Skoči na vsebino

Priporočeno sporočilo

Napisano
pred 7 urami je Boss napisal:

Tole razlago bi pa tud jaz rad slišal. DPF  nima direktne povezave z oljem, razen če ti avto kuri olje.

Preberi si razlago Aless-a malo više. Govora je o tem, koliko ima  posamezno  olje VMP ( sulfatnega pepela). Manj kot ga ima, manj bo obremenjen DPF filter. To se je tudi pri meni poznalo, ko sem vlil noter Motul olje, ki ima tega "pepela" manj.

 

 

Napisano

Točno tako!

Ali na kratko, če ima avto filter trdih delcev, mora imeti motorno olje vsaj C3 standard.

Napisano (urejeno)

Trenutno nimam glih časa za kake bolj podrobne razlage povezave olja z dpf, ampak na kratko ja manj SA (sulftanega pepela) ima olje, manj obremenjuje sam dpf in posledično se lahko malo podaljšajo intervali med regeneracijami. Dolgoročno bo tako tudi dpf zdržal brez problema 200kkm +. 

Vsak avto pokuri tudi nekaj olja zaradi zgorevanja v valju, največ pa preko oduška oljnih hlapov, ki je pri modernih motorjih speljan v sesalni kolektor (zaradi ekologije mora biti oddušek zaprtega tipa).

Zato ima sestava olja tudi vpliv na dpf. 

Btw. : če pa motor porabi olje mimo obročkov ali pa preko teflonov bo pa dpf še prej zabasalo. 

Popravljeno od Aless

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Uff... klele tole berem, kot da gre skos motor ene tolk olja kot goriva. Ne vem, če zarad tistga deci olja al dva na 15.000 km, da bi to vplivalo na DPF. Skoraj nemogoče se mi zdi, ker v tem času gre skos 900 litrov nafte in da bi 2 deci olja bistveno spreminjalo regeneracije. :nevem:

33112_1.png

Napisano

@Boss Interval med regeneracijami se lahko malo podaljša na račun olja, ni pa nujno, je več faktorjev pri tem, gorivo, vožnja, samega stanja motorja, šob....olje je samo eden od faktorjev. 

DPFu pa dejansko škodujejo aditivi ki so v motornem olju, ki pa jih po drugi strani rabiš za zaščito motorja pred obrabo (zddp, še posebej fosfor in žveplo), ti aditivi se ne izgorijo in se nabirajo v dpfu. 

Zakaj pa misliš so za dizle razvili drugačna olja?

Če so hoteli da DPF ne bo delal težav in zdržal vsaj 200kkm so morali prilagodit motorno olje. 

Sem prilepil eno sliko Lubrizolovega prikaza za primerjavo olja ACEA C1, C3 in A3/B4. Tukaj se enostavno vidi da ima Full Saps A3/B4 olje slab vpliv na DPF oz After-Treatment Compatibility. Napisane so tudi meje za posamezno ACEA specifikacijo olja(SA=sulfated ash, P=fosfor, S=žveplo, T=tbn)

C1 po drugi strani pa je najmanj obremenjujoč, ampak ima slabosti pri zaščiti motorja, zato so skoraj vsi proizvajalci šli na C3 ki nudi dobro zaščito in ne obremenjuje preveč dpfja. 

Btw. : Lahko pa narediš test na tvoji Mazdi, vlij noter ACEA A3/B4( ki ima SA 1,5%) olje in boš videl če se bodo  regeneracije izvajale prej ali ne🤪🤪🤪

 

 

Screenshot_20210327_064526_com.android.chrome.jpg

  • Všeč 1
  • Ljubim 1

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

@Aless hvala za razlago in tudi razumem zakaj morajo biti ustrezna olja in nikjer nisem predlagal, da bi se dajalo notri klasično olje. Ampak da pa ustrezno olje za DPF sisteme menjaš za neko drugo olje, ki ima isto ustrezne specifikacije in se ti pri tem podaljšajo intervali čiščenja DPF mi pa pač ni jasno. Samo v to sem podvomil.

  • Všeč 1
  • Haha 1

33112_1.png

Napisano
pred 3 minutami je Boss napisal:

@Aless hvala za razlago in tudi razumem zakaj morajo biti ustrezna olja in nikjer nisem predlagal, da bi se dajalo notri klasično olje. Ampak da pa ustrezno olje za DPF sisteme menjaš za neko drugo olje, ki ima isto ustrezne specifikacije in se ti pri tem podaljšajo intervali čiščenja DPF mi pa pač ni jasno. Samo v to sem podvomil.

Hja... meni tudi ni bilo nekoč  jasno, kaj ima gorivo veze z dometom vozila. Dokler nisem začel tankat OMV dizla. 🤗

 

 

Napisano
pred 13 minutami je Alex napisal:

Hja... meni tudi ni bilo nekoč  jasno, kaj ima gorivo veze z dometom vozila. Dokler nisem začel tankat OMV dizla. 🤗

Ja placebo pač...  si se odločil, da je boljše in da imaš večji domet in to je to. Sej recimo Jures je tud trdil, da mu je tista ogroma gajba od Alhambre kurila le dobrih 5 litrov in da če maš avto na lizing, da na koncu lizinga še zaslužiš. Tko pač je.

33112_1.png

Napisano

@BossFora je v tem da so pri specifikacijah določene maximalne vrednosti da olje ustreza določeni specifikaciji, recimo za ACEA C3 je maximalna dopustna vrednost SA (sulphated ash) 0,8%, vrednosti imaš tudi na zgoraj prilepljeni sliki.

Olje pa lahko ima tudi manjše vrednosti SA recimo 0,6% in bo še vedno ustrezalo C3 specifikaciji, no poleg SA mora izpolnjevati še druge(HTHS, S, P, TBN). 

In tu je to kar te verjetno bega, ker je razlika med posameznimi olji, ki ustrezajo določeni specifikaciji. 

Za primerjavo sem prilepil mojo tabelo olj, kjer lahko vidiš razliko med posameznimi olji, ki vsa ustrezajo ACEA C3 specifikaciji. 

Recimo Alexov Motul X-Clean+ ima SA 0,61%,  moj Motul X-Clean EFE ima pa 0,78%, obe olji ustrezata C3 specifikaciji ima pa Alexov motul manj sulfatnega pepela, kar se lepo vidi tudi na manjši količini aditivov v olju Mo, B, ZDDP... 

Zaradi manjše količine aditivov je olje bolj "čisto" in bolj čisto zgori, posledično manj obremenjuje DPF, in lahko malo podaljša interval ni pa nujno, kot sem že prej napisal, ker  na interval vpliva več dejavnikov.

Pri Alexu se je zgleda poznalo. 

Ti aditivi žal ne zgorijo v kljub zelo visoki temperaturi, zato se v obliki pepela počasi nabirajo v DPFu. 

So pa nujno potrebni za zaščito samega motorja, tak da tu se tepe zaščita motorja z "zaščito" oz dolgoročno funkcionalnostjo DPFa. 

Aja kot zanimivost Original Mazdino olje Ultra DPF 5w30 ima SA 0,80%, sem ga dal sam na analizo, ker nisem nikjer uspel dobiti podatkov(Mazdin Top Secret) 🙄

 

 

Screenshot_20210328_092341_com.google.android.apps.docs.editors.sheets.jpg

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

Napisano

Super, tnx za podrobno razlago. Bom pa zaradi tega še bolj zmeden katero olje vzet. 🤣

 

V glavnem, po moje je vseeno bolje motor čuvat, kot pa DPF, če se ne da obojega hkrati...  ampak verjetno razlike pridejo do izraza po več sto tisoč prevoženih kilometrih, tako da glih za sekirat se ni.

 

Kaj pa razni aditivi tipa Metabond, ki omogočajo, da ostanejo kovinski deli podmazani tud, ko avto stoji nekaj časa? Men je bil to odličen dodatek, saj je avto zjutraj kresnil kot bi bil ravnokar ugasnjen, segret in podmazan. Sicer piše, da ne bi vplivalo na DPF ampak...

33112_1.png

Napisano
pred 20 minutami je Boss napisal:

Super, tnx za podrobno razlago. Bom pa zaradi tega še bolj zmeden katero olje vzet. 🤣

 

V glavnem, po moje je vseeno bolje motor čuvat, kot pa DPF, če se ne da obojega hkrati...  ampak verjetno razlike pridejo do izraza po več sto tisoč prevoženih kilometrih, tako da glih za sekirat se ni.

 

Kaj pa razni aditivi tipa Metabond, ki omogočajo, da ostanejo kovinski deli podmazani tud, ko avto stoji nekaj časa? Men je bil to odličen dodatek, saj je avto zjutraj kresnil kot bi bil ravnokar ugasnjen, segret in podmazan. Sicer piše, da ne bi vplivalo na DPF ampak...

Če boš dal noter original olje mazda, bo z motorjem in pdf-jem najbrž vse  v redu. Imaš pa tudi boljša olja, seveda. So pa dražja. 

 

 

Napisano

Mene tudi zanima za metabond

Poslano z mojega SM-G986B z uporabo Tapatalk

Za vse vaše ideje urejanja okolice   www.gabioni.si

 

post-24-0-89526200-1520847770_thumb.png

 

 

  34419_1.png  33631_1.png 34319_1.png

Napisano

@Bossglede izbire olja za tvojo puščico je na tebi. Lahko vzameš original Mazdino olje je čist ok, lahko pa daš kaj "boljšega" oz. olje z nekaj rezervami glede zaščite motorja. 

Res je da se vsi ti potencialni problemi pokažejo čez X-tisoč kilometrov, ok če totalno zgrešiš olje ki ne ustreza specifikacijam, se bo hitreje pokazala.

V tej temi nekaj strani nazaj sem že za Alexa napisal eno primerjavo ACEA C3 olj za Mazdo. 

Tudi jaz pri oljih gledam prvo na samo zaščito motorja in nato na vse ostale lastnost, zato bolj priporočam 5w30 olja z malo višjo viskoznostjo (da imaš malo rezerve pri možnem mešanju goriva v olju), in z močnejšim paketom aditivov. 

Olja ki jih priporočam pa so Ravenol VMP, REP, Mobil1 ESP, Motul X-Clean EFE, Redline EuroSeries, Liqui Moly Molygen New gen DPF. 

Katerokoli od teh izbereš ne moreš zgrešiti. 

 

Glede Metabond, nimam izkušenj in tudi na netu ni nekih info kaj vsebuje.

Imaš pa teh dodatkov malo morje, ponavadi so to takoimenovani Friction Modifierji.

Od Liqui Molyja imaš recimo Ceratec in Molygen Motorprotect aditive, ki imajo vsaj na papirju močno sestavo, Ceratec(bor v velikih količinah , molibden, zddp), Molygen (veliko wolframa). 

Od Archoil imaš recimo AR9100 (bor oz. Hexagonalni bornitrid ki ima mazalne sposobnosti tudi pri temp. 500+C), AR9100(molibden) ... 

Z Archoilom ima večina folka pozitivne izkušnje.

Problem pri teh dodatkih vidim samo v tem če neveš kaj je dejansko v njem, njegova sestava, ker pol ne moreš predvidet kako lahko vpliva recimo na Dpf... 

Bolj ziher varijanta je olje ki že ima željeno količino aditivov v olju. 

2008 Mazda 6

2004 Mazda 3

  • 3 tedne kasneje...
Napisano (urejeno)
On 3/27/2021 at 6:52 PM, Aless said:

@TiEnja je pravo, samo slike nimajo prave🙄

Sem dobil olje danes pa nevem če je pravo? kaj more pisat na pakungi a mogoče kdo ve ?


https://www.autodoc.si/ravenol/7743823

 

Naročil sem ATF FZ dobil pa tole mešanico

20210415_142226.thumb.jpg.b626f9ec76ddc015713d25a36faa859a.jpg

Popravljeno od TiEn

 

image.jpeg

 

Napisano

Jaz sem tudi danes dobil "the" olje. In zanimivo, s poštnino me je prišlo manj, kot je pisalo na njihovi strani. Strošek olje+ poštnina =(46€/5litrov). Mislim, da je cena za to olje kar ugodna. 😊

Trenutno imam prevoženih okoli 10Kkm pa je kar pravi čas, da vlijemo noter čisto olje. 

 

IMG_20210415_144008-02.jpeg

 

 

Napisano
pred 13 minutami je Alex napisal:

Jaz sem tudi danes dobil "the" olje. In zanimivo, s poštnino me je prišlo manj, kot je pisalo na njihovi strani. Strošek olje+ poštnina =(46€/5litrov). Mislim, da je cena za to olje kar ugodna. 😊

Trenutno imam prevoženih okoli 10Kkm pa je kar pravi čas, da vlijemo noter čisto olje. 

 

IMG_20210415_144008-02.jpeg

Super cena,ampak saj že veš,da so ponaredki vedno malo cenejši😲

Napisano
pred 21 minutami je Bini napisal:

Super cena,ampak saj že veš,da so ponaredki vedno malo cenejši😲

Ni ponaredek. Dobil sem ga direktno iz ravenol. si. 😊

pred 11 minutami je Hixxy napisal:

Kje si naročil? Direkt na ravenol ?

Ja. Tip, šef je faca in ker je imel  zadnjo ročko tega olja v skladišču  mi je naredil  popust. Pravi pa, da ima zadnje čase problem z dobavo iz Nemčije. Se splača naročat pri njemu. 

 

 

Napisano (urejeno)
pred 22 urami je Alex napisal:

Ni ponaredek. Dobil sem ga direktno iz ravenol. si. 😊

Ja. Tip, šef je faca in ker je imel  zadnjo ročko tega olja v skladišču  mi je naredil  popust. Pravi pa, da ima zadnje čase problem z dobavo iz Nemčije. Se splača naročat pri njemu. 

 😊

Hec....😂

Popravljeno od Bini
Napisano
pred 3 minutami je TiEn napisal:

Ja sam za menjalnik ma pa ceno kot da je zlato ..16€ na liter...

Mah, proti olju za ročni menjalnik je ta tvoj drobiž. Redline za ročni menjalnik stane 0,95l =25€.🤪

 

 

Napisano
4 hours ago, Alex said:

Ni ponaredek. Dobil sem ga direktno iz ravenol. si. 😊

Ja. Tip, šef je faca in ker je imel  zadnjo ročko tega olja v skladišču  mi je naredil  popust. Pravi pa, da ima zadnje čase problem z dobavo iz Nemčije. Se splača naročat pri njemu. 

 

Imaš kakšen kontakt? Lahko na ZS :)

 

Pridružite se pogovoru

Objavljaš lahko sedaj in se registriraš pozneje. Če imaš račun, se lahko prijaviš, če želiš objavljati s svojim računom.

Gost
Odgovori na to sporočilo...

×   Prilepljeno kot obogateno besedilo.   Prilepi raje kot enostavno besedilo

  Only 75 emoji are allowed.

×   Vaša povezava je bila samodejno vdelana.   Namesto tega raje prikaži samo kot povezavo

×   Tvoje predhodno sporočilo je bilo obnovljeno.   Izbriši besedilo iz urejevalnika

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Nalagam...

  • Zadnja sporočila

    • A 2018 letnik nima več homologiranih 17?   Namreč jaz imam na 2017 leniku homologirane R17 in R19.   Seveda je vožnja z R19 občutno boljša, ampak za pozimi zaradi robov, neznih cestnih razmer, cene,... sem vseeno vzel še en komplet R17.     Sori ker ti solim pamet, pa vseeno je za premislit. Felge so praktično 100 eur neke aftermarket na kos.   Če hočeš ugodno ceno za kvaliteto bi vzel Vredestein Wintrac PRO ali Kleber Krisalp HP3 za 180 eur na kos.   Vredestein vozim jaz v R17 dimenziji in sem zelo zadovoljen (tedensko delam po cca 500 km), Kleberce ima pa precej ljudi na forumu @Bini, @Tilen5,.. Ampak tudi oni v manjši dimenziji.   Pnevmatike Vredestein 225/45 R19 96V XL 3PMSF | Wintrac PRO+ | LiderPnevmatik.si WWW.LIDERPNEVMATIK.SI Pnevmatike Vredestein Wintrac PRO+ 225/45 R19 96V XL 3PMSF na zalogi in ceneje na spletišču LiderPnevmatik · Brezplačna dostava · Enostavno in hitro naročilo.  
    • jaz sem se tudi v pon ustavil na shellu, ker me je zanimalo če imajo tudi v NM tako kot pravi @Alex E5 na navadnem 95... in ja, bomba 
    • najprej so bili karavani, potem so bili enoprostorci, sedaj so suvi, prej ali slej se bo cikelj obrnil in karavana bo šla dalje !!!
    • To je bila pa dolga vojna 😜
    • Daj vin šasijo da pogledam, sam d kisikova sonda crkne mal dvomim, možno pa je, jz bi kr adblue off naredu k ga najbrš adblue serje ne ta sezor. K boš zmetov 1500€ na avto pa še kr nbo delal. Preden boto adblue začel meriti bo tud ta mazda pezijo dočakala. O vw in adblue pa raje nebi sploh kometirov.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembna informacija

Spletna stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja funkcionalnosti in boljše uporabniške izkušnje spletnega mesta. Z uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov.