec kot 700 eur kazni tko da zdaj peljem vecinoma ponoci z zmanjsanim tempom ampak se vedno visokim povprecjem (900km, od tega 780km avtoceste ostalo pa slaba magistralna cesta, v 8.5 urah, kar znese okoli 105km/h)

 

pri rekordnih 8 urah pa je poraba okoli 7.5l/100km...povprecje pa 113km/h...tko, da se ne splaca, pa se ustavt se moram, da bi tankal...

It's all fun and games 'til someone loses an eye, then it's just fun you can't see

Napisano

ja letos sem placal vse skupi neki vec kot 700 eur kazni tko da zdaj peljem vecinoma ponoci z zmanjsanim tempom ampak se vedno visokim povprecjem (900km, od tega 780km avtoceste ostalo pa slaba magistralna cesta, v 8.5 urah, kar znese okoli 105km/h)

 

pri rekordnih 8 urah pa je poraba okoli 7.5l/100km...povprecje pa 113km/h...tko, da se ne splaca, pa se ustavt se moram, da bi tankal...

 

Kolikor se spomnim ima? ti varianto limuzina 2.0 129KM, te?a pa naj bi bila 1420 kg. Torej, ?e ho?e? vzdr?evati tempo 105Km/h je potrebno dr?ati okoli 150Km/h in pri tem porabiti 6 in manj l/100 je izredno dober rezultat.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

2.2 so ma?ine, o?itno je pa do karavana kar nekaj razlike v te?i in ne vem uporu? Seveda se jo da spraviti na 5, ampak s takim tempom imam jaz 6,5. Druga?e se pa stalno su?e okoli 6 - 6,5

 

P.S. Danes samo nazaj grede Split - Ljubljana tempomat na 150 - ?IVE DU?E NIKJER, samo nekaj albancev z evropskimi modrimi tablicami, orng burja v trugo, dvig preko velebita in spet veter v ?elo, 4 osebki + pes s kletko = 8,2....?e se ne motim blizu max rekorda (ampak takrat je bila prikolica zadaj) :cheers:

 

DPF je pa spucan :punk:

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Na kak?en na?in si spravil dizla na 9 litrov porabe? ?zmeden?

 

Zdele sm vozu ve?inoma kratke razdalje cca 10km vsake tolk ?asa relacijo 100km prej pa isto pa sm mel porabo 7.5 max

Napisano

Ne vem katero generacijo 6-ke ima?. Novej?i dizli so tako naravnani, da pri razbremenjenem moturju skorajda zaprejo dovod goriva, zato je poraba pri manj obremenjenm motorju opazno manj?a kot pri avtocestnem priganjanju, kje vstopi v porabo goriva tudi faktor zra?nega odpora vozila. Verjetno se da nekoliko optimizirati ra?unalni?ke nastavitve za manj?o porabo, bo se pa poznalo na odzivnosti motorja. prej?nje generacije injektorjev (elektromagnetne) so nekoliko bolj po?asne od najnovej?ih, piezoelektri?nih, ki so izjemno natan?ni in hitri pri doziranju goriva delujejo pa na ve?jih pritiskih vbrizga. Tudi zaradi tega je poraba novodobnih, mo?nih dizlov precej zmanj?ana.

 

Ne vem, ?e je LabiGT spremenil kaj stil vo?nje, ker je njegova povpre?na poraba izjemno ugodna. Dose?i pod 6 l/100 km z visokim hitrostnim povpre?jem, je zelo ugoden rezultat.

 

Moj je 2004 model. Sigurno faktor upora (na?eloma) pripomore k ve?ji porabi, vendar pri mojem ni velike razlike, ?e se peljem 110 ali 160. V povpre?ju se pozna nekje za 0,3 ali 0,4 litra, kar je malo ?udno, ni? To se pravi, da je motor izjemno slabo izkori??en v tistem izven avtocestnem vozakanju. Je pa tako, da po OBD-ju in monitoringu delovanja motorja, pri 150km/h kljub zra?nem uporu, motor niti ni zelo obremenjen. O?itno ima avto dovolj kineti?ne energije, da ga z minimalnim dodajanjem plina ?ene naprej. Skratka, hvala za razlago. Sicer imam raje malo odzivnej?i motor pa kak liter ve? kot zaspaneta z ugodno porabo. To sem imel prej, ko sem imel 90 konjskega 307 HDI...

Napisano

V sivki imam 143km 2.0 ma?ino pa je poraba od 5,8 pa do 7.5, ampak v glavnem pa okol 6,5. V belki pa je 2.2 130km pa mam zaenkrat kr isto porabo, zdj pa ne vem, al je to zarad nove ma?ine k se more ?e ute?t al kaj? Na?eloma bi mogla bit mal ni?ja, ane?

Napisano

Zdele sm vozu ve?inoma kratke razdalje cca 10km vsake tolk ?asa relacijo 100km prej pa isto pa sm mel porabo 7.5 max

 

Jaz imam tudi sedaj pozimi po BC-ju 8,5l/100 druga?e pa od 6,5-7,5. Bom videl,koliko sedaj realno odstopa zaradi webasta.

Je pa res,da delam same majhne razdalje in se webasto vsaki? pri?ge.

Za primerjavo;kolega z bmw 1.6 benzinar ima identi?ne relacije v slu?bo in po mestu in ima povpre?je 12-13 litr?kov.Tako, da je normalno, da je pozimi ve?ja poraba.

 

 

Napisano

ok, sivka ma tut mal zme?an bc, ka?e 8,5, k prera?una? je pa cirka 1,5 l manj. Sm se ?e navadu, da je treba to od?tet stran. Je pa zna?al od 1,2 pa do 1,8l ?e

Napisano

V sivki imam 143km 2.0 ma?ino pa je poraba od 5,8 pa do 7.5, ampak v glavnem pa okol 6,5. V belki pa je 2.2 130km pa mam zaenkrat kr isto porabo, zdj pa ne vem, al je to zarad nove ma?ine k se more ?e ute?t al kaj? Na?eloma bi mogla bit mal ni?ja, ane?

 

Poraba je pri meni tudi do decilitra enaka pri stari kot pri novi s tem, da stara ni imela DPF nova pa ga ima poleg tega, da pri novi so gor ?e bistveno ve?ji valarji.

 

Mazda 6(2004) 121KM diesel 2.0 Boss 6.52 l/100km

Mazda 6(2008) 140KM diesel 2.0 Boss 6.53 l/100km

33112_1.png

Napisano

CX-5 Attraction 2.2 diesel 150KS (od sredine avgusta)....voznja normalna, relacija 60-70% relacijska 15km v vsako stran ostalo 65km v vsako stran (ne AC) poraba po potovalnem ra?unalniku 6,4-6,7l/100km ko pe? ra?unam je to med 6,9 in 7,25l/100km. Do sedaj sem vedno to?il na Agipu, 1x na OMV-ju in je poraba poskocila za 0,4l/100km.

 

Lp Primoz

Napisano

CX-5 Attraction 2.2 diesel 150KS (od sredine avgusta)....voznja normalna, relacija 60-70% relacijska 15km v vsako stran ostalo 65km v vsako stran (ne AC) poraba po potovalnem ra?unalniku 6,4-6,7l/100km ko pe? ra?unam je to med 6,9 in 7,25l/100km. Do sedaj sem vedno to?il na Agipu, 1x na OMV-ju in je poraba poskocila za 0,4l/100km.

 

Lp Primoz

 

Na moji 6-ki CD 129 pa je ravno obratno, ?e tankam na OMV-ju, je poraba, ra?unana na roke, nekje 5,8l/100km, ?e pa tankam na Agipu, pa nekje 6-6,1l/100 km. Tudi potovalni ra?unalnik v drugem primeru ka?e za 3 deci ve?. Se mi zdi zanimivo, ker se mi je tudi pri prej?njem avtomobilu zdelo, da sem z OMV-jevim dizlom prevozil najve?.

Mazda6 Sport CD 129 TE Plus-ex

Mazda6 SPC CD 150 Revolution

Napisano

Na moji 6-ki CD 129 pa je ravno obratno, ?e tankam na OMV-ju, je poraba, ra?unana na roke, nekje 5,8l/100km, ?e pa tankam na Agipu, pa nekje 6-6,1l/100 km. Tudi potovalni ra?unalnik v drugem primeru ka?e za 3 deci ve?. Se mi zdi zanimivo, ker se mi je tudi pri prej?njem avtomobilu zdelo, da sem z OMV-jevim dizlom prevozil najve?.

 

 

Verjamem, je full zgodb glede tega...npr. Moja draga z Opel corso 1.4 bencinar naredi vec km ce tanka na Petrolu kot na OMV-ju...relacija vedno ista.

 

Lp

Napisano

Pri meni sem v soboto naredil en test, tankal sem na petrolu, do ?toflca, potem naredu cca 320 kilimetrov in spet tankal na istem petrolu in istem to?ilnem mestu, vmes sem imel od mene od ljubljane regionalko, potem pa do dramelj AC od dramelj do pod?etrtka spet regionalko, nazaj pa v obratnem vrstnem redu. Pred povratkom pa ?e cca 40 minut vebasta. Povpre?na hitrost je bila po BC 81 km/h, upam da je vsaj to prav zra?unal.

Nazaj grede sem ?e na sprednjem delu avta nabral cca 3-4 cm ledu, ker je na od pod?etrtka do celja bila taka megla, da nisem videl 20-30 m naprej samo ni blo panike sem bil popolnoma sam na cesti v smeri proti ljubljani, normalno saj je bila ura polno?. :blush:

 

Po shitty BC, je bila poraba 10,6 l/100km

Po aftermarket BC 9,33 l/100km

Po izra?unu na roke pa 9,46 l/100km

 

 

Ni slab rezultat za eno kanto, ki da nekaj od sebe ko to zahtevam. :zvizga:

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • No ja... to trdi zahod, ki vedno pravi, da za vsako pizdarijo so vedno krivi Rusi. To je fajn, ker vedno imaš sovražnika, ki ga uporabiš za prikrivanje vseh možnih nesposobnosti.   Jaz bi jih prej vprašal, kako je Kamala zmagala le v tistih državah, kjer nisi rabil osebnega dokumenta za avtentikacijo na volitvah. Njihov volilini sistem je leta in leta tako luknjast (namenoma uporabljen ta izraz), da je v primerjavi z našim volilnim sistemom, ZDA kot država nekega tretjega sveta. Pa sem prepričan, da za tako stanje niso krivi Rusi, ampak kar ameri sami.   Je pa v veliki večini vedno tako, da ljudje nekomu drugemu očitajo to kar počnejo sami. Zato ker vedo, da lahko to sami počnejo in so prepričani da tako delajo tudi drugi. Pri vmešavanju v volitve drugih držav pa mislim, da so ameri najbolj zverzirani z največ znanja kako to počet in da jim nihče ne seže niti do kolen.
    • Nekaj mi je padlo na pamet, da sem povezal dve stvari v eno.... tole ni resno mišljeno ampak le kot nek timeline v multiverzu, ki bi mogoče celo bil možen.   Torej zakaj bi lahko bila Ukrajinska/Rusko krizo povezana z Izraelsko/Palestinsko/Iransko krizo?   Namreč glavni akterji tako na strani Ukrajine kot Amerike so presenetljivo celo sami židi. Od Zelenskega, Blinkna, Nuland, še celo Biden ima v familiji Žide. Dejmo po vrsti.   1. vzpostavi se situacija, ki se jo pripravlja skoraj dve desetletji, da bi pahnili Ukrajino v vojno z Rusijo. Ampak ta vojna ne sme biti hitra, preveč uničujoča ampak mora biti dolga izćrpljujoča, ter predvsem Ukrajino je treba zadolžiti finančno do nezavesti. 2. namreč na vse Putinove prošnje za umiritev situacije, so s strani zahoda odzivi k vse večji eskalaciji. Ohranitev nevtralne Ukrajine sploh ni bila več opcija, urjenje vojske s strani zahoda je bilo na dnevnem redu tako, da se je zadevo samo pripravljalo za vojno. Rusija dolgo na te fore ni reagirala. 3. V začetku 2022 se Zelenski in vojaški vrh ukrajinske armade javno hvalijo, da bodo izvedli invazijo na vzhod in potolkli seperatistične upornike. Rusija končno izvede tisto kar so določeni ljudje na zahodu želeli. Napade Ukrajino konec februarja 2022. Zanimivo, je namreč bilo, da navkljub vsem indicom, da Rusija lahko napade, Ukrajinska armada sploh ni bila v obrambi, kot da bi nekdo želel, da Rusi zasedejo dokaj globoko. 4. Ker Ukrajinska armada ni bila pripravljena kot bi bilo potrebno se zelo hitro znajde v škripcih in določene strukture , so pripravljene se pogajat z Rusijo o premirju. Takrat na sceno stopi Boris Johnson, ki se je javno hvalil, da ima tudi delno ćidovske korenine pridrvi v Ukrajino in zminira kakršenkoli poskus pogajanj. Zelenski takrat to sprejme in sporoči, da bo vsako dogovajanje z Rusijo o premirju označeno kot narodno izdajstvo in kaznovano s smrtjo. Za primer ubijejo enega od teh pogajalcev. 5. Kolektivni zahod obljubi, da bo finančno in z orožjem na veliko podpiral Ukrajino ter jih naplahtal, da bodo z njihovo pomočjo sigurno zmagali. Od tod zgodbice o lopatah, čipih iz pralnih strojev in skorajšnjem kolapsu Rusije. 6. Zato vojna divja že toliko časa in kmalu bodo minila tri leta pri tem pa Ukrajina finančno, gospodarsko kot tudi pri prebivalstvu čedalje bolj propada. Ves danar, ki ga dobi iz zahoda bo oziroma je spremenjen v javni folg, katerega nikoli ne bodo mogli odplačat finančno ampak le na nek drug način.   7. Zdaj pa Izrael. Napad Hamasa oktobra 2023 na kibuce izgleda kot, da bi bil lahko celo dogovorjen. Mosad in druge top varnostne agencije pa izpadejo kot neki prvošolčki, ki ne zaznajo ničesar nenavadnega. KOt, da bi dejasnko želeli, d anastane čimveč škode in ubitih Izralecev. 8. To je odličen povod, da udarijo po Palestincih v Gazi, kejr vse skupaj izgleda kot legitimno povračilo. Ampak nadaljevati morajo toliko časa, da povzročijo ne samo odzive arabskih držav ampak celega sveta. Če je premalo še malo napadejo Hezbolah v Libanonu, pa Hutije v Jemnu pa mal si izmenjujejo rakete z Iranom in samo slabašajo in slabšajo varnostno sliko  v Izraelu. Kot da bi to bil cilj, da bi na koncu lahko rekli svojim prebivalcem, da imajo preveč sovražnikov okoli sebe in da so židje, dovolj pretrpeli, da morajo biti v stalnem strahu in vojaški pripravljenosti.   Zdaj pa twist   9. Ko se bo Ukrajina tako izčrpala in zadolžila in bo razklana tako, da enostavno ne bo mogla več funkcionirat kot država, bo jugo vzhodni del tako ali tako pripadel Rusiji, Del bi prevzeli Poljaki, le okrog Kijeva bi še obbstajala država z imenom Ukrajina. 10. Nabolj zanimiva je pa Odessa in ozemlje do Dnepra. Odessa je bila pred drugo svetovno vojno center židovstva in v njej je baje živelo okoli 40% židovskega prebivalstva vključno z zaledjem. 80% teh židov je bilo pobiti s strani Romunske in Nacistične vojske, ko so tja vkorakali leta 1941. Nekaj židov je uspelo pobegniti celo v Izrael. Odessa je do takrat veljala ena od največjih židovskih koncentracij prebivalstva.   Kaj pa če: je vse to plan, preselit Židovsko državo iz Izraela, ki je vkleščen med samimi arabci/muslimani, v Evropo? Lokacija v okolici Odesse je podobna obmorska kot v Izraelu. Ker dandanes prostih lokacij za preselitev prebivalstva ni, so pač "morali" sprazniti neko ozemlje in ena izmed najbolj idealnih je Ukrajina. Kaj če bo morala globoko zadolžena na robu prepada za odpis vseh dolgov reskirati toliko ozemlja, da nastane tam nova židovska država z Odesso kot glavnim mestom. S tem bi ji židovski lobiji odpisali dolgove, pokrili dolgove tudi do drugih.   Židje bi s tem dobili državo, kjer v okolici ni nobene nevarnosti, Rusi bi dosegli svoje cilje, Židje bi spet izpadli kot žrtve, da so bili pregnani iz Izraela in da so najbolj srečni, da jin hje Ukrajina "odstopila" ozemlje.       Če se je kdo do sem prebil - še enkrat tole je samo neko razkladanje, na osnovi podatkov in iformacij, ki jih imamo nekaj zadnjih let. Verjetnost je majhna, ampak si pa upam trditi, da ni pa enaka nič, ker čist preveč stvari nekako čudno sovpada tako časovno kot z udeležbo določenih subjektov. Naključje - mogoče.
    • Ma ja v MB je tudi Kangler odletel s protesti.   Jaz sem mnenja, da ni potrebno izvoljene oblasti trpet cel mandat. Če je narodu dost, odleti, kot je prišla.   Podobno smo v Sloveniji imeli rumene jopiče in jih nismo zaradi razgrajanja na protestih postrelali 😉   Če bi gledal širše, bi vedel, da so rusi tudi ameriške volitve sabotirali. Žal niso zlati.
    • Meni nebi na pamet padlo, da bi peljal k carglass šalabajzerjem menjat šipe. Na Mazdi sem peljal lokalnem avtoličarju. Res, da v svoji režiji. Sem že čez carglass toliko slišal, da enostavno niso rešitev zame. Glede popravil pa verjetno obstaja še kdo drug.
    • No tko zlo hudo ne delajo, da bi pobijali in grozili z genocidom kot se je to dogajalo v UA - Kijev, Odessa, Mariupol... Če se kje zadeve zataknejo le pri dvojezičnosti verjetno res ni ustrezen vzrok za spopad. Najprej se uporabijo vse možne pravnopolitične opcije za razrešitev spora potem pa le nič ne zaleže se pa žal večinoma poseže v nadaljevanje politike z drugimi sredstvi kar je definicija vojne. Govorimo o državah, ki imajo to moč, da lahko to naredijo. Slovenija bi pač morala sklonit glavc, ker svojih manjšn vojaško ne moremo zaščitit. Ampak hvala bogu to ni treba, ker obstaja visok nivo demokracija in varovanja človekovih pravic, kar pa žal tega ni bilo in niti ni zdaj v Ukrajini. Zelenski uradno celo ni več predsednik, ker mu je mandat potekel pred pol leta, a novih volitev ni razpisal, poleg tega je pa, kako prikladno, razpustil celotno opozicijo in vlada dobesedno avtokratsko diktatorsko.   Aja pa problem manjšin, če sploh temu lahko tako rečemo, ker če je manjšina velika za 25% prebivalstva bi prej rekel, da je to bolj potrebno v taki državi zagotoviti ali federativnost, kot je bilo v jugi, da so se narodi lahko zdrućili v okviru republik z nekim nivojem samoodločanje v okviru širše skupnosti. ali pa konfederacijo. V Jugi smo imeli velikansko srečo, da je Kardelj zahteval vpis v ustavo SFRJ, ki je omogočal tudi odcepitev. Če tega ne bi bilo bi nas lahko centralna oblast potolkla, tako kot je Španska Katalonce ob poskusu osamosvojitve. In zakaj smo se odcepili? Zato, ker se nismo strinjali z odločitvami večine in smo bili prepričani, da nas samo izkoriščajo. Kaj pa če je na jugovzhodu UA tudi tak občutek prevladal leta 2014?   Sicer je pa vedno tako, da je vse odvisno kako se razumeš z ameri. To so ugotovili Srbi leta 1999, ker so bili po pravoslavni strani preveč navezani na Rusijo. Če bi bili na ZDA bi danes še veselo imeli Kosovo in Albanci tam bi morali biti pridno tiho.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.