Skoči na vsebino

Te?ave pri vleki prikolice

Ustvari kratki URL


jures

Priporočeno sporočilo

Mogo?e je kdo od vas maher na tej tematiki, namre?, odkar imam Exea in kljuko mi na?o prikolico nad 80 na uro za?ne bodisi cukati ali guncati, skratka avto mi za?ne tako nihati da moram na hitro in kratko zabremzati (da aktiviram zavoro prikolice) in z volanom dobesedno drift style loviti prednji del da se umiri.

 

Najprej sem mislil, da sem narobe obremenil te?o v prikolici, vendar je popolnoma isto ali je te?a na osi, spredaj, zadaj ali razporejena....vedno isto nad 80km/h

 

Opazil pa sem, da je malo bolje v klanec, zelo slab?e navzdol - o?itno ko je te?a spredaj na kljuki. to se prej s CX7 ni dogajalo, in ?eprav je CX7 mogo?nej?i, te?ji in mo?nej?i Exeo tudi ni tako ?voh da bi ga prikolica 'pometla' s ceste pri 90 na uro.

Navsezadnje je NDM avta 2075kg za priklopnik z zavoro proti NDM prikolice 1500kg (lastna teza pa okoli 1100)

 

vpra?anje - na u? se mi zdi da je kljuka na exeu zamaknjena kak cm iz sredine v desno, prav tako sem po zelo pametnih navodilih stargadeca (na?ega Lojza z alter.si) izmeril po doma?e ploh na levo gumo in razdalja do kljuke, ploh na desno in enako ter zopet dobil vidno razliko - kako je to mogo?e pustimo, zanima pa me ali je to lahko vzrok, saj v bistvu avto vle?e prikolico izven smeri.....

In ?e to za?ne se s hitrostjo le stopnuje in nesre?a ni dale? (?e bi nadaljeval tudi samo z 90 na uro bi se guganje stopnjevalo do flipoverja)

 

 

P.S. Ja vem 80 na uro je omejitev - in tako smo tudi peljali, a ko gre tovornjak 75 in to 2 -3je po vrsti je treba malo pospe?iti, ker folk za tabo je prtegnjen u nulo, prav tako nekateri ko se vklju?ujejo kruzajo po desnem ti pa z 14m povorko po odstavnem, ali obratno je treba se dinami?no vklju?iti!

 

P.S. Ista prikolica s koraj identi?no obremenitvijo je ?la s CX7 brez problema do 140 na uro (ker sem pozabil da jo imama zadaj....CX7 pa?... :D ), velika razlika pa je v zra?nem uporu - CX7 je pokril veliko ve? pred prikolico v ?irino in vi?ino............

 

Hvala za mnenja - jutri bom probal bolj natan?no preveriti kljuko

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mogo?e je kdo od vas maher na tej tematiki, namre?, odkar imam Exea in kljuko mi na?o prikolico nad 80 na uro za?ne bodisi cukati ali guncati, skratka avto mi za?ne tako nihati da moram na hitro in kratko zabremzati (da aktiviram zavoro prikolice) in z volanom dobesedno drift style loviti prednji del da se umiri.

 

Najprej sem mislil, da sem narobe obremenil te?o v prikolici, vendar je popolnoma isto ali je te?a na osi, spredaj, zadaj ali razporejena....vedno isto nad 80km/h

 

Opazil pa sem, da je malo bolje v klanec, zelo slab?e navzdol - o?itno ko je te?a spredaj na kljuki. to se prej s CX7 ni dogajalo, in ?eprav je CX7 mogo?nej?i, te?ji in mo?nej?i Exeo tudi ni tako ?voh da bi ga prikolica 'pometla' s ceste pri 90 na uro.

Navsezadnje je NDM avta 2075kg za priklopnik z zavoro proti NDM prikolice 1500kg (lastna teza pa okoli 1100)

 

vpra?anje - na u? se mi zdi da je kljuka na exeu zamaknjena kak cm iz sredine v desno, prav tako sem po zelo pametnih navodilih stargadeca (na?ega Lojza z alter.si) izmeril po doma?e ploh na levo gumo in razdalja do kljuke, ploh na desno in enako ter zopet dobil vidno razliko - kako je to mogo?e pustimo, zanima pa me ali je to lahko vzrok, saj v bistvu avto vle?e prikolico izven smeri.....

In ?e to za?ne se s hitrostjo le stopnuje in nesre?a ni dale? (?e bi nadaljeval tudi samo z 90 na uro bi se guganje stopnjevalo do flipoverja)

P.S. Ja vem 80 na uro je omejitev - in tako smo tudi peljali, a ko gre tovornjak 75 in to 2 -3je po vrsti je treba malo pospe?iti, ker folk za tabo je prtegnjen u nulo, prav tako nekateri ko se vklju?ujejo kruzajo po desnem ti pa z 14m povorko po odstavnem, ali obratno je treba se dinami?no vklju?iti!

 

P.S. Ista prikolica s koraj identi?no obremenitvijo je ?la s CX7 brez problema do 140 na uro (ker sem pozabil da jo imama zadaj....CX7 pa?... :D ), velika razlika pa je v zra?nem uporu - CX7 je pokril veliko ve? pred prikolico v ?irino in vi?ino............

 

Hvala za mnenja - jutri bom probal bolj natan?no preveriti kljuko

 

O?itno je Exeo la?ji od CX7 in zato je tudi ob?utljivej?i na obremenitev na vle?no kljuko. Zato je zelo pomemben razpored te?e v prikolici. Tisto kar si dodatno nalo?il mora biti razporejeno tako, da sila na kljuko ne presega 75 kg. Verjetno ste imeli tudi poln prtlja?nik v avtomobilu. Bolje je prtljago zlo?iti v prikolico upo?tevajo? zgornjo omejitev obte?itve kljuke. O?itno je bila zadnja os Exea bolj obremenjena in zato so se pojavila nihanja. Druga?e pa s prikolico ni dobro pretiravati s hitrostjo.

Nikoli ne bom imel toliko znanja, da se tudi od tebe ne bi nekaj nau?il.

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pejt k mo?aku k je kljuko naredu in ga povpra?aj po zdravju. Tisto s plohom je pa res dobra in enostavna ideja.

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Tako kot prav Mazda6Combi mora biti kljuka popolnoma centrirana in tudi pribli?no ne zamaknjena v levo ali desno. Ker ?e je zamaknjena recimo v levo bo avto pri pospe?evanju potegnilo (lahko zelo rahlo) v levo smer, kar bo? kompenziral z volanom v desno a takoj ko bo prikolica "porinila" bo avto za?elo vle?i v desno. Ker je volan ?e tako malo v desno se bo to ?e dodatno poznalo pol bo? pa samo ?e pometal levo desno po cesti.

 

Druga?e pa je velika razlika med CX-7 in Exeom v prid Mazde, ker je cca 300kg te?ja, 11cm dalj?a medosna pri skoraj isti dol?ini, kar po meni manj?e previse preko koles in s tem ve?jo stabilnost in pa tudi 4 kolesni pogon ter tr?e vzmetenje se kar lepo poznajo. ?e pa vse skupaj se?teje? pa je prednost res velika.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

No najprej je Mokster pred vrtcem na u? potrdil da je kljuka malo offline, potem pa sem se v MEdvodah zapeljal do Herneca, ki je potrdil +1cm v desno!!!

 

Jebemu mast ni mi jasno kako so lahko to falili...(imam ?e 4. ?e?kotovo kljuko), razen ?e se mi ni kdo mal naslonila nanjo samo iz aluminija pa spet ni.

 

Pa pazi to - majster Hernec - je zamaknjena ampak zaradi tega ne bi smelo to po?eti ?zmeden?

 

Kolikor sem tehni?nega tipa ne samo da je prikolica z avtom v vinklu, tudi gume lahko pobira (radira!!)

 

Ja fantje na? lojz ma lahko kar pametne ideje:

http://www.alter.si/tabla/showthreaded.php...93/page/vc/vc/1

 

No nisem vam pa ?e to napisal - P407SW 2.0 HDI136 in Mazda 5GTA CD143 nista imela probleme z isto prikolico - torej vse ka?e na kljuko...

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Kolikor sem tehni?nega tipa ne samo da je prikolica z avtom v vinklu, tudi gume lahko pobira (radira!!)

 

Gum ti ne bo rediralo, ker prikolica ne stoji v vinklu samo ?pure, ki jih vle?e prikolica bodo zamaknjene v eno stran glede na ?pure, ki jih vle?e avto. OK, ja ?e smo ?ist natan?ni je zato, ker ne prijemlje ?isto v sredini lahko minimalno vpliva tudi na obrabo gum ?e zdale? pa ne tolk kot, ?e ma? raz?telano optiko oziroma geometrijo koles.

 

Aja pa ?e to ... a si preveril, da ti kak?na zavora na prikolici ne "dr?i" enega izmed koles pa lahko tudi zato vle?e oziroma, ko prikolica zavira, da kak?no od koles bolj prime kot drugo in lahko zelo vpliva na smer vo?nje.

 

Tole zadnje mi je padlo na misel, ko si rekel, da se bolj pozna, ko vozi? navzdol in zelo malo ko vozi? navzgor.

 

Kako je blo pa lani, ko si vozil prikolico gor in dol - a se je to tud dogajalo?

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

nataknu prikolico in ?el do majstrov, demonstriral....povedal svoje mnenje....

 

Po eni uri so me poklicali da je fertik - kaj pa je bilo? Luft v patentnem delu kljuke - kjer natakne? 'bunko' in jo s patentom pritrdi?.

Ta cel del so zamenjali in s tem je kljuka ?e vedno 5mm bolj desno od centra (so sami natan?no zmerili)

 

Do doma sem (zanala??) peljal 100 brez problema :bravo:

 

ena skrb manj

 

So pa zadnje vleke 1100kg prikolice kon?no uspele avto spraviti nad 8 :P

http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=9803

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

No da ?e tole povpra?am - a mislite, da je pametno na prikolici l.2000 z originalnimi gumami, ki so stalno pod obremenitvijo (tudi pozimi je notri spravljena krama) centrirati gume?

 

Na gumah od novega ni nobenih ute?i....vendar so gume namenjene tovoru - za poltovorne 100/102Q

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ma jutri bom se zategnu ?e do vulkanizerja pa da mam pol mir za nekaj ?asa. Letnik 2000 je sama 1100kg + roba...ampak se neverjetno dr?i...nemci pa?. Adrijine tega letnika so baje ?e gnile v podnu...

 

Pa? vzdr?ujem kar je treba :hudicek:

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Snel gumi in ?el sedajle do vulkanizerja. Desna guma ?ist ok 15/10 gramov, leva pa ki je to?no pod klopjo ki se vedno nalo?i 55/10 gramov - po moje se bo kar poznalo

 

Druga?e pa so te gume tako mo?ne (nosilnost 800kg na eno) - poltovorne, in je rekel majster to nikoli ne rata jaj?asto, le trdo - moje so ?e ?isto a na prikolici to ni taka panika, na kombiju bi bila pa smrt.

 

?ez poletje in zimo bo breme ?e na teh gumah, spomladi pa nove (ki so zelo poceni za kombi 185 R14C- od 55? naprej :bravo: )

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mi smo se vozil na original Tigarcih ?e leta 2000, pa je ki?ta letnik 1983. Potems mo kupil druge, ki so pokale po teko?em traku. Sedaj se vozimo na 5 let starih z oznako C in je mir. Tukaj jaz neb tok kompliciral na temo ,3 leta stara guma je ?e fu?, kot nekater radi govorijo......

 

Pa? zavedat se je treba gajbe za seboj. Jaz ?e nisem nikoli sli?al ali do?ivel da bi prikolca zdrsnila iz kakega ovinka ali podobno, po mojem se prej prekucne.

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mi smo se vozil na original Tigarcih ?e leta 2000, pa je ki?ta letnik 1983. Potems mo kupil druge, ki so pokale po teko?em traku. Sedaj se vozimo na 5 let starih z oznako C in je mir. Tukaj jaz neb tok kompliciral na temo ,3 leta stara guma je ?e fu?, kot nekater radi govorijo......

 

Pa? zavedat se je treba gajbe za seboj. Jaz ?e nisem nikoli sli?al ali do?ivel da bi prikolca zdrsnila iz kakega ovinka ali podobno, po mojem se prej prekucne.

 

to?no tko....no jaz mislim predvsem preparelost z leti, ki bi lahko jakost boka zje.....sicer je pa ?e rezerva not :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

to?no tko....no jaz mislim predvsem preparelost z leti, ki bi lahko jakost boka zje.....sicer je pa ?e rezerva not :)

 

Hehe, men jih je enkrt pr ko?evju zmanjkalo pa sem imel dve.... Takrat sem potem kupil C in sedaj je mir. :)

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Hehe, men jih je enkrt pr ko?evju zmanjkalo pa sem imel dve.... Takrat sem potem kupil C in sedaj je mir. :)

 

ja C je obvezen - poltovorne

 

http://www.amzs.si/?podrocje=412

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

ja C je obvezen - poltovorne

 

http://www.amzs.si/?podrocje=412

 

Na Tigarcih ni ni? pisalo - ?e celo ?e si ju skup postavil sta bili razli?nih velikosti, kljub identi?nim oznakam - pa je vse ?pilalo ;)

Have a nice and productive day!

Your future depends on it.

Your LIFE… depends on it.

 

A Klokateer...

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Mi smo se vozil na original Tigarcih ?e leta 2000, pa je ki?ta letnik 1983. Potems mo kupil druge, ki so pokale po teko?em traku. Sedaj se vozimo na 5 let starih z oznako C in je mir. Tukaj jaz neb tok kompliciral na temo ,3 leta stara guma je ?e fu?, kot nekater radi govorijo......

 

Pa? zavedat se je treba gajbe za seboj. Jaz ?e nisem nikoli sli?al ali do?ivel da bi prikolca zdrsnila iz kakega ovinka ali podobno, po mojem se prej prekucne.

 

To ni ?ist res... prikolica z neustreznimi gumami lahko zelo hitro "pomete", hitreje kot si kdo misli. Recimo drse? (lahko tudi vla?en) asfalt, avto ima dobre gume, ki lepo prjemljejo skozi ovinek. Ker je ob?utek dober, hitrost relativno nizka se ti niti ne sanja, da bodo slabe gume na prikolici popustile in bodo zdrsnile.

 

Sploh je pa problem pri bo?nem vetru, kjer je obvezno, da gume dobro dr?ijo. Ne vem sam jaz osebno se s plasti?nimi gumami ne bi glih zajebaval, ker ?kode je lahko bistveno ve? kot je vrednih tistih 110? za druge gume. <_<

 

 

Aja pa ne pozabit na zaviranje... zaradi slabih gum na prikolici se lahko zavorna pot bistveno podalj?a saj morajo gume avtomobila prevzeti te?o zaviranja cele prikolice. In hitro je lahko razlike tudi 5-6m ali ve? to pa vemo kaj pomeni, ?e je krizna situacija.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

To ni ?ist res... prikolica z neustreznimi gumami lahko zelo hitro "pomete", hitreje kot si kdo misli. Recimo drse? (lahko tudi vla?en) asfalt, avto ima dobre gume, ki lepo prjemljejo skozi ovinek. Ker je ob?utek dober, hitrost relativno nizka se ti niti ne sanja, da bodo slabe gume na prikolici popustile in bodo zdrsnile.

 

Sploh je pa problem pri bo?nem vetru, kjer je obvezno, da gume dobro dr?ijo. Ne vem sam jaz osebno se s plasti?nimi gumami ne bi glih zajebaval, ker ?kode je lahko bistveno ve? kot je vrednih tistih 110? za druge gume. <_<

Aja pa ne pozabit na zaviranje... zaradi slabih gum na prikolici se lahko zavorna pot bistveno podalj?a saj morajo gume avtomobila prevzeti te?o zaviranja cele prikolice. In hitro je lahko razlike tudi 5-6m ali ve? to pa vemo kaj pomeni, ?e je krizna situacija.

 

naletna zavora zablokira gume prikolice...NO ABS only :)

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

naletna zavora zablokira gume prikolice...NO ABS only :)

 

Ja to?no tako... in ?e so gume slabe ne ustavljajo prikolice tako kot bi morale zato ?e bolj pritisne na kljuko in posku?a poriniti avto, kar rezultira v dalj?i zavorni. ?e bi bila masa prikolice nalo?ena na avtu (se pravi bi sila te?e kazala pravokotno navzdol na gume) se to ne bi poznalo tako pa sila pri zaviranju rine vzporedno brez sile te?e in ma? dalj?o zavorno saj gume na avtu ne uspejo opraviti naloge.

 

Ne vem Jures sam v avtu ima? otroke, prikolica je te?ka, avto precej la?ji od Mazde in to se vse pozna. Raj se odpovejte enega izleta pa kupi ?e letos bolj?e gume pa bo? veliko bolj miren predvsem pa varen.

33112_1.png

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Ja to?no tako... in ?e so gume slabe ne ustavljajo prikolice tako kot bi morale zato ?e bolj pritisne na kljuko in posku?a poriniti avto, kar rezultira v dalj?i zavorni. ?e bi bila masa prikolice nalo?ena na avtu (se pravi bi sila te?e kazala pravokotno navzdol na gume) se to ne bi poznalo tako pa sila pri zaviranju rine vzporedno brez sile te?e in ma? dalj?o zavorno saj gume na avtu ne uspejo opraviti naloge.

 

Ne vem Jures sam v avtu ima? otroke, prikolica je te?ka, avto precej la?ji od Mazde in to se vse pozna. Raj se odpovejte enega izleta pa kupi ?e letos bolj?e gume pa bo? veliko bolj miren predvsem pa varen.

 

Sploh se ne gre za denar Boss...prevozil sem ?e mnogo s prikolicam, in verjemi da je skoraj edina naloga teh gum nosilnost in premik.

?e se zgodi da moram prtegnt bremzo, jo moram tudi takoj spustiti saj se teza preseli na kljuko in je avto nevodljiv - sprednji konec se dviga in bremze hitreje blokirajo zaradi manj?ega upora te?e na avtu.

 

Gume prikolice nimajo skorajda druge vloge kot tek po cesti, lastna teza pa jo ustavi skupaj z avtom 1,2,3, to ni tako kot avto da bi se drajsala in ustavljala ali zvijala. Enostavno zablokira in se ustavi odmah, reakcija mora biti pa hitra ker ti lahko avto crkne zaradi padca vrtljajev, ni isto kot bremzanje z ma?ino, ker motor obremenjuje? 2x - zvije se lahko izklju?no ?e gume niso blokirane, se prej prevrne, tu pa je na kljuki vrtljiva roka.

 

Najhuje ali najnevarneje pri prikolici je veter ali bo?ni direktni trk nekoga....se mi je tudi ze zgodilo da sem gumo na 1cm zelez, ki je gledal iz betonske ograje podrajsal imn mi je kasneje spustila na cesti - ni?...sam flp flp flp je delal :glare:

 

p.s. Najneumneje pa so izumili italijani - svoj zakon - prepovedano prehitevanje s prikolico v Severni Italiji!!!!

 

Kreteni, ?e do benetk se lahko cijazi? pol 50-60 na uro za kamioni!

Live your dreams, don't dream your life!

Se oproscan za topkaeske napale, ampk bolj ko le teledon pametem in moderin, manjse ma tipkivnico

Povezava do vsebine
Deli na druge strani

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.