Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano

Zanima me ali kdo ve, kako mo?no je treba priviti plati??a na avtomobilu? Prijatelj mi je rekel, da bi naj pisalo v servisni knji?ici a nisem nikjer zasledil.

In sicer imam mazdo 626 2.0 (2000 letnik), na kateri imam 16 colske alu in pozimi 15 col navadne felne. Velikost vijakov za alu je 19....za zimske se pa ne spomnim.

Ker sem pravkar kupil moment klju?, bi ga tudi rad izkoristil kot je treba zato prosim vse, ki se spoznate na to za nasvet.

 

Hvala,

Marko

Napisano

100-120Nm bo kr ok. se prav 10-12kg pritiska na ro?ici enga metra

33112_1.png

Napisano
  je jonathan2 napisal:

Ker sem pravkar kupil moment klju?

Ti klju?i od Hoferja so kar solidni, kenede ;)

 

Z enakim vpra?anjem o njutnmetrih sem se oglasil pri vulkanizerju. Njegov odgovor je bil: "Saj ima? ob?utek koliko mara biti vijak zategnjen, toliko potem nastavi. Tam ene 10 kil".

In sem ?el domov preverjat svoj ob?utek in res, po ob?utku sem zategoval mal ?ez 100 Nm.

 

 

Mogo?e ?e finta, ki bi kdaj komu koristila, verjetno pa jo ve?ina ?e pozna. Z avta moje najdra?je nisem spravil prednjih koles dol pod nobenim pogojem - ?ez zimo je vse tako zarjavelo skupaj, da niti 5kg macola z udarci na polno po feltni (ok, dilca vmes) koles ni premaknila in sem obupal. Potem sem z vijaki odvitimi za 2mm zapeljal 3m naprej in nazaj in feltni sta popustili.

 

Lp

M

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano

pr nm k gume monteramo gume zategujemo tm 12 - 13 Kg oz 120 - 130 Nm ... kk?nga terenca al pa pol kombi pa na 16 Kg oz 160 Nm ... saj tko so mene nau?il :zvizga:

Wait ... Think ... Breathe ... Concentrate ... Put the car in gear ... Floor the throttle ... Burn the rubber ... ZooM-ZooM !!

?e bi nekateri ljudje padli z vi?ine svojega ega, na vi?ino svoje inteligence, padca zagotovo ne bi pre?iveli ;)

Napisano
  je Mrau?k M?k napisal:

Ti klju?i od Hoferja so kar solidni, kenede ;)

 

 

 

 

Hehe, to?ni pri Hoferju sem ga kupil in moram re?t da sploh ni slab! Sploh pa za tak?no ceno je za doma?o uporabo ve? kot super!

 

Sem pogledal, koliko sem prej zategoval vijake. Pa moram re?t, da kar precej tam...cca 140 Nm

Napisano

zategne? toliko da se iz feltne pocedi voda hahahaha

 

ja tam med 9-13 kg oz 90-139Nm

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano
  je Mrau?k M?k napisal:

Ti klju?i od Hoferja so kar solidni, kenede ;)

 

Z enakim vpra?anjem o njutnmetrih sem se oglasil pri vulkanizerju. Njegov odgovor je bil: "Saj ima? ob?utek koliko mara biti vijak zategnjen, toliko potem nastavi. Tam ene 10 kil".

In sem ?el domov preverjat svoj ob?utek in res, po ob?utku sem zategoval mal ?ez 100 Nm.

Mogo?e ?e finta, ki bi kdaj komu koristila, verjetno pa jo ve?ina ?e pozna. Z avta moje najdra?je nisem spravil prednjih koles dol pod nobenim pogojem - ?ez zimo je vse tako zarjavelo skupaj, da niti 5kg macola z udarci na polno po feltni (ok, dilca vmes) koles ni premaknila in sem obupal. Potem sem z vijaki odvitimi za 2mm zapeljal 3m naprej in nazaj in feltni sta popustili.

 

Lp

M

 

Ok, da tol?e? z macolo po felgi.... mi je zlo mimo. To so men naredili mojstri na slu?benem avu. Rezultat: volan po menjavi je bil ?isto postrani in moral sem delat opptiko...

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Napisano
  je Mrau?k M?k napisal:

 

 

 

Mogo?e ?e finta, ki bi kdaj komu koristila, verjetno pa jo ve?ina ?e pozna. Z avta moje najdra?je nisem spravil prednjih koles dol pod nobenim pogojem - ?ez zimo je vse tako zarjavelo skupaj, da niti 5kg macola z udarci na polno po feltni (ok, dilca vmes) koles ni premaknila in sem obupal. Potem sem z vijaki odvitimi za 2mm zapeljal 3m naprej in nazaj in feltni sta popustili.

 

Lp

M

 

 

Ta problem se pojavi, ko vrli mehaniki vse na suho skupaj zme?ejo. Potem pa zvija? klju?e, ?e ho?e? kolo odviti... :vskalo:

Napisano

med pesto in feltno se nama?e kapljica vazelina ;) in ni niti korozije niti te?av z odstranjevanjem kolesa... ;)

 

p/s: pa NE mazat po navojih vijakov!

LP KAALman
post-11-0-20527300-1509737445.png

post-11-0-02591300-1509952290.gif

Napisano
  je KAALman napisal:

p/s: pa NE mazat po navojih vijakov!

 

Zakaj pa to ne, men s eni ?e noben sam od sebe od?raufal, sem pa ?e zlomil kak klju? na vijakih ki so bli priviti na suho.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano
  je jonathan2 napisal:

Hehe, to?ni pri Hoferju sem ga kupil in moram re?t da sploh ni slab! Sploh pa za tak?no ceno je za doma?o uporabo ve? kot super!

 

Sem pogledal, koliko sem prej zategoval vijake. Pa moram re?t, da kar precej tam...cca 140 Nm

 

Kdaj si to kupu pr Hoferju pa kolk je bla cena? Sm zadn? najdu enga od Uniorja pa me je na rt vrgl k sm ceno vidu.

 

Lp, S

Napisano
  je YavarYe X6V6 napisal:

Zakaj pa to ne, men s eni ?e noben sam od sebe od?raufal, sem pa ?e zlomil kak klju? na vijakih ki so bli priviti na suho.

 

Dr?i

 

?e je bil privit po pravilih se vijak sam od sebe ne bo nikoli odvil. ?e pa se je komu slu?ajno to zgodilo je pa vpra?anje bolj v smeri "da mu kdo ni pomagal" - ljudje so zmo?ni vsega in znajo, zaradi zamere, tud vijake nekomu odtegnit. :(

33112_1.png

Napisano

http://www.hofer.si/si/html/offers/58_15514.htm

 

Moram re?i, da ne izgleda ni? kaj kitajsko narejen. Pravzaprav me je presenetila na pogled lepa izdelava. Cena 17,99.

 

  je Mazda 6 Combi napisal:

Ok, da tol?e? z macolo po felgi.... mi je zlo mimo. To so men naredili mojstri na slu?benem avu. Rezultat: volan po menjavi je bil ?isto postrani in moral sem delat opptiko...

 

Zgleda da je pre?ivel brez posledic, v?eraj se je dalo prav fino terat ?ez Ljubelj - prazna cesta pa ?e moje najdra?je ni bilo v avtu. :bravo:

 

Lp

M

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
  je YavarYe X6V6 napisal:

Zakaj pa to ne, men s eni ?e noben sam od sebe od?raufal, sem pa ?e zlomil kak klju? na vijakih ki so bli priviti na suho.

 

halo... pa kaj si strojnik ali pocar ? vijakov iz navadnih nelegiranih jekel se ne ma?e ;) se jih pa redno o?isti !

 

no, dosedaj ?e na nobenem avtu ni bilo potrebe po mazanju vijakov, razne takrat, ko je gume menjaval vulkanizer, ki se mu gladko hebe za to, kako naredi... :P

 

kot re?eno, ?e zategne? kot je treba, se pravi na cca 10-11kg, potem itak ni panike z od?raufavanjem..

pa niso to dandanes ve? ?raufi ko na stoenkah, ki so v?asih kar skup zarjaveli

LP KAALman
post-11-0-20527300-1509737445.png

post-11-0-02591300-1509952290.gif

Napisano
  je KAALman napisal:

pa niso to dandanes ve? ?raufi ko na stoenkah, ki so v?asih kar skup zarjaveli

Jaz sem ?e iz tistih cajtov pa zato ma?em sramezljiv

 

Btw, glede na to, kako zelo je zarjavelo pesto pri meganu moje tanajdra?je pa avto ?e ni leto star, so bile stoenke ?e kar dobre.

The only aproved cure for too much fun is three much fun!

post-1420-0-86929800-1443681846.png

 

Napisano
  je KAALman napisal:

halo... pa kaj si strojnik ali pocar ? vijakov iz navadnih nelegiranih jekel se ne ma?e ;) se jih pa redno o?isti !

 

no, dosedaj ?e na nobenem avtu ni bilo potrebe po mazanju vijakov, razne takrat, ko je gume menjaval vulkanizer, ki se mu gladko hebe za to, kako naredi... :P

 

kot re?eno, ?e zategne? kot je treba, se pravi na cca 10-11kg, potem itak ni panike z od?raufavanjem..

pa niso to dandanes ve? ?raufi ko na stoenkah, ki so v?asih kar skup zarjaveli

 

Mislim da ve? ?kode in te?av naredi? s suhimi vijaki kot pa z malce namazanimi. ?enin avto je bil v jeseni pri vulkanizerju, ker so montirali nove gume. Mo?akar je to opravil strokovno, jaz pa sem 14 dni nazaj porabil veliko ?asa in spretnosti, da nisem zlomil klju?a pri ?kripajo?ih vijakih. :angry: . Si predstavlja?, da bi zimske gume pustil gor in jih hotel odviti ?ele drugo leto (pa nima stoenke). Potem pa bi ?ena imela v "vukojebini" gumidefekt pa ni varijante, da si vijake odvije pa tudi ?e ska?e po klju?u :ne vem: .

Kaalman ti si misli kar ho?e?, ampak jaz sem imel zadnjih 16 let na vsakem avtu podmazane vijake, o?i??ena in rahlo namazana le?i??a plati??, pa ?e nikoli ni bilo noben vijak zrahljan zaradi tega, ka ?ele da bi kolo odpadlo. ?e si ?e strojnik, potem bi lahko vedel, da suhi spoji uni?ujejo navoje. :harhar:

Napisano

tudi jaz jih vsaj z WDjem pihnem.... za pesto mam pa Wurthovo mast v spreju pa mi tud ?e ni nikol zapeklo skupaj....pa ?e osno matico mimogrede napakam da je okokrtok v redu ?e jo bo bognedaj kdaj treba odpirat.

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Napisano

pr nm na ?ihtu pr skor usakmu avto nama?emo ?ravfe iz navadno mastjo ? so rjavi al pa ?e bl taki da ka?ejo da bojo zarjavel k se pl ful te?ko ?ravfajo pesto pa tus unim spucamo k so gume ?e dobesedno zarjavele gor da jih mormo pol iz macolo dol tou?t

Wait ... Think ... Breathe ... Concentrate ... Put the car in gear ... Floor the throttle ... Burn the rubber ... ZooM-ZooM !!

?e bi nekateri ljudje padli z vi?ine svojega ega, na vi?ino svoje inteligence, padca zagotovo ne bi pre?iveli ;)

Napisano
  je YavarYe X6V6 napisal:

Zakaj pa to ne, men s eni ?e noben sam od sebe od?raufal, sem pa ?e zlomil kak klju? na vijakih ki so bli priviti na suho.

 

Poglej Schumija v 9. krogu.....

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano
  je jures napisal:

Poglej Schumija v 9. krogu.....

 

Njemu so manjkal 4je vijaki, logi?no da pol kolo odpade.

Kolega švaba mi je zadnjič rekel, ko sva se malo zapeljala z MPS.

 

"Life is too short, to drive slow-shitty cars."

Napisano
  je YavarYe X6V6 napisal:

Njemu so manjkal 4je vijaki, logi?no da pol kolo odpade.

 

Ampak bi pa bla ideja... da naredijo nova pesta na recimo pet vijakov pa da smejo samo z dvema pnevmatskima pi?tolama ?raufat na konc pa morajo vzet ?e moment klju? in zategnit po pravilih, ?e ne so diskvalificirani. :danzoman::hohoho:

 

A predlagam tole Berniju - po moje bi se kr zagrel sej zadnje ?ase je navdu?en na najbolj bebastimi idejami tko, da sem prepri?an, da bi znalo past na plodna tla.

 

Druga? pa take fore z nekimi pravili menjave koles na dirkah niso ni? novega. Recimo pri Nascarju je zanimivo, da ima? lahko samo sedem ljudi (ponavadi ?tirje na kolesih in trije na tankanju) okrog avta v pit stopu in samo dve pnevmatski pi?toli pa jim rata zadevo zamenjat in natankat v cca 15 sekundah.

 

OK, spet smo malo za?li lahko pa nadaljujemo v temi o F1.

33112_1.png

Napisano
  je Boss napisal:

Ampak bi pa bla ideja... da naredijo nova pesta na recimo pet vijakov pa da smejo samo z dvema pnevmatskima pi?tolama ?raufat na konc pa morajo vzet ?e moment klju? in zategnit po pravilih, ?e ne so diskvalificirani. :danzoman::hohoho:

 

A predlagam tole Berniju - po moje bi se kr zagrel sej zadnje ?ase je navdu?en na najbolj bebastimi idejami tko, da sem prepri?an, da bi znalo past na plodna tla.

 

Druga? pa take fore z nekimi pravili menjave koles na dirkah niso ni? novega. Recimo pri Nascarju je zanimivo, da ima? lahko samo sedem ljudi (ponavadi ?tirje na kolesih in trije na tankanju) okrog avta v pit stopu in samo dve pnevmatski pi?toli pa jim rata zadevo zamenjat in natankat v cca 15 sekundah.

 

OK, spet smo malo za?li lahko pa nadaljujemo v temi o F1.

 

pa preveriti mora tlak po podatkih proizvajalcev.....

Pa uporabiti isto feltno, samo gumo lahko zamenja :jupiii::jupiii::jupiii::jupiii:

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Napisano

Zaradi tak?nih al druga?nih ?lamparij pri zategovanju vijakov, mi je en pacient (bol? zanga, da ne vem kdo to je bil) POSTRANI na silo zategnil vijak in mi je pri leto?nji zimski sezoni, ko je le-tega mehankar hotel od?ravfati, dobesedno posnelo skoraj celoten navoj na vijaku!! :(

No, piko na i je pa naredil ta drug mehankar, k sm mogu urgentno plo??ice menjat! ?u vijak u maloro :angry: ! Ko, da se dej na tri vijake vozim! Sam dej pa gruntam kaj me bo ceneje pr?l: menjava pesta ali na novo navoj naredit! :vskalo:

Napisano

Kakorkol, vulkanizerji so v veliki ve?ini ignoranti, ki za svojih 50? kolikor nam iz ?epa ukradejo naredijo ve?krat ?kodo namesto koristi. Kot prvo, bi moral vsaj prvih nekaj navojev zavrteti na roke, da se vijak/matica usede. Kot drugo, pi?tola ja, kot prihranek ?asa in za odtegovanja, ampak ne na polno, da potem z momentom nima? kaj ve? po?eti. In kot zadnje, z momentom okol avta. Ma? pa en kup "mojstrov" ki pravjo da ima? ob?utek, mamo jim. Ne vem a so potem moment klju?i za amaterje? Amatersko orodje ne ko?ta po 100 in ve? ? kolikor je verjetno potrebno dati za dober moment klju?.

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Zadnja sporočila

    • Pravijo da, če ti preveč piska voznik ne zna vozit....😂 😇😉
    • Na prevoženih 26.9 km.... 🫣😉
    • Evo, takole... en teden se že vozim z Hyundai Lipicancem (Kona). Prvi vtisi so zmerni - tipičen EV SUV. Je seveda boljši od vseh teh malih jajčkov tipa, Smart, Twingo, Pugi 208 in 2008, Zoe, edino Cupra Born EV mi je bila še nekoliko boljša.   V mestni vožnji je suveren, lepo pospešuje z mesta in če je treba skočit kar gre, kar seveda se pričakuje od 220KM. Tukaj pa pridejo tud težave, saj je masa dokaj velika, čeprav 1850kg ni neki ekstremnega in dokler gre naravnost je super, k pa je treba it v ovinke pa se hec zelo hitro neha. Še prečne delitacije na AC mu delajo probleme, boh ne dej kaka neravnina v ovinku. Tako čudno se zvali čez, k pijanc čez klopco v travo. Mazda 6 je dirkalnik proti temu in svetlobna leta bolje leži na cesti. Tako da kljub precej nižji konjaži se pelje fenomenalno in sploh v ovinkih bolj suvereno.   Ok, sem mal eksperimetiral in ga dal v racing program in je po eni strani precej otrdel volan, kar je bilo odlično, ampak pol nastanejo pa drugi problemi. Odzivnost pedala je hitrejša, meja med pospeševanjem in rekuperacijo tako ozka, da zgleda kot, da ne znaš vozit. Sem moral dat rekuperacijo na 0 ali pa 1, da je bilo relativno OK, ampak pol je za pozabit vožnjo z enim pedalom, kar je odlika EV-jev. Nastavitve 2 sploh pa trojka te pa nalima na šipo, ker tolk zavira na rekuperaciji. Mogoče teoretično uporabno pri kakem hudem spustu. So pa vsaj lepo to nastavitev vkomponirali v uhlja, ki sta pri drugih avtih namenjena za prestavljanje. Priročno ni kaj.   Sedi se solidno dobro, placa je veliko, ne pa tudi v prtljažniku, ampak 4 konkretni dedci smo se peljali udobno.   Poraba pri okoli 100km/h zglednih 15kWh, kolikor pa se pelješ normalno kot se šika za AC pa seveda gre proti 22kWh. Z malo igranja in nekaj pospeški pa med 140 in 150 in smo pa pri 30kWh.   Elektronike in raznoraznih nastavitev je sicer miljavžent, ampak to so vse stvari, ki jih enkrat nastaviš ali pa nikoli in pustiš. 3/4 stvari sploh ne veš kaj so in čemu so namenjene, neka pol samodejna vožnja je čist brez veze, ker skos zahteva obe roki na volanu. Piska kot zmešan, da ti gre na špure in po vožnji mal več kot 50km sem ga mel poln kurac od tega piskanja in sem se počutil utrujeno, kot bi naredil 200km. Kater vol kronan si je spomnil to piskarijo. Po iskanju v menijih nisem našel kje se izklopi - bom probal, ko bom imel čas, ampak kakor vem se vedno nazaj vklopi. V glavnem beda od bede.   Aja praktično takoj je hotel updejte SW-ja delat in ker sem se bal ga nisem sprožil med vožnjo, ampak je v 10 minutah vse oddalel in uspešno zaključil. App na telefonu s katerim ga povežeš mi je v neki fazi se deaktiviral in bom moral spet nares uparjanje.   Ma kaj pa vem, občutek je na eni strani Ok in dober, na drugi pa precej meeeh, do celo bruh. Teli avti so ratali čist preveč vsiljivi in nekako nimaš več občutka, da si ti njegov lastnik, ampak da je on tvoj. Čist preveč je vmešan v uporabniško izkušnjo. Pa ne zato, ker je EV, ampak zato, ker ima cel kup stvari, ki se vidijo, da so dodane na silo, tako kot recimo povezava pomivalnega in pralnega stroja na internet. Brez veze in nepotrebno.
    • Jaz sem na precej manjši kolikor toliko okrogli cifri.       ps: cifra ni tolk pomembna, bolj se hvalim z nizko porabo. 😜
  • Kdo je trenutno prisoten (Poglej celoten seznam)

×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.