Skoči na vsebino

izbira pogona

Ustvari kratki URL


Priporočeno sporočilo

Napisano

Tema se je za?ela v va?ki gostilni, pa se mi zdi, da bi lahko tu dobil odgovor koga z ve? izku?njami. Torej: ve?ina vozil s ?tirikolesnim pogonom (npr.: Mazda BT 50; Nissan NP 300; Toyota hilux; Mitsubishi LP 200;...) imajo stalni pogon na zadnja kolesa, sprednji pa se priklopi po potrebi. In vsi ti "?tirikolesniki" imajo sistem, ki odklopi polgredi od sprednjega diferenciala do sprednjih koles. Na tak na?in zmanj?a porabo. In zdaj vpra?anje: kak?en pogon izbrati pri vo?nji praznega vozila in kak?nega pri vo?nji obremenjenega?

Nekateri so zatrjevali, da praznega obvezno s priklopljenim ?tirikolesnim pogonom, ker je tako vozilo zadaj lahko (nima nobene te?e) in pri vo?nji skozi ovinek s pogonom samo na zadnja kolesa lahko zadnji del vozila "odnese", ?e posebej, ?e je na cesti pesek ali pa je cesta mokra. Ko pa je obremenjen, pa te nevarnosti ni, zato lahko takrat samo s zadnjim pogonom, kar zmanj?a porabo.

Drugi pa so zatrjevali, da prazno samo na zadnji pogon, polnega pa na ?tirikolesni, da se vle?na sila razdeli na vsa kolesa in tako zadnji diferencial, kardan in ostalo ne trpi preve?.

 

- In ko ?e spra?ujem, mogo?e ?e to:

Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in praznem vozilu?

Kak?en pogon pa izbrati pri vleki prikolice in obremenjenem vozilu?

 

Slivka

Napisano

Nimam pojma ampak vem pa, da Nissan Navara z vklopkjenim le zadnjim pogonom zna biti v de?ju pasja za znoret. :glare: Nedolgo nazaj je bila smrtna nesre?a z Navaro in ne bi dvakrat rekel, da je bilo to krivo.

Sicer pa bi o tem povpra?al na 4x4 forumu (ne vem to?nega naziva, vem pa, da obstaja nekaj tak?nega v Slo).

Napisano

jebe? porabo gass na vse 4 in pa predvsem bol varno -sploh ?e je te?ek tovor(seveda v mejah normale)

20% mladih vidi svojo prihodnost zelo ro?nato-ostalih 80% pa nima denarja za nakup droge!!

attachmentzbg1.gif
FWD je za ?enske, RWD je za mo?ke, 4WD pa je za invalide

Napisano

Tolk lahek pa spet ni zadnji konec, da bi bil problem v ovinkih razen, ?e prtiska? gas do konca na mokrem. Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje.

 

Pri normalni vo?nji bi moral biti zadnji pogon ?ist ustrezen tud pri vleki prikolice.

33112_1.png

Napisano

Pa ?e takrat bi moral DSC in predvsem ASR opravit svoje.

Kolikor vem tole dosti terencev nima. ?e pa ima in je po mo?nosti neizklopljiv je namre? samo sranje. Se zakoplje? v blatu ali snegu in komaj (?e sploh) prileze? ven. Naprimer sodelavec z Vitaro. :whatever:
Napisano

Klasi?ni japonski pick-upi imajo priklopljiv 4x4 pogon, kar pomeni da po suhem in oprijemljivem asfaltu vedno!! uporablja? samo zadnji pogon. Ko se pa podlaga poslab?a pa mora? oz je priporo?ljivo zaradi varnosti oz prehodnosti vklopiti ?e sprednji pogon in potem dalje ?e reduktor in po potrebi ?e zapore diferencialov.

 

Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela.

 

Sama obremenitev pa ne vpilva na to ali 4x2 ali 4x4.

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

Problem pri suhi podlagi je v tem ker ta vozila nimajo sredinskega diferenciala in s tem ne omogo?ajo razli?nih hitrosti sprednjih in zadnjih koles, zato prihaja do notranjih napetosti v skrajnem primeru npr dobra podlaga mo?naa obremenitev (ni mo?en zdrs) tudi do loma kakega dela.

 

Da ne govorimo o obrabi gum :(

33112_1.png

  • 4 tedne kasneje...
Napisano

?e eno vpra?anje:

Zgodilo se je, da sem ob?i?al v blatu in na dosegu vitla ni bilo nobenega spodobnega drevesa, kamor bi se lahko zavezal. Te?ava je bila, ker je bila leva stran v razmo?enem mehkem ilovnatem blatu, desna stran pa, no, na mokri travi. Po nekaj izruvanih leskah pa mi je pri?lo na misel, da naj bi imel BT 50 nekak?no samodejno 70% zaporo diferenciala. Vendar je pri meni desna guma povsem mirovala, leva pa se je vrtela v prazno. Res je, da nisem na?igal v neskon?ne obrate (zaradi slabih izku?enj s Frontero in njenim diferencialom), pa vseeno, ?e zapira 70%, bi morala tudi pri malih obratih in avto bi potemtakem lahko zlezel ven. Ali to deluje ?ele pri letalskih obratih?

Napisano

Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Zapora diferenciala je pri BT-50 je samodejna in naj bi bila povezana z zdrsom zadnjih koles. Zdrs pogonskih koles pa naj bi se dogajal prej pri malih hitrostih kot velikih. Obstaja mo?nost zapore tudi pri delovanju samo zadnjega pogona. Ima pa tudi elektri?no stikalo za izklop zapore in mogo?e je pri tebi bila izklopljena.

 

?????????????????????????????????????????????????

Ni? ne vem o kakem stikalu, kjer bi jo lahko ugasnil. In kje naj bi bilo? Na armaturi in pri menjalniku ga definitivno ni - vsaj pri mojem modelu. Kakorkoli, pri malih obratih ta re? ni delala: ena guma je povsem mirovala, druga je zdrsavala (govorimo o zadnji osi in priklopljenem reduktorju). Kaj natan?no se je ta ?as dogajalo spredaj, ne vem, ker nisem videl - vsekakor pa je drselo.

Napisano

Limited Slip Differential" gre za lahki zaporni diferencial, ki 25-30% pogonske mo?i prenese na kolo z bolj?im oprijemom, v ovinku npr. na zunanje kolo. Na ta na?in je mo?no ?e bolj?e pospe?evanje iz ovinka. Prenos mo?i na zadnjo premo poteka mehko, t. j. brez cukanja. Sistem prepre?uje zana?anje vozila oz. odna?anje zadka in prispeva k varni vo?nji. Z omenjenim sistemom so opremljeni naslednji Mazdini modeli: Mazda3 MPS, Mazda MX-5 (z mo?nej?im motorjem), Mazda RX-8 in Mazda BT-50.

 

Torej ne gre za klasi?no zaporo marve? za delno avtomatsko zaporo, ki prenese le 25-30% mo?i na zadnje kolo za bolj?im oprijemom, kar naj bi zadostovalo za zmerne terenske zmogljivosti.

Nekje sem prebral, da obstaja stikalo RWF. Poglej, ?e ga kje najde?, ?e ga ni je pa? zapora avtomatska (zgolj delna), ki v kakem te?kem blatu verjetno ne pomaga.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

Mislim, da si malo zgre?il. RFW stikalo je namenjeno za odklop sprednjih polosovin, kadar se sprednji pogon ne uporablja in se s tem lo?i kolesa od diferenciala - manj?a poraba goriva in podobno. Za priklop pogona na vsa ?tiri kolesa pa je potrebno popolnoma ustaviti, ?eprav se pri prestavljanju ro?ice polosovine same priklopijo. Med vo?njo se lahko ro?ica premakne v polo?aj dvokolesnega pogona, vendar so polosovine ?e vedno priklopljene. In v takem primeru se lahko tudi med vo?njo priklopi ?tirikolesni pogon. ?e pa se ?tirikolesni pogon izklopi in na stikalu odklopi polosovine, je za ponovni priklop potrebno ustaviti. Tako pi?e v navodilih, tako delam in zadeva funkcionira.

 

Zna biti, da je le bil preve? spolzek teren.

Napisano

Sivka,

na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.

?e sli?ica:

post-483-1282497383_thumb.jpg

 

 

Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Napisano

najbolj bistvene so gume in predvsem profil... s cestnimi gumami se po terenu/blatu ne pride prav dale?.

33112_1.png

Napisano

Sivka,

na obzorju je nov tip SUV, ki bi se v tvojih pogojih najverjetneje dobro obnesel. Gre za preprostega in cenovno zanimivega Dusterja (Dacia). Zanimiv je za to, ker ima za razliko od ostalih SUV kratko prvo prestavo, ki nadome??a reduktor. Pri izbiri ?tirikolesnega pogona pa ima? mo?nost auto in loock. S primernimi gumami lahko premaga tudi kako blato, ?e seveda ni pregloboko. Prva pozicija pomeni avtomatski prenos mo?i na kolesa z oprijemom, druga pa zaklenjeno razmeje 50:50, spredaj zadaj. Ta "krpo", kot ga prevaja google, zmore marsikaj.

?e sli?ica:

post-483-1282497383_thumb.jpg

Tisti gumb ima res namen, ki si ga opisal, blokada limited slip pa ima omejene mo?nosti. Torej Mazda BT50 je terenski poltovornja?ek v pogojniku.

 

 

 

Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo.

Napisano

Tega Dusterja sem gledal v enem testu. Glede na to, da je Dacia je zelo zelo soliden avto. OK je dizajnersko vse bolj ubogo, materiali niso presti?ni ampak za tak denar lahko marsikak hribovc (ni mi?ljeno slab?alno) dobi fajnega terenca. :bravo: Predvsem govorim za bencinarja, ki stane dosti manj, notri je preverjen motor ki dela in dela. dCI je pa motor o katerem se kre?ejo mnenja. Pije pa malo. :bravo:

Napisano

Jaz bi, po moji logiki rekel, da se naj prazno BT50 vozi z zadnjim pogonom, potem polno pa na?eloma isto z zadnjim, razen ?e je res tak?en teren, da je potrebo po ?e dodatnem pogonu in vklopi? 4X4! :danzoman::bravo:

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Za razmislit. Sicer nima kasona, prepri?an pa sem, da ima vle?no kljuko. Pa bo.

 

Sem malo bolj pogledal. Bencinar pije kar dosti, dCi je pa ?e nekako ugoden. Ima pa avto Nissano AWD, ki so pa znani po svojih terencih. Mislim, da ima isti sistem kot kak?en x-trail. :bravo: Zanimiva me?anica Nissanovega zanesljivega awd sistema, preverjenih Renaultovih motorjev in poceni romunskih delavcev. :P Avto ima potencial.
Napisano

Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! :blush::P:D

Lepa kot slika, na sliki pa traktor :)

Napisano

Men pa oblikovno niti ni tok slab, edino tale "drek" barva mi je katastrofa (mo?no da so to romunske nacionalne barve)! :blush::P:D

 

OK se vnaprej opravi?ujem za offtopic in politi?no nekorektnost ampak....

Sedijo v kombiju Kitajc, Iranc in Romun. Kdo vozi?

 

 

 

 

 

 

 

Policaj. :harhar:

 

Ja v bistvu res ni napa?en avto. Pohvalil sem romunski produkt, zgro?en sem nad sabo. :blush::blink:

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
  • Zadnja sporočila

    • To pa pišeš, kot da te boli da ga nimajo Ameri? Sej ne vem, če je treba razlagat zakaj Afriške države iščejo povezave raje s Kitajsko, Rusijo, Turčijo, Iranom kot pa z bivšimi imperialističnimi državami, ki še vedno vedno razmišljajo o Afriki kot koloniji. Ameri tudi, verjetno jim k priljubljenosti ne pomagajo tudi delanje pučov v Libiji, Tuniziji, Egiptu....   Človekove pravice pa v Afriki kršijo domala vsi, ki se tam znajdejo, še največ pa Afričani sami. Ampak, da je to tam tako ima pa zadeva dolgo brado. Tako, da danes razlagat kdo je boljši in kdo slabši zunanji partner za Afričane je bolj tko tko...
    • Napačna primerjava.   Sosed se poroči s tvojo sestro. Potem en dan popiva s svojimi prijateljčki, se vrne domov in pijan nabunka tvojo sestro. TI popizdiš in mu zagroziš, da ga boš nalomil, če bo to spet naredil. Ker si karateist in izvedenec v borilnih veščinah se te sosed ustraši in podpiše ter overovi sporazum, da bo s tvojo sestro lepo ravnal... celo 2x, ker mu je prvič mal ušlo izpod nadzora. Nakar njegovi pivski bratci ga nagovarjajo, da ga bodo skupaj natrenirali v borilnih veščinah in da mu bodo pomagali, če mu boš naslednjič spet težil.   Pol ti tko malo ene 8 let psihično, včasih s kakšno focko maltretira tvojo sestro še naprej. Skos mu prigovarjaš naj neha in kličeš policijo za ukrepanje a en od njegovih pivskih kolegov je policaj in zavrača tvoje prijave. Pol pa ga enkrat spet pijejo in ko se vrne pijan domov zagrozi tvoji sestri, da jo bo prebunkal na polno. Sestra te pokliče in teb je dost sranje ter uletiš v njegovo bajto da zaščitiš sestro. Tam so pa že njegovi pivski bratci, ki držijo sosedu štango, da naj te kar na gobec in če ga boš nazaj, da ga bodo sprejeli v svojo borilno bratovščino in da te bodo s skupnimi močmi nalomili.   Tkole bolj avtentično zgleda prikaz tvoje zgodbe s sosedom. A si mel pravico priti v sosedovo bajto brez dovoljenja in povabila... NE. A si mel pravico in dolžnost zaščititi sestro, DA.    
    • Ti to resno? Stara babica, ki si kupi steklenico donata raje vzame plastenko, ki je lažja za nosit. Že tko ne more nosit težjih stvari zdaj pa misliš, da bo jemala steklenice. 🤪    Odkupovali bi embalažo samo v trgovinah, kaj pa v gostilnah, bencinskih, avtomatih za pijačo, itd itd? Resno, vzameš piksno iz avtomata v službi pol pa s prazno piksno letaš po firmi ,jo daš v žep, ko greš na bus in pizdiš na vsakega, ki se ti približa, da ti jo ja ne bo zmečkal, ker pol je ne moreš več vrniti. Nato dol z busa v trgovino, dat v avtomat, dobit listek, it notri v trgovino stat v vrsto, da ti da blagajničarka nazaj 20 centov. Oooo jeee res fucking krasno.
    • Resno? Kdor je tak prasec, da bo vrgel plastenko, ker je ni mel kam odložit, a resno misliš, da bo za 20 centov jo cel dan trogal v roki, da bo prihrani? Edina rešitev je vedno samo ta, da omogočiš najlažji sistem vračila embalaže in to je več ustreznih smetnjakov. Kavcijski sistem pa zgolj otežuje enostavnost odlaganja embalaže v zabojnike za reciklažo. Zanimivo je to, da najbolj navijajo za ta sistem prav proizvajalci, ki dajejo na trg to embalažo. Zakaj? Zato, ker upajo, da se toliko in toliko embalaže ne bo vrnilo in bodo pobasali še teh 20 centov. Boli njih kurac za ekologijo, žene jih samo dobiček folk pa spet naseda.   Naš trenutni sistem in dokaj visoka zavest je velika prednost pred svinjuharskimi državami, da že danes dosegamo standarde o količini pobrane embalaže. Če povečamo samo še količino odlagalnih mest smo tudi na 90% pobranih plastenk in piksen. Teh je namreč zgolj 5% od vse embalaže dane na trg. In zdaj bomo iz teh 5% naredili celo znanost in stroškovno potraten sistem, ki bo naredil le to, da se bo za vzdrževanje tega pijača podražila še za 10-20 centov. To ni kavcija, ampak stroški pokrivanja avtomatov za prevzem in odvoz v ustrezne centre. Kljub temu, da bi se zmanjšala količina embalaže v zabojnikih zaradi tega pa stavim vse kar imam, da komunala ne bo znižala cene odvoza.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.